آغاز همکاری هواپیمایی ملی تایلند با ایران از مهرماه

مینا داودی
مینا داودی شنبه، ۲۰ شهریور ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۰۰
آغاز همکاری هواپیمایی ملی تایلند با ایران از مهرماه

نخستین پرواز هواپیمایی «تای ایرویز» به ایران ۱۰ مهرماه انجام می‌شود تا همکاری هواپیمایی ملی تایلند با ایران با حضور مقامات دولتی دو کشور بصورت رسمی آغاز شود.

به گزارش «شارامپورن جوتیکاتیرا»، مدیرعامل شرکت هواپیمایی تای ایرویز اینترنشنال، در این زمینه گفته است:

پروازهای تهران - بانکوک، در تاریخ ۱ اکتبر (۱۰ مهر) با ۴ پرواز در هفته و توسط هواپیمای بویینگ ۷۷۷ آغاز می شود.

مدیرعامل این شرکت در ادامه اظهار کرد اطمینان دارد ایجاد این خط هوایی مابین دو کشور می تواند فرصت های جدید بسیاری را برای جذب گردشگران ایجاد کند. جوتیکاتیرا افزود:

این شرکت اکنون در موقعیتی قرار گرفته که می تواند تلاش‌های خود را در زمینه گسترش فعالیت ها و افزایش رقابت در ایران آغاز کند.

وی در خصوص مسیر پروازی تهران-بانکوک اظهار کرد:

سالانه ۲۵۰ هزار نفر ایرانی به تایلند سفر می کنند. همچنین وی ابراز امیدواری کرد این خط هوایی بتواند در تسهیل سفر مسافران شبکه پروازی این خط هوایی به تهران و گسترش سفر گردشگران خارجی ایران نیز نقش مهمی ایفا کند.

بر اساس این گزارش در دیدار دهم مردادماه سال جاری بین «راسمی چیتهام» سفیر تایلند و مرتضی دهقان، قائم مقام هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری ارتقا سطح همکاری‌های مشترک در زمینه حمل و نقل هوایی دو کشور بحث و بررسی صورت گرفت. همچنین پیرامون تسهیل در راه اندازی پروازهای شرکت تای ایرویز تایلند به عنوان شرکت حامل پرچم آن کشور به ایران نیز مذاکراتی صورت گرفت و مقرر شد پرواز این شرکت از اول اکتبر به ایران راه اندازی شود.

گفتنی است تای ايرويز عضو موسس اتحاديه Star Alliance، اولين و بزرگترين اتحادیه‌ی خطوط هوایی دنیا به مركزیت فرانکفورت آلمان است. الزام اصلی عضویت در اين اتحاديه، رعایت بالاترين استاندارهای جهانی خدمات به مشتريان، امنيت و زيرساخت‌های فنی است.

لازم به ذکر است که تای ايرويز بیش از ۷۰ مقصد بين‌المللی در ۳۳ كشور مختلف اروپا، استراليا و آسيا دارد كه از جمله مهمترين اين مقاصد می‌توان بانکوک، گوانگژو، پکن، سيدنی، ملبورن و پرت را نام برد.

مطالب مرتبط:

دیدگاه