زیباترین مقاصد گردشگری جهان را بشناسید

سارا صریحی | پنجشنبه, ۳۰ اردیبهشت ۹۵ ساعت ۱۶:۳۰

در دنیا مکان‌های فراوانی وجود دارد که دیدن آن‌ها از نزدیک می‌تواند آرزوی هر کسی باشد. برخی از این مکان‌ها به واسطه‌ طبیعت‌ زیبا و برخی دیگر به خاطر غنای فرهنگی و تاریخی که دارند جزو بهترین و زیباترین مقاصد گردشگری جهان به‌ شمار می‌روند. با کجارو همراه باشید.

تعداد فراوان مکان‌های زیباو دیدنی جهان باعث شده است که گنجاندن آن‌ها در یک فهرست غیرممکن باشد. ما در این مطلب می‌خواهیم برای شما تعدادی از این مکان‌ها را که ارزش گذراندن وقت و صرف هزینه را دارند معرفی کنیم.

اویا، سانتورینی، یونان

سانتورینی

تقریبا تمام جزایر یونان زیبا هستند اما شهر اویا که بر بالای تپه‌ها و با منظره‌ی دریای اژه قرار گرفته است، قطعا یکی از زیباترین مکان‌های یونان و البته جهان است.

ژاپن در فصل شکوفه‌های گیلاس

ژاپن

نام ژاپن و شکوفه‌های گیلاس دو نام جدانشدنی هستند. ژاپن همیشه زیبا است، اما در فصل بهار این زیبایی با وجود شکوفه‌های گیلاس صد چندان می‌شود.

مراکش

مراکش

مراکش که در کوه‌پایه‌های رشته کوه اطلس واقع شده، از قرون وسطی تغییراتی کرده است. در این شهر می‌توان روزها در کوچه پس کوچه‌ها و خیابان‌ها قدم زد و از سوق‌ها، قصرها و باغ‌های زیبای آن نهایت استفاده را برد.

بورا بورا، پلینزی فرانسه

بورا بورا، پلینزی فرانسه

با وجود تالاب‌های فیروزه‌ای، صخره‌های مرجانی و خانه‌های روی آب، این جزیره در اقیانوس آرام جنوبی قطعا تکه‌ای از بهشت روی زمین است.

تامیل نادو، هند

تامیل نادو، هند

بیشتر بازدیدکنندگان هند به قسمت شمالی این کشور و برای تماشای قصرها و قلعه‌های مغول می‌روند اما باید بدانید که در بخش جنوبی این کشور است که بیشتر معابد هندو جای گرفته‌اند. معابدی چون مجموعه معابد «میناکشی» که به‌خاطر بزرگی‌اش یک شهر محسوب می‌شوند.

پارک ملی تورس دل پین، شیلی

پارک ملی تورس دل پین

در این منطقه می‌توانید برخی از زیباترین کوه‌های دنیا را ببینید.

شهر ممنوعه، پکن

شهر ممنوعه

این شهر در مرکز پکن قرار گرفته و قصر امپراتوری امپراطوران چین به‌مدت پنج قرن بوده است. این قصر یک نمونه‌ی بی‌نظیر از معماری باستانی چین است.

ساحل آمالفی

ساحل آمالفی

در ایتالیا تعداد مکان‌های زیبا به‌قدری است که انتخاب یکی از آن‌ها به‌عنوان زیباترین کار دشواری خواهد بود. هر چند باید اعتراف کرد که دهکده‌های روی ساحل صخره‌ای آمالفی یکی از آن جاهایی است که حتما باید ببینید.

کربی، تایلند

کربی

این منطقه در جنوب ساحل غربی تایلند واقع شده است. خط ساحلی این استان پر از صخره‌های سنگ آهکی و جزایر دور از ساحل است که از آن یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری ساحلی را می‌سازد.

پارک ملی فیوردلند، نیوزلند

پارک ملی فیوردلند

هر ساله از اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر، جزیره‌ی جنوبی نیوزلند پوشیده از گل‌های بنفش راسل لوپین می‌شود و چشم هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد.

باگان، میانمار

باگان

این شهر باستانی در مرکز میانمار، دارای هزاران معبد بودایی است که می‌توان بهترین منظره از آن‌ها را از روی یک بالن بر فراز این منطقه دید.

آبشارهای هاواسو، آریزونا

آبشارهای هاواسو

پیش از اینکه بتوانید در کنار این آبشارهای زیبای قرار گرفته و در نزدیکی پارک ملی «گرند کنیون» شنا کنید، باید چندین مایل در این منطقه‌ی صخره‌ای پیاده‌روی داشته باشید، پیاده‌روی که قطعا ارزشش را خواهد داشت.

مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی، دوبی

مسجد بزرگ شیخ زاید ابوظبی

۸۲ گنبد و فضایی مناسب برای ۴۰۰۰۰ ستایش‌گر، نشان می‌دهد که مسجد بزرگ شیخ زاید که نه‌تنها یکی از بزرگ‌ترین مساجد دنیا است، جز زیباترین‌های آن‌ها هم به شمار می‌رود. در این مسجد از سنگ مرمر و موزاییک‌های بومی خاورمیانه استفاده شده است.

لیسبون، پرتغال

لیسبون

پایتخت زیبای پرتغال که روی تپه‌های کنار رودخانه‌ی تاگوس واقع شده است با زیبایی‌هایی چون خانه‌های رنگارنگ و مناظر خیره‌کننده‌، جز زیباترین مکان‌های دنیا محسوب می‌شود.

فرناندو-د- نورونها، برزیل

فرناندو د نورونها

با اینکه تمام دنیا این روزها و به‌خاطر میزبانی بازی‌های المپیک چشم به ریو دوخته‌اند، منطقه‌ی زیباتر‌ی با نام فرناندو د نورونها وجود دارد که به خاطر سواحل بکر و شن سفید و آب‌های فوق‌العاده زلالش شهرت جهانی دارد. در این منطقه می‌توانید به تماشای لاکپشت‌ها و دلفین‌ها بنشینید.

کلیسای جامع سنت باسیل، مسکو، روسیه

کلیسای جامع سنت باسیل

این‌طور گفته می‌شود که پس از اتمام کار ساخت این کلیسا در قرن ۱۶ام میلادی، ایوان مخوف چشمان معمار آن را کور کرد تا نتواند بعد از آن اثری مشابه را خلق کند.

کیپ تاون، آفریقای جنوبی

کیپ تاون

شاید برای رسیدن به کیپ تاون یک روز تمام در سفر باشید، اما کوه‌های تیبل و کیلومترها سواحل زیبا، ارزش این سفر طولانی را دارد.

بلو لاگون، ایسلند

بلو لاگون

رنگ آبی آب این تالاب‌ها که به‌دلیل وجود سیلیکا است، نه‌تنها زیبایی‌ خیره‌کننده و منحصر بفردی دارد، بلکه برای پوست شما هم بسیار خوب است.

سوسوس ولی، نامیبیا

سوسوس ولی

منطقه‌ی سوسوس ولی در صحرای ساحلی نامیبیا و در منطقه‌ای دور افتاده واقع شده است که دارای بلندترین تپه‌های شنی دنیا است. ارتفاع یکی از این تپه‌ها به حدود ۴۰۰ متر می‌رسد.

پاریس، فرانسه

پاریس

عاشق پاریس نشدن بسیار دشوار است. به هر جای این شهر که نگاه می‌کنید، مناظر کارت پستالی خواهید دید. از نظر غذایی هم پاریس حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

هوا محل، جیپور، هند

هوا محل

جیپور را به‌دلیل رنگ ساختمان‌هایش به نام شهر صورتی می‌شناسند و هوا محل که به معنی قصر بادها است، یک نمونه‌ی بسیار زیبا از معماری صورتی و قرمز این شهر است.

 

مطالب مرتبط:

منبع marieclaire

دیدگاه