گزارشی جامع از سه قطب گردشگری ایران: کیش ، قشم و مشهد

بخش تبلیغات
بخش تبلیغات چهار شنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۰۰
گزارشی جامع از سه قطب گردشگری ایران: کیش ، قشم و مشهد

دو جزیره جنوبی ایران یعنی کیش و قشم به‌همراه مشهد مقدس بیشترین جذب گردشگر را در بین مکان‌های توریستی ایران دارند.

جزیره زیبای کیش بدون تردید نگین جزایر ایران است و تور کیش به جرات می­‌توان گفت محبوب‌ترین تور در بین کل تورهای داخلی و حتی خارجی شناخته شده است. قشم نیز با طبیعت بکر و ساحل های مرجانی منحصربه‌فرد که در دنیا نیز شناخته شده است  برای هر انسانی جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. بدون شک مشهد مقدس بیشتر از  هر شهر  و مکان دیگری در ایران پذیرای مسافر و گردشگر است. تور مشهد عموما به‌صورت هوایی و گاه با قطار است. در این مطلب سعی داریم تا به‌صورت نسبتا جامعی به معرفی کیش، مشهد و قشم  و نقاط دیدنی آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

جزیره کیش

در حال حاضر جزیره کیش با جاذبه‌های گردشگری خود بیشتر از هر جای دیگر در جنوب ایران پذیرای مسافران داخلی و خارجی است. طبق آخرین محاسبات سالانه در حدود یک میلیون گردشگر از جزیره کیش بازدید می‌کنند. کیش جزیره‌ایی بیضی شکل در دل خلیج فارس است که دارای طول ساحلی (محیط) ۴۴ کیلومتر و مساحت ۹۰ کیلومتر مربع است. این جزیره واقع شده در استان هرمزگان و از توابع شهرستان بندر لنگه است و دارای فاصله هوایی ۱۰۵۲ کیلومتر از تهران است. جزیره کیش همیشه رونق داشته است، از زمان هخامنشیان و اشکانیان و همچنین ورود اسلام تا سفر اولین هیئت ایرانی و آمریکایی که در سال ۱۳۴۹ هیئتی از مشاوران ایرانی و آمریکایی، این جزیره را مورد بازدید قرار داده و با توجه به ویژگی‌های طبیعی، سواحل زیبای مرجانی و آب‌های زلال اطراف آن، به‌عنوان مرکز توریستی بین‌المللی انتخاب شد. بعد از اینکه این جزیره در سال ۱۳۶۱ به‌عنوان اولین منطقه آزاد کشور برگزیده شد، بر اهمیت و رونق آن نیز افزوده شد. موقعیت جغرافیایی خاص جزیره کیش باعث شده است تا عمده سفره‌ها به این جزیره از طریق هوایی صورت پذیرد. با توجه به چارتر شدن پرواز‌ها و گارانتی هتل‌ها و افزایش مسافرت به جزیره، تور کیش بسیار مورد توجه قرار گرفت و هرروز نیز بر مخاطبان آن افزوده می‌شود.

بی تردید کسانی که اهل سفر باشند به این مسئله واقف هستند که دو جزیره جنوبی ایران یعنی کیش و قشم به‌همراه مشهد مقدس بیشترین جذب گردشگر را در بین مکان های توریستی ایران دارا هستند. جزیره زیبای کیش بدون تردید نگین جزایر ایران است و تور کیش به جرعت می‌توان گفت محبوب‌ترین تور در بین کل تورهای داخلی و حتی خارجی شناخته شده است. قشم نیز با طبیعت بکر و ساحل‌های مرجانی منحصربه‌فرد که در دنیا نیز شناخته شده است برای هر انسانی جذاب و خاطره‌انگیز خواهد بود. بدون شک مشهد مقدس بیشتر از هر شهر و مکان دیگری در ایران پذیرای مسافر و گردشگر است. تور مشهد عموما به‌صورت هوایی و گاهی با قطار است. در این مطلب سعی داریم تا به‌صورت نسبتا جامعی به معرفی کیش، مشهد و قشم و نقاط دیدنی آن بپردازیم، پس با ما همراه باشید:

غواصی در کیش

مهم‌ترین سایت‌های غواصی جزیره کیش عبارت‌اند از:

  • بیک کورال و ژوراسیک پارک: این سایتها در ضلع شرقی جزیره قرار گرفته و عمق آن‌ها هنگام مد کامل ۶ متر و هنگام جزر به ۵ متر می‌رسد. تنوع آبزیان در این دو سایت بسیار بالاست.
  • ساوتن کرک: بکرترین سایت غواصی جزیره است که در ضلع جنوبی آن قرار گرفته و عمق آن در بعضی نقاط به ۲۲ متر می‌رسد. به‌دلیل دوری از مرکز شهر مخاطبان آن محدود و خاص هستند.
  • سمبارون: زیباترین سایت غواصی جزیره کیش است که در ضلع غربی جزیره و مابین کیش و هندورابی است و دسترسی به آن از طریق اجاره قایق از کیش امکان‌پذیر است و عمق آن حدود ۱۰ متر است.

تور کیش-مشهد

جت اسکی از ورزش‌های بسیار مهیج آبی است که همه ساله گردشگران خارجی و داخلی زیادی را در تور کیش به خود جذب می‌کند. جت اسکی در واقع نام یک وسیله آبی است که اولین بار توسط کمپانی ژاپنی کاوازاکی به بازار عرضه شد. جت اسکی دارای ویژگی‌های خاصی است بطوری که استفاده از آن در مقایسه با دیگر شناورهای تفریحی مشکل‌تر است، به‌خصوص برای جوانان و افراد بی‌تجربه. از جمله این خصوصیات می‌توان به شتاب‌گیری، سرعت و مانورپذیری بالا، نبود یک سیستم توقف یا کاهش سرعت در اکثر جت اسکی‌ها و عدم تعادل کافی در پیچ ها که باعث واژگون شدن جت اسکی می‌شود، اشاره کرد. بنابراین در سر پیچ‌ها دست خود را از روی گاز برداشته تا با سرعت کمی دور بزنید و از واژگون شدن جت اسکی جلوگیری کنید. در صورت واژگون شدن جت اسکی دست خود را از روی فرمان بردارید چراکه جت اسکی تحت نیروهای شناوری و طراحی خاصی که شده دوباره به سطح آب باز می‌گردد و از قسمت عقب دوباره می‌توانید سوار شوید.

تور کیش-مشهد

کیبل اسکی کیش

 شاید هیجان آورترین ورزش و تفریحات آبی کیش، کیبل اسکی باشد.  کیبل اسکی کیش بزرگ‌ترین کیبل اسکی جهان و نخستین سایت اسکی روی آب خاورمیانه  به طول ۸۶۰ متر و عرض ۱۶۰ متر با ۵ برج که در آب‌های نیلگون خلیج فارس نصب شده است با سرعت ۲۸دتا ۶۲ کیلومتر بر ساعت، امکان سرویس‌دهی به ۱۲ نفر از ورزشکاران مبتدی تا حرفه‌ایی  را می‌دهد.

تور کیش-مشهد

شاتل سواری در کیش

شاتل سواری یا همان تیوب سواری در جزیره کیش یکی از هیجان انگیزترین تفریحات آبی است. شاتل سواری به این شکل است که سوار بر تیوب توسط قایق های تندرو با سرعت زیادی روی آب کشیده شده و هیجان فوق‌العاده‌ایی را به  گردشگران تور کیش می‌دهد. البته قابل ذکر است که به‌دلیل نیروی گریز از مرکز و نوسانات زیاد تیوب در هنگام شاتل سواری باید مراقب بود تا به داخل آب پرت نشوید، اگرچه پرت شدن به داخل آب نیز لذت وصف ناپذیری دارد.

چتر پاراسل در کیش

در کیش یکی از تفریحات آبی به‌ویژه برای جوانان، چتر بازی بر فراز دریا یا همان چتر پاراسل است. این ورزش هیجان‌انگیز آبی بدین گونه است که شما سوار چتر پارسل شده و توسط یک طناب به طول حدود ۱۵۰ متر توسط یک  قایق با سرعت نسبتا زیاد روی دریا کشیده می‌شوید.دیدن سواحل و نمای زیبای جزیره کیش، زیر آسمان آبی و روی آب‌های نیلگون در ارتفاع  ۵۰ تا ۶۰ متری لذت و آرامشی وصف ناپذیر را به گردشگران می‌دهد.

تور کیش-مشهد

جایروکوپتر کیش

جایرو کوپتر یک ماشین پرنده است بین هواپیما و هلی کوپتر که اولین بار توسط یک مهندس اسپانیایی در سال ۱۹۲۳ ساخته شد. یکی از تجربه‌های هیجان‌انگیز در تور کیش پرواز با جایروکوپتر بر فراز خلیج فارس است که در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد.این وسیله با توجه به مزایایی که نسبت به پرواز با هلی‌کوپتر دارد اخیرا مخاطبان زیادی در گردشگری تور کیش پیدا کرده است. از جمله مزایا و ویژگی‌های آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت آن حدود یک سوم هلی‌کوپتر است.
  • هزینه پروازآن خیلی‌ کمتر از هلیکوپتر است.
  • آموزش جایروکوپتر خیلی‌ ارزان‌تر  و ساده تر از هلیکوپتر است.
  • قابلیت فرود اضطراری مطمئن در صورت خاموشی موتور، چون چرخش بالگرد آن توسط با د موجود تضمین می‌شود.
  • جایروکوپترها می‌توانند با سرعت‌هایی کمتر از ۱۵ mph پرواز کنند. سرعت دویدن یک مرد از این سرعت بیشتر است .
  • مسافت برخاست حدود ۵۰ متر و مسافت فرود حدود ۰ تا ۱۵متر
  • مسافت قابل پرواز بدون توقف حدود ۵۰۰ کیلومتر است.

پارک دلفین های کیش

یکی از جذاب‌ترین پارک‌ها و مکان‌های دیدنی کیش همین پارک دلفین‌ها تور کیش است. دلفین‌های این پارک بسیار زیبا و دیدنی حرکات جالب انجام می‌دهند. مجموعه تفریحی پارک دلفین‌ها با مساحتی حدود یکصد هکتار در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد. این مجموعه شامل فضای سبز با انواع گونه‌های مختلف گیاهی، باغ پرندگان، اولین دلفیناریوم در ایران است. دلفیناریوم این مجموعه گونه‌های مختلفی از پستانداران دریایی از جمله دلفین و شیر دریایی نگهداری می‌شوند. فضای سبز پارک دلفین‌ها شامل بیش از یکصد گونه گیاهی از جمله هزاران درخت نخل، بنجامین‌های بسیار بزرگ، اوکالیپتوس، آکاسیا، مورد، کهور، گل ختمی، شیشه شور، تکوما و گونه‌های مختلفی از کاکتوس و سایر گیاهان است که با توجه به وضعیت اقلیمی جزیره کیش و مرجانی بودن خاک آن درنوع خود بی‌نظیر است.

تور کیش-مشهد

کشتی یونانی کیش

 این کشتی یکی از جاذبه‌های دیدنی کیش است و از نظر تاریخی قدمت و اهمیت چندانی ندارد. کشتی یونانی در غرب جزیره و در هنگام غروب خورشید منظره‌ای زیبا با نوران‌های درخشان از رنگ‌های زرد و قرمز و نارنجی و … لحظه ی جاویدانی را ثبت می‌کند و این غروب خیره‌کننده که سرشار از حس آرامش است باعث جذب خیلی از گردشگران برای تماشا و گرفتن عکس‌های بی‌نظیر می‌شود. این کشتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای باغو  به گِل نشست. این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد. وزن کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶۶ متر بوده است. این کشتی بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده بود و آخرین مالک آن یک یونانی بود. علت به گل نشستن کشتی همچنان در پرده‌ای از ابهام است.

تور کیش-مشهد

شهر زیرزمینی کاریز کیش

این شهر زیر زمینی یکی از شگفت انگیزترین شهرهای زیرزمینی کشف شده به شمار می‌رود. این شهر زیرزمینی بالق بر ۲۵۰۰ سال قدمت دارد که دارای امکانات ویژه‌ای در آن زمان بوده یکی از این امکانات قنات آب شیرین است که در آن زمان آب شیرین را در اخنیار ساکنان شهر زیرزمینی کاریز می‌گذاشته است. این شهر باز سازی شده است و نزدیک به ۱۰ هزار متر مربع وسعت دارد و در فاز یک آن شامل غرفه های صنایع دستی و رستوران های مختلفی مخصوص گردشگران است. این شهر همچنین شامل حمام های باستانی با صحن و حصاری ۵۰۰ متری است که بیار زبیا و جالب است.

تور کیش-مشهد

جزیره قشم

قشم بزرگ‌ترین جزیره ایران و خلیج فارس واقع در تنگه هرمز است. در گزارش توجیهی اجرای قانون تعاریف، طول سراسری جزیره قشم را ۱۲۰ کیلومتر ذکر کرده‌اند. عرض جزیره، در نقاط مختلف متفاوت بوده و به‌طور متوسط دارای سه عرض: کم (بین طبل و سلخ)، زیاد (بین لافت کهنه و شیب دراز) و متوسط (در منطقه اسکان) است. با این وجود، عرض متوسط جزیره قشم را ۱۱ کیلومتر می‌توان محسوب داشت. تور قشم مخاطب کیش را ندارد و دلیل آن هم فقط بافت شهری ضعیف تر و کمبود امکانات است. در حالی که این جزیره بسیار بکرتر و برای عاشقان طبیعت بسیار جذاب‌تر به شمار می‌آید. همچنین برای خرید قطعا قشم به کیش ارجعیت دارد و تنوع جنس آن بیشتر و قیمت‌ها به مراتب ارزان‌تر است. در ادامه با معرفی جاذبه‌های گردشگری قشم با ما همراه باشید:

دلفین‌های قشم

 دلفینهای آبهای بین جزیره قشم و جزیره هنگام هر ساله گردشگران زیادی را به این منطقه جذب می‌کنند دیدن این آبزیان باشکوه و همراهی و بازی مهیج آن‌ها در کنار قایق بازدیدکنندگان شور وشوق وصف ناپذیری به بینندگان می‌دهد.

تور کیش-مشهد

جنگل‌های حرا قشم

یکی از جاذبه‌های گردشگری قشم که در واقع ویزه جنوب ایران است وجود جنگل‌های حرا است که بنا به  اکوسیستم خاص جنوب ایران، این‌گونه از درختان در این نواحی با این زیستگاه خو گرفته و با شرایط حاکم بر آن آدابته شده‌اند. حرا درختی است آب شورزی که هنگام مد آب دریا تا گلوگاه در آب فرو می‌رود. با خاصیت تصفیه‌ای که در پوست این درخت وجود دارد، بخش شیرین آب دریا را جذب و نمک آن را دفع می‌کند. درخت حرا در حقیقت یک کارخانه آب شیرین کن طبیعی و خدادادی است. در تنگه خوران، بین جزیره قشم و بخشی از استان هرمزگان ( فاصله بین شمال جزیره قشم و بندر خمیر) جنگل دریایی حرا در گستره ای معادل ۲۰۰ کیلومتر مربع پدید آمده که از تنوع زیستی بالایی برخوردار است .جنگل حرا به‌دلیل مساعد بودن شرایط اکولوژی، زیستگاهی امن برای پرندگان مهاجر از مناطق گرمسیری است. پرندگانی همچون حواصیل بزرگ، اگرت بزرگ، اگرت ساحلی، حواصیل هندی، کفچه نوک تیز، سلیم خاکستری، گیلانشاه، کاکائی و …

تور کیش-مشهد

دره ستاره‌ها قشم

دره ستاره‌ها حدود ۲ میلیون سال قدمت دارد، که بر اثر فرسایش خاک، سنگ و ماسه ناشى از باد و باران و رگبارها به وجود آمده است، دره ستاره‌ها شاهکار کم نظیر طبیعت در جزیره زیباى قشم است. از شهر قشم که به‌سمت ساحل جنوبى آن حرکت کنید به روستاى «برکه خلف» مى رسید. روستاى برکه خلف در فاصله ۵۵ کیلومترى از ساحل جنوبى جزیره قرار گرفته است. در شمال این روستا یکى از زیباترین جلوه هاى فرسایش در جزیره قابل‌مشاهده است. اهالى منطقه به این روستا استاره کفته (گاهى هم استار افتیده) مى گویند. اما، نام دره ستاره‌ها براى این پدیده کم‌نظیر زمین‌شناسى جا افتاده است. اهالى معتقدند پس از فرو افتادن ستاره اى در این محل و بر اثر ضربه‌اى سهمگین، خاک از زمین بالا آمده و به هر شکلى که بوده خشک شده و چنین اشکالى پدید آمده است. برخى از اهالى معتقدند با تاریک شدن هوا این دره محل آمدوشد ارواح و اجنه است اما تاکنون صحت چنین چیزى به اثبات نرسیده است.

تور کیش-مشهد

غار نمکدان قشم

 این غار طولانی ترین غار نمکی جهان است که در فاصله ۹۰ کیلومتری شهر قشم، در بخش انتهایی جنوب غربی جزیره کوه گنبدی شکل به ارتفاع ۲۳۷ متر از سطح دریا غار نمک قرار دارد. غارهاى نمکى جزيره قشم يکى از زيباترين جلوه‌هاى طبيعت در اين جزيره زيبا و رويايى واقع در جنوب ايران است. وجود رگه‌های سفید نمک بر بدنه این کوه از دور منظره‌ای زیبا را به این غار داده است. فاصله دهانه غار نمک از جاده همجوار ساحل دریا حدود ۲ کیلومتر است که توصیه می‌شود با پای پیاده پیموده شود. درون غار نمک به‌ویژه  اعماق آن، تاریک است و برای مشاهده استالاکتیت‌های بلورین نمک نیاز به چراغ قوه پرنور است. سقف غار نمک را قندیل‌های مرمرین و بلورین در اشکال مختلف پوشش داده‌اند و منظره‌ای بدیع به وجود آورده‌اند. جریان آب نمک در کف غار نیز از منظره‌های دلپذیر غارهای نمکی جزیره قشم است.

تور کیش-مشهد

چاه‌های تل آب یا طلا قشم

در ۷۶ کیلومتری شهر قشم و در ۳۰ کیلومتری شمال فرودگاه بین‌المللی قشم چاه‌های طلا قرار دارد. در روستای لافت قبل از همه، بادگیرهای منازل روستایی چشم مشتاقان دیدار از قشم را به خود جلب می‌کند. پس از آن به‌محض ورود به لافت و در جوار قلعه نادری حلقه‌های چاه آب متعدد در داخل گودال دامنه کوه به چشم می‌خورد که حکایت از تکنولوژی ذخیره آب پارسیان جزیره نشین عهد هخامنشی و دوره زرتشتیان دارد. چون تکنولوژی چاه‌کنی و قنات تا آنجا که روشن است خاص گبریان و زرتشتیان بوده است.

تور کیش-مشهد

مشهد مقدس

مشهد کلان‌شهری در شمال شرقی ایران و مرکز استان خراسان رضوی است. با ۳۲۸ کیلومتر مربع مساحت، دومین شهر پهناور ایران بعد از تهران است. به خاطر وجود بارگاه ملکوتی امام هشتم به جرأت می‌توان گفت این شهر بیشترین مسافر را در بین کل شهرها و نقاط کشور دارا است. تور مشهد نیز بعد از کیش پرمخاطب‌ترین تور داخلی محسوب می‌شود. عمده تورهای مشهد هوایی صورت می‌گیرد اما تورهای زمینی و خصوصا با قطار نیز مخاطبان خود را دارا است و در تور مشهد عمدتا هتل به‌همراه صبحانه، ناهار و شام است. از جاذبه‌های گردشگری مشهد می‌توان اشاره کرد به:

 

مقبره فردوسی در مشهد

 آرامگاه حکیم ابوالقاسم فردوسی توسی در میان باغی مصفا به فاصله ۲۰ کیلومتری شمال شهر مشهد واقع شده است. این بنای یادمان توسط هوشنگ سیحون بر پایه طرح پیشین آن توسط حسین لرزاده با کمی تغییرات در ابعاد و اندازه و تزیینات، طراحی و بازسازی شد. ساختمان کنونی آرامگاه در سال ۱۳۱۳ هم‌زمان با آیین‌های هزاره فردوسی گشایش یافت. 

تور کیش-مشهد

آرامگاه نادر در مشهد

باغ نادری واقع در ضلع شمال غربی چهار راه شهدا است که پس از آرامگاه امام رضا (ع)، مهم‌ترین مکان گردشگری و تاریخی داخل شهر مشهد تلقی می‌شود. این بنا در باغی به مساحت ۱۴۴۰۰ متر مربع ساخته شده‌ و میزبان گردشگران متعددی در فصل‌های مختلف سال به‌ویژه در ایام نوروز است. آرامگاه نادرشاه افشار شامل سکویی دوازده پله‌ای، محل گور، پوششی خیمه مانند روی قبر، سکویی مرتفع در مجاور قبر با مجسمه نادرشاه سوار بر اسب و سه تن دیگر در پی او، یک غرفه فروش کتاب و دو تالار برای موزه است. این آرامگاه به یادبود نادرشاه افشار در سال ۱۳۴۲ توسط «هوشنگ سیحون» طراحی و ساخته شده است.

تور کیش-مشهد

پارک ملت مشهد

شهر بازی پارک ملت در قسمت شرقی بوستان ملت قرار گرفته است. پارک ملت جز اولين پارک‌های مشهد است که در سال ۱۳۵۱ احداث شده است. فان فار (چرخ و فلک) اين پارک با قطر ۸۰۰ متر بزرگ‌ترين چرخ و فلک خاورميانه و چهارمين چرخ و فلک مرتفع در دنيا است. دستگاه‌های شهربازی ملت:

  • فان فار
  • اسکيت
  • صندلی گردان
  • قطار خانواده
  • ترن هوايی
  • سورتمه
  • سينما ۵ بعدی
  • صندلی هوايی
  • ماشين برقی
  • و....

این شهربازی اولین شهر بازی در کشور است که عضو اتحادیه جهانی شهربازی‌های استاندارد شده است. پر از هيجان است. نمی‌شود به هیچ عنوان به این پارک رفت ولی سوار چرخ‌فلک ۸۰ متریش نشد و محوطه پارک، محيطی سر سبز و آرامش‌بخش برای گذراندن گردش و بسيار دلنشين است.

