راهنمای خرید در پاریس (قسمت دوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۲۱ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۰۸:۳۰
راهنمای خرید در پاریس (قسمت دوم)

خرید یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر است. به‌خصوص در سفر به پاریس که شهر بوتیک‌ها و فروشگاه‌های زیبا و محصولات جذاب است. در این قسمت از مقاله، مراکز خرید پاریس را معرفی و نکاتی در مورد آن‌ها بیان می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

برای خرید در شهر پاریس، انتخاب‌های زیادی دارید؛ اوت‌لت‌ها، فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوچک و بزرگ، گالری‌ها و انواع مراکز خرید. در ادامه با تعدادی از مهم‌ترین مراکز خرید در پاریس آشنا می‌شویم.

دپارتمان استورها

برای اینکه تجربه‌‌ی خرید لذت‌بخشی داشته باشید، باید از یکی از دپارتمان استورهای پاریس دیدن کنید. دپارتمان استورها، فروشگاه‌های بزرگی هستند که تنوع محصول زیادی دارند و اگر می‌خواهید در یک مکان همه کالاها را یک‌جا ببینید به یکی از این فروشگاه‌ها سر بزنید.

 دو نمونه از مشهورترین دپارتمان استورها،  یکی مرکز بهار (Printemps) و دیگری گالری لافایت (Galeries Lafayette) هستند که در کنار هم در منطقه‌ی ۹ پاریس قرار دارند و مجموعه‌ی بزرگی از فروشگاه‌های لوکس و برندهای مشهور مد را در کنار هم جمع کرده‌اند.   

اگر به‌دنبال کالاهای دیگری مثل وسایل منزل می‌شد، از فروشگاه BHV در منطقه‌ی ۴ دیدن کنید. در منطقه‌ی ۷، فروشگاه لو بون مارشه (Le Bon Marché) لباس‌هایی عالی و غذاهای بی‌نظیری دارد.

فروشگاه Printemps

مراکز خرید پاریس

این فروشگاه درست در کنار گالری لافایت قرار دارد و بیشتر محصولاتی از قبیل پوشاک آقایان، زیورآلات، کیف و کفش، محصولات مرتبط با زیبایی و سبک زندگی عرضه می‌کند.

  • وب‌سایت: www.printemps.com
  • ساعت کار: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۸ شب
  • پنجشنبه‌ها تا ساعت ۱۰ شب
  •  این فروشگاه، یکشنبه‌ها تعطیل است.

گالری لافایت (Galeries Lafayette)

مراکز خرید پاریس

برای یک خرید کلی، اینجا بهترین مکان در پاریس است. این فروشگاه یکی از زیباترین دپارتمان استورهای پاریس است. گنبد شیشه‌ای فروشگاه بسیار دیدنی و زیبا است. پس از ورود به فروشگاه ابتدا به محل پذیرش بروید و با ارائه‌ی پاسپورت، کارت تخفیف ده درصدی توریستی بگیرید. این مجموعه در سال ۲۰۰۹ درآمدی برابر با یک میلیارد یورو داشت. یک نمایش مد هفتگی رایگان هم در این فروشگاه برگزار می‌شود.

  • وب‌سایت: www.galerieslafayette.com
  • ساعت کار: دوشنبه تا شنبه از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۱۹:۳۰ ، پنجشنبه‌ها تا ساعت ۹ شب
  • فروشگاه، یکشنبه‌ها تعطیل است.

لو بون مارشه (Le Bon Marché)

مراکز خرید پاریس

بون مارشه اولین دپارتمان استور دنیا و الهام‌بخش امیل زولا در نوشتن کتاب «بهشت بانوان» است. این فروشگاه مجلل در منطقه‌ی ۷ پاریس واقع شده است و فقط ۲۰ دقیقه پیاده با برج ایفل فاصله دارد.  

فروشگاه BHV

این دپارتمان استور بزرگ در منطقه‌ی ۴ و در نزدیکی رود سن قرار دارد. این فروشگاه علاوه بر ابزار و وسایل منزل، کالاهای متعددی از جمله مد و لباس زنان، عطر، کتاب، هنر و صنایع دستی، وسایل تزیینی منزل، اسباب‌بازی و انواع پارچه و روتختی هم دارد. یک فودکورت هم در مجموعه وجود دارد.

فروشگاه لو گراند اپیسری (Le Grande Epicerie)   

این فروشگاه بهترین مکان برای خرید مواد غذایی و سوغاتی‌های خوراکی است. در این فروشگاه بهترین غذاهای فرانسوی و حتی غذاهایی از سراسر دنیا را پیدا خواهید کرد.

فروشگاه‌های برترین برندهای مد دنیا

خرید در مثلث طلایی مد

مراکز خرید پاریس

این مثلث طلایی از سه خیابان Montaigne، George V و خیابان فرانسوای اول تشکیل شده است. این محدوده، قلب فروشگاه‌های اوت کوتور (Haute Couture) پاریس و بهترین برندهای مد دنیا است از جمله دیور، شنل، فراگامو، دولچه و گابانا، پرادا، والنتینو، بولگاری، گوچی و ده‌ها برند مشهور دیگر.

خیابان شانزلیزه هم میزبان برندهای مشهور مد است.   

  • ساعت کار: بیشتر فروشگاه‌ها از دوشنبه تا شنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب، باز هستند. اگر می‌خواهید محصولات را با تخفیف خریداری کنید، در ماه‌های ژانویه و ژوئیه به این فروشگاه‌ها سر بزنید.

اوت‌لت‌های نزدیک پاریس

می‌توانید با سفر به اطراف پاریس، هم یک سفر یک‌روزه‌ی کوتاه را تجربه کنید و هم از فروشگاه‌های اوت‌لت دیدن کنید. در اوت‌لت‌های McArtuhur Glen در تروا (Troyes) و اوت‌لت La Vallée Village در نزدیکی دیزنی‌لند، می‌توانید محصولات برندهای معروف را با قیمت‌های خوبی خریداری کنید.

اوت‌لت La Vallée Village

مراکز خرید پاریس

این فروشگاه یکی از بهترین اوت‌لت‌های اطراف پاریس است که فقط ۵ دقیقه با دیزنی‌لند پاریس فاصله دارد. این مجموعه شامل ۹۰ فروشگاه و به‌شکل یک دهکده طراحی شده است. تعداد فروشگاه‌های برند این اوت‌لت از رقبایش بیشتر است. تخفیف‌های بسیار خوبی در این اوت‌لت، برای خریداران در نظر گرفته می‌شود. ساعت کار این فروشگاه از ۱۰ صبح تا ۷ شب است.

این فروشگاه، سرویس رفت‌ و برگشت هم دارد که دو بار در روز از نزدیکی موزه‌ی لوور در منطقه یک پاریس حرکت می‌کند. برای رزرو بلیط، به وب‌سایت این فروشگاه سر بزنید.

  • وب‌سایت: www.lavalleevillage.com
  • ساعت کار: هفت روز هفته از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب
  • فروشگاه روزهای کریسمس، آغاز سال نو و اول ماه مه، تعطیل است.

فروشگاه Marques Avenue

مراکز خرید پاریس

این فروشگاه معروف، محصولات برندهای نام آشنا را با نصف قیمت عرضه می‌کند. برای رفتن به این فروشگاه باید خط سیزده مترو را سوار شوید، در ایستگاه Mairie de Saint-Ouen از مترو پیاده شوید و اتوبوس‌های شماره ۱۶۶ را سوار شوید و در نهایت در ایستگاه مارسل پل (Marcel Paul) پیاده شوید.

  • وب‌سایت: www.marquesavenue.com
  • ساعت کار: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب و شنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۸ شب

فروشگاه McArthur-Glen

مراکز خرید پاریس

این فروشگاه، بزرگ‌ترین اوت‌لت فرانسه است که خارج از شهر قرون‌وسطایی تروا (Troyes) قرار دارد. افرادی که به این اوت‌لت سر می‌زنند سه مرکز خرید بزرگ پیش رو دارند. بهترین و بزرگ‌ترین آن میزبان ۸۴ فروشگاه از جمله فروشگاه‌های برندهایی چون لاکوست و کلوین کلاین است. از پایانه‌ی Gare de l’Est پاریس تا این اوت‌لت با قطار یک ‌ساعت ‌و نیم راه است. اگر می‌خواهید کالاهای زیادی بخرید، بهترین راه برای رفتن به این اوت‌لت، کرایه خودرو است.

  • وب‌سایت: www.mcarthurglen.fr
  • ساعت کار: دوشنبه تا جمعه از ساعت ۱۰ صبح تا ۷ شب و شنبه‌ها از ساعت ۹:۳۰ صبح تا ۷ شب

نکته‌ها:

  • هنگام گشت‌و‌گذار در مراکز خرید شلوغ، مراقب کیف و وسایل خود باشید.
  • فروشگاه‌ها معمولا بعد از ناهار شلوغ‌تر هستند.
  • سیستم حمل و نقل عمومی پاریس بسیار پیشرفته و کامل است. برای رفت و آمد در شهر و سر زدن به مراکز خرید به‌راحتی می‌توانید از مترو و اتوبوس استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع parisperfect

دیدگاه