زیباترین مسیرهای پیاده روی برای تابستان ۲۰۱۶

محبوبه رستمی | سه شنبه, ۱ تیر ۹۵ ساعت ۰۹:۰۰

اگر جزو آن دسنه از افرادی هستید که علاقه‌ای به یک جا نشستن و دراز کشیدن در کنار ساحل ندارید، احتمالاً پیاده‌روی برای شما انتخاب مناسب‌تری است. کوه‌ها، جنگل‌ها، دشت و حتی بیابان‌ها با در اختیار گذاشتن مسیرهای متنوعی برای این کار تجربه‌ای فراموش نشدنی را برای علاقه‌مندان رقم می‌زند.در ادامه با کجارو همراه باشید.

۱۰. کوه ‌های پورسوپاین (Porcupine Mountains)، میشیگان، ایالات متحده آمریکا

کوه‌های پورسوپاین نامشان را از ظاهرشان که یادآور جوجه تیغی (porcupine) است گرفته‌اند. امروزه پارک ایالتی بیابانی کوه‌های پورسوپاین شبکه‌ای از مسیرهای مناسب پیاده‌روی و سیر و سفر را فراهم می‌کنند که علاقمندان زیادی را به خود جذب می‌کند. این پارک همچنین میزبان حیوانات کمیاب متنوعی است که شاید بتوانید در طول پیاده‌روی مشغول تماشای برخی از آن‌ها شوید.

۹. هردوبرید (Herdubreid)، ایسلند

کوه هردوبرید با ۱۶۸۲ متر بلندی با داشتن لقب "ملکه‌ی کوه‌های ایسلندی" یک جواهر ملی به شمار می‌رود که از احترام زیادی برخوردار است. یک مسیر پیاده‌روی در این مکان وجود دارد که به بالای کوه منتهی می‌شود، با این وجود بالا رفتن از آن به دلیل شیب‌دار بودن و خطر ریزش صخره‌ها چالش برانگیز است. شکل واقعا منحصر به فرد کوه چشم اندازی دیدنی را می‌سازد. همچنین با وجود تمام سختی بالا رفتن، محیط‌های بسیار تماشایی ارزش ریسک کردن را دارد.

هردوبرید

۸. آراشی‌ یاما (Arashiyama)، کیوتو، ژاپن

آراشی‌یاما گنجینه‌ای ملی است که همواره به خاطر زیبایی طبیعی و میراث تاریخی‌اش ستایش می‌شود. نقاطی مانند پل عبوری مهتاب، معابد و درخت‌های شکوفه‌ گیلاس از این مکان مقصدی عالی و هیجان انگیز برای پیاده‌روی می‌سازند. پارک آراشی‌یاما سکونت گاه صدها میمونی است که از هم‌نشینی با انسان‌ها هراسی ندارند و تماشای آن‌ها به کاری سرگرم کننده در این پارک تبدیل شده است

آراشی یاما

۷. کوه‌ های اطلس

کوه‌های اطلس منطقه‌ای کوهستانی است که بخش‌های از الجزایر، مراکش و تونس را اشغال کرده. این کوه‌های نمادین در شمال آفریقا چشم‌اندازهای شگفت‌انگیز از قله‌های بلند برفی تا دره‌های سرسبز را ارائه می‌کند. این محدوده همچنین مسیرهای پیاده‌روی متنوع و فرصت کوهنوردی را در اختیار علاقمندان می‌گذارد. بازدید از پارک ملی Ouirgane و دره‌‌ی Ourika که در میان محبوب‌ترین نقاط کوه‌های اطلس قرار دارند ارزش بازدید از این ناحیه را بالا می‌برند.

اطلس

۶. پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی، ایالات متحده آمریکا

پارک ملی کوه‌های بزرگ اسموکی قلمرویی وسیع  را پوشش می‌دهد، از این رو می‌توان طبیعتی تماشایی را در آن مشاهده کرد. پارک مذکور تحت حفاظت یونسکو قرار دارد. سالانه حدود ۱۰ میلیون گردشگر از این مکان دیدن می‌کنند که همین موضوع آن را به دومین پارک ملی پرطرفدار جهان تبدیل می‌کند. این پارک ۱,۳۷۰ مسیر پیاده‌روی در سطوح مختلف را ارائه می‌دهد، بنابراین برای هر سلیقه‌ی مسیری مناسب وجود دارد.

پارک ملی

۵. کوه‌های پامیر (The Pamir Mountains)

محدوده‌ کوهستانی پامیر از تاجیکستان تا افغانستان و قرقیزستان امتداد دارد. این  کوه‌های به میزان کمی کاوش شده‌اند، بنابراین طبیعتی بکر را در اختیار علاقمندان می‌گذارند. کوه‌های پامیر بیشتر برای کسانی مناسب است که به دنبال سیر و سیاحتی چالش برانگیز هستند. با این وجود هم کاشفان و هم زائران را به خود جذب می‌کند.

پامیر

۴. کوه‌های فن (Fann Mountains)، تاجیکستان

کوه‌های فن مکانی زیبا و خوش‌منظر است که به مدت چند قرن توسط چوپانان محلی استفاده شده است. مسیرهای  این منطقه دسترسی راحتی دارند و با ماشین یا پای پیاده می‌توان آن‌ها را پیمود. تورهای پیاده‌روی در این ناحیه برگزار می‌شود که گاهی تا دوازده روز هم به طول می‌انجامند. همچنین این کوه‌ها برخی از زیباترین چشم‌اندازهای زمین را در اختیار علاقمندان می‌گذارند.

کوهای فن

۳. کوه‌های کامبرین (Cambrian Mountains)، ولز، بریتانیا

منطقه‌ خیره کننده‌ی کوه‌های کامبرین، قله‌ها، دره‌ها، دریاچه‌ها و رودخانه‌های زیبایی را ارایه می‌دهد. با این وجود،  این ناحیه پارک ملی نیست چرا که پیشنهاد این موضوع با مخالفت کشاورزان روبرو شد. در هر صورت پیاده‌روی و  دوچرخه سواری از جمله محبوب‌ترین فعالیت‌های تفریحی در این  ناحیه به شمار می‌روند. همچنین به دلیل نزدیک بودن به محیط‌های شهری و دسترسی راحت، کوه‌های کامبرین مکانی عالی برای فرار از شلوغی شهر محسوب می‌شوند.

کامبرین

۲. کوه‌های تاترا (The Tatra Mountains)

محدوده‌ی کوهستانی تاترا خط مرزی بین لهستان و اسلواکی را می‌سازد و یکی از محبوب‌ترین مقصدهای پیاده‌روی و اسکی در اروپای میانه به شمار می‌رود. در طول تابستان راهپیمایان و کوهنوردان برای تماشا و تحسین چشم اندازهای پانورامای رو به دره‌ها، چمنزارها، دریاچه‌های فیروزه‌ای و قله‌ها به این ناحیه سفر می‌کنند. همچنین چندین تفرجگاه عالی وجود دارد که همه‌ی امکانات مورد نیاز را برای اطمینان از تعطیلاتی پر از آرامش در طبیعت فراهم می‌آورند.

تاترا

۱. کوه‌های بیوسگی (Bucegi Mountains)، رومانی

پارک ملی بیوسگی چشم اندازهای واقعا زیبایی را ارائه می‌دهد در طول زمستان این ناحیه به محبوب‌ترین مقصد گردشگری تبدیل می‌شود در حالی که تابستان‌ها بازدیدکنندگان برای پیاده‌روی، سیر و سیاحت و تماشای مناظر نفس گیر به این منطقه سفر می‌کنند. کوه‌های بیوسگی همچنین تعداد بی‌شماری مکان خوش‌منظر شامل دره‌ی پراهوا (Prahova Valley) و ساختارهای منحصر به فرد سنگی مانند Sphinx  و  Babele را فراهم می‌آورند.

بیوسگی

مطالب مرتبط:

دیدگاه