ششمین اجلاس بین‌المللی راه ابریشم در ارومیه برگزار خواهد شد

تیم  کجارو
تیم کجارو یکشنبه، ۲۴ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۰
ششمین اجلاس بین‌المللی راه ابریشم در ارومیه برگزار خواهد شد
جلیل جباری  دبیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی، از میزبانی ارومیه برای برگزاری ششمین اجلاس بین المللی راه ابریشم خبر داد .
جباری در جلسه امروز که در هتل پارک ارومیه با حضور مدعوین بخش دولتی و خصوصی برگزار شد اظهار داشت:
با هماهنگی انجام‌شده بین سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور و سازمان جهانی جهانگردی ( UNWTO ) ؛ میزبانی این اجلاس در سال ۲۰۱۶ به ایران و استان آذربایجان غربی محول شده است .
دبیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی با اشاره به اهداف سازمان جهانی تصریح کرد :
در سازمان جهانی جهانگردی ( UNWTO ) بیش از ۱۶۲ کشور عضو هستند که هدف عمده این سازمان توسعه پایدار گردشگری در سطح جهان بوده و بدین لحاظ کشورهای زیادی علاقه‌مند به عضویت در این سازمان بین‌المللی هستند .
جباری برگزاری ششمین نشست کارگروه تخصصی راه ابریشم را فرصت بسیار مغتنمی برای استان آذربایجان غربی عنوان نموده و اظهار امیدواری کرد :
برگزاری این نشست بین‌المللی تبعات خوبی برای ایران و به‌ویژه استان آذربایجان غربی داشته و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری را افزایش داده و مطمئنا منجر به رونق گردشگری استان خواهد شد .
جباری لازمه اجرای این اجلاس و نشست بین‌المللی را یک عزم جدی دانسته و فراتر از یک بخش و گروه عنوان نموده و اضافه کرد :
با توجه به حضور ۴۰ نفر از کارشناسان بین‌المللی در این برنامه، لازم است تا همه بخش‌ها اعم از دولتی و خصوصی در اجرای این برنامه همکاری کرده و از این فرصت استفاده کرده و ازهمه افرادی که می‌توانند مارا در میزبانی این اجلاس یاری کنند، دعوت به همکاری می کنیم.
گفتنی است ششمین اجلاس بین‌المللی راه ابریشم که توسط سازمان جهانی جهانگردی ( UNWTO ) برنامه‌ریزی شده، در اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ در ارومیه برگزار خواهد شد. منبع:میراث آریا

مطالب مرتبط:

دیدگاه