غبار به قصرشیرین هم رسید

مینا داودی
مینا داودی پنجشنبه، ۲۶ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۱
غبار به قصرشیرین هم رسید

ورود یک توده هوای غبارآلود که از بامداد روز شنبه هفته جاری قصرشیرین را فرا گرفت برای ششمین روز متوالی در روز پنجشنبه نیز موجب آلودگی و کاهش دید افقی در این شهرستان مرزی شده است.

رییس اداره هواشناسی قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگاران میزان دید افقی ناشی از گرد و غبار امروز در این شهرستان مرزی را شش هزار متر اعلام کرد و گفت:
این میزان چهار هزار متر از حد استاندارد یک هوای سالم که ۱۰ هزار بوده کمتر است.
حیدر چوپانی دمای فعلی هوای قصرشیرین را ۳۳ درجه سلسیوس و رطوبت موجود در هوا را نیز ۱۶ درصد ذکر کرد و افزود:
پیش بینی می شود بیشینه دمای هوای امروز این شهرستان به ۴۰ درجه سلسیوس بالای صفر افزایش یابد.
وی گفت:
غبار موجود برای چند روز آینده نیز بر آسمان قصرشیرین حاکم است و در این مدت برای برخی ساعت ها نیز غلظت غبار و وزش باد شدید پیش بینی می شود.
وی اظهار کرد:
از ابتدای امسال تاکنون آسمان قصرشیرین ۹۲ روز درگیر غبار بود که در فروردین ۹، اردیبهشت ۱۵، خرداد ۲۲، تیر ۱۷ روز، مرداد ۱۳ و در شهریور ماه جاری نیز ۱۵ روز آسمان این شهرستان مرزی با گرد و خاک همراه بوده است.
گرد و غبار در هوای منطقه به ویژه نواحی مرزی در غرب کشور نتیجه وزش باد شدید در بیابانهای عراق است که غبار آن پس از مدتی وارد آسمان شهرهای مرزی شده و هوای این مناطق و دیگر شهرهای کشور را آلوده کرده است. طبق توصیه پزشکان، شهروندان به ویژه افراد مسن، کودکان و بیماران قلبی و تنفسی به علت آلودگی هوا و وجود ریزگردها در آسمان شهر از ورود به فضای باز خودداری کرده و در صورت لزوم از ماسک استفاده کنند. شهرستان قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت ۱۸۶ کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد.
منبع: ایرنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه