پزشکان در کدام کشورها درآمد بالایی دارند؟

سارا کرایی
سارا کرایی یکشنبه، ۵ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۰
پزشکان در کدام کشورها درآمد بالایی دارند؟

شاید برای شما سوال باشد که در چه کشورهایی پزشکان بالاترین درآمد را دارند. در این مقاله ۱۰ مورد از بهترین کشورها برای پزشکان را بشناسید.

پزشکان درآمد فوق العاده خوبی دارند که البته در برابر وقت و هزینه‌ای که صرف تحصیل می‌کنند، به نظر منصفانه می‌آید. اغلب تصور می‌شود پزشکانی که در ایران مشغول به کار هستند دریافتی بسیار بالایی دارند، اما بیایید مقایسه‌ای داشته باشیم بین کشورهایی که بالاترین پرداختی را برای پزشکان قائل می‌شوند. در اینجا ۱۰ مورد از این کشورها را معرفی کرده‌ایم.

۱۰. دانمارک

دانمارک، تنها کشور حوزه اسکاندیناوی است که در لیست ما جا گرفته و در این زمینه تا حدودی عجیب و غریب عمل کرده است. در واقع، در دانمارک پرداختی پزشکان عمومی بیش از متخصصان است. درآمد یک متخصص در دانمارک حدود ۹۱,۰۰۰ دلار و یک پزشک عمومی به طور متوسط ​​۱۰۹,۰۰۰ دلار در سال است. البته که متخصصان با این میزان درآمد سختی نمی‌کشند اما به هر حال این مسئله کمی عجیب و غریب است.

درآمد پزشکان

۹. سوئیس

سوئیس، این کشور بی‌طرف اغلب راه خود را درون لیست بهترین مکان‌ها برای زندگی پیدا می‌کند. و این عنوان تنها به خاطر کیفیت بالای زندگی و پرداختی خوب مشاغل نیست. پرداختی که برای پزشکان متخصص ۱۳۰,۰۰۰ دلار و برای پزشکان عمومی ۱۱۶,۰۰۰ دلار است. سوئیس کشوری شگفت‌انگیز و زیبا احاطه شده با ارتفاعات کوهستانی دیدنی و مرکز شکلات‌های واقعا خوب و ساعت‌های بی‌نظیر است.

درامد پزشکان

۸. ایرلند

بله، جزیره زمرد در جایگاه شماره هشت لیست ما قرار گرفته، با درآمد بسیار عالی متخصصان حدود ۱۴۳,۰۰۰ ​​دلار و پزشکان عمومی ۹۰,۰۰۰ دلار در سال. اگر چه این پرداختی از برخی کشورهای دیگر این فهرست کمتر نیست، بیشتر متخصصان در ایرلند هم در خدمت دولت‌اند و هم به صورت خصوصی فعالیت می‌کنند. بسته به تخصص ممکن است برای یک ویزیت ۱۰ یا ۲۰ دقیقه‌ای حدود ۲۰۰ دلار یا بیشتر از بیمار دریافت کنند. بنابراین، مقدار درآمدی که متخصصان کسب می‌کنند معمولا به‌طور قابل توجهی بالاتر از ۱۴۳,۰۰۰ دلار است. پس، اگر یک پزشک انگلیسی زبان هستید، مادامی که سختی آب و هوا برایتان مهم نباشد ایرلند می‌تواند محل مناسبی باشد برای پول پارو کردن.

درامد پزشکان

۷. فرانسه

همه فرانسه، پاریس، شیرینی‌های رولتی، پنیر و نوشیدنی‌های لذیذ فرانسوی را دوست دارند. اما، علاوه بر غذاهای دوست داشتنی و شهرهای زیبا، درآمد پزشکان نیز در این کشور بالا است و عملا در هر خیابان یک داروخانه وجود دارد. متخصصان متوسط ​​۱۴۹,۰۰۰ دلار و GP (پزشکان عمومی)، ۹۲,۰۰۰ دلار در سال درآمد دارند. بنابراین، اگر فرانسه را بی عیب و نقص می‌دانید، عاشق زبان فرانسوی هستید و می‌خواهید از چیزهای بهتری در زندگی لذت ببرید، فرانسه می‌تواند محل مناسبی برای کار، تحصیل و مهاجرت به عنوان یک دکتر باشد.

درامد پزشکان

۶. انگلستان

پزشکان انگلستان، اگر چه اغلب برای کار سر از استرالیا در می‌آورند، در انگلستان از درآمد خوبی برخوردار هستند. متاسفانه در انگلستان، پزشکان زیاد کار می‌کنند و در بیمارستان‌ها کمبود پزشک به چشم می‌آید. یک متخصص دستمزد سالانه ۱۵۰,۰۰۰ دلار و پزشک عمومی ۱۱۸,۰۰۰ دلار دارد. انگلستان یکی از کشورهای این لیست است که بیشترین میزان حمایت مالی را به دانشجویان پزشکی ارائه می‌دهد.

درامد پزشکان

۵. کانادا

کشور کانادا با درآمد متوسط سالانه برای متخصصان ​​۱۶۱,۰۰۰ دلار و ۱۰۷,۰۰۰ دلار برای پزشکان عمومی در جایگاه پنجم این لیست جا گرفته است. کانادا با معزل مهاجرت پزشکان خود به آمریکا به علت دستمزدهای بالاتر و کمبود دکتر روبه‌رو است. این به این معنی است که در کانادا نسبت به کشورهای دیگر، بسیاری از پزشکان با تعداد بالای مراجعین و بیماران با آشفتگی و انتظارهای طولانی مواجه هستند. 

درامد پزشکان

۴. بلژیک

قلب اتحادیه اروپا، بلژیک، رتبه چهارم لیست ما را به خود اختصاص داده است. درآمد متوسط یک پزشک متخصص در سال ​​۱۸۸,۰۰۰ دلار و درآمد یک پزشک عمومی مبلغ نه چندان قابل توجه ۶۱,۰۰۰ دلار است. اگرچه کشوری زیبا با شهرها و شهرستان‌های به سبک قرون وسطایی است، در بلژیک همه چیز آن طور که به نظر می‌رسد گل و بلبل نیست. پزشکان بلژیک با متوسط ۵۱ ساعت کار در هفته، طولانی‌ترین ساعت کار پزشکان در کشورهای اروپایی را دارند. مالیات نیز در بلژیک بسیار بالا hست. بنابراین شاید قبل از اینکه سوار هواپیما شوید و مستقیم در بلژیک پیاده شوید، ذره‌ای تجدید نظر کنید و گزینه‌های بهتر را در نظر بگیرید.

درامد پزشکان

۳. آمریکا

آمریکا شماره سه این لیست است. برای بسیاری که فکر می‌کنند آمریکا بهترین و اولین مقصد برای پزشکان است شاید تعجب‌آور باشد. یک متخصص می‌تواند انتظار درآمد ۲۳۰,۰۰۰ دلار در سال و یک پزشک عمومی تقریبا ۱۶۱,۰۰۰ دلار را داشته باشد. این کشور در ۱۵ سال آینده به دلیل هزینه بالای کار و بیمه با کمبود قابل توجه پزشک روبه‌رو خواهد شد. همچنین، پزشکان در اینجا نگران شکایات مربوط به قصور پزشکی و هزینه‌های سرسام‌آور بیمه آن هستند.

درآمد پزشکان

۲. استرالیا

کشوری که از نظر درآمد پزشکان در بالای لیست ما قرار دارد استرالیا است. متخصصان درآمد سالانه ۲۴۷,۰۰۰ دلار و پزشکان عمومی ۹۱,۰۰۰ دلار دارند. بسیاری از پزشکان بریتانیا با توجه به شرایط کاری بهتر در بیمارستان‌ها و ارائه سیستم حمایتی بهتر به این کشور می‌آیند. سطح نیروی انسانی استرالیا بالاتر از بسیاری از کشورها است و تمرکز بالایی بر آموزش و پرورش است. پزشکان بخشی از ساعات کار خود را صرفا به یادگیری تکنیک‌های جدید و آموزش دیگران اختصاص می‌دهند.

درآمد پزشکان

۱. هلند

هلند سرزمین رویاهای پزشکان است. حقوق بالا، شرایط کاری عالی، ساعت کار کوتاه‌تر و تعطیلات بیشتر از مزایای کار در هلند برای پزشکان است. نظام بهداشت و درمان شگفت‌انگیز هلند برای هر فرد یک پزشک خانواده اخصاص داده است و خبری از انتظار طولانی پشت در مطب‌ها وجود ندارد. تعجبی ندارد که پزشکان از کار کردن در هلند رضایت بیشتری دارند. در خصوص درآمد نیز، متوسط ​​درآمد سالانه برای متخصصان ۲۵۳,۰۰۰ دلار و پزشکان عمومی تقریبا ۱۱۷,۰۰۰ دلار است.

درآمد پزشکان

مطالب مرتبط:

منبع careeraddict

دیدگاه