هواپیمایی سنگاپور، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

عماد جعفری
عماد جعفری سه شنبه، ۷ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۰
هواپیمایی سنگاپور، معرفی ایرلاین های ایران و جهان

هواپیمایی سنگاپور یا سنگاپور ایرلاینز یکی از بهترین و بزرگترین ایرلاین های جهان است که در حال حاضر با در اختیار داشتن ۱۱۱ هواپیمای مجهز به تمامی قاره‌های جهان پرواز دارد. 

هواپیمایی سنگاپور یا سنگاپور ایرلاینز، شرکت هواپیمایی حامل پرچم سنگاپور است و فرودگاه چانگی سنگاپور قطب این شرکت محسوب می‌شود. سنگاپور ایرلاینز در سال ۲۰۱۲ بیش از ۱۸ میلیون مسافر و در ۲۰۱۱ بالغ بر ۱۶٫۹ میلیون مسافر را جابجا نموده است. این شرکت در ۱۵ دسامبر ۲۰۱۰ با درآمدی معادل ۱۴ میلیارد دلار، از سوی یاتا به عنوان دومین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان بر پایه میزان درآمد سالیانه، معرفی شد و در حال حاضر در مجموع به عنوان دهمین شرکت بزرگ هواپیمایی جهان محسوب می‌شود. سنگاپور ایرلاینز حامی مالی (اسپانسر) اصلی تیم ملی فوتبال سنگاپور است. 

تاریخچه

هواپیمایی سنگاپور

که در تاریخ ۱ مه ۱۹۴۷ توسط شرکت مالاین ایرویز تاسیس شد. سنگاپور ایرلاینز نخستین ایرلاینی بود که از هواپیمای بوئینگ ۷۴۷-۴۰۰ برای پرواز تجاری بر فراز اقیانوس آرام استفاده کرد. در سال ۱۹۸۹۹، ترید ویندز، دومین ایرلاین تابعه سنگاپور ایرلاینز تاسیس شد. این ایرلاین مدتی بعد به سیلک ایر تغییر نام داده و خدمات پروازی به ۳۰ مقصد منطقه‌ای را ارائه می‌کند.

از بیست و دوم نوامبر ۱۹۹۰، سنگاپور ایرلاینز ارائه خدمات از ترمینال ۲ فرودگاه چانگی را آغاز کرد. در سپتامبر ۱۹۹۸، سنگاپور ایرلاینز با ارائه مجموعه جدیدی از محصولات و خدمات به ارزش ۵۰۰ میلیون دلار، استانداردهای جدیدی را در مسافرت هوایی در تمامی کلاس‌های خود ایجاد کرد.

در سال ۲۰۰۱، سنگاپور ایرلاینز کارگو، شرکت تابعه و ایرلاین باری سنگاپور ایرلاینز تاسیس شد. در فوریه ۲۰۰۴، سنگاپور ایرلاینز دریافت نخستین ایرباس A340-500 خود را با ثبت رکورد طولانی‌ترین پرواز بدون توقف جهان از سنگاپور به لس‌آنجلس جشن گرفت. در ژوئن ۲۰۰۴۴، این رکورد با انجام پرواز بدون توقف از سنگاپور به نیویورک شکسته شد.

هواپیمایی سنگاپور

در سال ۲۰۱۶ سایت معتبر worldairlineawards که رده‌بندی‌های شرکت‌های هوایی در جهان را انجام می‌دهد، شرکت هوایی سنگاپور را به عنوان سومین خط هوایی برتر سال انتخاب کرد. این ایرلاین توانست با طراحی بسیار مناسب فضای سرنشین، کترینگ عالی و تنوع غذایی (شامل غذاهای مختلف شرق آسیا)، عملکرد بهتری در مقایسه با خطوط عربی داشته باشد.

مجله اینسایدر در مقاله‌ای از این ایرلاین به عنوان بهترین ایرلاین بین‌المللی یاد می‌برد و دلایل متعددی را برای این امر می‌شمارد. از این دلایل می‌توان به سوئیت‌های مخصوص در این ایرلاین اشاره کرد که توسط طراح مشهور فرانسوی Jean-Jacques Coste، طراحی شده‌اند و آمیزه‌ای از راحتی و لوکس بودن را در خود دارد. البته این سوئیت‌های لوکس فقط مخصوص هواپیماهای ایرباس A380 هستند. فرست کلاس‌های این ایرلاین در نوع خود واقعاً بی‌نظیر هستند و با دارا بودن تخت خواب‌های بزرگ و راحت، سفری خاطره‌انگیز را برای مسافران این ایرلاین رقم می‌زند. همچنین یکی دیگر از دلایلی که این ایرلاین را مجزا می‌کند، غذاهای مخصوص و بی‌نظیری است که در این ایرلاین وجود دارد و طعم و کیفیت آنها همواره زبانزد عام و خاص است.

ناوگان هواپیمایی سنگاپور

نوع هواپیماتعداد (فروند)
ایرباس A300B4-200۸
ایرباس A310-200۶
ایرباس A310-300۱۷
ایرباس A340-300۱۷
ایرباس A340-500۵
بوئینگ 707-320B-
بوئينگ 707-320C-
بوئینگ 727-200-
بوئينگ 737-100۵
بوئينگ 747-200B۱۹
بوئینگ 747-200C/M۱
بوئينگ 747-200F۳
بوئينگ 747-300B۱۱
بوئینگ 747-300M۳
بوئينگ 747-400۴۳
بوئینگ 757-200۴
مک‌دانل داگلاس DC-10-30۷
مک‌دانل داگلاس DC-10-30CF۱

در پانزدهم اکتبر ۲۰۰۷، سنگاپور ایرلاینز نخستین ایرباس A380  جهان را در دفتر مرکزی ایرباس در تولوز دریافت کرد. در ژانویه ۲۰۰۸، سنگاپور ایرلاینز نخستین شرکتی بود که به ارائه خدمات از ترمینال ۳ فرودگاه چانگی پرداخت. در ژانویه ۲۰۰۹، سنگاپور ایرلاینز اولین فروند از ۱۹ فروند ایرباس A330-300 جدید خود را در تولوز، فرانسه تحویل گرفت.

کلاس پروازی

هواپیمایی سنگاپور

کلاس‌های پروازی هواپمایی سنگاپور به چهار گروه تقسیم می‌شوند:

  • فرست کلاس
  • بیزینس کلاس
  • پرمیوم اکونومی
  • اکونومی

مقصدهای هواپیمایی سنگاپور

قارهکشور/فرودگاه
آفریقا

آفریقای جنوبی (کیپ تاون، ژوهانسبورگ)

آسیا و اقیانوسیه
اروپا
آمریکا
  • آمریکا (هیوستون، لس آنجلس، نیویورک، سان فرانسیسکو)
  • برزیل (سائوپائولو)
خاورمیانه

بار مجاز

میزان بار مجاز داخل کابین در پروازهای هواپیمایی سنگاپور ۷ کیلوگرم و قسمت بار بسته به کلاس پرواز از ۳۰ تا ۵۰ کیلوگرم است.

خدمات ویژه هواپیمایی سنگاپور

هواپیمایی سنگاپور

صندلی‌های عریض و راحت و نیز استفاده از نمایشگرهای LCD از جمله امکانات هواپیماهای این شرکت به شمار می‌رود. خطوط هوایی سنگاپور، در هر پرواز طیف گسترده‌ای از غذاها را به مسافران خود عرضه می‌کند. این غذاها به نوعی متناسب با ملیت مسافران ارائه می‌شود. به عنوان مثال در پروازهایی که به مقصد ژاپن، چین و هند صورت می‌گیرد، غذاهایی همچون Kyo-Kaiseki (شام محلی ژاپنی‌ها) و Shahi Thali عرضه می‌شود.

هواپیمایی سنگاپور

تجربه کلاس لوکس این هواپیمایی، حتی بدون luxuriousness A380 نیز شگفت‌انگیز است. SkySuites های مناسب در هواپیماهای این شرکت، در واقع یک کابین راحت و مجهز هستند و شما در صندلی‌های گهواره‌ای و چرمی این هواپیماها، تجربه جدیدی از پروازهای لوکس خواهید داشت. در تازه‌ترین اقدام صورت گرفته توسط خطوط هوایی سنگاپور، این شرکت از کابین‌های درجه یک خود رونمایی کرد که توسط طراحان مطرح شرکت BMW طراحی شده‌اند.

جوایز هواپیمایی سنگاپور

  • سومین ایرلاین برتر دنیا در سال ۲۰۱۶
  • برترین ایرلاین آسیا در قسمت First Class در سال ۲۰۱۶
  • برترین ایرلاین دنیا از دیدگاه Business Traveler در سال ۲۰۱۶
  • برترین ایرلاین آسیا از دیدگاه Business Traveler در سال ۲۰۱۶
  • برترین ایرلاین دنیا از دیدگاه Business Traveler در قسمت کلاس اقتصادی در سال ۲۰۱۶
  • دومین ایرلاین برتر سال ۲۰۱۵

حادثه در هواپیمایی سنگاپور

هواپیمایی سنگاپور

دوشنبه ۲۷ ژوئن ۲۰۱۶ پرواز شماره SQ368 هواپیمایی سنگاپور از فرودگاه Changi سنگاپور در ساعت ۲:۵ به‌وقت محلی به مقصد فرودگاه میلان (Milan-Malpensa Airport) ایتالیا پرواز می‌کندخلبان این هواپیمای مسافربری پس از آن‌که متوجه بروز نقص فنی در موتور آن شد موضوع را به مسئولان برج مراقبت فرودگاه چانگی اطلاع داده و برای فرود اضطراری مجدد به فرودگاه باز می‌گرددخوشبختانه ماشین‌های آتش‌نشانی آتش را خاموش می‌کنند و بعد از آن همه‌ی ۲۲۲ مسافر با ۱۹ خدمه پرواز بدون هیچ‌گونه جراحتی هواپیما را ترک می‌کنند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه