میدان فاطمی کجاست؟

علیرضا کیخا | دوشنبه, ۴ مرداد ۹۵ ساعت ۰۷:۴۵

میدان فاطمی کجاست؟ در مقاله «کجاست» امروز به میدان فاطمی، یکی از میدان‌های مهم تهران سری زده‌ایم که از پرترافیک‌ترین میادین تهران است و در اطراف آن ساختمان‌ها و مراکز بسیار مهمی وجود دارد. با کجارو همراه باشید تا راه‌های دسترسی به میدان فاطمی را بررسی کنیم.

معرفی

میدان فاطمی یکی از میدان‌های قدیمی و اصلی شهر تهران است. این میدان که با نام میدان جهاد نیز شناخته می‌شود یکی از پرترددترین میادین تهران است. دلیل این میزان تردد بالا وجود ساختمان‌های اداری دولتی و خصوصی پرشمار در اطراف این میدان است. مهم‌ترین این ساختمان‌ها، ساختمان وزارت کشور است که شاید شما را به یاد این جمله در ایام ثبت‌نام‌های انتخابات ریاست جمهوری بیندازد که «میدان فاطمی امروز روز پرترددی را پشت سر گذاشت» که اشاره به حضور نامزد‌های این انتخابات برای ثبت‌نام در ساختمان وزارت کشور دارد.

fatemi-square

میدان فاطمی در یک روز گرم تابستانی

از دیگر ساختمان‌های مهم در اطراف این میدان می‌توان به ساختمان سازمان آب اشاره کرد. در برهه‌ای از تاریخ پیش از انقلاب اسلامی، نام خیابان فاطمی به‌دلیل وجود این ساختمان در آن، خیابان «سازمان آب» نام داشته است.

fatemi-square

مسجد نور در میدان فاطمی

مسجدالنور یا مسجد نور هم با معماری متفاوت خود در میدان فاطمی قرار دارد. معماری گنبد و گلدسته‌های این مسجد هم از نظر مصالح به کار رفته و هم از نظر رنگ و ظاهر و معماری با دیگر مساجد تفاوت دارد. خیابان‌های جویبار، بیستونی و شهید گمنام به میدان فاطمی می‌رسند. تالار کشور که متعلق به وزارت کشور است و میزبان مراسم‌های مختلفی از خیریه گرفته تا کنسرت‌های موسیقی است هم در این میدان قرار دارد و در هنگامی که در آن مراسمی برگزار می‌شود به بار ترافیکی این میدان می‌افزاید.

آدرس

این میدان توسط خیابان فاطمی از شرق به خیابان ولیعصر و از غرب به خیابان کارگر شمالی می‌رسد.

موقعیت میدان فاطمی روی نقشه

دسترسی

برای رسیدن به میدان فاطمی می‌توانید از خط ۳ مترو استفاده کنید. ایستگاه میدان جهاد در این خط در سال ۹۴ افتتاح شد و همه‌روزه مسافران زیادی برای رسیدن به میدان فاطمی یا همان میدان جهاد از آن استفاده می‌کنند. همچنین می‌توانید با استفاده از بی‌آرتی‌های خط راه‌آهن - تجریش و راه‌آهن - پارک‌وی به ایستگاه میدان فاطمی در خیابان ولیعصر بروید و با حدود پنج دقیقه پیاده روی در خیابان دکتر فاطمی به‌سمت غرب به میدان فاطمی برسید. همچنین از میادین اصلی شهر و پایانه‌های تاکسی‌رانی مثل پایانه شهید نظری در میدان آزادی، به مقصد میدان فاطمی تاکسی تردد می‌کند اما با توجه به ترافیک تقریبا همیشگی در این میدان توصیه می‌کنیم با مترو و بی‌آر‌تی به میدان فاطمی سفر کنید.

fatemi-square

یک اغذیه فروشی که در آن غذاهای ترکیه‌ای دونر کباب یا همان کباب ترکی به فروش می‌رسد.

در روبری ورودی ساختمان وزارت کشور در خیابان فاطمی، دو اغذیه‌فروشی وجود دارد که در آن‌ها دونر کباب به فروش می‌رسد و در ساعات پایانی روز تعداد زیادی از مردم برای صرف غذا به این رستوران‌ها مراجعه می‌کنند. آیا شما هم تجربه حضور در میدان فاطمی یا ترافیک منتهی به آن را دارید؟ تجربه‌های خود را با کجارو و خوانندگان ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه