پوشش سقف محدوده کاوش در معدن نمک چهرآباد بازسازی شد

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۰
پوشش سقف محدوده کاوش در معدن نمک چهرآباد بازسازی شد

مطابق اعلام مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان،  پوشش سقف محدوده کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان بازسازی شده است.

  یحیی رحمتی، در جمع مدیران شهرستان سلطانیه وجود جاده ترانزیت و اتوبان زنجان-قزوین در کنار راه دسترسی به شهر سلطانیه را از زیرساخت‌های رشد و توسعه گردشگری سلطانیه توصیف کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان به اختصاص پنج میلیارد ریال اعتبار برای احیای چمن سلطانیه اشاره کرد و افزود:

با حمایت‌های فرماندار شهرستان سلطانیه، احیای چمن تاریخی سلطانیه یکی از طرح‌های خوب و آینده‌دار در شهرستان سلطانیه خواهد بود. در سال ۹۱ میزان گردشگر خارجی در گنبد سلطانیه کمتر از هزار نفر بوده که این رقم در سال ۹۴ به بیش از پنج هزار نفر افزایش یافته و اگر زیرساخت‌های گردشگری مناسب باشد، این میزان گردشگر اسباب تبلیغات مثبت خواهند بود.

 پوشش سقف محدود کاوش در معدن نمک چهرآباد زنجان بازسازی شد

وزش طوفان شدید طی زمستان سال گذشته در محوطه معدن تاریخی نمک چهرآباد زنجان منجر به تخریب بخشی از سقف حفاظتی این معدن شد که با توجه به اهمیت این محوطه تاریخی با تامین اعتبار لازم، بخش‌های آسیب‌دیده بازسازی شد.

طی این عملیات بازسازی، پوشش سقف محوطه کاوش در قالب چهار طبقه و مجموع هزار و ۲۰۰ متر مربع اجرا شد.

عملیات رفع خطر با اجرای «تراس‌بندی» در کوه مشرف به بخش کاوش نیز انجام شد. با اجرای عملیات تراس‌بندی در معدن از بروز رانش یا ریزش خاک از کوه مجاور به محدود کاوش‌های باستان‌شناسی، جلوگیری به عمل آمد و رنگ‌آمیزی سازه‌های فلزی و مهار کردن پایه‌ها با استفاده از قالب‌های بتونی سنگین وزن به انجام رسید.

کاوش‌های باستان‌شناسی در معدن تاریخی چهرآباد، طی سال آینده با حضور هیئت مشترک ایران و آلمان انجام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر.

مطالب مرتبط:

دیدگاه