سه راه امین حضور کجاست؟

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۲۳ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۰
سه راه امین حضور کجاست؟

سه‌راه امین‌حضور مرکز فروش لوازم برقی آشپزخانه است و از میدان بهارستان یا میدان شوش می‌توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

اگر اطراف خود تازه‌عروسی را می‌شناسید، حتما یک‌بار اسم سه‌راه امین‌حضور را شنیده‌اید. سه‌راه امین‌حضور مرکز فروش لوازم برقی آشپزخانه و محلی مناسب برای خرید نوعروس‌ها است. در واقع سه‌راه امین‌حضور یکی از محله‌های قدیمی تهران محسوب می‌شود که البته در بدنه خیابان خبری از بافت قدیمی نیست؛ چون بیشتر فضای امین‌حضور به بازارچه‌ها و فروشگاه‌ها تبدیل‌شده است؛ اما پشت تمامی این بازارچه‌ها و پاساژها بافت تاریخی و جاهای دیدنی تهران با خانه‌های قدیمی و زیبا قرار دارد. در ادامه با ما همراه شوید تا درباره این منطقه قدیمی اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم.

آنچه باید درباره سه راه امین حضور بدانید:

سه راه امین حضور کجاست؟

  • آدرس: میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی به‌سمت جنوب، خیابان امیرکبیر به‌سمت شرق، سه‌راه امین‌حضور (مشاهده در نقشه)

تردد خودروها در سه راه امین حضور

عکس‌ از مصطفی عسگری

خیابان ری یکی از خیابان‌های جنوب تهران است و طول این خیابان به ۲,۸۵۰ متر می‌رسد. در گذشته بخش جنوبیِ این خیابان بازار میوه و تره‌بار بود. بخش شمالی این خیابان فروشگاه‌های لوازم‌خانگی (برقی) است. این خیابان از جنوب به میدان شوش و از شمال به سه‌راه امین‌حضور راه دارد.

میدان بهارستان از سمت خیابان مصطفی خمینی به‌سمت جنوب به تقاطع امیرکبیر می‌رسد که این منطقه به چهارراه سرچشمه معروف است. این چهارراه را نیز یکی از قدیمی‌ترین مناطق و محله‌های تهران می‌دانند. محله سرچشمه حدود ۳۰ سال است که بافت مسکونی خود را ازدست‌داده و به مرکزی تجاری و یکی از بزرگ‌ترین بازارهای شهر تهران تبدیل‌شده است.

مسیر دسترسی به سه راه امین حضور

بافت قدیمی سه راه امین حضور

عکس‌ از مصطفی عسگری

سه‌راه امین‌حضور در محدوده طرح ترافیک است؛ به همین دلیل نمی‌توان با ماشین شخصی به این محدوده رفت، اگر تصمیم دارید که حتما با ماشین شخصی به امین‌حضور بروید، می‌توانید از پارکینگ‌های عمومی در خیابان امیرکبیر استفاده کنید. همچنین از میدان بهارستان و میدان امام خمینی اتوبوس‌هایی برای دسترسی راحت‌تر به خیابان امیرکبیر وجود دارد.

استفاده از مترو هم یکی از راه‌های سریع برای رسیدن به سه‌راه امین‌حضور است. از ایستگاه مترو میدان بهارستان تا سه‌راه امین‌حضور حدوداً باید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کرد. از طرفی بخشی از امیرکبیر خط ویژه اتوبوس است.

تاریخچه سه راه امین حضور

عکس قدیمی از سه راه امین حضور

منبع عکس:‌ ناشناس

کمتر کسی پیدا می‌شود که بداند تاریخ تاسیس محله سرچشمه چه زمانی بوده است؛ ولی برخی می‌گویند که زمان قاجار و ابتدای پهلوی، زمان تاسیس این محله قدیمی محسوب می‌شود. بعد از انتخاب تهران به‌عنوان پایتخت ایران، در زمان قاجار این محل در مرکز توجه قرار گرفت. در سال‌های ۱۲۸۰ تا ۱۳۱۰ این محل از جنوب، انتهایی‌ترین محل تهران بوده که از شرق به دروازه دولاب و از جنوب به دروازه غار منتهی می‌شد.

این محل به‌دلیل نزدیکی به دو دروازه اصلی محل رفت‌وآمد انسان‌ها، حیوانات اهلی و محل بارگیری اجناس بوده است. این محل در ابتدای تاسیس ایستگاه اول قطارهای دودی بود که مردم سوار آن می‌شدند و به ری سفر می‌کردند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه