شبکه بازاریابی الکترونیکی صنایع دستی اردبیل راه‌اندازی شود

تیم  کجارو
تیم کجارو چهار شنبه، ۱۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۰۰
شبکه بازاریابی الکترونیکی صنایع دستی اردبیل راه‌اندازی شود
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل خواستار ایجاد شبکه بازاریابی الکترونیکی صنایع دستی این استان در راستای معرفی و فروش تولیدات این بخش شد.
کریم حاجی زاده بعد از ظهر سه شنبه در مراسم تجلیل از هنرمندان اردبیلی نامزد نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی افزود:
اقتصادی کردن صنایع دستی مبحثس است که باید به طور جدی و به عنوان یک اصل در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به اهمیت و استفاده از دنیای دیجیتال برای معرفی و فروش آثار فاخر و جهانی هنرمندان تاکید کرد که امروزه فضای مجازی فرصتی را ایجاد کرده که هنرمندان می توانند تولیدات خود را معرفی و برای سفارش گرفتن از تمام نقاط دنیا به نمایش بگذارند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان یادآور شد:

در این راستا باید با ایجاد شبکه بازاریابی الکترونیکی مهارت و کالاهای تولیدی هنرمندان به بازار مصرف معرفی و سفارش اخذ شود و تحقق این امر نیز مستلزم همکاری و تلاش دو جانبه این سازمان و هنرمندان صنایع دستی است.

وی بازاریابی الکترونیکی و رونق صنعت گردشگری استان را عامل مهم در توسعه اقتصادی آثار صنایع دستی هنرمندان برشمرد و بیان داشت:

در صورتی که این دو حوزه فعال شود، هنرمندان صنایع دستی حتی بدون حمایت های دولتی نیز خواهند توانست به اقتصادی شدن تولیدات دست یابند.

حاجی زاده با بیان اینکه باید در جهت تبدیل صنایع دستی به اقتصاد به منظور ارتقا ارزش افزوده آن تلاش و بازنگری صورت گیرد، ادامه داد:

از هنرمندان صنایع دستی انتظار داشتن مهارت های بازرگانی و بازاریابی نمی رود به همین جهت، "رسانه" نقش حلقه اتصال آثار هنرمندان به بازار مصرف را ایفاء می کند که در این میان سازمان میراث فرهنگی مأموریت و مسئولیت رسانه ای کردن آثار هنرمندان صنایع دستی را برعهده دارد.

معاون صنایع دستی استان نیز در این مراسم با اشاره به تجلیل ۳۴ هنرمند و صنعتگر اردبیلی نامزد نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی متذکر شد:

آثار مرغوبی که دارای ویژگی های خاصی در تولید و مواد اولیه با رعایت تمام اصول خاص تولید صنایع دستی هستند پس از انتخاب از سوی داوران منطقه ای، نشان ملی مرغوبیت دریافت خواهند کرد.

علیرضا دباغ عبداللهی با بیان اینکه نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار در سطح کشور برگزار می شود، افزود:

امسال از میان ۹۶ اثر ارسالی به داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شمالغرب کشور، ۷۵ اثر از این استان بوده که در نهایت آثار ۳۴ هنرمند این استان حائز شرایط حضور در داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

مطالب مرتبط:

دیدگاه