کم جمعیت ترین و دورافتاده ترین دهکده های دنیا

سارا صریحی | سه شنبه, ۲۱ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۲۱:۳۰

تصور اینکه در برخی مناطق دنیا انسان تشکیل جامعه داده باشد و تقریبا بدون دسترسی راحت به محیط‌های شهری و تمدن در حال زندگی باشد، برای بسیاری از ما سخت است، اما چنین جوامعی وجود دارند که با کم‌ترین دغدغه و بدور از تمام شلوغی‌ها در روستاهایی دورافتاده در حال زندگی هستند. با کجارو همراه باشید تا با تعدادی از این روستاها آشنا شویم.

زندگی دائمی در روستا در شکل عادی‌اش برای اهالی شهر غیر قابل تصور است و بیشتر ما روستا را فقط برای مدت کوتاه و دور شدن از شلوغی‌های شهر می‌پسندیم. حالا اگر این روستاها جز دورافتاده‌ترین مناطق مسکونی دنیا باشند چقدر زندگی سخت‌تر خواهد شد؟ جالب است بدانید از این دست روستاهای دورافتاده در دنیا بسیار هستند و در ادامه قرار است کم‌جمعیت‌ترین و دورافتاده‌ترین‌های آنها را بشناسیم.

ایتوکورتومیت، گرین لند

ایتوکورتومیت، گرین لند

در این دهکده‌ی کوچک ۴۵۲ نفر ساکن هستند و تنها با وجود هلیکوپتر و قایق می‌توانند از روستایشان بیرون بروند یا به آن وارد شوند، آن هم فقط زمانی که کل دهکده زیر برف دفن نشده باشد.

گاسادالور، جزایر فاروئه‌، دانمارک

گاسادالور، جزایر فاروئه‌ی دانمارک

با اینکه در نزدیکی یکی از شگفت‌آورترین آبشارهای دنیا قرار گرفته است، گاسادالور یک دهکده‌ی دور افتاده در جزایر فاروئه‌ی دانمارک است که تنها ۱۸ نفر سکنه دارد.

ادمزتاون، جزایر پیت کرن

ادمزتاون، جزایر پیت کرن

ادمز تاون کوچک‌ترین پایتخت دنیا است. این دهکده ۴۸ نفر سکنه دارد. اغلب این افراد از نوادگان مسافران کشتی اچ‌ام‌اس بونتی هستند که سال ۱۷۹۰ در این جزیره لنگر انداخته است.

رئین، مجمع‌الجزایر لوفوتن، نروژ

رئین، مجمع‌الجزایر لوفوتن، نروژ

این دهکده ۳۲۹ نفر جمعیت دارد که اغلب نزدیک هم زندگی می‌کنند و این نزدیکی بر گرمی زندگی‌اشان افزوده است.

فوگتال گومپا، هند

فوگتال گومپا، هند

این صومعه‌ی دور افتاده، قرن ۱۲ میلادی ساخته شده و از آن زمان همیشه خانه‌ی راهبه‌ها بوده است. در حال حاضر ۷۰ راهبه این صومعه را خانه‌ی‌خود می‌دانند.

واحه‌ی هوآکشینا، پرو

واحه‌ی هوآکشینا، پرو

در فاصله‌ی ۵ ساعتی از لیما و در میانه‌ی صحرا، واحه‌ی هوآکشینا واقع شده است. ۱۱۵ نفر در این دهکده زندگی می‌کنند و تنها هر چند وقت یکبار کسانی که در صحرا گم شده‌اند و البته توریست‌ها با آنها برخورد می‌کنند.

آندره دال، سون اوگ فیوردانه، نروژ

آندره دال،سون اوگ فیوردانه، نروژ

این دهکده با اینکه چندان هم دورافتاده نیست، تنها یک جاده دارد که آن هم دهه‌ی ۸۰ و برای ایجاد یک راه ارتباطی بین ۱۱۲ ساکن این دهکده با دنیای بیرون ساخته شد.

ادینبرگ، جزیره تریستان دا کونا

ادینبرگ، جزیره تریستان دا کونا

تنها خطری که ۳۰۲ ساکن این دهکده را تهدید می‌کند، فوران آتشفشان است.

موتوئو، تبت

موتوئو، تبت

موتوئو یکی از دورافتاده‌ترین و کم‌جمعیت‌ترین مکان‌های دنیا است. اولین جاده‌ی موتوئو سال ۲۰۰۹ ساخته شد و پیش از آن ساکنان مجبور بودند حدود ۸۱ کیلومتر برای رسیدن به نزدیک‌ترین منطقه مسکونی طی کنند.

اویمیاکن، روسیه

اویمیاکن، روسیه

تنها ۵۰۰ نفر در دنیا هستند که شجاعت کافی برای زندگی در دمای ۵۸- درجه‌ی سانتی‌گراد را در یکی از دورافتاده‌ترین مناطق شمال‌شرقی سیبری دارند و آنها ساکنان اویمیاکن هستند.

مطالب مرتبط:

منبع allday

دیدگاه