همایش اقوام ایرانی درمیدان آزادی تهران برگزار می شود

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۳ فروردین ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۵
همایش اقوام ایرانی درمیدان آزادی تهران برگزار می شود

شهردار منطقه ۹ تهران از برگزاری سومین جشنواره و همایش اقوام مختلف ایرانی در میدان آزادی تهران هم‌زمان با ایام تعطیلات نوروز ۹۵ خبر داد.

«حمید محسنی» شهردار منطقه ۹ پایتخت گفت که برپایی این جشنواره در راستای طرح مهمان طهران است که با ۲۵ غرفه فرهنگی، ورزشی و سلامت و برپایی چادر اقوام عشایر لرستان، فارس و بندر ترکمن پذیرای تهرانی‌ها و مسافران نوروزی است.

وی با اشاره به تنوع قومیت‌های و آداب و رسوم مناطق مختلف کشور افزود:

برای آشنایی با این سنت‌ها، کافی است که شهروندان و گردشگران به میدان آزادی رفته و قومیت‌های مختلف را از نزدیک ببینند.

محسنی در خصوص استقبال و اسکان مسافران نوروزی در منطقه ۹ گفت که بر اساس تمهیدات بعمل آمده مدرسه هیئت امنایی بلال حبشی برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده و ۲۰ کلاس این مرکز آماده پذیرایی از مسافران است.

شهردار منطقه ۹ با اشاره به تشکیل ستاد گردشگری نوروز ۹۵ افزود: ایستگاه‌های اطلاع‌رسانی مسافران نوروزی در پنج نقطه منطقه جانمایی شده و محصولات فرهنگی ویژه نوروزی در این مراکز توزیع می‌شود.

به گفته محسنی مردم می‌توانند به نقاط گردشگری منطقه،برج آزادی، بوستان المهدی (عج) و بارگاه مقدس امامزادگان عبدالله و زید (ع) مراجعه و از خدمات این مراکز استفاده کنند.

شهردار منطقه ۲۰ از استقرار ایستگاه اطلاع‌رسانی در فرودگاه امام خمینی خبر داد و گفت:

در پنج میدان اصلی منطقه نیز غرفه‌های اطلاع‌رسانی به‌منظور استقبال و بدرقه شایسته مسافران نوروزی مستقر شده است.

«سیداحمد صفوی» با اشاره به امکانات در نظر گرفته‌شده در ستاد نوروزی منطقه ۲۰ افزود که امکان استقرار بیش از ۴۰ خانواده با امکانات مناسب در ستاد نوروزی منطقه ۲۰ مهیا است و بیش از چهل مدرسه با هماهنگی آموزش‌وپرورش برای استقرار مسافران نوروزی تجهیز شده‌اند.

شهردار منطقه ۲۰ از آماده‌سازی محل اسکان زائران، مسافران و گردشگران نوروزی در این منطقه در مجاورت حرم عبدالعظیم حسنی (ع) خبرداد و گفت:

افرادی که قصد اقامت موقت در ایام نوروز در شهر تاریخی و مذهبی ری را دارند می‌توانند از امکانات رفاهی و عمومی که از سوی مدیریت شهری ارائه می‌شود، بهره برند.

صفوی به زیباسازی منطقه ۲۰ اشاره کرد و افزود که احداث آبشار گل در سراسر منطقه به زیبایی بصری منطقه افزوده و موجب نشاط روحی مسافران و شهروندان می‌شود.

وی گفت: از پنجم فروردین گردشگرانی که قصد دیدار از آثار گردشگری و فرهنگی و مذهبی منطقه ۲۰ را دارند می‌توانند در تورهای این منطقه ثبت‌نام کنند.

شهردار منطقه ۲۰ همچنین به آمادگی این منطقه برای برگزاری جشن روز طبیعت خبر داد و گفت:

بوستان‌های منطقه برای این منظور تجهیز شده و آماده پذیرایی از شهروندان و گردشگران در روز سیزدهم فروردین است.

شهردار منطقه هفت شهروندان و گردشگران تهرانی را به دیدار از باغ موزه قصر به‌عنوان مهم‌ترین جاذبه گردشگری منطقه ۷ دعوت کرد و گفت:

عمارت کلاه فرنگی و بوستان قصر و بوستان اندیشه و بافت تاریخی منطقه از جمله دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه است.

سعید طلوعی با بیان اینکه در راستای اجرای طرح مهمان طهران ایستگاه های اطلاع‌رسانی در بوستان اندیشه، باغ موزه قصر، بوستان شهید نیاکی و میدان هفت تیر، مستقر شده‌اند افزود:

شهروندان تهرانی می‌توانند از طریق تماس با سامانه ۱۳۷ از تورهای گردشگری منطقه هفت بهره ببرند.

وی با اشاره به اینکه مدرسه شهید ضیغمی در خیابان نامجو برای اسکان مسافران در نظرگرفته شده گفت که طبق دستورالعمل ستاد گردشگری مرکزی تمامی امکانات لازم برای آسودگی خاطر گردشگران مهیا شده است. تمام تلاش‌ها صورت گرفته تا شهروندان و گردشگران ورودی به تهران بتوانند از ظرفیت‌های گردشگری تهران بهره ببرند.

«مصطفی سلیمی» شهردار منطقه ۱۸ با اشاره به طرحهای اجتماعی و فرهنگی ویژه ایام نوروز در این منطقه گفت که برای آشنایی هرچه بیشتر شهروندان منطقه و گردشگران نوروزی نوروزی دو ایستگاه اطلاع‌رسانی در بوستان‌های شقایق و قائم راه‌اندازی شده ضمن اینکه ویژه برنامه‌هایی هم در بحث گردشگری شهروندان تدارک دیده شده است.

وی از اسکان نوروزی میهمانان نوروزی در بخش‌های مختلف منطقه ۱۸ خبر داد و گفت:

امکانات رفاهی مناسبی برای این میهمانان در نظر گرفته شده تا روزهای خوبی را در این ایام تجربه و با خاطره ای خوش سال نو را آغاز کنند.

شهردار منطقه ۱۸ به اجرای طرح گردشگری خانواده معظم شهدا و ایثارگران اشاره کرد و افزود:

برای تکریم ویژه خانواده شهدا و ایثارگران تورهای ویژه گردشگری رایگان به اماکن مذهبی و تاریخی شهر تهران در نظر گرفته شده است.

سلیمی با اشاره به برگزاری دو ویژه برنامه نیز در روزهای ۴ فروردین و ۱۲ فروردین در سطح منطقه ۱۸ گفت:

هم‌زمان با روز ۱۳ فروردین، روز طبیعت ویژه برنامه‌های خاصی نیز به همت معاونت اجتماعی و فرهنگی منطقه در سطح بوستانهای این منطقه اجرا می‌شود.

شمال تهران با بیش از ۱۰۰ جاذبه طبیعی، تاریخی، مذهبی، فرهنگی-هنری،ورزشی، تفریحی، تجاری و... به‌عنوان قطب گردشگری شهر تهران آماده میزبانی گردشگران نوروزی است.

مجتبی یزدانی شهردار و رئیس ستاد گردشگری منطقه یک گفت که با توجه به ضرورت اجرای برنامه‌های ویژه نوروز طرح مهمان طهران با شعار «تهران میزبان ایران» و اجرای طرح استقبال از بهار منطقه یک در دامنه های جنوبی البرز علاوه بر آب و هوای نیمه کوهستانی با دارابودن ۶ رود دره، ۱۱ بوستان بزرگ فرامنطقه‌ای ، امامزاده‌ها ، مساجد و تکایا که برخی پیشینه تاریخی دارند، ۲ مجموعه بزرگ فرهنگی- تاریخی کاخ موزه ها و ده‌ها موزه علمی زیست محیطی و... ، مراکز تجاری، ورزشی و تفریحی، با راه‌اندازی ۱۰ ایستگاه اطلاع‌رسانی میزبان گردشگران نوروزی است.

وی افزود که ایستگاه‌های گردشگری و اطلاع‌رسانی از ابتدای سال جدید توسط معاونت اجتماعی و با همکاری خانه شهریاران جوان در ۱۰ نقطه پر تردد منطقه در ایام نوروز پاسخگوی مراجعان است. بیش از پنج هزار بروشور از جاذبه های منطقه و نقشه گردشگری چاپ و آماده توزیع در ایستگاه‌هاست.

بوستان بانوان منطقه ۲۲ با رویکرد زمینه‌سازی برای توسعه ورزش بانوان و استفاده راحت و بی‌دغدغه بانوان از فضای سبز شهری، به بهره‌برداری رسید.

قاسم مولایی شهردار منطقه ۲۲ تهران با اعلام این خبر گفت: مساحت تقریبی بوستان بانوان چیتگر ۲۰ هکتار است که احداث آن از سال ۱۳۹۱ تحت نظر حوزه مشارکت‌ها آغاز و در سال ۱۳۹۴ به اتمام رسید.

مولایی افزود که این بوستان شامل چهار سوله ورزشی،غرفه دوچرخه، پیست دوچرخه‌سواری، خانه کودک ، سالن‌های دارت، بدن‌سازی، تیراندازی و چندمنظوره، زمین اسکیت، رستوران کافی‌گپ ، ورزشهای توپی، سالن بولینگ، نمازخانه، ۳۰ چشمه سرویس بهداشتی و فضاهای باز و تفریحی است.

به گفته شهردار منطقه ۲۲، رعایت امنیت اجتماعی، محصور بودن، مشرف نبودن ساختمان‌های اطراف به پارک بانوان از ویژگی‌های اصلی این بوستان محسوب می‌شود.

علی اکبر انجمنی شهردار منطقه ۱۵ گفت که در راستای اجرای طرح استقبال از بهار امکانات لازم برای اسکان مسافران نوروزی دروازه جنوبشرقی تهران و مسافرانی که از این محور برای تردد به مشهد مقدس و زیارت امام رضا (ع) تردد می‌کنند مهیا شده است.

در این راستا محلی در ستاد مدیریت بحران منطقه واقع در بوستان آزادگان با نصب ۵۰ چادر و امکانات مورد نیاز مسافران برای پذیرایی هموطنان از اقصانقاط ایران آماده شده تا علاوه بر اسکان در این محل از خدمات فرهنگی، تفریحی، ورزشی، بهداشتی و خدمات پزشکی و اورژانس و پذیرایی و... بهره‌مند شوند.

محل اسکان مسافران منطقه از ۲۷ اسفند ایجاد شده و تا ۱۵ فروردین میزبان مسافران تهران خواهد بود.

شهردار منطقه ۱۹ از استقرار ایستگاه های اطلاع‌رسانی و استقبال از مسافران نوروزی درپنج نقطه از جمله مبادی ورودی شهر تهران خبر داد.

پیمان قربانی گفت که این ایستگاه ها برای آگاه سازی مسافران و گردشگران از ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری شهر تهران و توزیع بسته‌های اطلاع‌رسانی شامل نقشه شهر تهران و بروشورهای آموزشی در عوارضی تهران قم، بوستان ولایت، شهید کاظمی، حرم مطهر و پارک افرا مستقر شده است.

به گفته قربانی، در این ایستگاه‌ها اعضای خانه های شهریاران جوان حضور دارند و از مسافران با توزیع گل و برگزاری مسابقه های قرآنی و دینی و اهدای جوایز میزبانی می‌کنند.

وی افزود: علاوه بر ایستگاه های اطلاع‌رسانی، ایستگاه بدرقه مسافران نوروزی نیز تا ۱۲ فروردین سال جدید در محور تهران قم استقرار یافته و از ساعت هشت تا ۱۸ به فعالیت می پردازند.

شهردار منطقه ۱۹، ارائه خدمات رایگان سلامت به مسافران را از دیگر خدمات ویژه نوروز اعلام کرد و افزود که این خدمات در مبادی ورودی شهر درقالب انجام تست قند و فشار خون و ارائه مشاوره های پزشکی به‌همراه توزیع محصولات آموزشی سلامت محور ارائه می‌شود.

قائم مقام شهردار منطقه هشت گفت که با فعالیت‌های انجام‌ شده در ستاد گردشگری شهرداری تهران طرح مهمان طهران گویای ظرفیت‌های گردشگری شهر تهران شده است.

سید امیر فتاحیان افزود که شهروندان تهرانی و هموطنان ایرانی استقبال خوب و بی‌نظیری از طرح میهمان طهران داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود نوروز ۹۵ تعداد گردشگران ورودی به تهر ان افزایش قابل‌توجهی داشته باشد.

وی با بیان اینکه منطقه هشت نیز همانند باقی مناطق شهر تهران در حال اجرای طرح مهمان طهران است، گفت که در نقاط اصلی منطقه هشت غرفه های اطلاع‌رسانی برپا شده است تا شهروندان به‌صورت کامل در جریان طرح مهمان طهران قرار گیرند.

قائم مقام شهردار منطقه هشت با اشاره به آمادگی کامل منطقه برای پذیرایی از مهمانان نوروزی تهران افزود که به همین منظور فضای خوبی را برای اسکان موقت گردشگران ورودی به تهران تدارک دیده‌ایم.

مطالب مرتبط:

منبع ایرنا

دیدگاه