اختصاص دو هواپیمای ATR پسابرجامی به فرودگاه بندرعباس

سیامک احدی
سیامک احدی شنبه، ۲۲ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۵۵
اختصاص دو هواپیمای ATR پسابرجامی به فرودگاه بندرعباس

به گفته مدیرعامل هما، دو هواپیمای ATR پسابرجامی به فرودگاه بندرعباس اختصاص یافت که این هواپیماها به ۱۰ شهر بزرگ کشور پرواز خواهند کرد.

«فرزانه شرفبافی» مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در مورد شرایط خط‌‌‌های پروازی هواپیماهای ATR تازه خریداری شده، بیان کرد:

دو فروند از ۲۰ فروند هواپیمای ATR پسابرجامی خریداری شده در استان هرمزگان مستقر خواهند شد که این هواپیماها در تمام مناطق کشور برای پروازهای استانی و منطقه‌ای به کار گرفته می‌شود.

وی افزود که این هواپیماها، هواپیماهای نویی هستند که گروه پروازی و خدمه پرواز ایرانی با آنها فعالیت خواهند کرد، پروازها از طریق شهر بندرعباس به شهرهای مختلفی صورت خواهد گرفت که ۱۰ شهر بزرگ را مانند زاهدان، کرمان، یزد، شیراز و کیش در نظر گرفتیم که شهرهای دیگری نیز مدنظرمان است.

هواپیما ای تی آر

شرفبافی گفت:

این هواپیماها، در منطقه حاشیه خلیج فارس پروازهای منطقه‌ای نیز داشته باشند که در حدود یک تا دو ماه آتی برنامه‌ریزی برای پروازهای خارج از کشور برای هواپیمای ATR در دستور کار است.

وی درباره ظرفیت این هواپیماها گفت:

ظرفیت این هواپیماها بین ۶۵ تا ۷۰ نفر است که مسافران را جابه جا می‌کند و سعی کردیم حداکثر تعداد پرواز را از بندرعباس داشته باشیم..

وی افزود که در هر مسیر رفت و برگشت سه پرواز داریم که با دو فروند هواپیما ۶ پرواز در روز خواهیم داشت و اگر وضعیت به خوبی پیش رود، به ۱۰ پرواز در روز خواهیم رسید.

همچنین مدیرعامل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» در نشست با استاندار هرمزگان و جمعی از نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی گفت:

امید است تعداد هواپیماهای ATR براساس قرارداد امضا شده با شرکت‌های سازنده و برنامه‌ریزی‌های انجام شده به ۲۰ فروند برسد و این برنامه تا پایان سال ۲۰۱۸ میلادی محقق شود.

شرفبافی ادامه داد که این هواپیماها، پروازهای منطقه‌ای مانند بندرعباس به دبی، مسقط و سایر شهرهای حوزه خلیج فارس متناسب با نیاز و تقاضا را هم انجام می‌دهند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه