۱۴ شغلی که می‌توانید در سفرهای خارجی پیدا کنید

راضیه شاهوردی | سه شنبه, ۲۵ خرداد ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

پول کافی برای سفر ندارید؟ فکر می‌کنید در موقعیت فعلی نمی‌توانید پول پس‌انداز کنید تا رویای سفر به دور دنیایتان را تحقق ببخشید؟ خب، دارید اشتباه می‌کنید. هر بار که در سفرهایتان به بی‌پولی خوردید می‌توانید یک شغل پیدا کنید. در این مقاله ما ۱۴ شغلی را که می‌شود در سفر انجام داد، به شما معرفی می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

مقاله‌های مرتبط:

این تفکر که سفر کردن گران‌قیمت است، بسیاری از مردم را از آغاز سفرهایشان بازمی‌دارد. آن‌ها با خودشان فکر می‌کنند «خیلی گران و مشکل است و من هیچ‌وقت موفق نمی‌شوم.» اما سفر آن‌قدر که به نظر می‌رسد گران نیست و حتی اگر نتوانید پول روی پول پس‌انداز کنید، همیشه این امکان وجود دارد که در خارج از کشور کار پیدا کنید. پیدا کردن شغل در حین سفر اصلاً سخت نیست، بلکه گزینه‌ایست که اغلب توسط جهانگردان نادیده گرفته می‌شود.

پیدا کردن کار در خارج از کشور مانند پیدا کردن کار در کشور خودتان نیست. روند این کار بسیار غیررسمی است و اگر یادتان بماند که شما به‌دنبال یک شغل هستید نه حرفه، و نسبت به گزینه‌‌هایتان منعطف باشید، می‌توانید همه جا کار پیدا کنید. در تمام اقتصادها و صنایع برای مسافران کاری در نظر گرفته شده است. برای مثال احتمالاً اقتصاد استرالیا بدون استخدام کوله‌گردها و مسافران دوام نمی‌آورد!

خب چه کارهایی را می‌توانید در خارج از کشور پیدا کنید؟ در ادامه فهرستی از کارهایی را می‌آوریم که پیدا کردنشان برای مسافران راحت است و اغلب نیاز به تعهد طولانی‌مدت ندارند:

۱. زبان درس بدهید

آموزش زبان

این راحت‌ترین کاری است که برای کسانی که انگلیسی زبان اولشان است یا در آن مهارت دارند پیدا می‌شود. شغل‌های آموزشی در جهان بسیار زیاد هستند، به‌خصوص در جنوب شرقی آسیا. هر باری که شک داشتید، یک شغل آموزشی انتخاب کنید. پول خوبی دارد، ساعت‌هایش منعطف است و بسیاری از کشورها مزایای دیگری هم به این معلمان می‌دهند. منابع آنلاین بسیاری وجود دارد که به کسانی که می‌خواهند آموزش زبان را امتحان کنند کمک می‌کند. حتی اگر نمی‌توانید انگلیسی درس بدهید، زبان مادری خودتان را آموزش بدهید. آموزشگاه‌های زبان متعددی در سطح جهان به‌خصوص در شهرهای بزرگ بین‌المللی وجود دارد.

۲. کار فصلی انجام دهید

کار در پیست اسکی

همگام با فصل‌ها سفر کنید و در پیست‌های اسکی، کافه‌‌ها، اردوگاه‌ها و کشتی‌ها کار کنید. گزینه‌های زیادی وجود دارد – هرجا که یک فصل پرگردشگر باشد، تقاضای زیادی برای کارهای موقت پیدا می‌کنید. حتما قبل از شروع فصل به مقصدتان سفر کنید تا از پیدا کردن شغل مطمئن شوید. اگر وسط فصل بروید، همه شغل‌های خوب اشغال شده‌اند. به مهمان‌خانه‌ها بروید و سوال بپرسید، آن‌ها شما را به راه درست هدایت می‌کنند!

۳. کار فریلنس اینترنتی انجام دهید

کار اینترنتی

اگر در زمینه‌ی خدمات اینترنتی، طراحی، برنامه‌نویسی یا هر چیز مربوط به تکنولوژی تجربه دارید، وب‌سایت‌هایی مثل ایلنس (Elance) به شما کمک می‌کنند تا شغل‌های مجازی پیدا کنید که بتوانید آن‌ها را در طول سفر انجام دهید. پس کاری را که می‌خواهید انتخاب کنید. در این حوزه‌ها رقابت زیادی وجود دارد، اما اگر خوب کار کنید و اعتبار کسب کنید، در طی زمان کارهای زیادی به شما پیشنهاد می‌شود.

اگر مهارت‌های تکنولوژیک ندارید، باز هم می‌توانید یک پروفایل بسازید و برای کارهای مختلف مشتری پیدا کنید. تسک ربیت (Task Rabbit) و فیور (Fiverr) دو سایت خیلی خوب برای یافتن آنلاین شغل هستند.

۴. در کشتی کروز کار کنید

کار در کشتی کروز

این گزینه راهی فوق‌العاده برای کسب درآمد بالاست. چراکه در حالی که در دنیا می‌شد، تجربه‌ی کار فیزیکی پیدا می‌کنید و با مردم سراسر جهان ( هم خدمه و هم مسافران) دوست می‌شوید. با اینکه اغلب افراد نیازمند، کارهای با حقوق کم را اشغال کرده‌اند، اما کارهای زیادی وجود دارد که از بینشان انتخاب کنید. برای شروع سری به این مطلب بزنید.

۵. سنتان زیر ۳۰ سال است؟ ویزای کار و تعطیلات بگیرید

ویزای کار و تعطیلات

اگر زیر ۳۰ سال هستید، پس سفر خوراک شما است! استرالیا، نیوزیلند، کانادا، انگلیس، نروژ و بسیاری از کشورهای دیگر به افراد زیر ۳۰ سال ویزای کار و تعطیلات می‌دهند. ویزای کار و تعطیلات به شما اجازه می‌دهد هر کاری را در این کشورها پیدا کنید. در واقع این یک مجوز کار بسیار عالی است. (نکته: هر کشوری قوانین خودش را دارد و بعضی کشورها محدودیت‌های برای شغل‌هایی که می‌شود یا نمی‌شود انجام داد قائل شده‌اند.) بیشتر اوقات شغل‌های آسان و موقت وجود دارند. برای پیدا کردن این مشاغل، نیازمندی‌های محلی را بگردید یا از مهمان‌خانه‌‌ها سوال بپرسید. در کشورهایی که ویزای کار و تعطیلات خیلی رایج است (مثل استرالیا)، بیشتر مهمان‌خانه‌ها دارای تابلوی آگهی‌های شغلی هستند یا می‌توانند به شما راهنمایی بدهند.

۶. پرستار بچه (Au Pair) شوید

پرستار کودک

عاشق بچه‌‌ها هستید؟ پس از بچه‌ها مراقبت کنید! در ازایش به شما اتاق و دستمزد هفتگی داده می‌شود. در این‌گونه شغل‌ها باید زیاد در خانه بمانید تا از بچه‌‌ها مراقبت کنید، اما آخر هفته‌ها و تعطیلات را برای گشت و گذار آزاد هستید! چند وب‌سایت معروف برای پیدا کردن شغل پرستاری این‌ها هستند: Au Pair، Au Pair World، International Exchange، Go Au Pair.

۷. در هتل کار کنید

کار در هتل

هتل‌ها و مهمان‌خانه‌ها معمولاْ دنبال افرادی هستند که در پذیرش، نظافت و راهنمایی مهمانان به آن‌ها کمک کنند. اغلب می‌توانید در ازای چند ساعت نظافت، یک شب اقامت رایگان دریافت کنید. حتی اگر دسمتزد نگیرید و فقط اتاق مجانی و غذا به شما بدهند، باز هم صرفه‌جویی در هزینه است. خرج نکردن، همان پس‌انداز کردن است. علاوه بر این، این شغل‌ها تا وقتی که بخواهید طول می‌کشند – یک روز، یک هفته، یک ماه. تا وقتی که شما بخواهید و آن‌ها نیاز داشته باشند.

۸. مربی غواصی شوید

مربی غواصی

اگر گواهی غواصی دارید و می‌خواهید مربی شوید (البته ممکن است به کلاس‌های اضافه نیاز باشد)، تعداد زیادی مقصد غواصی در سراسر جهان وجود دارد که شما به‌راحتی آنجا کار پیدا می‌کنید ( تایلند، کمبوجیه، هندوراس، کارائیب، بالی و بسیاری کشورهای خوب دیگر). شما تنها با رفتن به این جاها و سوال پرسیدن می‌توانید کار پیدا کنید.

۹. از توانایی‌هاییتان استفاده کنید!

آشپزی

از مهارت‌ها و استعدادهایتان برای پیدا کردن شغل استفاده کنید. به مردم موسیقی یاد بدهید، موهایشان را کوتاه کنید، مشاوره‌ی بازرگانی بدهید، آشپزی کنید – از هر مهارتی که دارید برای پیدا کردن شغل استفاده کنید. خجالت نکشید. خلاق باشید. وب‌سایت‌هایی مثل Craigslist و Gumtree دوتا از جاهایی هستند که می‌توانید توانایی‌هایتان را تبلیغ کنید و کار پیدا کنید. خواستن، توانستن است.

۱۰. در رستوران کار کنید

کار در رستوران

پیشخدمتی، پادویی و ظرف‌شویی همیشه مورد نیاز هستند چراکه مردم به‌طور موقت این شغل‌ها را انتخاب می‌کنند. این شغل‌ها راحت پیدا می‌شوند، به‌خصوص در مقصد‌های پرطرفدار و شهرهای بزرگ. در کشورهایی که ویزای تعطیلات و کار ارائه می‌دهند، مسافران ستون فقرات اقتصاد خدماتی هستند و این‌طور کارها راحت پیدا می‌شوند.

۱۱. کار داوطلبانه انجام دهید

کار داوطلبانه

با اینکه در اینجور مشاغل دستمزدی پرداخت نمی‌شود، اما به خاطر اتاق و غذای رایگان می‌توانید پولتان را پس‌انداز کنید و بیشتر سفر کنید. علاوه بر این، کار خیر انجام می‌دهید پس یک بازی برد-برد است. نیاز نیست برای کار داوطلبانه پول زیادی در سازمان‌های بزرگ جهانی خرج کنید. این سازمان‌ها بخش بزرگی از پول را برای خودشان برمی‌دارند. به‌جای آن، وقتی به یک مقصد رسیدید، دنبال کار بگردید تا فرصت‌هایی پیدا کنید که زمان (و پولتان) بیشتر کمک‌کننده باشند. ما وب‌سایت Grassroots Volunteering را توصیه می‌کنیم. این سایت بهترین مکان برای پیدا کردن طرح‌های داوطلبانه‌ی محلی است.

۱۲. راهنمای تور شوید

راهنمای تور

از عشقتان به سفر برای کار در سفر استفاده کنید. آژانس‌های گردشگری همیشه به‌دنبال راهنمای تور جدید هستند. با اینکه این کار از بقیه‌ی شغل‌های قبل جدی‌تر به نظر می‌رسد، اما یک شغل سرگرم‌کننده (و البته خستگی‌آور) است. حقوق چندان بالایی ندارد، اما تا وقتی که آنجا هستید از پس هزینه‌هایتان برمی‌آیید و می‌توانید با افراد مختلف از سراسر جهان آشنا شوید. (نکته: بعضی از این فرصت‌های شغلی نیازمند تعهد طولانی‌مدت هستند).

۱۳. روی کشتی کار کنید

کار روی کشتی

اگر آب را دوست دارید، کار در کشتی را امتحان کنید. شغل‌های دریانوردی به‌طرز شگفت‌انگیزی راحت پیدا می‌شوند و نیازی به تجربه‌ ندارند (البته داشتنش کمک می‌کند) و این امکان را پیدا می‌‌کنید که با قایق به همه جا سفر کنید. این‌گونه شغل‌ها را در سایت‌های روبه‌رو پیدا می‌کنید: Jobs on Yachts، All Yacht Jobs، The Crew Network.

نکته: این فرصت‌‌های شغلی بلندمدت هستند و شما باید یک گواهی STCW ۹۵ بگیرید که شامل آموزش‌های دریانوردی اولیه، برای مثال در مواقع آتش‌سوزی و آموزش‌های امنیت آبی می‌شود.

۱۴. هر کاری را که می‌توانید انجام دهید

پیدا کردن شغل

شما همیشه می‌توانید از نیرویتان برای پیدا کردن کار استفاده کنید. کارهای موقت بسیاری در سراسر جهان وجود دارد که شما می‌توانید پیدا کنید. اگر می‌خواهید در ازای اتاق، غذا و پول اضافی کار کنید، همیشه شغلی پیدا می‌شود. چهار منبع بزرگ برای پیدا کردن شغل این‌ها هستند: Craigslist، Gumtree، HelpX.net، Workaway.info.

پیدا کردن کار در خارج از کشور، پیدا کردن شغل است و نه حرفه. بسیاری از کارهایی که در خارج از کشور پیدا می‌کنید، خسته‌کننده و طاقت فرسا خواهند بود، اما به شما امکان می‌دهند که پول کافی برای ادامه‌ی سفرهایتان را به دست بیاورید.

اجازه ندهید پول مانع سفرهایتان شود. اگر درباره‌ی کاری که می‌خواهید خلاق و منعطف باشید، کار پیدا می‌کنید. کار کردن در سفر خیلی ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید و باعث می‌شود خیلی بیشتر از تصورتان بتوانید به سفر ادامه دهید. پس از خانه بیرون بزنید، کار پیدا کنید و جهان را بگردید.

مطالب مرتبط:

منبع Thought Catalog

دیدگاه