اقدام جالب راننده تاکسی در رشت

تیم  کجارو
تیم کجارو دوشنبه، ۳ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
اقدام جالب راننده تاکسی در رشت

«ساحل فیلسوف» راننده خوش‌ذوق اهل رشت حدود دو ماه است که تاکسی خود را به کتابخانه‌ای کوچک تبدیل کرده است.

یک راننده رشتی اقدام به ایجاد یک کتابخانه در خودروی خود کرده است و هدف خود را ایجاد آرامش مسافران و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی می‌داند.

راننده تاکسی

ساحل فیلسوف، مرد ۴۱ ساله رشتی است که روزانه مسیر پر رفت آمد میدان صیقلان و گلسار رشت را طی می‌کند و حدود دو ماهی است که با کمک همسرش اقدام به جانمایی یک کتابخانه در خودروی خود کرده است.

راننده تاکسی

«ساحل فیلسوف» راننده‌ی اهل رشت که دو ماه است که تاکسی خود را به کتابخانه‌ای کوچک تبدیل کرده است در توضیح کار جالبش می‌گوید:

در تمام این سال‌ها در این فکر بودم که حرکتی در این زمینه انجام دهم. با این کار می‌توانم بخشی از نیازهای فکری مسافرانم را در طول مسیر هر چند اندک برطرف کنم. البته فرهنگ‌سازی نیازمند صبر و تلاش است که استقبال خوب مردم انگیزه‌ی من را برای انجام سایر ایده‌هایم بیشتر کرده است، حتی برخی از مسافران کتاب‌های مورد نظر خود را از من می‌خواهند و من تلاش می‌کنم آن‌ها را برایشان پیدا کنم.

کتاب در تاکسی

وی معتقد است که در شرایط کنونی بسیاری از افراد درگیر فضای مجازی هستند و ترویج کتاب‌خوانی به فراموشی سپرده شده و ادامه داد که این اقدام می‌تواند به نوبه خود گامی مثبتی در این زمینه بردارد.

فیلسوف در ادامه صحبت هایش گفت که در ابتدای انجام کار تعداد محدودی کتاب در اختیار داشتم اما تمایل نداشتم از کتاب‌های تکراری استفاده کنم و از طرفی هم حمایت‌های مسئولان وجود نداشت. بنابراین به این فکر افتادم تا از طریق رادیو گیلان اطلاع‌رسانی کنم و بعد از این اقدام به مدیرکل کتابخانه‌های استان معرفی شدم.

این راننده رشتی بیان کرد که مدیرعامل سازمان تاکسیرانی نیز از این ایده استقبال کرده و رایزنی‌هایی نیز با کتابخانه‌ها صورت گرفته تا در اولین فرصت جانمایی کتابخانه در سایر خودروها صورت گیرد.

کتاب در تاکسی

وی بیشترین استقبال‌کنندگان را خانم‌ها و دانش‌آموزان و دانشجویان دانست و معتقد است که این طرح با استقبال فراوانی از سوی مسافرن همراه بوده است.

کتابخوانی در تاکسی

فیلسوف حتی معتقد است که این عمل در خردسالان هم نتایج مثبتی داشته چراکه برخی از این فرزندان با ناراحتی و گریه به خودرو وارد می‌شوند اما بعد از آنکه توسط پدر یا مادرش کتاب را می‌بیند تا رسیدن به مقصد توجهش به آن جلب شده و دیگر بهانه‌گیری نمی‌کند.

کتاب

این راننده کتاب‌های روان‌شناسی، خانوادگی، تاریخی و … را از جمله کتاب‌های موجود در کتابخانه‌ی کوچک خودرویش می‌داند.

کتاب در تاکسی

این راننده همچنین کتاب‌ها را به مشتریان ثابت خود به‌مدت ۱۰ روز تا یک ماه، امانت می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه