راهنمای سفر به استان نیوبرانزویک

نیوبرانزویک یکی از چهار استان آتلانتیک کانادا با مرکزیت فردریکتون است بخش زیادی از آن را مناطق جنگلی پوشانده و ازاین‌رو منابع طبیعی یکی از قطب‌های اقتصادی آن را تشکیل می‌دهند. این استان یکی از اولین مناطقی به شمار می‌رود که اروپایی‌ها حدود ۵۰۰ سال قبل وارد آن شدند. در ادامه با کجارو همراه باشید تا با این استان بیشتر آشنا شویم.

استان نیوبرانزویک را بیشتر بشناسید:

معرفی استان نیوبرانزویک

اطلاعات ضروری استان نیوبرانزویک     

آب و هوای استان نیوبرانزویک

هزینه‌ های سفر به استان نیوبرانزویک

جاهای دیدنی استان نیوبرانزویک

معرفی استان نیوبرانزویک

چشم‌اندازی شهری از نیوبرانزویک

عکس از وب‌سایت canada-visa-online.org (عکاس: نامشخص)

نیوبرانزویک یکی از استان‌های کانادا است. با اینکه فردریکتون مرکز این استان است، اما سنت جان و مونکتون بزرگ‌ترین شهرهای آن به شمار می‌روند. در میان جنگل‌های انبوه که حدود سه چهارم کل استان را پوشش داده‌اند، رودخانه‌ها زمین‌های این منطقه را به دره‌های کم‌عمق با زمین‌های کشاورزی حاصلخیز تبدیل کرده‌اند. در امتداد ساح، نیوبرانزویک آب و هوای نسبتا ملایم دریایی دارد. نقاط بکر فراوانی در این استان پیدا می‌شود که هرکدام هویت ویژه‌ای به آن بخشیده‌اند. نیوبرانزویک نسبت به دیگر استان‌های کانادا ارزان‌تر است، بنابراین می‌توان از سفر به آن لذت بیشتری برد. استان یاد شده تنها استان دارای دو زبان رسمی در کانادا محسوب می‌شود. 

اطلاعات ضروری استان نیوبرانزویک

طبیعت ساحلی نیوبرانزویک

عکس از unsplash (عکاس: James Ting)

اختلاف ساعت با تهران: ۷:۳۰-

واحد پول: دلار کانادا (CAD)

زبان رسمی: زبان انگلیسی، زبان فرانسوی

نوع برق شهری: ۱۲۰ ولت/ ۶۰ هرتز (دوشاخه‌ نوع A ,B)

پیش شماره کانادا: ۱+

پیش شماره فردریکتون: ۵۰۶

شماره‌های ضروری (پلیس، آمبولانس، آتش‌نشانی): ۹۱۱

جهت رانندگی: راست

آب و هوای استان نیوبرانزویک

نیوبرانزویک

آب و هوا در اغلب نقاط نیوبرانزویک تحت‌تاثیر شدید اقیانوس قرار دارد. همین موضوع منجر به تابستان‌های معتدل و زمستان‌هایی شده است که نسبت به دماهای رویت شده در استان‌های اونتاریو و سه استان دشتی کانادا یعنی آلبرتا، ساسکاچوان و مانیتوبا معتدلند. دمای ثبت شده از ۴۷.۲- درجه‌ سانتی‌گراد در سد Sisson (سال ۱۹۵۵) در شمال غربی تا ۳۹.۴ درجه‌ سانتی‌گراد در آبشار Nepisiguit (سال ۱۹۳۵) در شمال شرقی بوده است. گفته می‌شود دمای هوا در زمستان معمولا بین ۵- تا ۱۵- درجه‌ سانتی‌گراد و تابستان‌ها از ۱۵ تا ۲۵ درجه‌ سانتی‌گراد متغیر است. بارش برف طی زمستان امری عادی به شمار می‌رود. اما به‌طور معمول تا اواخر دسامبر، برف به مقدار زیاد روی هم انباشته نمی‌شود.

هزینه‌ های سفر به استان نیوبرانزویک

هزینه‌ هاستل (خوابگاه)

Dorchester Jail B&B

عکس از tripadvisor (عکاس: نامشخص)

هزینه‌ اقامت یک شبه در اتاقی اشتراکی بین ۲۶ تا ۳۲ دلار کانادا می‌شود.

هزینه‌ اقامت در هتل

Days Inn & Suites by Wyndham Moncton

عکس از booking (عکاس: نامشخص)

میانگین هزینه‌ اقامت یک شبه در هتل‌ها بر اساس کیفیت و تعداد ستاره به‌صورت زیر می‌شود:

۲ ستاره ۸۸ تا ۱۷۷ دلار کانادا

۳ ستاره ۹۰ تا ۱۹۹ دلار کانادا

۴ ستاره ۱۱۵ تا ۲۳۰ دلار کانادا

۵ ستاره ۲۱۰ تا ۲۸۰ دلار کانادا

متوسط قیمت مواد غذایی

غذاهای محلی در کانادا

عکس از وب‌سایت theaquinian.net (عکاس: نامشخص)

با پرداخت حدود ۱۵ دلار م‌توانید یم وعده غذای خوب و مقرون و نه چندان گران در رستوران‌های این استان میل کنید. همچنین اگر تمایل به حضور در رستوران‌های متوسط داشته باشید، می‌توانید با پرداخت حدود ۷۵ دلار سه وعده‌ غذایی برای دو نفر تهیه کنید. مک دونالد یکی از گزینه‌های نه چندان ارزان است که با پرداخت ۹ دلار تهیه می‌شود. یک بطری کوچک آب معدنی هم ۱.۶۰ دلار هزینه در بر دارد.

اگر دوست دارید خودتان آشپزی کنید، بسته به اینکه به کدام سبک از غذای غربی یا آسیایی علاقه‌مند باشید، می‌توانید مواد غذایی مورد نیاز یک هفته‌تان را با پرداخت به‌ترتیب حدود ۹۶ و ۷۶ دلار کانادا تهیه کنید. به یاد داشته باشید محاسبه قیمت‌ها بر اساس میزان کالری استاندارد و مواد غذایی مورد نیاز یک انسان سالم و بالغ تنظیم شده است که اقلامی چون نان تازه، برنج سفید، گوشت قرمز گاوی، تخم‌مرغ، شیر (سبک غربی)، سینه‌ مرغ (پوست کنده و بدون استخوان)، پنیر محلی (سبک غربی)، سیب درختی، موز، پرتقال، گوجه فرنگی، سیب‌زمینی، پیاز و کاهو می‌شود. مسلم است که اگر مواد بیشتری نیاز دارید، باید هزینه‌ بیشتری بپردازید.

هزینه حمل و نقل عمومی

حمل و نقل عمومی در نیوبرانزویک

عکس از وب‌سایت huddle.today (عکاس: نامشخص)

بلیط تک سفره (اتوبوس و مترو) ۵ دلار

هزینه‌ سوار شدن در تاکسی (تعرفه عادی) ۳.۵۰ دلار

هر ۱ کیلومتر جابه‌جایی توسط تاکسی (تعرفه عادی) ۱.۲۵ دلار

هر یک ساعت انتظار تاکسی (تعرفه عادی) ۲۵ دلار

هر لیتر بنزین ۱.۰۳ دلار

توصیه‌هایی برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها

مهمان مردم محلی شوید

احتمالا با سایت کوچ‌سرفینگ آشنایی دارید. اگر نه می‌توانید برای کسب اطلاعات لازم از این صفحه دیدن کنید. ارزان‌ترین اتاق‌ها در نیوبرانزویک خوابگاه‌های اشتراکی هستند که حدود ۲۶ تا ۳۲ دلار کانادا قیمت دارند. احتمالا دوست دارید از پرداخت چنین هزینه‌ای اجتناب کنید. خب مشکلی نیست! سایت کوچ‌سرفینگ راهی عالی برای این کار را پیش روی شما قرار می‌دهد. این سایت فرصتی را در اختیار شما می‌گذارد تا به‌جای رزرو هتل و هاستل، شب را کنار مردم بومی هر شهر و در خانه‌هایشان آن هم به‌صورت رایگان سپری کنید! عالی نیست؟ تنها کافی است از قبل در این سایت ثبت‌نام و درخواست خودتان را بفرستید تا احتمالا به‌زودی توسط شخصی دیگر از مقصد مورد نظرتان به شما پاسخ داده شود. علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌ها، می‌توانید دوست‌هایی از کشورها و فرهنگ‌های دیگری پیدا کنید و به‌سادگی با سبک زندگی مردم آن منطقه آشنا شوید.

جاهای دیدنی استان نیوبرانزویک

خلیج فاندی

خلیج فاندی

فاندی، خلیجی واقع در سواحل اقیانوس اطلس بین استان‌های نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا است که خط ساحلی کوتاهی هم با آمریکا دارد. خلیج فاندی در سال ۲۰۰۹ به‌عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعی اعلام شد. این خلیج بزرگ شکلی قیف مانند دارد و بزرگ‌ترین جزر و مد جهان را که گاهی تا ۱۹ متر هم می‌رسد ایجاد می‌کند. بهترین جاهای دیدنی نیوبرانزویک را می‌توان در امتداد این ساحل پیدا کرد. از جمله‌ این جاذبه‌ها می‌توان به سواحل زیبا، فانوس‌های دریایی، پشته‌های دریایی، صخره‌های دریایی، غارها، مسیرهای رانندگی تماشایی و پارک‌هایی با چشم‌انداز رویایی اشاره کرد. بازدید از این خلیج را از دست ندهید.

هوپ‌وِل راکز (Hopewell Rocks)

هوپ ول راکز

هوپ‌ول راکز یا صخره‌های هوپ‌ول روی خط ساحلی خلیج فاندی در دماغه‌ هوپ‌ول قرار دارد. این مکان یکی شگفتی‌های دریایی جهان به شمار می‌رود. بلندترین جزر و مد دنیا که پیش‌تر توضیح دادیم در این نقطه اتفاق می‌افتد. چه زمانی که جزر باشد و چه زمانی که مد، این مکان ارزش بازدید بالایی دارد. در هنگام مد، این صخره‌ها مانند جزیره‌ کوچکی به نظر می‌رسند و قایق سواران بین آن‌ها به گشت‌وگذار می‌پردازند. وقتی که سطح آب پایین می‌آید، بازدیدکنندگان می‌توانند در بستر اقیانوس قدم بزنند و به ستون‌های به‌شدت فرسایش یافته نگاه کنند. در این مکان یک مرکز اطلاع‌رسانی، یک کافه و چندین مسیر پیاده‌روی هم تعبیه‌شده است.

منطقه گریسون (Garrison District)

گریسون

منطقه‌ گریسون در فردریکتون قرار دارد. از سال ۱۷۸۴ تا ۱۸۶۹ یگک پادگان بریتانیایی در این مکان مستقر شد. امروزه، دو بلوک از بناهای تاریخی و پوشیده از چمن بین کویین استریت و رودخانه، به مرکزی برای برگزاری جشن‌های تابستانی، تورهای پیاده‌روی و بازآفرینی‌های تاریخی تبدیل شده است. همچنین چندین موزه‌ کوچک از جمله موزه‌ منطقه‌ فردریکتون (با تمرکز روی تاریخ این ناحیه) و موزه‌ روزهای مدرسه در این ناحیه وجود دارد. علاوه بر این‌ها، تالار مشاهیر ورزشی NB و کالج هنر و صنعت نیوبرانزویک هم در منطقه‌ گریسون واقع شده‌اند که بازدید از آن‌ها خالی از لطف نخواهد بود.

سنت مارتینز-مسیر باغراه فاندی

سنت مارتینز

مسیر باغراه فاندی یک مسیر ماشین روی خوش منظره‌ ساحلی است که در شمال شرقی شهر سنت جان قرار دارد. این مسیر از نزدیکی سنت مارتینز شروع می‌شود و در طول ساحل ادامه دارد. این مسیر به‌طور کلی ۱۹ کیلومتر طول دارد. در این مسیر می‌توانید چشم اندازهای پانورامای بی‌نظیری از مناطق جنگلی و ساحلی را تماشا کنید. در اینجا می‌توانید علاوه بر ماشین سواری، از دوچرخه سواری و پیاده‌روی هم لذت ببرید. به‌علاوه برای تجربه‌ تماشای دیدنی‌ترین چشم اندازهای پارک ملی فاندی شرکت در تورهای راهنما و قایق سواری است. در حین قایق سواری که از بندر روستای تاریخی سنت ماتینز شروع می‌شود، می‌توانید از غارهای دریایی، و صخره‌های بلند و همچنین سواحلی بکر بازدید کنید. هزینه‌ این تورها برای یک نفر ۱۲۵ و برای زوج‌ها ۲۲۵ دلار کانادا می‌شود. طبیعت زیبای پارک ملی فاندی ارزش تمام وقتی را که می‌گذاردید دارد، بنابراین بازدید از آن را از دست ندهید.

روستای تاریخی آکادین (Village Historique Acadien)

روستای تاریخی آکادین

روستای تاریخی آکادین یک منطقه‌ بازسازی شده‌ تاریخی است که روش زندگی آکادی‌ها (مستعمره‌های پیشین فرانسه در آمریکای شمالی که دربرگیرنده‌ کبک، استان دریایی و نیو انگلند کنونی تا جنوبی‌ترین بخش‌های فیلادلفیا می‌شد) بین سال‌های ۱۷۷۰ و ۱۹۳۹ را به تصویر می‌کشد. این مکان در ۵۰ کیلومتری شرق Bathurst و ۱۳۰ کیلومتری شمال میرامیچی در شمال شرقی نیوبرانزویک قرار دارد. بیش از ۴۰ ساختمان به‌همراه تعدادی مترجم که لباس‌های سنتی پوشیده‌اند و آداب و رسوم اجدادی را به نمایش می‌گذارند از ویژگی‌های این موزه‌ فضای باز محسوب می‌شود. از جمله جاذبه‌های این مکان می‌توان به هتل بازسازی شده‌ شاتو آلبرت (Hôtel Château Albert) اشاره کرد. اگر مایل بودید می‌توانید شب را در همین هتل به صبح برسانید. حدود ۳ ساعت زمان برای بازدید کامل از این موزه نیاز است.

بازار شهری سنت جان

بازار مرکزی سنت

بازار شهری سنت جان قدیمی‌ترین بازار کشاورزی کانادا محسوب می‌شود. این بازار طویل میزبان فروشندگانی است که صنایع دستی و سوغاتی‌های متنوعی را به معرض فروش می‌گذارند. این بنا در سال ۱۸۷۶ ساخته شده است. در سال ۱۸۷۷ یک آتش سوزی بزرگ اتفاق افتاد که خوشبختانه این بازار در آن آسیبی ندید. صدای یک زنگ نشانه‌ شروع و پایان روز در بازار است. . بازار شهری سنت جان روزهای یکشنبه تعطیل است.

پارک ملی فاندی

پارک ملی فاندی

جنگل نیوبرانزویک در این پارک ملی با جزر و مدهای خلیج فاندی برخورد می‌کند. این پارک ناحیه‌ای به وسعت ۲۰۷ کیلومتر مربع را در طول شاخه‌ شمال غربی خلیج فاندی، یعنی خلیج چیگنکتو (Chignecto Bay) پوشش می‌دهد. هنگامی که جزر به وقوع پیوسته است، بازدیدکنندگان می‌توانند در بستر اقیانوس به گشت‌وگذار بپردازند و به تماشای موجوداتی مانند جلبک‌ها و صدف‌های دریایی که به سطوح چسبیده‌اند مشغول شوند. هنگام مد این بستر زیر ۱۵ متر آب شور پنهان می‌شود. ۲۵ مسیر پیاده‌روی از میان این پارک عبور می‌کند. مسیر آبشار دیکسون محبوب‌ترین مسیر پیاده‌روی در پارک ملی فاندی به شمار می‌رود. از جمله امکانات پارک می‌توان به یک زمین گلف، یک استخر آب گرم شور، ۳ زمین بقرای اردوگاه زدن و شبکه‌ای از حدود ۱۰۰ کیلومتر مسیر پیاده‌روی و دوچرخه سواری اشاره کرد. در طول زمستان، پارک ملی فاندی برای استفاده در طول روز قابل دسترس است اما مسئولیت خطرات آن به عهده‌ خود شخص خواهد بود. در این مدت می‌توانید از این پارک برای انجام تفریحاتی همچون اسکی، اسنوبورد سواری و پیاده‌روی زمستانی بهره برد. طبیعت بکر، آبشارهای باشکوه و زیبا، مسیرهای پیاده‌روی و دوچرخه سواری متعدد و پوشش گیاهی و جانوری حیرت‌انگیز از این پارک مقصد تفریحی جذابی ساخته‌اند که نباید از دست داد.

تنداب ریورسینگ فالز (Reversing Falls Rapids)

طبیعت هیجان‌انگیز نیوبرانزویک

عکس از wikimapia (عکاس: نامشخص)

زمانی که مد اتفاق می‌افتد، برخلاف جریان رودخانه‌ سنت جان فشار وارد می‌کند و همان طور که از نام این تنداب مشخص است، مسیر رودخانه بالعکس می‌شود و ریورسینگ فالز یا آبشار وارونه به وجود می‌آید. جزر و مد خلیج فاندی به‌گونه‌ای است که هنگام جزر، سطح آب دریا ۴ متر پایین‌تر از رودخانه و هنگام مد سطح آب دریا ۴ متر بالاتر از سطح آب رودخانه می‌شود. بهترین نقطه برای تماشای جزر و مد روی پل ریورسینگ فالز است، جایی که رودخانه از طریق یک تنگه‌ عکیق باریک می‌شود. این پل در شهر سنت جان واقع شده است.

جزیره گراند مانان (Grand Manan Island)

جزیره گراند مانان کانادا

عکس از وب‌سایت marinas.com (عکاس: نامشخص)

جزیره‌ گراند مانان، یک جامعه‌ ماهیگیری کوچک در نزدیکی دهانه‌ خلیج فاندی است که تنها با قایق می‌توان به آن دسترسی پیدا کرد. این جزیره که حدود ۳۵ کیلومتر طول دارد و عرض آن به بیش از ۱۰ کیلومتر نمی‌رسد، نقطه‌ای عالی برای تماشای وال‌ها، پرندگان و دیگر موجودات دریایی در طول فصل‌های گرم به شمار می‌رود. بیش از ۳۰۰ گونه پرنده در این جزیره زندگی می‌کند. گراند مانان، بزرگ‌ترین جزیره از میان جزایر فاندی در خلیج فاندی محسوب می‌شود. طبق سرشماری سال ۲۰۰۶، این جزیره جمعیتی معادل ۲,۴۶۰ نفر داشته است و بیشتر ساکنان آن در بخش شرقی جزیره زندگی می‌کنند.

دماغه انریج (Cape Enrage)

دماغه انریج در کانادا

عکس از وب‌سایت theworldgoespop.com (عکاس: نامشخص)

دماغه‌ انریج، نامی است که به نوک جنوبی جزیره‌ بارن مارش در شهرستان آلبرت داده‌اند. در اینجا می‌توانید یک فانوس دریایی کوچک (قدیمی‌ترین فانوس دریایی در نیوبرانزویک) را ببینید که قدمتش به سال ۱۸۳۸ میلادی باز می‌گردد. در بالای فانوس می‌توان مناظر پانورامای زیبایی از خلیج فاندی را تماشا کرد. دماغه‌ انریج همچنین یک مرکز تفریحی فضای باز دارد که علاقه‌مندان می‌توانند در آن زیپ لاین، صخره نوردی و قایق سواری را یاد بگیرند. معلمی در سال ۱۹۹۳ با ۶ شاگرد کار خود را در این مرکز شروع کرد و امروزه این نقطه به یکی از جاذبه‌های اصلی گردشگری در این منطقه تبدیل شده است.

روزولت کامپبلو اینترنشنال پارک (Roosevelt Campobello International Park)

رزوولت پارک

اگر بخواهید از سمت نیوبرانزویک به روزولت کامپبلو اینترنشنال پارک سفر کنید، باید سوار قایق شوید، اما از سمت ایالت مین در نیوانگلند آمریکا از طریق یک پل این کار امکان‌پذیر است. این مکان منطقه‌ محافظت شده‌ای است که اقامتگاه تابستانی فرانکلین روزولت (سی و دومین رئیس‌جمهوری آمریکا) و خانواده‌اش در آن قرار دارد. این منطقه در نوک جنوبی جزیره‌ کامپبلو قرار دارد. سازه‌ اصلی این مستغلات یک ویلای ۳۴ اتاقی است که روزولت بین سال‌های ۱۹۰۵ تا ۱۹۲۱ گهگاهی در آن اقامت می‌کرد. تعداد زیادی از مبلمان‌هایی که در این ویلا قرار دارد، مربوط به همان زمان و متعلق به خانواده‌ روزولت هستند.

پارک استانی ساحل پارلی (Parlee Beach Provincial Park)

ساحل پارلی

پارک استانی ساحل پارلی با شن‌های نرم و آب‌های گرم (گرم‌ترین آب شور در کانادا) که دمای آن به ۲۰ درجه‌ سانتی‌گراد هم می‌رسد، یکی از بهترین سواحل آتلانتیک است که در نزدیکی شهر کوچک شدیاک (Shediac) قرار دارد. این پارک دارای یک اردوگاه و امکانات مناسب است که در طول تابستان، مکانی عالی را برای تفریحات خانوادگی فراهم می‌کند. به‌طور کلی شما از تنوع تفریحات قابل انجام در این پارک شامل شنا، والیبال، فریزبی بی نهایت، فوتبال و فعالیت‌های ورزشی روزانه شگفت‌زده خواهید شد. علاوه بر این‌ها در این پارک مراکز خرید، رستوران‌ها، اقامتگاه‌ها، مراکز فرهنگی و بزرگ‌ترین مجسمه‌ خرچنگ جهان را پیدا خواهید کرد. یادتان باشد که رویدادهایی که در بارک استانی ساحل پارلی برگزار می‌شوند، به شرایط آب و هوایی بستگی دارند.

نویسنده: محبوبه رستمی

از کجا شروع کنیم

چگونه ویزای کانادا بگیریم؟

نقشه جاهای دیدنی، هتل‌ها و رستوران‌ها

map