ورود سومین هواپیمای ایرباس به ایران

تیم  کجارو
تیم کجارو شنبه، ۵ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
ورود سومین هواپیمای ایرباس به ایران

سومين هواپیمای برجامی «هما» (Airbus A330-200) ساعت ١٧ در تهران به زمین خواهد نشست.

اولین هواپیما طبق قرارداد، در روز بیست و سوم دی ماه امسال اولین فروند از این سفارشات که یک فروند ایرباس ۳۲۱ بود تحویل ایران‌ایر شد.

سومين هواپیمای برجامی «هما» (Airbus A330-200) نیز ساعت ١٧ در تهران به زمین خواهد نشست.

ایرباس ۳۳۰ ایران ایر قادر است تا ۳۲ مسافر را در قسمت «بیزنس کلاس» و ۲۰۶ مسافر را در قسمت اقتصادی (اکونومی) در مسیری به طول بیش از ۱۳ هزار کیلومتر حمل کند؛ ضمن اینکه قسمت بار آن نیز در حدود ۳۶ تن ظرفیت دارد.

ایرباس A330

داخل ایرباس ای ۳۳۰

ایرباس ۳۳۰ یک هواپیمای پهن پیکر دوموتوره است و برای برخاستن به باندی به طول ۲ هزار و ۷۰۰ متر و برای فرود به باندی به طول یک هزار و هفتصد و سی متر نیاز دارد و می‌تواند در اکثر فرودگاه‌های کشور نشست و برخاست انجام دهد.

طول هواپیمای ایرباس ۳۳۰ از سری ۲۰۰ برابر ۵۸٫۸۲ متر، فاصله دو سر بال آن ۶۰٫۳۰ متر و ارتفاع هواپیما از سکان عمودی تا زمین ۱۷٫۳۹ متر است.

ایرباس ای ۳۳۰

«اصغر فخریه کاشان» قائم مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌المللی نیز در این آیین گفت:

پرداخت ۳۳۰ میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به ایران ایر در زمان دولت پیشین تصویب شد تا ایران ایر بتواند ۶ فروند هواپیمای نو خریداری کند.

فخریه کاشان افزود که طبق قرارداد امضا شده با ایرباس ۱۵ درصد منابع مالی باید توسط ایران ایر تامین شود که بخشی از آن از محل این تسهیلات و بخشی دیگر نیز توسط شرکت های لیزینگ تامین می شود.

«هما» قرارداد خرید صد فروند هواپیمای ایرباس را به ارزش ۱۰ میلیارد دلار امضا کرده است که باید در یک دوره ۱۰ ساله همه هواپیماهای خریداری شده جدید خود را از ایرباس تحویل بگیرد.

این قرارداد شامل ۴۶ فروند هواپیما ایرباس A330 می شود که می‌تواند روزانه ۱۴ یا ۱۵ ساعت در مسیرهای طولانی پرواز کند و در مجموع بیش از هشت هزار و ۳۰۰ صندلی را به ظرفیت هما می‌افزاید.

مطالب مرتبط:

منبع کن نیوز

دیدگاه