مدرسه ای در چین با مسیری مرگبار

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۹ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۵
مدرسه ای در چین با مسیری مرگبار

برخی از دانش‌آموزان چینی مجبورند هر روز مسیری مرگبار را طی کنند تا به مدرسه برسند. ماجرای آن‌ها ناراحت‌کننده اما امیدبخش است.

دانش‌آموزان در کوه‌های واقع در استان سیچوآن در جنوب غربی چین برای رفتن به مدرسه مجبورند هر روز توسط یک نردبان نه چندان مستحکم از یک پرتگاه ۸۰۰ متری پایین بیایند. این مسیر دو ساعته آنقدر هولناک است که دانش‌آموزان مجبور هستند تنها ماهی دو بار به خانه‌شان برگردند.

روستای اتولور تنها ۴۰۰ نفر جمعیت دارد و تا چندی پیش کسی آن را نمی‌شناخت، اما پس از اینکه رسانه‌های دولتی چین مجموعه‌ای عکس از آن را منتشر کردند، نام آن بر سر زبان‌ها افتاد. در آن مجموعه، ۱۵ دانش‌آموز که کودکان شش ساله نیز بین آن‌ها دیده می‌شد، از یک نردبان‌ سست در حالا بالا رفتن بودند. افراد محلی به آن «نردبان آسمان» می‌گویند.

«چن جی» عکاسی است که از طریق دوستانش از وجود این روستا و نحوه‌ی مدرسه رفتن بچه‌های روستا باخبر شد. وقتی به چن خبر رسید که بچه‌های در ۱۴ می قرار است به خانه برگردند، او دوربینش را به دست گرفت و از «صعود آسمانی» دانش‌آموزان مدرسه عکاسی کرد.

چن گفته است:

بالا رفتن از آن پرتگاه توسط نردبان کار بسیار دشواری بود. نمی‌دانم پایین رفتن از آن نردبان چگونه خواهد بود!

در هر سفر، برخی از والدین مسئولیت نظارت و مراقبت از دانش‌آموزان را بر عهده می‌گیرند. چن جی از مقایسه این کودکان با بچه‌های پولدار پکن تعجب کرده و می‌گوید:

به این قضیه فکر کنید. والدین بچه‌ها در شهر نگران این هستند که مبادا بچه‌هایشان ناراحت باشند، اما اینجا بچه‌ها باید جانشان را هر دفعه به خطر بیندازند چراکه هر ثانیه امکان سقوط آن‌ها وجود دارد.

او می‌گوید که انگار ترس در وجود این دانش‌آموزان جایی ندارد. تاکنون فقط یکی از دانش‌آموزان ترس را احساس کرده و آن زمانی بوده که یکی از دوستانش نزدیک بوده از نردبان سقوط کند.

مدرسه

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه