در مراسم رونمایی از پنه لوپه اعلام شد؛ پیام صلح واتیکان به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو سه شنبه، ۷ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
در مراسم رونمایی از پنه لوپه اعلام شد؛ پیام صلح واتیکان به ایران

مجسمه‌های پنه‌لوپه پس از سفری ۴ ماهه هفته گذشته به ایران بازگشتند و در موزه‌ی ملی  ایران به نمایش گذاشته شد. در این مراسم سفیر واتیکان نیز پیام صلح با ایران را اعلام کرد.

مراسم بازدید از خواهران پنه لوپه با حضور جمعی از کارشناسان میراث فرهنگی، باستان‌شناسان و موزه داران و وزیر فرهنگ ایتالیا برگزار شد. در این مراسم لئوبوکاردی، سفیر واتیکان اعلام کرد:

روابط دوستی ایران و واتیکان به سال‌های قبل برمی‌گردد آن هم‌زمانی که ایران ارتباط خود را با واتیکان آغاز کرد، در سال ۱۹۷۶ گفتمان بین مذاهب انجام شد آن هم در سطح عالی و بین رهبران ارشد دو کشور و روابط دیپلماتیک بین آن‌ها همچنان زنده بود تا اینکه به مراسم افتتاح نمایش مجسمه‌های پنه لوپه رسیدیم.

به گفته‌ی لئوبوکاردی، واتیکان گفتمان فرهنگی را از طریق امانت دادن مجسمه صلح آغاز می‌کند. این پیام صلح واتیکان به ایران است و سلامی از سوی واتیکان به ایران است. وی با بیان اینکه در کشورهایی مانند سوریه آثار تاریخی به غارت می‌رود، گفت:

 ایران در این برهه سعی می‌کند بر فرهنگ خود ارزشگذاری کند و میراث خود را حفظ کند و در این راه از هنر به‌عنوان ابزار صلح استفاده می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه