بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران؛ از چابهار تا خوزستان

زیبا وکیلی
زیبا وکیلی چهار شنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران؛ از چابهار تا خوزستان

اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران گزینه‌هایی عالی برای اقامت و تجربه زندگی به سبک مردم خون‌گرم این خطه محسوب می‌شوند.

شهرهای مختلف حاشیه خلیج فارس در طول سال، به‌ویژه شهریور تا فروردین ماه میزبان گردشگران ایرانی و خارجی بسیاری هستند. خرید و بازارگردی، بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی و تفریحات آبی متنوع همچون پاراگلایدر، قایق‌سواری، ماهی‌گیری، غواصی، موج‌سواری و لنج‌سواری از جمله فعالیت‌های محبوب در سفر به جنوب ایران محسوب می‌شوند.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران کدامند؟

از بهترین اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران می‌توان به بوم گردی‌های پیسو بوشهر، دل آرام بوشهر، جالبوت بوجیکدان، شنیوب پارسیان، تورگن قشم و ترنج چابهار اشاره کرد.

رعایت اصل اصالت و سادگی، خلاقیت در ارائه خدمات باکیفیت و ایجاد زمینه آشنایی با فرهنگ، آداب، سنن، صنایع دستی و سبک زندگی هر شهر از مهم‌ترین اهداف مدیران بومی و خون‌گرم اقامتگاه های بوم گردی جنوب ایران به شمار می‌روند.

با بهترین اقامتگاه بوم گردی جنوب ایران آشنا شوید:

اقامتگاه های ساحلی جنوب

بوم گردی پیسو بوشهر | مجموعه گردشگری دل آرام بوشهر | اقامتگاه بوم گردی جالبوت بوجیکدان | اقامتگاه بوم گردی شنیوب پارسیان | بوم گردی تورگن قشم | اقامتگاه بوم گردی ترنج چابهار

بوم گردی پیسو

  • آدرس: استان بوشهر، شهرستان تنگستان، بخش دلوار، بندر رستمی، روستای شلیدان، ورودی اول سمت راست (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۹۳۸۳۳۸۲۷۷ - ۰۹۳۸۹۳۶۷۹۷۸
  • وب‌سایت: pissoo.ir
  • اینستاگرام: pissoo.bushehr@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۷۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای دو نفر)؛ نفر اضافه مبلغ ۳۵۰,۰۰۰ تومان

بوم گردی پیسو در بندر رستمی استان بوشهر و فاصله چند قدمی ساحل جنوب واقع شده است. این اقامتگاه ۶۰ کیلومتر (۵۰ دقیقه رانندگی) با بوشهر فاصله دارد. برای دسترسی به بوم گردی پیسو وارد جاده ۵۵ در شرق بوشهر و سپس بزرگراه بوشهر به «دیر» شوید. بعد از روستای بربو از اولین خروجی بندر رستمی به سوی ساحل حرکت کنید. بوم گردی در منتهی‌الیه غربی بندر واقع شده است.

بومگردی پیسو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Sephora Schweik

کلوت‌های بوشهر، دیوار ویل، کلات مهتکی، پوزه زهره، برج دره خرم، بندر سیراف، موزه دریا، قلعه خورموج، کارگاه لنج سازی، اسکله ماهیگیری بندر رستمی، گورستان لنج‌ها و کوه نمک دشتی از دیدنی‌های نزدیک به بوم گردی پیسو محسوب می‌شوند. 

آقای «شایان بهرامی» و همسر ایشان (جیران‌بانو)، زوج خوش‌ذوق و خون‌گرم جنوبی، بنیان‌گذار و میزبان اقامتگاه بوم گردی ساحلی پیسو هستند. در این بوم گردی با صدای مرغان دریایی و موج‌های خلیج از خواب بیدار می‌شوید. پیسو در زبان محلی «دلفین» معنی می‌دهد و بوم گردی پیسو در همسایگی قلمرو زندگی این جانوران دوست‌داشتنی و البته حساس ساخته شده است. 

اقامتگاه ساحلی پیسو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: pissoo ecolodge

بوم گردی پیسو خانه دو طبقه دل‌بازی، روبه دریا و نوساز است که آن را به سبک معماری اصیل منطقه ساخته‌اند. سقف حصیری، دیوارهای کاه‌گلی، پنکه سقفی، تنور سنتی، درهای چوبی، شیشه‌های رنگی و حیاط بزرگ و باصفا همه عناصری هستند که شما را به قلب تاریخ بوشهر می‌برند و زندگی به سبک اهالی شهر را برایتان رقم می‌زنند. 

اقامتگاه ساحلی پیسو ۶ واحد اقامتی کف‌خواب دارد. دو واحد (۱۲ متری) طبقه همکف (پندوک و بوچیل) و چهار واحد (۲۰ متری) طبقه اول که شوپر، کاکیسو، پلیسوک و پرپروک نام‌گذاری شده‌اند. اتاق‌های همکف چشم‌انداز رو به حیاط و اتاق‌های طبقه اول چشم‌انداز رو به دریا دارند. همه واحد‌ها از سیستم سرمایش و گرمایش (پنکه سقفی و بخاری برقی) و سرویس بهداشتی و حمام اشتراکی برخوردار هستند.

بومگردی پیسو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: علی وطن خواه

برگزاری تورهای تفریحی (قایق‌سواری، پاراموتور، پاراگلایدر، کایت سواری، کایت سرفینگ و موج‌سواری پارویی) و بوشهرگردی، فروشگاه صنایع دستی و خوراکی‌های بومی، راهنمای بومی و طبخ و سرو انواع غذاها و دسرهای محلی جنوبی از خدمات جانبی بوم گردی پیسو محسوب می‌شوند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود. 

بومگردی پیسو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: شایان بهرامی

مجموعه گردشگری دل آرام

  • آدرس: استان بوشهر، شهرستان تنگستان، بندر دلوار، روستای دلارام، بلوار خلیج‌فارس، خیابان دل آواز (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۶۴۲۴۰۰۷ - ۰۹۳۰۰۷۰۹۳۷۳
  • اینستاگرام: delaram.boom@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۱,۵۰۰,۰۰۰ (به‌ازای چهار نفر)؛ نفر اضافه مبلغ ۲۵۰,۰۰۰ تومان

مجموعه گردشگری دلارام در فاصله حدود ۵۰ متری از ساحل شنی و زیبای خلیج فارس و روستای دلارام واقع شده است. این مجموعه حدود ۵۰ کیلومتر (۴۵ دقیقه رانندگی) با بوشهر فاصله دارد.

اقامتگاه ساحلی دلارام

منبع عکس: جاباما

برای دسترسی به بوم گردی دلارام از شرق شهر بوشهر وارد بزرگراه ۵۵ و سپس بزرگراه بوشهر - دیر شوید. در راستای غرب به شرق حرکت کنید تا بعد از روستای «باشی» به خروجی روستای دلارام (سمت راست جاده) برسید. ساحل زیبا، کلوت‌های بوشهر، امامزاده خضر (ع) و گردنه عشاق (تنگه مغدان)‌ از دیدنی‌های اطراف بوم گردی دلارام محسوب می‌شوند.

مجموعه گردشگری دلارام دو واحد اقامتی بزرگ با چشم‌انداز زیبا، رستوران و کافی‌شاپ دارد

آقای «محمد باژند» مدیر خوش‌ذوق مجموعه اقامتی گردشگری دل آرام هستند. این مجموعه ۴۸۰ متر مربع زیربنا دارد و شامل رستوران (رزرو از قبل)، کافی‌شاپ فعال و اتاق‌های سنتی، بومی و مجهز برای گردشگران است. دو سوئیت یا واحد اقامتی بزرگ در طبقه همکف و اول این بوم گردی آماده شده است. واحد کف‌خواب طبقه همکف به نام «دل‌ باز»، ۶۰ متر وسعت و تراس رو به دریا و سرویس بهداشتی اختصاصی دارد. ظرفیت مطلوب این واحد ۱۰ نفر (چهار نفر پایه و ۶ نفر اضافه) است. 

واحد طبقه اول بوم گردی دل‌ آرام به نام «دل‌ نواز» با ۱۵۰ متر وسعت، دو سالن پذیرایی، دو اتاق خواب با یک تخت دونفره، آشپرخانه و سرویس بهداشتی اختصاصی ظرفیت اسکان ۱۵ مسافر (چهار نفر پایه و ۱۱ نفر اضافه) را دارد.

