پل یو بین، بلند ترین پل جهان از جنس ساج؛ داستان سفر

عاطفه کماسی
عاطفه کماسی شنبه، ۱۷ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۱۵
پل یو بین، بلند ترین پل جهان از جنس ساج؛ داستان سفر

پل یو بین (U Bein) واقع در میانمار، از روی دریاچه تانگتامان عبور می‌کند. این پل به خاطر صحنه زیبایی که از غروب به دست می‌دهد بسیار معروف است. زوج جهانگرد نروژی ما این بار به این نقطه سفر کرده‌اند و ما را در جریان این سفر قرار داده‌اند. با کجارو همراه باشید.

بنت و پِر (Bente and Per) زوج جهانگرد اهل نروژ هستند که در شهر فردریکستاد زندگی می‌کنند. این زوج به کشورهای مختلفی در قاره‌های آسیا، اروپا، اقیانوسیه و آفریقا سفر کرده‌اند و داستان سفرهایشان را در وب‌سایت خود منتشر می‌کنند. هدف آن‌ها از این کار، انتقال لذت سفر به دیگران است. بنت و پر می‌خواهند با این کار، مردم را به سفرکردن تشویق کنند. ساعت ۲۲:۱۵ روزهای زوج می‌توانید داستان سفر این زوج جهانگرد را در کجارو بخوانید.

بنت و پر این بار به پل یوبین در میانمار سفر کرده‌اند و از تجربه دیدن غروب زیبای آفتاب بر روی این پل برای ما می‌گویند.

پل یو بین هنگام غروب آفتاب بسیار زیبا است

تجربه دیدن غروب، از روی پل یو بین در میانمار مانند رویا است. پل یو بین با طول ۱۲۰۰ متر از روی رودخانه باریک تانگتامان عبور می‌کند. مطمئنم که این‌جا یکی از شلوغ‌ترین مکان‌ها در میانمار برای عکاسی است. این پل همچنین بلندترین پل دنیا از جنس ساج است. البته خیلی هم عجیب نیست، مگر چند پل از جنس ساج در دنیا وجود دارد؟ این پل تنها یک پیاده‌رو و محل عبور دوچرخه است. پل یو بین در اواسط سال ۱۸۰۰ ساخته شد که شامل بیش از ۱۲۰۰ ستون از ساج است. برای اهالی برمه و همچنین گردشگران سراسر دنیا، این‌جا یکی از محبوب‌ترین جاها برای لذت بردن از غروب آفتاب است.

پل یو بین

نوکشیشی جوان در حال عبور از پل یو بین، میانمار

ما نیمی از روز را روی پل گذراندیم و توانستیم از دیدن شفق که به آرامی پدیدار می‌شد لذت ببریم. مهم‌ترین قسمت زمانی بود که نورها به گلوله آتشین قرمزی تبدیل شدند و به آرامی به زیر پل فرو رفتند؛ یک نگاره عالی. بهترین راه برای دیدن هر دو، غروب و پل، اجاره یک قایق کوچک است. این کار کم هزینه است و این که قایق ظرفیت چهار نفر را دارد. زمانی که دیگر خورشید غروب کرده و شما عکس‌هایتان را گرفته‌اید، می‌توانید قدم‌زنان از روی پل عبور کنید و به زندگی معمولی که روی پل جریان دارد بپیوندید. راهبان و نوکشیشان از تمام سنین روی پل جمع شده‌اند و این نوکشیشان جوان با دیگر عابران به گفت و گو می‌پرداختند و بازیگوشی می‌کردند.

پل یو بین

راهبان در حال عبور از پل به هنگام غروب، میانمار

با وجود این‌که راهبان برمه‌ای زاهد هستند، اما عقاید آزادمنشانه و قوانین نه چندان سختی هم دارند. علاوه بر این، تمام کسانی که رداهای قرمز-نارنجی با کله‌های سیاه دارند، راهب نیستند. بسیاری از این مردان جوان، کودکانی هستند که پیش از رسیدن به بلوغ، زمانی را به عنوان نوکشیش سپری می‌کنند. این زمان می‌تواند چند هفته، چند ماه، یا یک سال باشد. این خانواده هستند که تصمیم می‌گیرند که فرزندشان چه مدت را باید به یادگیری دین بودایی بپردازد. این مانند یک تصدیق است. بنابراین تعجبی ندارد که چرا این پسران جوان بازیگوشی می‌کنند.

پل یو بین از پایتخت قبلی یعنی امراپورا دور نیست. بنابریان می‌توانید با یک تیر دو نشان را بزنید، به این صورت که هم هر دو مکان را در یک روز ببینید یا این‌که چند روز در امراپورا بمانید و یک عصر به دیدن پل یو بین بروید. برای ما این نکته در سفر به این جاذبه بزرگ گردشگری بسیار مهم بود.


پل یو بین

یک ستون ساجی فرسوده در پل یو بین، میانمار

پل یو بین

بهترین راه برای لذت بردن از هر دو پل و غروب استفاده از این قایق‌های رنگی است

پل یو بین

نوکشیشان و مردم عادی بر پل یو بین، میانمار

پل یو بین

پل یو بین با ترافیک‌های فراوان، هم محل پیاده‌روی و هم محل عبور دوچرخه است، میانمار

بنت و پر عقیده دارند «این پل مکان زیبایی برای تفریح و دیدن غروب آفتاب است»، شما چه فکر می‌کنید؟

مطالب مرتبط:

دیدگاه