تور کیش-مشهد

طرقبه  مشهد

ييلاقی خوش آب و هوا که به‌خصوص در نيمه اول سال هوايی معتدل دارد و سالانه گردشگران زيادی را به خود جذب می‌کند. شهر توریستی طرقبه در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی مشهد در میان دو دره سرسبز دامنه رشته کوه بينالود قرار گرفته و ارتفاع حدود ۱۳۴۰ متری آن از سطح دریا و هم جواری با رودخانه اين ييلاق را دلپذيرتر کرده و دارای باغ ‌ها و ميوه‌های متعددی است. همچنين هتل بزرگ طرقبه در اين منطقه به جاذبه اين ييلاق سرسبز افزوده است. يکی از غذاهای محلی طرقبه ديزی است و شيشليک نيز طرفداران زيادی دارد که بی‌شک هر غذایی در اين منطقه ييلاقی خوش آب و هوا که دارای محيطی باصفا است صرف شود، لذيذ است.

تور کیش-مشهد

شاندیز مشهد

چشمه سارها و باغ‌های فراوان، فضای سرسبز و خرم، رودخانه و چشم‌اندازهای زیبا و مصفا، آب و هوای مناسب، تولیدات صنایع دستی از قبیل انواع وسایل پوستی، چوبی و سوغاتی‌های دیگر، امکانات رفاهی و واحدهای اداری و خدماتی، این منطقه ییلاقی را به‌صورت گردشگاهی مهم در آورده است که مورد توجه ساکنان مشهد و مسافران و زائران است. از جمله نقاط دیدنی شاندیز پارک جنگلی است. محصولات عمده باغی شاندیز عبارت‌اند از: گیلاس، زردآلو، گوجه فرنگی، هلو، آلو، انگور، توت، گردو، بادام. روستاهای سرآسیاب، ارچنگ، خادر، ابرده پایین و بالا و زشک در اطراف شاندیز و در امتداد یک دره طولانی قرار دارند و از آب یک رودخانه مشروب می‌شوند.

تور کیش-مشهد

کوهسنگی مشهد

نام کوه مشهور و نیز دومین پارک بزرگ در شهر مشهد است. سال ۱۳۳۰ در مجاورت رشته‌کوه‌های بینالود افتتاح شد و در میان تفریحگاه‌های این شهر از قدمت و شهرت خوبی برخوردار و یکی از زیباترین پارک‌های ساخته‌شده در ایران است. این مجموعه تلفیقی از آب، سنگ و سرسبزی و نور است. ساختمان موزه خراسان در پارک کوهسنگی واقع شده که معماری آن مشابه کلات نادری است. چشم‌اندازهای طبیعی، هوایی مطبوع، رستوران‌های متعدد، استخر، مراکز خرید، مراکز ورزشی، تفریحی و شهربازی، کوهسنگی را تبدیل به تفرجگاهی زیبا با خیل کثیری از مسافران کرده است. اولین نورافشانی‌های شهر مشهد، در کوهسنگی انجام می‌شد.

تور کیش-مشهد

سرزمین موج‌های آبی مشهد

در زمینی به مساحت ۸۴۶۰ متر مربع و با زیربنای ۲۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده که از بزرگ‌ترین پارک های آبی خاورمیانه محسوب می‌شود. سرسره «تاپسی توروی» این مجموعه، برنده بهترین سرسره آبی سال ۲۰۱۰ از طرف انجمن پارک‌های آبی جهان است. برای دسترسی به مجموعه سرزمین موج‌های آبی می‌توانید با مترو به ایستگاه پارک ملت ابتدای بلوار امامت مراجعه کرده و از آنجا به‌راحتی با سرویس‌های قاسم آباد به مجموعه برسید. بزرگ‌ترين پارک آبی سرپوشیده خاورمیانه و نخستين مجموعه از این نوع در ایران است. امکانات پارک موج‌های آبی مشهد:

  • سرسره‌های آهسته (سرعتی، پیچشی، موج، تاپسی توروی، تویستر)
  • چاله فضایی
  •  استخر موج
  • رودخانه آرام و خروشان
  • منطقه بازی کودکان
  • استخر برکه
  • سونای خشک و بخار
  • جکوزی سرد و گرم
  • رستوران
  • کافی شاپ
  • فروشگاه لوازم ورزشی
  • حمام ترکی و...
  • تور کیش-مشهد

مطالب مرتبط:

دیدگاه