با ۱۰ عجایب طبیعی زیبای جهان از نزدیک آشنا شوید (قسمت دوم)

امیرعلی محمودی
امیرعلی محمودی جمعه، ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۳۰
با ۱۰ عجایب طبیعی زیبای جهان از نزدیک آشنا شوید (قسمت دوم)

برخی از عجایب طبیعی زیبای جهان ما برای بسیاری از افراد ناشناخته هستند. در این مقاله، کجارو نگاهی اجمالی به چند مورد از شگفت‌انگیزترین عجایب طبیعی کره زمین خواهد داشت.

در ادامه‌ی مقاله‌ی «عجایب طبیعی زیبای جهان»، به معرفی مکان‌های فوق‌العاده چشم‌نوازی خواهیم پرداخت که محو زیبایی آن‌ها خواهید شد.

گذرگاه ساحلی جاینت، ایرلند شمالی (Giant’s Causeway, Northern Ireland)

عجایب طبیعی

گذرگاه ساحلی جاینت، واقع در ایرلند شمالی متشکل از ۴۰٫۰۰۰ ستون سنگی به هم پیوسته از جنس بازالت بر اثر فوران آتشفشان در دوران باستان است که بهشتی برای عکاسان و عاشقان طبیعت محسوب می‌شود. طبق افسانه‌های محلی، برخی از مردم بر این باورند که این گذرگاه توسط «فین مک‌کول»، غول بزرگ و باستانی ساخته شده که خانه‌ی خود را به قصد نبرد با دشمنان در دریای اسکاتلند ترک کرد. بسیاری دیگر از مناطق گردشگری این ناحیه از جمله The Wishing Chair، Giant’s Boot، The Camel و The Organ نیز دارای افسانه‌های خاص خود هستند. اگر به این مکان سفری داشتید، حتما به آن‌سوی stepping stones رفته و به بالای صخره‌ها بروید تا نمایی همه‌جانبه از مناظر اطراف داشته باشید.

دیواره‌ی بزرگ مرجانی، استرالیا (Great Barrier Reef, Australia)

عجایب طبیعی

اگر شما هم جزو آن‌دسته از افرادی هستید که علاقه‌ی زیادی به دنیای زیر آب دارند، نباید دیواره‌ی بزرگ مرجانی را از دست دهید. این دیواره‌ی مرجانی، بزرگترین و قدیمی‌ترین دیواره‌ی مرجانی زنده‌ی روی زمین است که کاملا از موجودات زنده ساخته شده و دارای ۲۴۰ کیلومتر طول است.

تنوع گونه‌های جانوری این مکان با وجود موجوداتی مانند لاک‌پشت دریایی، پرتوماهی، دلفین، صدف غول‌پیکر، ماهی استوایی و بسیاری دیگر در نوع خود بسیار بی‌نظیر است. اگر می‌خواهید از زیبایی‌های دیواره‌ی بزرگ مرجانی دیدن کنید، می‌توانید به سواحل ایالت کوئینزلند استرالیا رفته و سوار یکی از کشتی‌های آنجا شوید و سپس در این مکان به غواصی بپردازید. طبق تحقیقاتی که انجام شده، اگر حرارت اقیانوس این منطقه تنها چند درجه بیشتر شده و آب آن مقداری اسیدی‌تر از قبل شود، ۹۷ درصد از گونه‌های جانوری دیواره‌ی بزرگ مرجانی از بین خواهند رفت؛ بنابراین بهتر است قبل از بروز هرگونه مشکلی، حتما به اینجا سری بزنید.

ساحل ناپالی، کائوآئی، هاوایی (Na Pali Coast, Kauai, Hawaii)

عجایب طبیعی

بسیاری از مناطق زیبای جهان قابل دسترسی با خودرو نیستند که ساحل ناپالی نیز یکی از آن‌ها است. رسیدن به این مکان آسان نخواهد بود، چرا که بایستی مسیری ۱۷ کیلومتری را پیاده طی کرده و سپس با هلیکوپتر یا کشتی به آن بروید. ساحل ناپالی در مناطق شمالی کائوآئی واقع شده و دارای قله‌هایی سرسبز و فوق‌العاده زیبا به همراه ساحلی به طول ۲۷ کیلومتر است که خود دارای صخره‌های پوشیده از گل و گیاه است. امروزه، ظاهر ساحل ناپالی شباهت زیادی به شکل و شمایلش در چندین قرن گذشته دارد، زیرا انسان‌های زیادی برای اقامت به این مکان نیامدند.

چشمه آب رنگارنگ، پارک ملی یلواستون، وایومینگ (Grand Prismatic Spring, Yellowstone National Park, Wyoming)

عجایب طبیعی

اولین پارک ملی آمریکا، قطعا یکی از چشم‌نوازترین و شگفت‌انگیزترین پارک‌های ملی این کشور و جهان به شمار می‌رود. این پارک ۸۹۸۳ کیلومتر مربعی، بیش از هر نقطه‌ی دیگری از زمین دارای چشمه‌ی آب گرم، مرداب و آبفشان است. یکی از قدیمی‌ترین آبفشان‌های جهان به نام « Old Faithful» در اینجا قرار دارد که از هر ۹۰ دقیقه، آبی به ارتفاع ۵۶ متر به سمت آسمان پرتاب می‌کند. از دیگر شگفتی‌های این پارک ملی می‌توان به چشمه‌ی آب گرم رنگارنگ آن اشاره کرد که بزرگترین چشمه‌ی آب گرم آمریکا و نیز یکی از جذاب‌ترین عجایب طبیعی جهان به شمار می‌رود. نام این چشمه، نشأت گرفته از رنگ‌های بسیار زیبای آن است که شباهت زیادی به رنگین‌کمان دارد.

جزایر گالاپاگوس (Galapagos Islands)

عجایب طبیعی

جزایر گالاپاگوس، یکی از مقاصد گردشگری بسیار دیدنی جهان است که در ۹۲۶ کیلومتری غرب اکوادور واقع شده است. این جزایر دارای حیات وحشی فوق‌العاده هستند. از آنجایی که این جزایر جدا از هم هستند، موجودات گوناگون ساکن آن برای رفتن به جزایر دیگر بایستی شنا می‌کردند؛ بنابراین پستاندارانی که در صدر زنجیره‌ی غذایی این مکان حضور داشتند، قادر به رفت و آمد از طریق شنا نبودند. به همین دلیل جان دیگر موجودات جزایر گالاپاگوس از شر جانوران شکارچی حفظ شد که خود به رشد حیات وحش این منطقه انجامید. بسیاری از حیوانات ساکن جزایر گالاپاگوس، ترس از انسان را نیاموخته‌اند و در مواجهه با آن‌ها، رفتاری اهلی از خودنشان می‌دهند. بنابراین می‌توانید به سادگی در کنار سوسمارهای ایگوانا بدوید و در میان شیرهای دریایی این جزایر قدم بزنید. در این مکان همچنین می‌توانید پرندگانی مانند بوبی‌های آبی‌پا، پنگوئن و قره‌غاز‌های بی‌پرواز را نیز مشاهده کنید.

مطالب مرتبط:

منبع tripstodiscover

دیدگاه