حمل و نقل عمومی در روستوف نا دونو ؛ روسیه

فاطمه محمدی
فاطمه محمدی پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۰۰
حمل و نقل عمومی در روستوف نا دونو ؛ روسیه

روستوف نا دونو بزرگ‌ترین شهر جنوب روسیه در مرکز ناحیه اوبلاست روستوف است. این شهر، شهری بندری است و در کنار رود دن واقع شده است. حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار ارزان است.

روستوف نا دونو، شهر زیبا و بندری روسیه در جنوب این کشور واقع‌شده است و با جمعیت ۱,۱۱۵,۰۰۰ و مساحتی برابر با ۴۳۶ کیلومترمربع به‌عنوان یکی از شهرهای خوش آب‌وهوای روسیه شناخته می‌شود. این شهر در تاریخ ۱۵ دسامبر سال ۱۷۴۹ میلادی تأسیس شد و به دروازه قفقاز و مرکز جنوبی روسیه مشهور است.

روستوف نادونو از نظر اقتصادی هم یکی از مناطق مهم اقتصادی جنوب روسیه است و موقعیت مناسب آن باعث شده تا ارتباطات دریایی بیشتر به اقتصاد رونق دهد. گندم، روغن و پشم از مهم‌ترین محصولات روستوف نا دونو است. در این مطلب به سراغ حمل و نقل عمومی این شهر بندری رفته‌ایم، با ما همراه باشید.

روستوف نا دونو

حمل و نقل عمومی روستوف نا دونو محدود ولی باکیفیت است، سفر درون‌شهری با وسایل حمل و نقل عمومی در این شهر بسیار ارزان است و اگر روزی قصد سفر به روسیه را داشتید بازدید از تمام سطح شهر روستوف را در برنامه خود قرار دهید چون با کرایه ارزان اتوبوس و تراموا به‌راحتی می‌توانید از تمام جاذبه‌های طبیعی و تاریخی شهر دیدن کنید.

روستوف نا دونو

اتوبوس

اتوبوس یکی از محبوب‌ترین وسایل حمل و نقل عمومی در روستوف است. سیستم اتوبوس‌رانی روستوف نا دونو هنوز مثل سایر شهرهای بزرگ مثل کازان و سن پترزبورگ قوی نشده است و در قسمت‌هایی از شهر حتی کمبودهایی هم دیده می‌شود.

روستوف نا دونو

اتوبوس‌های شهر در بیشتر بخش‌های اصلی شهر ایستگاه دارد و هزینه آن ارزان است. با پرداخت ۲۴ روبل می‌توانید سفری داخل شهر روستوف داشته باشید. اتوبوس‌ها در اکثر مواقع شلوغ هستند.

تراموا

روستوف نا دونو

سیستم تراموا در روستوف بسیار محدود است و در همه مناطق شهر ایستگاه ندارد. اگر مسیر حرکتتان را به‌خوبی می‌شناسید و از نقشه شهر اطلاع دارید، سوار تراموا شوید.

تاکسی

روستوف نا دونو

و اما تاکسی! تاکسی گرفتن در شهرهای روسیه مسئله‌ای بسیار بحث‌برانگیز است. تعداد تاکسی‌های شخصی در روسیه بسیار زیاد است و متأسفانه تعداد تاکسی‌های ناامن هم در این شهر کم نیستند. تا حد امکان سعی کنید از تاکسی‌های اینترنتی استفاده کنید. تاکسی آنلاین Yandex، یک تاکسی آنلاین مطمئن روسی است که استفاده از آن توصیه می‌شود. از دیگر تاکسی‌های آنلاین فعال در شهر روستوف می‌توان به اوبر، Geet و ماکسیم اشاره کرد.

اگر در شرایطی مجبور به استفاده از تاکسی‌های شخصی شدید، قبل از سوارشدن، قیمت را با راننده طی کنید تا قیمتی نجومی از شما درخواست نکند.

روستوف نا دونو

تاکسی‌های فرودگاهی روستوف، نرخی بالاتر از تاکسی‌های معمولی و داخل شهری دارند و قیمت آن‌ها در ساعات نیمه‌شب افزایش هم پیدا می‌کند.

مترو

روستوف نا دونو

مترو روستوف داستان پرتنشی دارد، تاکنون بارها دولت و ارگان‌های شهری دست‌به‌کار شده‌اند تا خط مترو روستوف را راه‌اندازی کنند و این خط را تا فرودگاه روستوف گسترش دهند ولی هرسال به خاطر مسئله‌ای این پروژه به تعویق افتاده است. کمبود بودجه و برنامه‌ریزی ناموفق تنها بخشی از دلایل به ثمر نرسیدن این پروژه است.

مترو روستوف در حال حاضر با تعدادی خط محدود فعالیت کوچکی دارد و با استفاده از آن نمی‌توان دسترسی وسیعی به شهر داشت.

حمل و نقل از فرودگاه تا داخل شهر

روستوف نا دونو

فرودگاه روستوف از دسامبر ۲۰۱۷ به خارج شهر منتقل شد و در حال حاضر پایانه جدیدی در این فرودگاه راه‌اندازی شده است. بسیاری از پروازها از گرجستان، عربستان، امارات و جمهوری چک در این فرودگاه انجام می‌شود. برای رفتن به داخل شهر راه‌های زیادی وجود دارد که یکی از آن‌ها مینی‌بوس‌های مخصوص فرودگاه است، هزینه سفر با مینی‌بوس برابر با ۶۰ روبل است. ایستگاه قطار روستوف هم در نزدیکی فرودگاه وجود دارد و هزینه سفر با آن برابر با ۹۵ روبل است.

پرواز مسکو به روستوف یکی از بهترین راه‌ها برای رسیدن به این شهر است، البته در صورت صرف‌نظر از راه‌های زمینی. یکی از بهترین پیشنهادها برای رسیدن به مرکز شهر از فرودگاه استفاده از اتوبوس است که مقرون‌به‌صرفه ترین راه هم به شمارمی آید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه