آواربرداری از پلاسکو آغاز شد

تیم  کجارو
تیم کجارو پنجشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۳۸
آواربرداری از پلاسکو آغاز شد

دقایقی پیش تعدادی بیل مکانیکی به منظور انجام آواربرداری وارد محدوده ساختمان پلاسکو شد.

امدادرسانی به حادثه دیدگان ساختمان پلاسکو در حالی ادامه دارد که ازدحام جمعیت، تردد دستگاه‌های امدادی و امدادرسانی را با سختی مواجه کرده است.

آواربرداری پلاسکو

با توجه به اینکه ریزش ساختمان پلاسکو به شکل عمودی بوده، گفته می‌شود که به ساختمان‌های اطراف خسارت جدی وارد نشده است.

همچنین در کنار تیم‌های امدادی، تیم‌هایی از نیروهای یگان ویژه و ارتش برای امدادرسانی و تامین نظم و امنیت در محل حادثه حضور دارند و اقدام به تخلیه لایه به لایه جمعیت از معابر و نوارکشی در محل کرده است تا مسیر تردد خودروهای امدادی باز شود.

نیروهای یگان ویژه

پلیس راهنمایی و رانندگی بار دیگر از مردم خواست از ورود به محدوده شهرداری منطقه ۱۲ بویژه معابر منتهی به چهارراه استانبول همچون خیابان جمهوری، خیابان فردوسی و خیابان سعدی خودداری کرده و به هیچ عنوان در محل حادثه حاضر نشوند.

سرهنگ عابدی جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ بار دیگر با اشاره به انسداد خیابان جمهوری اظهار کرد:

از میدان جمهوری به سمت شرق در طول خیابان جمهوری محدودیت اعمال شده و در خیابان فردوسی از میدان امام خمینی تا میدان فردوسی نیز محدودیت ترافیکی وجود دارد.

ده‌ها آمبولانس و اتوبوس آمبولانس در طول خیابان جمهوری مستقر بوده و در حالت آماده‌باش کامل هستند، اما تا کنون منابع رسمی، خبری از تعداد جان باختگان احتمالی این حادثه اعلام نکرده و تنها از زخمی شدن حدود ۳۰ تن در این حادثه خبر داده‌اند که اغلب آنها نیز به شکل سرپایی درمان شده‌اند.

آواربرداری

طول خیابان جمهوری مملو از جمعیت شهروندان و افرادی است که خود را به اطراف ساختمان پلاسکو رسانده‌اند. تعداد زیادی از کسبه و مالکان واحدهای تولیدی در ساختمان پلاسکو در اطراف محل این ساختمان حضور دارند و گفته می‌شود که هنگام ریزش، افراد عادی داخل ساختمان نبوده و آتش‌نشانان پیشتر نسبت به تخلیه آنها اقدام کرده بودند.

مشکل نشت گاز در محل حادثه ریزش ساختمان پلاسکو نیز با حضور عوامل مربوطه برطرف شده است.

بروزرسانی:

رئیس اورژانس تهران و رییس پلیس تهران اخبار مرتبط با آمار کشته شدگان را تکذیب کردند.

فرهادی گفت که در حال حاضر گاز و برق خیابانی که محل قرار گرفتن ساختمان پلاسکو بوده است به دلیل مسائل امنیتی قطع شده است که به محض اطمینان از ایمن بودن این خیابان گاز و برق وصل خواهد شد.

رئیس اورژانس تهران گفته است که تعداد مصدومین به ۷۰ نفر رسیده است که ۲۳ نفر به بیمارستان رفته‌اند و باقی سر پایی درمان شده‌اند.

پنج گروه از سگ‌های زنده یاب در حال ورود به طبقات پایینی پاساژ پلاسکو هستند، به نظر می‌رسد افرادی در آنجا قرار دارند.

بخار سفیدی از ساختمان تخریب شده در حال خروج است که ناشی از وجود آتش در طبقات زیرین پلاسکو است. گفته شده اگر باد به طبقات زیرین برسد، ممکن است آتش دوباره شعله‌ور شود.

مطالب مرتبط:

منبع ایسنا

دیدگاه