فرودگاه سن پترزبورگ، روسیه

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا یکشنبه، ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
فرودگاه سن پترزبورگ، روسیه

فرودگاه سن پترزبورگ یکی از مهم‌ترین و پرترددترین فرودگاه‌های روسیه پس از فرودگاه‌های مسکو است و در ناحیه شمال‌غربی این کشور قرار دارد. برای آشنایی بیشتر با این فرودگاه در ادامه همراه کجارو باشید.

سن پترزبورگ یکی از زیباترین شهرهای جهان و دومین شهر بزرگ روسیه پس از مسکو است. این شهر تاریخی که به مدت دو سده پایتخت روسیه بوده است، دارای جاذبه‌های شگفت‌انگیز و زیبایی مانند موزه‌ی هرمیتاژ (بزرگ‌ترین موزه فرهنگ و هنر جهان)، کلیسای سنت ایزاک (چهارمین کلیسای بزرگ ارتدوکس جهان)، قلعه پیتر و پاول، کلبه پتر کبیر، کلیسلی منجی و ... است.

معرفی فرودگاه

فرودگاه سنت پترزبورگ

فرودگاه سن پترزبورگ (Saint Petersburg Airport) یا فرودگاه پالکوو (Pulkovo Airport) فرودگاهی بین المللی است که در شهر سن پترزبورگ – دومین شهر بزرگ روسیه - قرار دارد. تا سال ۲۰۱۰، این فرودگاه در حد فرودگاهی محلی به فعالیت خود ادامه می‌داد و پس از این تاریخ با افزوده شدن پروازهای بین المللی به برنامه آن، پایانه‌ای جدید به ناوگان آن افزوده شد و در حال حاضر، پس از دو فرودگاه شهر مسکو، پرترددترین فرودگاه روسیه – با ۱۳ میلیون نفر مسافر در سال ۲۰۱۵ - محسوب می‌شود. البته عمده ترافیک این فرودگاه مربوط به پروازهای داخلی است، زیرا پروازهای استان لنینگراد نیز تحت پوشش آن قرار دارند.

سن پترزبورگ

فرودگاه سنت پترزبورگ

فرودگاه سنت پترزبورگ

فرودگاه سنت پترزبورگ دارای یک پایانه برای پروازهای داخلی و خارجی است که جایگزین دو پایانه قدیمی فرودگاه شده است. این پایانه از سال ۲۰۱۳ آغاز به کار کرده و دارای گنجایش ۱۷ میلیون مسافر در سال است. ساختمان پایانه در ۴ طبقه و دارای ۸۸ پیشخوان پذیرش مسافر، ۱۷ در خروجی و ۱۱۰ جایگاه توقف هواپیما است.

مشخصات

نوع فرودگاه: همگانی (مسافری)

کد یاتا: LED

کد ایکائو: ULLI

ارتفاع از سطح دریا: ۲۴ متر

قطب اصلی خطوط هوایی: خطوط هوایی روسیه (Russia Airlines)

فاصله هوایی تا تهران: ۲۶۶۴ کیلومتر معادل ۳ ساعت و ۳۴ دقیقه

موقعیت جغرافیایی

فرودگاه پالکوو در ناحیه شمال غربی روسیه و ۲۳ کیلومتری از جنوب میدان پالاس (واقع در مرکز شهر) قرار دارد.

راه‌‌های دسترسی

فرودگاه پالکوو دارای راه‌های دسترسی مختلفی برای مسافران است؛

فرودگاه سن پترزبورگ

فرودگاه سنت پترزبورگ

تاکسی فرودگاه: پیشخوان‌های تاکسیرانی فرودگاه سن پترزبورگ در سالن پروازهای ورودی واقع در طبقه اول پایانه مستقر هستند و مسافران می‌توانند پس از تهیه رسید وجه مورد نظر را به راننده نیز پرداخت کنند.

فرودگاه سنت پترزبورگ

اتوبوس: سه خط متفاوت اتوبوس به نام‌های 39x، 39 و مینی ون شماره k39 در حال تردد و جابجایی مسافران میان نزدیک‌ترین ایستگاه مترو سن پترزبورگ به فرودگاه و برعکس هستند.

فرودگاه سنت پترزبورگ

قطار: فاصله نزدیک‌ترین ایستگاه قطار تا فرودگاه تنها ۱۵ دقیقه به صورت پیاده است.

اطلاعات پرواز

فرودگاه سنت پترزبورگ

هواپیمایی ماهان: فرودگاه امام

هواپیمایی تابان (فصلی): فرودگاه امام

مطالب مرتبط:

دیدگاه