راهنمای سفر به سنت لوسیا

مجمع‌الجزایر کارائیب شامل جزایر زیادی است. سنت لوسیا یکی از این جزایر است؛ جزیره‌ای بسیار زیبا که سواحل، باغ‌های شگفت‌انگیز و دیگر جاذبه‌های آن میان گردشگران معروف است. اگر قصد سفر به جزایر کارائیب را دارید، حتما گردشی چند روزه در سنت لوسیا را در برنامه‌ سفر خود جای دهید. در ادامه با کجارو همراه باشید تا بیشتر با جاذبه‌های این جزیره‌ زیبا آشنا شوید.

سنت لوسیا را بیشتر بشناسید:

درباره سنت لوسیا

هزینه‌ های سفر به سنت لوسیا

کاهش هزینه‌ های سنت لوسیا

جاهای دیدنی سنت لوسیا

درباره سنت لوسیا

طبیعت جذاب سنت لوسیا

عکس از unsplash (عکاس: Omar Eagle-Clarke)

جزیره‌ سنت لوسیا در کارائیب به جزیره‌ عاشقانه‌ها شهرت دارد، اما به خانواده‌ها و گروه‌های دوستانه نیز پیشنهاد می‌شود از این جزیره دیدن کنند. چه کسی را می‌توان یافت که دیدن جزیره‌ای گرمسیری با سواحل زیبا و شنی را دوست نداشته باشد؟ سنت لوسیا در نیمه‌ شرقی و پایین مجمع‌الجزایر کارائیب و بین جزایر مارتینیک و سنت وینسنت واقع شده است. پرندگان در سراسر جزیره پرواز کرده و آواز میخوانند. باغ‌های میوه‌هایی چون موز، نارگیل، انبه و درختان عنبه‌ هندی در این جزیره وجود دارند. با وجود بهترین مکان برای غواصی، جزایری با شن‌های سفید و آب‌های کریستالی، این جزیره بهشت روی زمین است. 

هزینه‌ های سفر به سنت لوسیا

 هتل و هاستل

Bel Jou Adults Only - All Inclusive سنت لوسیا

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

در سنت لوسیا اقامت‌گاه‌های گوناگون و زیادی وجود دارد اما برای کسانی که به‌دنبال اقامت‌گاهی ارزان‌تر هستند، هزینه‌ نمونه‌های ارزان قیمت در میان هتل های سنت لوسیا از ۵۰ دلار برای هر شب از اقامت شروع می‌شود. از آنجایی که هتل‌های واقعی در این جزیره وجود ندارند، اگر وب‌سایت هاستل‌ها را چک کنید، می‌توانید مهمان‌خانه‌هایی ارزان‌تر  پیدا کنید که هزینه‌ آن‌ها از  ۵۲/۷ دلار برای هر شب از اقامت شروع می‌شود. با استفاده از سایت ایر بی‌ان‌بی (Airbnb) نیز می‌توانید اتاق‌های خصوصی و حتی آپارتمان‌هایی با هزینه‌ي ۵۵/۵ دلار برای هر شب اقامت بیابید.

غذا

غذاهای متنوع در سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت sandals.com (عکاس: Fanfo)

برای ناهار و غذا‌های محلی بین ۴/۵ تا ۹ دلار باید پرداخت کنید. هزینه‌ شام از ۱۴/۵ دلار شروع می‌شود. میوه در اینجا بسیار ارزان است.

حمل و نقل

هزینه‌ اتوبوس به دور جزیره ۲/۵ دلار است. در شهر کاستریس (Castries) پایتخت سنت لوسیا برای گردش در شهر با تاکسی ۱/۵ دلار باید بپردازید. 

تفریحات

طبیعت‌گردی در سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت thrillist.com (عکاس: BlueOrange Studio)

درمجموع تفریحات گوناگون در سنت لوسیا گران نیست و بین ۳ تا ۹ دلار برای انجام هرکدام باید پرداخت کنید. اگرچه غواصی ارزان نیست و برای آن باید ۳۰ دلار برای هر نفر بپردازید.

کاهش هزینه‌ های سنت لوسیا

قایق‌سواری در سنت لوسیا

عکس از unsplash (عکاس: Omar Eagle-Clarke)

از فروشگاه‌های دیوتی فری (duty free) خرید کنید

جزیره‌ سنت لوسیا پر از فروشگاه‌های دیوتی فری (فروشگاه‌های بدون عوارض، مالیات و گمرک) است. در این فروشگاه‌ها می‌توانید اجناسی مثل عطر و جواهرات را با تخفیف زیاد و قیمت‌هایی بسیار ارزان تهیه کنید. 

آنلاین رزرو کنید

اگر می‌خواهید به غواصی یا دیگر تفریحات گرا‌ن‌قیمت بپردازید، حتما آنلاین رزرو و از تخفیف‌های اینترنتی استفاده کنید. 

در فصل‌های ارزان سفر کنید

از ماه می تا اکتبر تخفیف‌های خوبی برای اقامت و دیگر فعالیت‌ها در جزیره ارائه می‌شود. سفر در این ماه‌ها بسیار به‌صرفه است.

جاهای دیدنی سنت لوسیا

اسکوبا دایوینگ (Scuba Diving) و اسنورکل (Snorkeling)

غواصی در سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت sandals.co.uk (عکاس: نامشخص)

جزیره‌ سنت لوسیا بهترین مکان برای گشت‌وگذار و کاوش در اقیانوس است. آب شفاف و موجودات دریایی گوناگون حس آرامش و تجربه‌ای نو است که پس از یک‌بار تجربه دوست دارید بار‌ها و بار‌ها تکرار شود. 

پیاده‌روی در طبیعت

راهپیمایی در طبیعت سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت stluciasa.com (عکاس: نامشخص)

جنگل‌های بارانی بارلیو (Barre de L’isle Rain Forest) امکان کوهنوردی به بالای قله‌ مورنه‌لا‌کوم (Morne la Combe) را فراهم می‌کند. البته به افراد کم دل و جرات توصیه نمی‌شود که به این کوهنوردی بروند. کوهنوردی در کل سه ساعت طول می‌کشد. این سفر برای دوستداران طبیعت و علاقه‌مند به گونه‌های گیاهی مختلف بسیار مناسب است. 

تماشای پرندگان

تماشای پرندگان در سنت لوسیا

عکس از naturetrek.co.uk (عکاس: نامشخص)

در سنت لوسیا می‌تونید به تماشای پرندگان زیبایی بنشینید. مرداب بویس دورانج (Bois D’Orange)، جنگل‌های بارانی و تالاب بوریلز (Boriel’s) بهترین نقاط برای تماشای پرندگان هستند. این ناحیه شامل گونه‌های بومی از پرندگان مانند مرغ انجیر، چکاوک آوازخوان و دیگر پرندگان است.

کاستریس (Castries)

کاستریس، پایتخت سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت blog.wego.com (عکاس: نامشخص)

کاستریس پایتخت جزیره است و از بخش‌های تاریخی آن همچون منطقه‌ تاریخی لاتیوسی بتری (La Toc Battery)، کلیسای جامع و کتابخانه‌ مرکزی می‌توانید دیدن کنید و لذت ببرید. همچنین از تپه‌ شانس (Morne Fortune) بازدید کنید، دراین تپه ابتدا فرانسوی‌ها اقدام به ساخت استحکامات نظامی کردند و در نهایت انگلیسی‌ها در قرن هفدهم ساخت این استحکامات را به پایان رساندند.

بازار هفتگی کاستریس

بازارهای کاستریس

عکس از وب‌سایت the-travel-boutique.com (عکاس: نامشخص)

بازاری بزرگ است که در آن فروشندگان از صحبت کردن درباره‌ محصولاتشان بسیار لذت می‌برند. بازار زنده و پرشوری است که در آن اجناس جالب و زیبایی چون سبد‌ها، مجسمه‌ها و کاسه‌هایی از جنس چوب ماهون و سوغاتی‌های دیگر وجود دارد. 

جزیره‌ کوچک گراس (Gros Islet)

جزیره کوچک گراس در سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت expedia.nl (عکاس: نامشخص)

تفریحات شبانه و هفتگی در این جزیره هر جمعه شب برای افراد محلی و بازدید‌کنندگان برقرار است. موسیقی خیابانی، فروشندگان دوره‌گرد، غذا‌های خوشمزه و در کل جو کارناوالی آن به همه حس خوب و انرژی زیادی می‌بخشد. از میان دیگر فعالیت‌ها در جزیره می‌توان از ماهیگیری در آب‌های عمیق، اسکی روی آب، بادسواری (اسکی روی آب به کمک بادبان)، گلف، تنیس و اسب‌سواری نام برد.

جزیره‌ کبوتر (Pigeon Island)جزیره کبوتر در سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت sandals.com (عکاس: Alex Edmonds)

این جزیره‌ کوچک در سواحل غربی واقع شده و منطقه‌ای است که به‌دلیل وجود مکان‌های تاریخی همچون باقی‌مانده‌هایی از قرن هجده بریتانی و فرت رادنی (Fort Rodney) شناخته شده است.

کوه‌های آتشفشانی پیتان (The Pitons)

کوه‌های مشهور سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت forbes.com (عکاس: نامشخص)

دو کوه آتشفشانی خاموش گراس (Gros) و پتیت پیتان (Petit Piton) در اینجا قرار دارند. به‌همراه راهنمای تور به اینجا آمده و از مناظر زیبا دیدن کنید. 

آبشار‌های الماس (Diamond Falls)

آبشارهای سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت nl.hotels.com (عکاس: نامشخص)

آب‌های این آبشار‌ها سرشار از مواد معدنی است و وقتی بخار آن با بخار‌های آتشفشانی آمیخته می‌شود تا ۵۰ فوت بالا رفته و ظاهر و رنگ زیبایی به وجود می‌آورد. البته آبشار‌های دیگری هم در جزیره وجود دارند، اما این آبشار بهترین و زیبا‌ترین آن‌ها است. 

چشمه‌ گوگرد

این چشمه‌های داغ در جنوب شهر سوفریر (Soufriere) قرار دارند و یکی از جاذبه‌های اصلی جزیره محسوب می‌شوند. استخری جداگانه وجود دارد که در آن آب همواره جریان دارد. پس حتما وسایل شنای خود را همراه داشته باشید. 

کوه گراس پیتان (Gros Piton)

کوه گراس پیتان سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت nl.hotels.com (عکاس: نامشخص)

یک پیاده‌روی ۲ ساعته که از دامنه‌ کوه در ارتفاع ۶۰۰ فوت شروع و به قله‌ای در ارتفاع ۲۶۰۰ فوت ختم می‌شود. برای پیاده‌روی در این کوه حتما باید راهنمایی داشته باشید. برای ورود ۲۹/۵ دلار باید پرداخت کنید. 

املاک مارکواس (Marquis Estate)

تور‌های کشاورزی زیادی در جزیره وجود دارند، اما تور املاک مارکواس همیشه پیشنهاد می‌شود. این املاک خارج از کاستریس واقع شده‌اند و بزرگ‌ترین املاک در بخش کشت و زرع محسوب می‌شوند. تور شامل بازدید از آسیاب قدیمی شکر به‌همراه راهنمای تور، قایق‌سواری در رودخانه‌ مارکواس و ناهار در خانه‌ کشت و زرع می‌شود. 

خرید کردن

محصولات محلی در سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت nl.hotels.com (عکاس: نامشخص)

سوغات، جواهرات و کالا‌های آخرین مدل را از مکان‌های زیادی می‌توان تهیه کرد. بازار کاستریس و مرکز خرید جی‌کیو از مراکز خرید محبوب میان گردشگران هستند. از مغازه‌های فری دیوتی نیز حتما دیدن کنید. 

غذا‌های محلی

غذاهای محلی سنت لوسیا

عکس از وب‌سایت marigotbayresort.com (عکاس: نامشخص)

غذا‌های محلی سنت لوسیا بسیار خوشمزه هستند. میوه، سبزیجات و ماهی تازه که معمولا به‌صورت تند، کبابی یا به‌همراه برنج سرو می‌شود. کول‌پات (coal pot) غذای سنتی این ناحیه است که تقریبا در همه‌ رستوران‌ها پیدا می‌شود.

نویسنده: نیلوفر دوشیری

از کجا شروع کنیم

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map