آغاز به کار ۱۸ کیلومتر از خط سه مترو تهران

مینا داودی
مینا داودی یکشنبه، ۲۹ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۰۰
آغاز به کار ۱۸ کیلومتر از خط سه مترو تهران

مدیر عامل شرکت متروی تهران از آغاز به کار  ۱۸ کیلومتر از خط سه متروی تهران خبر داد.

مدیرعامل شرکت مترو تهران گفت:

هم‌زمان با آغاز سال تحصیلی جدید ۱۸ کیلومتر از خط سه مترو شامل چهار ایستگاه بخش شمالی هفته جاری با حضور محمدباقر قالی‌باف شهردار تهران به بهره‌برداری می‌رسد.

هابیل درویش روزشنبه در آیین تست گرم این مسیر گفت:

تا پایان سال جاری تعداد سفرهای درون شهری که بوسیله مترو انجام می‌شود از مرز چهار میلیون سفر خواهد گذشت.

وی با تاکید بر اینکه۸۰ درصد صنعت مترو شامل واگن سازی و مبلمان بومی شده است خاطرنشان کرد:

در مسیر بخش شمالی خط سه مترو تاسیسات قدیمی و قنات های بسیاری وجود داشت که خوشبختانه موفق شدیم با کمترین مشکل این بخش را کامل کنیم.

بنا به اظهار وی خط سه مترو به طول ۳۷ کیلومتر از ایستگاه آزادگان در ابتدای جاده ساوه آغاز می‌شود و پس از گذشتن از نعمت آباد، عبدل آباد، قلعه مرغی، راه‌آهن، مولوی، منیریه، امیر اکرم، چهارراه ولی عصر (عج)، میدان ولی عصر (عج) و فاطمی با تغییر جهت در ایستگاه شهید قدوسی در ایستگاه میدان قائم به پایان می‌رسد. درویش با بیان اینکه پرونده مترو پایتخت تا پایان سال ۹۵ بسته خواهد شد گفت:

با کامل شدن پروژه مترو تهران روزانه ۹ میلیون مسافر بوسیله مترو جابه‌جا خواهند شد.

تست گرم ۱۸ کیلومتر از خط سه مترو تهران شامل ایستگاه های شهید بهشتی، شهید زین الدین، میدان نوبنیاد و میدان قائم صبح شنبه در آیینی با حضور مدیرعامل شرکت مترو تهران و خبرنگاران انجام شد. قرار است هفته جاری ایستگاه های یاد شده به مجموع ایستگاه های بهره‌برداری شده مترو اضافه شود. خط سه مترو تهران دارای ۲۶ ایستگاه است که تاکنون ۱۱ مورد آن به بهره‌برداری رسیده است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه