آلمانی‌ها در تخت‌سلیمان و نقش جهان

مینا داودی
مینا داودی شنبه، ۱۸ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۳۰
آلمانی‌ها در تخت‌سلیمان و نقش جهان
هیات مشترک ایرانی و آلمانی استحکام‌بخشی میدان نقش جهان اصفهان را تا دو ماه دیگر آغاز می‌کنند.
فرهاد عزیزی، مدیرکل پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، با بیان این نکته که امور پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در حال زمینه‌سازی برای انجام برخی اقدامات برای میدان نقش جهان اصفهان با یک هیات مشترک آلمانی است، افزود:‌
حفاظت اضطراری این میدان ثبت شده در فهرست میراث جهانی یکی از مهمترین نکاتی است که هیات آلمانی به همراه هیات ایرانی وظیفه‌ی بررسی و انجام آن را برعهده خواهد داشت.
وی بررسی وضعیت طبقه‌ دوم میدان نقش ‌جهان و آسیب‌های احتمالی وارد شده به حجره‌های طبقه‌ی نخست این میدان تاریخی را از مواردی دانست که ممکن است توسط این هیات مشترک ایرانی و آلمانی انجام شود. او مطالعه، شناخت آسیب‌ها و استحکام‌بخشی میدان نقش جهان اصفهان را از جمله اقداماتی دانست که در دستور کار این هیات مشترک است. عزیزی همچنین از حضور این هیات آلمانی در پایگاه میراث جهانی تخت‌سلیمان نیز خبر داد و افزود: قبل از مطرح شدن حضور این هیات در اصفهان، پیش‌بینی حضور آن‌ها در مجموعه‌ تخت‌سلیمان انجام شده بود. به گفته‌ مدیرکل پایگاه‌های میراث جهانی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در این پایگاه میراث جهانی نیز قرار است بحث استحکام‌بخشی ایوان غربی، پس از انجام مطالعات و تهیه‌ی طرح این عملیات انجام شود. وی تاکید کرد:
این گروه المانی، پیش از این کارهای مشترکی با ایران در «بم» و «تخت‌سلیمان» داشته است.
منبع: ایسنا

مطالب مرتبط:

دیدگاه