بومگردی دل آرام بوشهر

منبع عکس: جاباما

بالکن با میز و صندلی، تلویزیون ، آشپزخانه و یخچال مشترک، حمام و سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب (کولر گازی و بخاری برقی) از دیگر امکانات سوئیت‌های بوم گردی دلارام محسوب می‌شوند. تماشای منظره ساحل و طلوع و غروب خورشید از پشت‌بام فراخ بوم گردی بسیار خاطره‌انگیز است. 

سرو انواع غذاهای دریایی و محلی باکیفیت و طعم عالی، تهیه انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم خلاقانه و گوارا، حیاط بزرگ و دل‌باز با میزهای سنتی برای استراحت عصرگاهی، شب‌نشینی‌های خاطره‌انگیز و سرو غذا، خلق لوکیشن‌های زیبا برای عکاسی و فیلم‌برداری و برگزاری تورهای تفریحی مختلف همچون قایق‌سواری و پرواز ساحلی از جمله امکانات و خدمات بوم گردی دلارام محسوب می‌شوند.

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمد آژند

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی دلارام از ۱,۵۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲,۵۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای چهار نفر) است. رزرو در این اقامتگاه به‌همراه صبحانه نخواهد بود. 

اقامتگاه بوم گردی جالبوت بوجیکدان

  • آدرس: استان بوشهر، شهرستان تنگستان، بخش ساحلی دلوار، روستای بوجیکدان (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۳۷۱۰۶۷۴
  • اینستاگرام: boomgardijalboot@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۱۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

اقامتگاه بوم گردی جالبوت بوشهر در روستای ساحلی و زیبا بوجیکدان (بریو) واقع شده است و حدود ۵۰ متر با ساحل خلیج فارس دارد. این مجموعه اقامتی در فاصله ۵۵ کیلومتری (۴۵ دقیقه رانندگی) بوشهر واقع شده است.

بومگردی جالبوت بوجیکدان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: ate matori

برای دسترسی به بوم گردی جالبوت بوجیکدان در جاده بوشهر به دیر در راستای غرب به شرق برانید تا بعد از دلارام به خروجی روستای بریو (سمت راست جاده) برسید. اقامتگاه در کمترین فاصله از ساحل خلیج فارس واقع شده است. کلوت‌های بوشهر، ساحل خلیج، خور و گورستان لنج‌ها، امامزاده خضر و گردنه عشاق از دیدنی‌های نزدیک به بوم گردی جالبوت محسوب می‌شوند. 

آقای «غلامعلی احمدی» میزبان بوم گردی جالبوت بوجیکدان هستند. این مجموعه، ۵۰۰ متر مربع زیربنا، پنج سوئیت با ظرفیت پذیرش سه تا هشت نفر و چهار سه کلبه زیبا (پشت‌بام آلاچیق) با ظرفیت دو نفر دارد. همه واحدهای اقامتی کف‌خواب هستند. سوئیت‌ها سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، تراس اختصاصی و مینی آشپرخانه دارند. کلبه‌ها مناسب اقامت در فصل گرم نیستند.

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس: مختار گرمهی

زمین والیبال ساحلی، زمین بازی کودکان، پارکینگ روباز، آشپزخانه مرکزی برای استفاده میهمانان و برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری از جمله امکانات و خدمات بوم گردی جالبوت بوجیکدان به شمار می‌روند. بخشی از این اقامتگاه کلسیون و موزه‌ای جذاب و ارزشمند از انواع جانوران دریایی همچون صدف‌ها، مرجان‌ها، گوش‌ماهی‌ها و ماهی‌ها و صنایع دستی منطقه است.

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی جالبوت بوجیکدان از ۱۵۰,۰۰۰ تومان (اقامت یک نفر در کلبه) تا ۲۰۰,۰۰۰ تومان (اقامت یک نفر در سوئیت) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود و در صورت سفارش مشتری وعده‌های غذایی (با هزینه جداگانه) آماده و سرو می‌شوند. 

اقامتگاه بوم گردی شنیوب 

  • آدرس: استان هرمزگان، بخش کوشکنار، شهرستان پارسیان، روستای بندر زیارت (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۹۵۱۰۳۱۷۹
  • اینستاگرام: shanyub_ecolodge@ و shenyub@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): نفری ۴۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) 

بوم گردی شنیوب در غرب استان هرمزگان و شرق بندر زیبای زیارت واقع شده است. این بوم گردی تنها چند قدم با ساحل، حدود ۷۵ کیلومتر (۷۵ دقیقه رانندگی) با عسلویه و حدود ۴۰۰ کیلومتر (پنج ساعت رانندگی) با مرکز استان (بندر عباس) فاصله دارد.

اقامتگاه بومگردی شنیوب

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: رامین پاینده

برای دسترسی به بوم گردی شنیوب در جاده بندر مقام در راستای غرب حرکت کنید. با گذر از بندر مقام وارد جاده ساحلی (مقام - بستانو) شوید، بعد از روستای شیو به روستای زیارت می‌رسید.

اکو موزه بندر زیارت، خور جواد، بندر مقام، ساحل بستانو، پارک ساحلی خلیج و غار گیری‌کنار پارسیان از دیدنی‌ های هرمزگان و نزدیک به بوم گردی شنیوب محسوب می‌شوند. 

«عیسی غواصی» میزبان خون‌گرم بوم گردی شنیوب هستند. شنیوب در واقع‌ خانه‌ای وسیع و دل‌باز در کنار ساحل نیلگون خلیج فارس است. این بنا در سال ۱۳۹۰ با تغییر کاربری به یکی از بوم گردی‌های پیشرو در استان هرمزگان تبدیل شد. نام بوم گردی را از نام محلی گونه‌ای از خرچنگ‌های خلیج فارس گرفته‌اند.

بومگردی شنیوب

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: صادق کیقبادی

۱۰ آلاچیق‌ کپری در حاشیه ساحل با چشم‌اندازی عالی، پارکینگ روباز، سرو انواع غذاهای محلی و سنتی، فروشگاه صنایع دستی و ادویه‌های جنوبی، برگزاری دورهمی‌های شبانه، اجرای موسیقی زنده و برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری از جمله خدمات و امکانات جانبی بوم گردی شنیوب پارسیان به شمار می‌روند.

عمارت سفید شنیوب، ۹ اتاق با نام‌های مستر (سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی)، مثلچه، درگهی، گپو، درازو، دریهی، خالو، ساحلی و پرخلفان برای اسکان مسافران دارد. همه واحدها به‌جز پرخلفان، مستر، ساحلی، مثلچه و درگهی کف‌خواب هستند. سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب (اسپیلت و بخاری برقی) و یخچال از امکانات اتاق‌ها است. واحد‌ها (به‌جز مستر) سرویس بهداشتی و حمام مشترک دارند.

واحدهای اقامتی بومگردی شنیوب

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: عیسی غواصی

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی شنیوب پارسیان از ۴۰۰,۰۰۰ تومان تا ۶۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

بوم گردی تورگن

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره قشم، بخش مرکزی، دهستان حومه، روستای ساحلی تورگان (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۶۷۶۳۲۸۸۹
  • اینستاگرام: qeshm.tourgon@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۲۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)؛ نفر اضافه مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ تومان

اقامتگاه بوم گردی تورگن از بهترین اقامتگاه بوم گردی جزیره قشم است که در جنوب غربی شهر قشم و در فاصله ۵۰ متری از ساحل زیبای جزیره واقع شده است. بوم گردی تورگن حدود ۱۰ کیلومتر (۱۰ دقیقه رانندگی) با شهر قشم و حدود ۴۲ کیلومتر (۴۰ دقیقه رانندگی) با فرودگاه بین‌المللی دیرستان جزیره قشم فاصله دارد.  

بومگردی تورگن چابهار

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: احمد نحوی

برای دسترسی به اقامتگاه تورگن (از مرکز قشم) وارد آزادگان جنوبی و سپس جاده دریا شوید. روستای تورگان بعد از خروجی دفاری و سمت چپ جاده قرار دارد. ساحل تورگان، غار خربس، دره ستارگان، گورستان تاریخی روستای همیری، بام دفاری و پارک ساحلی آفتاب قشم از جاهای دیدنی قشم و اطراف بوم گردی تورگن به شمار می‌روند. 

آقای «شیخه نحوی» میزبان زحمت‌کش و خون‌گرم بوم گردی تورگن قشم هستند. این اقامتگاه ۱,۵۰۰ متر مربع زیربنا و سه واحد اقامتی با نام‌های ساحل، دریا و موج دارد. اتاق‌های ساحل و موج چهار نفره (با تختخواب) و اتاق دریا ۱۰ نفره و کف‌خواب است. همه واحدها سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و سیستم سرمایش مطلوب (کولرگازی و پنکه) دارند. 

اقامتگاه تورگن قشم

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: اقبال زبیری

آشپرخانه عمومی، میز پینگ‌پنگ و باربیکیو، اجرای موسیقی زنده و برگزاری شب‌نشینی‌های مفرح از امکانات و خدمات جانبی بوم گردی تورگن به شمار می‌روند. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی تورگن قشم از ۲۰۰,۰۰۰ تومان (اتاق کف‌خواب برای یک نفر) تا ۲۵۰,۰۰۰ تومان (اتاق تخت‌دار برای یک نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود. مسافران در صورت تمایل با پرداخت مبلغ ۵۰,۰۰۰ تومان (برای هر نفر) از سرویس صبحانه تورگن نیز بهره‌مند می‌شوند. 

بومگردی تورگن قشم

منبع عکس: جاباما

اقامتگاه بوم گردی ترنج 

  • آدرس: استان سیستان و بلوچستان، شهرستان چابهار، جنوب بندر بریس، حاشیه جاده ساحلی ۹۸ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۵۹۴۵۲۶۴۰ 
  • اینستاگرام: chabahar_boomgardi@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۱۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

بوم گردی ترنج از بهترین اقامتگاه‌های بوم گردی چابهار است که در شهر هدف گردشگری بندر بریس قرار دارد. این مجموعه به‌عنوان یکی از رستوران‌های محبوب و معروف سواحل مکران (حدود ۱۸۰ متر فاصله از ساحل) و شرق چابهار نیز شناخته می‌شود. مجموعه گردشگری ترنج حدود ۱۰۵ کیلومتر (۹۰ دقیقه رانندگی) با فرودگاه چابهار و حدود ۶۰ کیلومتر (یک ساعت رانندگی) با شهر چابهار فاصله دارد.

بومگردی ترنج چابهار

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: لاله پیلتان

برای دسترسی به بوم گردی ترنج وارد جاده ساحلی ۹۸ شوید و در راستای غرب به شرق برانید تا با گذر از بریس کهنه به بندر بریس برسید. بوم گردی در حاشیه شمالی (سمت چپ جاده) واقع شده است. بام بریس، ساحل و اسکله بریس، بندر و روستای درک، جنگل حرا و روستای پسابندر از دیدنی‌ های  چابهار و مقاصد گردشگری اطراف بوم گردی ترنج محسوب می‌شوند. 

آقای «ساجد ترنج» مدیر خون‌گرم و زحمت‌کش بوم گردی ترنج هستند. این اقامتگاه به سبک نیاکان بلوچ طراحی و ساخته شده است. واحدهای اقامتی بوم گردی ترنج به‌صورت کپرهای (گرد و مربعی‌شکل) کف‌خواب طراحی شده‌اند و سیستم سرمایش مطلوب (کولر گازی) دارند. مسافران ساکن کپرها باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک بوم گردی استفاده کنند. پارکنیگ روباز و سرو غذاهای محلی و دریایی از خدمات و امکانات این اقامتگاه محسوب می‌شوند. رزرو در این اقامتگاه به‌همراه صبحانه نخواهد بود.

بومگردی ترنج چابهار

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: الناز صیادی

بهترین اقامتگاه های بوم گردی خوزستان

اقامتگاه بوم گردی آوان شوش | اقامتگاه بوم گردی مهستان ایذه | اقامتگاه بوم گردی اندیکا | اقامتگاه بوم گردی لچک ایذه | اقامتگاه بوم گردی لامردون گتوند

اقامتگاه بوم گردی آوان

  • آدرس: شهرستان شوش، بزرگراه اهواز - شوش، جاده هفت تپه، روستای آوان (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۶۶۱۲۱۱۴۶ - ۰۹۰۳۴۴۴۲۱۸۸
  • اینستاگرام: avan.ecotourism@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۳۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) 

اقامتگاه بوم گردی آوان در منطقه هدف گردشگری شوش، هفت تپه و دشت خوزستان واقع شده است. این منطقه بین رودخانه‌های کرخه و دز قرار دارد و بسیار حاصلخیز است. ماه‌های مهر تا اردیبهشت بهترین زمان سفر به شوش و بازدید از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی آن محسوب می‌شوند. بوم گردی آوان حدود ۱۰۵ کیلومتر (۸۰ دقیقه رانندگی) با اهواز و حدود ۲۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه رانندگی) با شهر شوش فاصله دارد.

بومگردی اوان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمد شورگشتی

برای دسترسی به بوم گردی آوان شوش از شمال غربی اهواز وارد جاده ۳۷ (بزرگراه اهواز - شوش) شوید و در راستای شمال حرکت کنید تا به خروجی هفت تپه برسید. پیش از رسیدن به هفت تپه وارد خروجی سمت چپ جاده شوید تا به روستای آوان و مقصد برسید. 

محوطه باستانی هفت تپه، شهر باستانی شوش، قلعه شوش، حرم حضرت دانیال نبی، کاخ آپادانا، جنگل بانی میانرود، رودخانه دز و منطقه حفاظت‌شده کرخه از دیدنی‌های نزدیک به بوم گردی آوان محسوب می‌شوند. 

بومگردی آوان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمد مختاری

«آقای احمد حیدری» و خانواده خون‌گرم ایشان میزبان بوم گردی آوان شوش هستند. بنای اصلی این بوم گردی بیش از ۵۰ سال قدمت دارد و پس از بازسازی و مرمت در سال ۱۳۹۷ افتتاح شده است. این اقامتگاه ۱,۵۰۰ متر مربع وسعت و ۶ واحد اقامتی کف‌خواب دارد. همه واحدها مجهز به سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب هستند.

به‌کارگیری مصالح بومی، دکوراسیون سنتی و دست‌بافته‌ها و صنایع دستی منطقه، امکانات تفریحی مناسب همچون سایبان، آلاچیق‌های کپری و میز و صندلی، حوض و آب‌نما، تاب و زمین چمن والیبال در محوطه و سرو غذاهای لذیذ و قهوه عربی از نکات مثبت بوم گردی آوان شوش محسوب می‌شوند. پذیرایی مبله، اتاق مضیف با دکوراسیون سنتی برای جشن‌ها و دورهمی‌ها، آشپرخانه مشترک، راهنمای محلی از امکانات و خدمات جانبی بوم گردی آوان شوش محسوب می‌شوند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

مضیف مهمان‌خانه‌ اعراب است که به‌صورت جدا یا در کنار دیگر بخش‌های خانه ساخته می‌شود و تمایز آن در جنس مصالح است. مضیف از نی مردابی و حصیر ساخته می‌شود.

محوطه بومگردی اوان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: آرمین عباباف

اقامتگاه بوم گردی مهستان

  • آدرس: شهرستان ایذه، بخش مرکزی، روستای جه جه (هلایجان) (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۶۵۸۵۱۷۶۰
  • اینستاگرام: eghamatgah_mahestan@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۱۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

اقامتگاه مهستان از بوم گردی های ایران در شرق روستای گردشگری جه‌جه و شمال شرق اهواز است. این بوم گردی حدود ۱۸۰ کیلومتر (دو ساعت و ۴۰ دقیقه رانندگی) با اهواز و حدود ۲۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه رانندگی) با شهر ایذه فاصله دارد.

بومگردی مهستان ایذه

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهستان

برای دسترسی به اقامتگاه مهستان از شرق اهواز وارد جاده ۸۹ (بزرگراه اهواز - امیدیه) شوید، پیش از رسیدن به غیزانیه دور بزنید و از خروجی سمت راست وارد جاده اهواز - باغملک شوید. پیش از رسیدن به باغملک جاده ۷۲ (جاده رامهرمز - ایذه) را در پیش بگیرید و در راستای شمال حرکت کنید. با رسیدن به دوراهی وارد مسیر سمت چپ شوید و تا روستای جه جه پیش بروید. بوم گردی مهستان در انتهای جاده روستا و در لوکیشنی زیبا واقع شده است. 

آبشار مهستان، رودخانه خروشان روستای جه جه، مجموعه تاریخی اشکفت سلمان و تالاب میانگران از دیدنی های خوزستان و اطراف بوم گردی مهستان ایذه محسوب می‌شوند. 

بومگردی مهستان ایذه

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهستان

اقامتگاه مهستان در بهار ۱۴۰۲ افتتاح شده است و فضایی وسیع، زیبا و دنج دارد. این بوم گردی جذابیت خود را از طبیعت بکر اطراف وام می‌گیرد. خلاقیت در معماری و طراحی بنا، به‌کارگیری تزیینات سنتی و استفاده از امکانات بومی، مهستان را به گزینه‌ای عالی برای اقامتی آرامش‌بخش و بی‌آلایش تبدیل کرده است. طبیعت زیبای روستای جه جه و بومگری مهستان موقعیت‌های عالی برای فیلم‌برداری و عکاسی دارند. 

بوم گردی مهستان با هفت واحد اقامتی کف‌خواب، زیبا و سنتی آماده میزبانی از گردشگران است. این واحدها بالکن اختصاصی و چشم‌انداز عالی به کوه‌های اطراف و رودخانه روستا دارند. سیستم گرمایش و سرمایش مطلوب (هیتر برقی و کولر) و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی از امکانات واحدها به شمار می‌روند. 

بومگردی مهستان ایذه

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس:  مهستان

سیاه‌چادر عشایری در محوطه بوم گردی مهستان برپا شده است. آب‌تنی و شنا در آبشار زیبای مهستان، رودخانه خروشان روستای جه جه و استخر اختصاصی بوم گردی مهستان از تفریحات گردشگران و میهمانان این اقامتگاه محسوب می‌شوند. آشپزخانه با وسایل پخت‌وپز و یخچال به‌صورت مشترک، پارکینگ اختصاصی، سرو صبحانه (در صورت تمایل) و راهنمای گردشگری از خدمات جانبی بوم گردی مهستان به شمار می‌روند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی اندیکا (بابامراد)

  • آدرس: شهرستان اندیکا، بخش آبژدان، جاده مسجد سلیمان - اندیکا (جاده خوزستان - چهارمحال و بختیاری)، روستای طالقانی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۶۸۸۱۲۴۰۸
  • اینستاگرام: eco_ndika@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۳۰۰,۰۰۰ (به‌ازای هر نفر)

اقامتگاه بوم گردی بابامراد اندیکا در محدوده شمال شرقی استان خوزستان و شهر اهواز واقع شده است. اندیکا به بام خوزستان و شهرستان دست‌بافته‌های عشایری شهرت دارد. بوم گردی اندیکا حدود ۱۶۵ کیلومتر (دو ساعت و ۲۰ دقیقه رانندگی) از اهواز فاصله دارد.

اقامتگاه بومگردی اندیکا

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: zeinab ra

برای دسترسی به اقامتگاه اندیکا از شمال شرقی اهواز وارد جاده اهواز - شوشتر (جاده ۳۹) شوید. در دوراهی جاده مسجد سلیمان (مسیر سمت راست) را انتخاب کنید. بعد از حبیب آباد در دوراهی مسیر سمت چپ (جاده شوشتر - مسجد سلیمان) را در پیش بگیرید و پس از روستای «چاه ملا احمد» در میدان، وارد جاده خوزستان - چهارمحال و بختیاری شوید. این جاده از جنوب روستای طالقان و بوم گردی اندیکا می‌گذرد. 

تنگه و غار لیموها، تنگه پرندگان، دریاچه سد عباسپور، کوه شو، دشت شیمبار، آبشار نگین و چهار طاقی (آتشکده) سیم بند از دیدنی‌های اطراف بوم گردی اندیکا محسوب می‌شوند. 

اقامتگاه بومگردی اندیکا

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: zeinab ra 

بوم گردی بابامراد اندیکا در بهار سال ۱۴۰۰ افتتاح شده است. «آقای رضا اکبری» مدیر توانمند و خوش‌ذوق این بوم گردی هستند. اقامتگاه اندیکا مشرف به طبیعت زیبای اندیکا است و روی تپه و منطقه‌ای مرتفع قرار دارد. موقعیت بکر و زیبا و طراحی سنتی بوم گردی، فضایی عالی برای عکاسی ایجاد کرده است. استفاده از مصالح بومی و به‌کارگیری تزیینات سنتی تجربه اقامت به سبک مردمان اندیکا را برای گردشگران رقم خواهد زد.

بوم گردی بابامراد در طبیعت بکر و خوش‌منظره اندیکا واقع شده است

شکوه طبیعت وحشی، چشم‌انداز عالی، امنیت بالا، رعایت نظافت و بهداشت محیط و سرو انواع غذاهای سنتی و باکیفیت، نکات مثبت بوم گردی بابامراد اندیکا از نظر گردشگران محسوب می‌شوند. حیاط دل‌باز، سیاه‌چادر عشایری، منقل، پارکینگ اختصاصی (مجهز به دوربین مداربسته)، راهنمای گردشگری و برگزاری تورهای قایق‌سواری و بازدید از جاذبه‌های اطراف از خدمات و امکانات جانبی بوم گردی اندیکا هستند.

بوم گردی اندیکا چهار واحد (سه واحد ۲۵ و یک واحد ۴۰ متری) کف‌خواب دارد. همه این سوئیت‌ها حیاط، بالکن و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند. یخچال، کولرگازی و بخاری گازی نیز از امکانات واحدها به شمار می‌روند.

بومگردی اندیکا خوزستان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: zeinab ra

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی بابامراد اندیکا از ۳۰۰,۰۰۰ تومان تا ۴۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی لچک

  • آدرس: شهرستان ایذه، روستای خونگ اژدر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۷۶۴۷۱۶۹۲ - ۰۹۰۲۲۵۴۹۰۶۳
  • اینستاگرام: lachak.eghamatgah@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۳۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

اقامتگاه سنتی لچک در شمال ایذه و در روستای زیبا، تاریخی و کوهستانی «خونگ اژدر» واقع شده است. این منطقه آب‌وهوایی معتدل و طبیعتی بکر و سرسبز دارد. بوم گردی  لچک حدود ۲۰ کیلومتر (۲۵ دقیقه رانندگی) با شهر ایذه و حدود ۲۰۰ کیلومتر (دو ساعت و ۴۵ دقیقه رانندگی) با اهواز فاصله دارد.

بومگردی لچک

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: فراز هندیجانی

برای دسترسی به اقامتگاه لچک از جنوب شرقی اهواز وارد جاده ۸۶ (بزرگراه اهواز - امیدیه) شوید و در راستای شرق حرکت کنید. بعد از روستای «نزهه» دور بزنید و از خروجی دست راست وارد جاده «اهواز - باغملک» شوید. با رسیدن به میدان، مسیر خروجی دوم را در پیش بگیرید تا بعد از شهر هفتگل به باغملک برسید. وارد جاده ۷۲ (باغملک - ایذه) شوید، در دوراهی ورودی ایذه مسیر سمت چپ را انتخاب کنید و وارد جاده «ایذه - اندیکا» شوید. خروجی میانگران در این جاده شما را به روستای خونگ اژدر می‌رساند. 

سنگ‌نگاره‌های تاریخی و نقش‌برجسته‌های خونگ اژدر، دشت‌های وسیع و سرسبز، شیرهای سنگی، مجموعه تاریخی اشکفت سلیمان، قلعه کژدیم و تالاب میانگران از دیدنی‌های اطراف اقامتگاه سنتی لچک محسوب می‌شوند. 

بومگردی لچک

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: میثم رضایی

اقامتگاه بوم گردی لچک ایذه در سال ۱۳۹۹ و در باغی از مرکبات و گل و گیاه به وسعت ۵۲۰ متر مربع احداث شد. بنای اصلی اقامتگاه ۱۰۰ متر مربع است و در ساخت آن از مصالح بومی استفاده کرده‌اند. این بوم گردی یک اتاق ۳۰ متری (با ظرفیت ۱۰ نفر)، یک اتاق ۲۰ متری (با ظرفیت ۶ نفر) و دو اتاق ۱۲ متری (با ظرفیت چهار نفر) دارد. همه واحدها کف‌خواب هستند و چیدمان سنتی دارند. سرویس بهداشتی و حمام مشترک، سیستم گرمایش و سرمایش مطلوب (کولر گازی و بخاری گازی)، تلویزیون و کرسی از امکانات واحدها به شمار می‌روند.

برگزاری مراسم‌ سنتی بختیاری، مراسم خانوادگی و دوستانه، پارکینگ روباز، طبخ و سرو غذا برای وعده‌های روزانه (با هماهنگی قبلی)، آشپرخانه مشترک با وسایل و تخت‌های سنتی، منقل و تاب در حیاط سرسبز اقامتگاه از امکانات و خدمات جانبی اقامتگاه سنتی لچک ایذه هستند.

بومگردی لچک

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمد رمضانی

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی لچک ایذه از ۳۰۰,۰۰۰ تومان تا ۳۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی لامردون

  • آدرس: شهرستان گتوند، بخش عقیلی، شهر سماله، دشت عقیلی، خیایان فردوسی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۶۶۱۰۹۶۵۹
  • اینستاگرام: lamerdon_ecolodge@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): از ۲۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

بوم گردی لامردون در شمال شرقی شهر سماله و ۱۰ کیلومتری جنوب شرق شهر گتوند خوزستان واقع شده است؛ این بوم گردی در ماه‌های مهر تا اردیبهشت فعالیت دارد. بوم گردی لامردون حدود ۱۳۰ کیلومتر (دو ساعت رانندگی) با اهواز فاصله دارد. 

بومگردی لامردون

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: shahab designer

برای دسترسی به اقامتگاه سنتی لامردون از شمال شرقی شهر اهواز وارد جاده ۳۹ (اهواز - شوشتر) شوید و در راستای شمال حرکت کنید. قبل از شوشتر در دوراهی مسیر سمت راست را در پیش بگیرید و وارد جاده عقیلی شوید تا به شهر سماله برسید. در سماله وارد خیایان آزادی و سپس خیابان فرودوسی شوید تا به بوم گردی لامردون برسید.

رودخانه کارون، قلعه تاریخی مجید خان، چغا تپه، قلعه رستم، آبشار پل پرزین، سازه های آبی شوشتر، آرامگاه قیصر امین پور و اصطبل اسب ابر عقیلی از دیدنی‌های و جاذبه‌های گردشگری نزدیک به بوم گردی لامردون گتوند محسوب می‌شوند.

بومگردی لامردون خوزستان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: shahab designer

آقای «شهاب طیبی» میزبان اقامتگاه لامردون هستند. واژه لامردون در گویش بختیاری به «محل پذیرایی» اطلاق می‌شود. این بوم گردی در باغی به وسعت ۲۵۰ متر مربع بنا شده است و پنج واحد اقامتی (۱۵، ۲۰ و ۲۴ متر) کف‌خواب دارد. اتاق‌ها به سبک خانه‌های سنتی منطقه، چهارطاق و پیکوپوش (طاق‌های ضربی)، ساخته شده‌اند و سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب (هیتر برقی و کولر گازی) دارند.

طبخ و سرو غذاهای محلی (با سفارش قبلی)، برپایی سیاه‌چادر عشایری در محوطه، فضای سبز و بکر منطقه و آب‌وهوای مطبوع به‌ویژه در نیمه دوم سال از نکات مثبت بوم گردی لامردون در نگاه کاربران هستند. تمام مسیر دسترسی به بوم گردی آسفالت است و امکان پارک خودرو در حیاط بوم گردی وجود دارد. 

بومگردی لامردون

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Zoya

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی بابامراد اندیکا از ۲۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

بهترین اقامتگاه های بوم گردی بوشهر

اقامتگاه بوم گردی آهید کنگان | اقامتگاه سنتی ارسطو دیلم | اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی تنگستان | بوم گردی پنج دری بربو تنگستان | اقامتگاه بوم گردی نرکوه شهرستان دیر

اقامتگاه بوم گردی آهید 

  • آدرس: بندر کنگان، خیابان ساحلی، بین خیابان وحدت ۱۴ و بلوار شهدای خلیج فارس، انتهای فرعی خلیج فارس ۲۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۰۵۴۰۶۹۱۱
  • وب‌سایت: ahidhouse.com
  • اینستاگرام: ahidhouse@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۷۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) 

آهید خانه‌ای زیبا و قدیمی در بندر کنگان است که با حفظ سازه اولیه و اصلی و پیروی از معماری اصیل بوشهری بازسازی و مرمت شده است تا به‌عنوان بوم گردی پذیرای گردشگران خطه جنوب باشد. این خانه سنتی حدود ۲۰۰ کیلومتر (دو ساعت و ۲۵ دقیقه رانندگی) با شهر بوشهر، حدود ۸۵ کیلومتر (یک ساعت رانندگی) با عسلویه و حدود ۱٫۵ کیلومتر (۲۰ دقیقه پیاده‌روی) تا اسکله بندر کنگان فاصله دارد.

بومگردی آهید

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: البرز صابری

برای دسترسی به بوم گردی آهید از شرق بوشهر وارد جاده ۵۵ و سپس جاده ۹۴ (بزرگراه اهرم - چغادک) شوید. پیش از اهرم در میدان از خروجی دوم، مسیر جاده ۹۶ (اهرم - خورموج) را در پیش بگیرید تا به بندر کنگان برسید و در ادامه وارد خیایان وحدت شوید. بوم گردی آهید پیش از رسیدن به خیابان ساحلی و در انتهای فرعی ۲۵ قرار دارد. برای دسترسی از فرودگاه عسلویه از غرب فرودگاه وارد بزرگراه بندر کنگان به عسلویه (جاده ۹۶) شوید تا به خروجی کنگان برسید. 

اسکله بندر کنگان، بازار سنتی کنگان، پارک ساحلی، چشمه شمسی، اسکله صیادی دیر، تنگه محمدی بنک و تالاب ملی بندر دیر از دیدنی‌های اطراف خانه آهید محسوب می‌شوند. 

بومگردی آهید

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: حسین رحیمی

خانه آهید در ابتدا متعلق به پدربزرگ و مادربزرگ (آقا و بی‌بی خانم) خانم «میعاد اهلی» (میزبان بوم گردی آهید) بود که در سال ۱۳۹۸ به‌منظور افتتاح بوم گردی مرمت و بازسازی شد.

ساختمان اقامتگاه آهید دو بخش قدیم و جدید دارد. بخش اقامتی طبقه همکف (بخش قدیم) خانه آهید از سه اتاق  و یک سالن مشترک باصفا تشکیل می‌شود که محل زندگی ساکنان قدیمی آن بوده است. امروزه این بخش را با دربی شیشه‌ای از حیاط جدا کرده‌اند. این سه اتاق «دریا»، «بی‌بی» و «نخل» نام دارند و همگی کف‌خواب هستنند. این واحدها با حفظ وسایل، دکوراسیون و رنگ‌وبوی قدیمی برای اقامت میهمانان آماده شده‌اند. ظرفیت هر اتاق چهار نفر است. سرویس بهداشتی و حمام مشترک بخش قدیم در گوشه حیاط قرار دارد.

بومگردی آهید

منبع عکس: جاباما

برای دسترسی به قسمت تازه تاسیس خانه آهید و اتاق‌های مستر آن باید از راه‌پله سفید رنگ (کنار تاب ننوی حیاط) بالا بروید و از ریز شاخه‌های درخت لوز بگذرید. طبقه اول چهار اتاق دارد. اتاق دنج مخصوص اقامت میزبان است و اتاق‌‌های موج، طیفون و لوز برای اقامت میهمانان آماده شده‌اند. این واحدها همگی تختخواب (تختخواب دونفره) و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی دارند. ظرفیت هر اتاق سه نفر است.

سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب (کولر گازی)، یخچال و رختخواب با ملافه‌های سفید و تمیز و خوش‌بو از امکانات مشترک همه واحدها است. میز و صندلی‌های متعدد در فضای عمومی خانه، برگزاری رویدادها و همایش‌های مختلف برای آشنایی گردشگران با فرهنگ کنگان و جاذبه‌های گردشگری منطقه و طبخ و سرو غذاهای متنوع لذیذ و باکیفیت محلی از امکانات خدمات رفاهی تفریحی بوم گردی آهید کنگان محسوب می‌شوند. پارکینگ عمومی در فاصله کمی از خانه آهید وجود دارد. 

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس‌ها: به‌ترتیب از راست به چپ عکس یک و دو از کامیار طوفانی، عکس  سه از سارا ستوده، عکس چهار از مهرداد متوسلی، عکس پنج و ۶ از فرهاد رضایی و عکس هفت و هشت از میلاد جعفری

بوم گردی آهید جزو اقامتگاه‌های «Adults only» یا مختص بزرگسالان است و امکان پذیرش کودکان کمتر از هفت سال را ندارد. در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی آهید بوشهر از ۷۵۰,۰۰۰ تومان (یک نفر در بخش قدیم) تا ۱۴۵۰,۰۰۰ تومان (دو نفر در بخش جدید) است. اقامت نفر اضافه در بخش جدید ۴۵۰,۰۰۰ تومان و در بخش قدیم ۵۰۰,۰۰۰ تومان هزینه دارد. 

اقامتگاه سنتی ارسطو

  • آدرس: شهرستان دیلم، بندر امام حسن، خیابان معراج، خیابان امامزاده محمود (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۷۷۴۷۲۰۸
  • اینستاگرام: ecologe.arastoo@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۶۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای سه نفر)؛ برای نفر اضافه مبلغ ۱۵۰,۰۰۰ تومان

اقامتگاه سنتی ارسطو در بندر امام حسن و غرب استان بوشهر و در فاصله ۱۰۰ متری از ساحل خلیج فارس واقع شده است. این بوم گردی با بوشهر حدود ۱۵۰ کیلومتر (یک ساعت و ۵۰ دقیقه رانندگی) فاصله دارد.

بومگردی ارسطو بوشهر

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: موسی موسوی

برای دسترسی به اقامتگاه ارسطو وارد جاده ۹۶ (جاده بندر گناوه به بندر دیلم) شوید و در راستای غرب به شرق حرکت کنید. با گذر از روستای حصار وارد جاده بندر امام حسن (سمت راست جاده) شوید تا به مقصد برسید. ۵۰ متر آخر مسیر دسترسی خاکی است. 

پارک ساحلی بندر امام حسن، قدمگاه حاج میر حسن، امامزاده حسن‌بن عبدالله (ع)، امامزاده بی‌بی خلیفه و پوزگاه بندر امام حسن از جاهای دیدنی بوشهر و نزدیک به بوم گردی ارسطو محسوب می‌شوند. 

آقای «سید موسی موسوی» میزبان خون‌گرم و بومی اقامتگاه ارسطو هستند. این اقامتگاه در زمینی به مساحت ۱,۰۰۰ متر مربع ساخته شده است و عمارتی سنگی محسوب می‌شود. امکان پارک خودرو بیرون اقامتگاه و پشت دیوار آن (مجهز به دوربین مدار بسته) وجود دارد. 

فضای آرام، گرم و صمیمی، نظافت مطلوب مجموعه و اتاق‌ها، امنیت بالا و دسترسی به ساحل بکر از جمله ویژگی‌های مثبت اقامتگاه ارسطو در نظر کاربران به شمار می‌روند.

اقامتگاه بومگردی ارسطو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: موسی موسوی

در بوم گردی ارسطو دو نوع واحد کاه‌گلی (۹ متری) و سنگی (۲۱ متری) برای اقامت آماده شده است. واحدهای کاه‌گلی ظرفیت اسکان چهار مسافر (سه نفر پایه و یک نفر اضافه) و واحدهای سنگی ظرفیت پذیرش هشت میهمان (۶ نفر پایه و دو نفر اضافه) را دارند. همه واحدهای اقامتی کف‌خواب هستند و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی ندارند. اتاق‌های این مجموعه به سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب (کولر گازی و بخاری برقی) مجهز شده‌اند. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی ارسطو ۶۵۰,۰۰۰ تومان (سه نفر در واحد کاه‌گلی) تا ۱,۴۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای ۶ نفر در واحد سنگی) است. اقامت در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نیست. 

اقامتگاه ارسطو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: موسی موسوی

اقامتگاه بوم گردی ناخدا علی

  • آدرس: شهرستان تنگستان، بندر دلوار، روستای باشی (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۲۶۸۱۳۶۰
  • اینستاگرام: boomgardi_nakhodaali_bousheh@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): از ۲۷۵,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

اقامتگاه ناخداعلی در شرق شهر بوشهر و بندر دلوار و فاصله ۲۰۰ متری از ساحل خلیج فارس واقع شده است. این بوم گردی حدود ۵۰ کیلومتر (۴۰ دقیقه رانندگی) با بوشهر فاصله دارد.

بومگردی ناخدا علی بوشهر

منبع عکس: جاباما

برای دسترسی به اقامتگاه ناخداعلی از شرق شهر بوشهر وارد بزرگراه ۵۵ شوید و پیش از رسیدن به «شهرک صنعتی بوشهر دو» خروجی سمت راست را در پیش بگیرید تا وارد بزرگراه بوشهر به دیر شوید. در راستای غرب به شرق برانید تا بعد از بندر دلوار به خروجی روستای باشی برسید. این بوم گردی در میانه جاده منتهی به ساحل و در حاشیه شرقی آن واقع شده است. 

ساحل بکر و ماسه‌ای روستای باشی، کلوت شتر (کلوت‌های بوشهر)، بند پریزاد و اسکله محمد عامری از دیدنی‌های اطراف بوم گردی ناخدا علی هستند.

آقای «احمد حاجی زاده» معروف به «ناخداعلی» میزبان خون‌گرم اقامتگاه ناخداعلی هستند. سازه اصلی بنای بوم گردی بیش از یک قرن قدمت دارد و با رعایت و حفظ اصالت، بازسازی و تعمیر شده است. استفاده از مصالح بومی، تزیینات سنتی محوطه و اتاق‌ها و استفاده از درها و پنجره‌های چوبی قدیمی تجربه زندگی به سبک مردم بوشهر را برای میهمانان رقم می‌زند.

نظافت، قیمت مناسب، دسترسی مطلوب، حیاط بزرگ و دل‌باز و برخورد محترمانه پرسنل نکات مثبت بوم گردی ناخداعلی در نظر کاربران هستند. 

بومگردی ناخداعلی بوشهر

منبع عکس: جاباما

اقامتگاه ناخداعلی ۷۰۰ متر مربع وسعت و سه واحد اقامتی بزرگ (۴۵ متر مربع) کف‌خواب دارد. حمام و سرویس بهداشتی (فرنگی و ایرانی) اختصاصی، یخچال و سیستم گرمایش و سرمایش (بخاری و کولر گازی) امکانات واحدهای این بوم گردی محسوب می‌شوند. آشپرخانه با وسایل آشپزی، پارکینگ، راهنمای گردشگر، برگزاری دورهمی‌های شبانه از دیگر خدمات و امکانات بوم گردی ناخدا علی هستند.

رزرو در اقامتگاه بوم گردی ناخداعلی به‌همراه صبحانه نخواهد بود؛ اما امکان سفارش غذاهای محلی و سنتی وجود دارد. 

بومگردی ناخداعلی بوشهر

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: المیرا رازی

بوم گردی پنج دری بربو

  • آدرس: شهرستان تنگستان، بخش دلوار، روستای بربو (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس:  ۰۹۱۷۰۶۰۰۵۷۵
  • اینستاگرام: 5dari_barbou@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای چهار نفر)؛ برای نفر اضافه مبلغ ۱۵۰,۰۰۰ تومان 

بوم گردی پنج دری در روستای ساحلی و زیبای بربو واقع شده است. این اقامتگاه ۵۵ کیلومتر (۴۵ دقیقه رانندگی) تا بوشهر فاصله دارد. برای دسترسی به عمارت پنج دری بربو از شرق بوشهر وارد بزرگراه امام علی (ع) و سپس جاده ۵۵ شوید. در ادامه مسیر بزرگراه بوشهر به دیر را در پیش بگیرید تا به خروجی روستای بربو برسید. 

کویر مغدان، گنبد نمکی جاشک، جزیره نخیلو، کلوت‌های بوشهر و امامزاده خضر (ع) از دیدنی‌‌های اطراف بوم گردی پنج دری محسوب می‌شوند. 

بومگردی پنج دری

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهسا روانبد

خانم «رویا روان‌بد» میزبان خون‌گرم، خوش‌ذوق و کدبانوی عمارت پنج دری بربو هستند. این بوم گردی ۲۲۰ متر مربع زیربنا دارد.

حیاط بزرگ، سرسبز، پردرخت و دل‌باز، چشم‌انداز زیبا به آب‌های خلیج فارس، محیط بکر و آرام، به‌کارگیری المان‌های اصیل معماری جنوب در طراحی خانه، آرامش و نظافت و بهداشت محیط نکات مثبت این بوم گردی در نگاه کاربران هستند. غذاهای محلی جنوبی در مطبخ عمارت پنج دری طبخ و برای میهمانان سرو می‌شوند. 

طبقه همکف بوم گردی پنج دری دارای یک واحد اقامتی کف‌خواب (۷۰ متری، شامل اتاق خواب و سرویس ایرانی و فرنگی و حمام اختصاصی) است که نام پنج دری را روی آن گذاشته‌اند. این اتاق ظرفیت پذیرش ۱۲ نفر (هشت نفر پایه و چهار نفر اضافه) را دارد. در طبقه اول دو اتاق ۳۰ متری (کف‌خواب با سرویس فرنگی و حمام اختصاصی) با ظرفیت اسکان ۶ مسافر (چهار نفر پایه و دو نفر اضافه) آماده شده است.

بومگردی پنج دری

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهسا روانبد

آلاچیق زیبا با چشم‌انداز دریا، میزهای سنتی، تاب ننو و برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری از خدمات و امکانات جانبی بوم گردی پنج دری بربو محسوب می‌شوند. واحدهای اقامتی به سیستم سرمایش مطلوب (کولر گازی) مجهز هستند. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی پنج دری بربو از ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای چهار نفر) تا ۲,۴۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هشت نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود. 

بومگردی 5دری

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: علی روانبود

اقامتگاه بوم گردی نرکوه

  • آدرس: شهرستان دیر، بخش بردخون، روستای نرکو، حاشیه جنوبی بزرگراه بوشهر - دیر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۲۲۲۴۳۶۶۷
  • اینستاگرام: bomgardi_narekoh@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۳۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

بوم گردی نرکوه در منطقه‌ بکر و روستای نرکوه واقع شده است. این روستا در حاشیه «منطقه حفاظت‌شده مند» و نزدیک به یکی از بکرترین جزایر ایرانی خلیج فارس یعنی نخیلو قرار دارد. سواحل این منطقه بسیار زیبا و دیدنی هستند. فاصله بوم گردی نرکوه تا ساحل تنها ۸۰۰ متر است.

اقامتگاه بومگردی نرکوه

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: بابک معاون

بوم گردی نرکوه حدود ۱۵۵ کیلومتر (یک ساعت و ۵۰ دقیقه) با هر دو شهر عسلویه و بوشهر فاصله دارد. برای دسترسی به این بوم گردی (از شرق شهر بوشهر) وارد جاده ۵۵ و سپس بزرگراه بوشهر - دیر شوید. به مسیر خود ادامه دهید تا تابلو بوم گردی نرکوه را بعد از روستاهای «زیدان» و «ملسوخته» در حاشیه جاده ببینید. 

پارک ساحلی نخیلو، جزیره ام الکرم (جزیره گرم)، جزیره تهمادون، امامزاده سیدعبدالرضا و اسکله‌های دمی‌گز شمالی و جنوبی از دیدنی‌های اطراف بوم گردی نرکوه محسوب می‌شوند. 

بومگردی نرکوه

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: سید حسین رضوی

بوم گردی نرکوه بوشهر چهار اتاق ۱۲ متری کف‌خواب دارد. ساکنان این واحدهای اقامتی از سرویس بهداشتی (ایرانی و فرنگی) و حمام مشترک استفاده می‌کنند. سیستم سرمایش اتاق‌ها اسپیلت و سیستم گرمایش آن‌ها بخاری برقی است. آشپرخانه اقامتگاه (در صورت نیاز) در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. طبخ و سرو انواع غذاهای محلی در بوم گردی نرکوه انجام می‌شود. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی نرکوه بوشهر از ۳۰۰,۰۰۰ تومان تا ۵۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود. 

بومگردی نرکوه

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس:سید حسین رضوی

بهترین اقامتگاه های بوگردی هرمزگان

اقامتگاه الوند جنوب بندر لنگه | اقامتگاه و بوم گردی ورجی نخیلو بندر لنگه | اقامتگاه بوم گردی مهره سرا بندر لنگه | اقامتگاه بوم گردی سمسمو شهرستان پارسیان | اقامتگاه بوم گردی مهناد قشم 

اقامتگاه الوند جنوب 

  • آدرس: شهرستان بندر لنگه، بخش شبیکوه، بندر مقام، خیابان چیروئیه (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۵۸۹۹۷۶۰۹ - ۰۹۱۸۵۰۴۷۰۲۱
  • وب‌سایت: alvandjunub
  • اینستاگرام: alvandjunub.hostel@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲):  ۳۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

اقامتگاه الوند جنوب در سال ۱۳۹۹ در بندر مقام افتتاح شده است. استفاده از معماری اصیل و در عین حال مدرن تجربه اقامتی خاطره‌انگیز را برای مسافران رقم می‌زند. این بوم گردی در حدود ۱۲۰ کیلومتر (دو ساعت رانندگی) با عسلویه و حدود ۳۶۰ کیلومتر (چهار ساعت و ۴۰ دقیقه) با مرکز استان (بندر عباس) فاصله دارد. 

بومگردی الوند جنوب

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مقداد اخوان

برای دسترسی به بوم گردی الوند جنوب از شرق فرودگاه عسلویه وارد جاده ۹۶ شوید و تا پارسیان هرمزگان پیش بروید. در میدان ورودی شهر، وارد خیابان امام و سپس بلوار صیادان شوید. این بلوار به جاده پارسیان - بندر بستانو می‌رسد. با رسیدن به بندر بستانو وارد جاده ساحلی مقام - بستانو شوید. آخرین خروجی بندر مقام (سمت راست جاده) شما را به اقامتگاه الوند جنوب می‌رساند. 

درخت انجیر معابد، ساحل و اسکله بندر مقام، جزایر لاوان و هندورابی، گردنه مقام، گنبد نمکی جاشک، تنگه اودبه و شوتاریکو، تنگه بوچیر، ساحل و غار بنود، برکه ملاعبدالله، ساحل مکسر و غار گری‌کنار (گیری کنار) از دیدنی‌های اطراف بوم گردی الوند جنوب محسوب می‌شوند. 

بومگردی الوند جنوب هرمزگان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: آرمان شاکری

آقای «سعید قاسمی» مدیر دغدغه‌مند، خلاق و خوش‌ذوق اقامتگاه الوند جنوب هستند. طراحی و ساخت واحدهای اقامتی این بوم گردی به سبک نیاکان خطه جنوب صورت گرفته است. برای ساخت این واحدها (کپرهای دایره‌ای) از مصالح بومی و دوست‌دار محیط‌زیست بهره برده‌اند. فضای زیبا این اقامتگاه برای فیلم‌برداری و عکاسی بسیار مناسب است. 

در اقامتگاه الوند جنوب هشت کپر مستر برای رزرو وجود دارد. چهار کپر (یک، دو، پنج و ۶) دوتخته هستند و توالت فرنگی دارند. چهار اتاق‌ دیگر (سه، چهار، هفت و هشت) ۶ نفره و کف‌خواب هستند و توالت ایرانی دارند. حمام، سیستم سرمایش (کولر گازی) و گرمایش (هیتر برقی) مطلوب، سشوار، اتو، یخچال و دستگاه ماساژ دستی از جمله امکانات مشترک همه کپرها است.

اقامتگاه الوند جنوب

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: فرشاد امینی

پارکینگ اختصاصی، رستوران با غذای محلی، کافی‌شاپ، فضای سبز منحصربه‌فرد با میز و صندلی‌های متعدد و برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری متنوع از جمله خدمات و امکانات بوم گردی الوند جنوب محسوب می‌شوند. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در بوم گردی الوند جنوب از ۳۰۰,۰۰۰ تومان تا ۵۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود. 

بومگردی الوند جنوب

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: فرشاد امینی

اقامتگاه و بوم گردی ورجی نخیلو

  • آدرس: شهرستان بندر لنگه، بخش شبیکوه، روستای بندر نخیلو (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۳۳۴۵۲۹۵۴۲
  • اینستاگرام: varjitc@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۶۰۰,۰۰۰ (به‌ازای دو نفر)؛ نفر اضافه مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ تومان

اقامتگاه ورجی در روستای بندر نخیلو و ۱۲۰ متری ساحل خلیج فارس واقع شده است. این اقامتگاه حدود ۱۳۰ کیلومتر (یک ساعت و ۵۵ دقیقه رانندگی) با عسلویه و حدود ۳۷۰ کیلومتر (چهار ساعت و ۱۵ دقیقه رانندگی) با بندر عباس فاصله دارد.

بومگردی ورجی

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهران مبارکی

برای دسترس به بوم گردی ورجی وارد جاده ۹۶ در شرق فرودگاه عسلویه شوید و تا پارسیان پیش بروید. در میدان ورودی پارسیان، وارد خیابان امام شوید. در راستای جنوب حرکت کنید تا وارد جاده پارسیان به بستانو شوید. با رسیدن به بستانو، جاده ساحلی (در راستای غرب به شرق) را در پیش بگیرید تا به خروجی بندر نخیلو برسید. 

گنبد نمکی جاشک، سواحل بندر نخیلو، آبشار مخر، بازار محلی، پارک شارجیل رمیله، تنگه بوجیر، گردنه عشاق، جزیره شیدرو، جزیره لاوان و حزیره هندورابی از جاذبه‌های گردشگری اطراف مجموعه اقامتی ورجی محسوب می‌شوند. 

بومگردی ورجی

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهران مبارکی

مجموعه گردشگری ورجی ۱۲ واحد (چهار کلبه و هشت واحد سنتی کاه‌گلی) با ظرفیت‌های مختلف دارد. دو کلبه این مجموعه بزرگ‌تر هستند و یک اتاق خواب دارند. سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب، مینی آشپرخانه، یخچال و میز ناهارخوری از امکانات واحدهای اقامتی بوم گردی ورجی محسوب می‌شوند.

برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری، محوطه زیبا با میز و صندلی برای استراحت و شب‌نشینی و طبخ و سرو غذا در صورت سفارش مشتری از جمله خدمات و امکانات اقامتگاه ورجی به شمار می‌روند.

مجموعه اقامتی گردشگری ورجی

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهران مبارکی

رزرو در بوم گردی ورجی به‌همراه صبحانه نخواهد بود. سرویس صبحانه در صورت درخوات مسافر (با هزینه ۷۰,۰۰۰ تومان برای هر نفر) ارائه می‌شود. 

اقامتگاه بوم گردی مهره سرا

  • آدرس: شهرستان بندر لنگه، شهر بندر کنگ، میدان انقلاب به‌سمت بازار قدیم زیر مهره، جنب شرقی دفتر بافت تاریخی شهر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۰۷۲۸۲۷۲۷
  • وب‌سایت: mahrasara.com
  • اینستاگرام: mahra.ecolodge@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۳۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

اقامتگاه مهره سرا خانه‌ای زیبا و دلنشین در شهر بندر کنگ است که حدود ۱۷۰ سال قدمت دارد. ویژگی‌هایی چون بادگیرهای سنتی و بلند عمارت، میزبانان صمیمی و خون‌گرم و فضای دنج و آرام خانه اقامتی اصیل و دلچسب را برای گردشگران رقم می‌زنند. این اقامتگاه حدود ۲۸۵ کیلومتر (سه ساعت و ۲۵ دقیقه رانندگی) با عسلویه و حدود ۱۸۰ کیلومتر (دو ساعت و ۱۰ دقیقه) با بندر عباس فاصله دارد.

بومگردی مهره سرا

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمد آذری

برای دسترسی به بوم گردی مهره سرا از غرب بندر عباس وارد جاده ۹۴ شوید، قبل از چاهرو دور بزنید و در دو راهی وارد مسیر رو به جنوب (جاده ۹۶) شوید. بعد از چاه کهنه به بندر کنگ می‌رسید. وارد خیابان قبرستان و سپس خیابان اسکله شوید تا به مقصد برسید. موزه مردم‌شناسی کنگ، خانه رشید، ساحل لنج بوم مسی، قلعه پرتغالی‌ها، پارک ساحلی شهدای خلیج فارس، اسکله صیادی بندر لنگه و قلعه و دشت لشتان از جاهای دیدنی بندر کنگ و اطراف آن محسوب می‌شوند. 

مهره سرا

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمد حسن زری

آقای «محمد آذری» مدیر خوش‌ذوق و خلاق بوم گردی مهره سرا هستند. مهره در ابتدا (نیمه اول سال ۱۳۹۶) به‌عنوان کافه فعالیت خود را آغاز کرد؛ در ادامه با خرید بنای قدیمی روبه‌روی کافه و مرمت و بازسازی آن، رستوران مهره (در آبان ۱۳۹۷) را افتتاح کردند. بعد از دوره همه‌گیری کرونا مجموعه مهره تبدیل به اقامتگاه بوم گردی مهره سرا شد. 

بوم گردی مهره سرا ۱۱ واحد اقامتی (سه اتاق ۲۴ متری و هشت واحد هشت متری) با مجموع ظرفیت ۳۰ نفر دارد. این واحدها همگی کف‌خواب هستند و سرویس بهداشتی و حمام مشترک دارند.

اقامتگاه بومگردی مهره سرا

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: گلناز مقدم

سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب (کولر گازی و هیتر برقی)، پارکینگ مسقف، حیاط باصفا با میز و صندلی، طبخ و سرو غذاهای محلی، آشپرخانه اشتراکی، برگزاری تورهای تفریحی و گردشگری از جمله خدمات بوم گردی مهره سرا محسوب می‌شوند. این خانه زیبا موقعیت‌های عالی برای عکاسی و فیلم‌برداری دارد. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در اقامتگاه مهره سرا از  ۳۰۰,۰۰۰ تومان تا ۴۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) تغییر می‌کند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود. 

اقامتگاه بوم گردی سمسمو

  • آدرس: شهرستان پارسیان، بخش مرکزی، دهستان مهرگان، روستای گود کناران (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۳۶۴۱۶۰۳
  • اینستاگرام: semsemo_gode@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۳۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای یک نفر)

بوم گردی سمسمو در روستای گود کناران و فاصله ۴۰ کیلومتر از شهر هدف گردشگری پارسیان قرار گرفته است. این اقامتگاه حدود ۹۴ کیلومتر (یک ساعت و ۲۰ دقیقه رانندگی) با عسلویه فاصله دارد. برای دسترسی به بوم گردی سمسمو وارد جاده ۹۶ (در شرق فرودگاه عسلویه) شوید، بعد از روستای دمتیر جنوبی دور بزنید و وارد خروجی روستای گود کناران (سمت راست جاده) شوید تا به مقصد برسید. 

بومگردی سمسو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: سمسمو

ساحل خلیج فارس، چشمه چله بوچیر، روستای بهده و کلات سرخ از دیدنی‌های اطراف بوم گردی سمسمو محسوب می‌شوند. 

آقای «محمد انصاری» مدیر بومی و خون‌گرم بوم گردی سمسمو هستند. بنای بوم گردی خانه‌ای قدیمی با معماری سنتی و زیبا است. این بوم گردی ۱۰ واحد اقامتی با نام‌های آزاد، خنیزی، بگشی، مسلی، هامرو، سامرو، آبدبه، شوتاریکو، گریکنار و چله بوچیر دارد. اتاق‌ها همگی کف‌خواب هستند و ظرفیت‌ها و امکانات مختلفی دارند. برخی واحدهای این بوم گردی از سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی برخوردار هستند. 

بومگردی سمسو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: سمسمو

پارکینگ روباز، سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب (کولر گازی و بخاری گازی)، محوطه زیبا، نخلستان کوچک خانه، طبخ و سرو انواع غذاهای محلی و دسرها و شیرینی‌های خانگی و راهنمای گردشگری از خدمات و امکانات مجموعه اقامتی سمسمو محسوب می‌شوند. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در اقامتگاه سمسمو از ۳۵۰,۰۰۰ تومان تا ۴۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) تغییر می‌کند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود. 

بومگردی سمسو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهران مبارکی

اقامتگاه بوم گردی مهناد

  • آدرس: سواحل جنوبی جزیره قشم، بخش حرا، روستای سلخ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۷۰۲۱۱۱۱۲
  • اینستاگرام: restoran_mohanad@
  • شروع قیمت (سال ۱۴۰۲): ۲۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

اقامتگاه بوم گردی مهناد در جزیره قشم و روستای زیبای سلخ واقع شده است. این بوم گردی حدود ۲۰ کیلومتر (۲۰ دقیقه رانندگی) با فرودگاه دیرستان قشم و حدود ۵۰ کیلومتر (۴۵ دقیقه رانندگی) با اسکله لافت (حمل خودرو) فاصله دارد. 

بومگردی مهناد

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: گلی گلی

برای دسترسی به بوم گردی مهناد وارد جاده غربی فرودگاه دیرستان شوید و تا دوراهی ابتدای شهرک جدید گوزین پیش بروید. با رسیدن به دوراهی وارد مسیر سمت چپ شوید و تا روستای طبل پیش بروید؛ در ادامه وارد جاده طبل - سلخ شوید و در راستای جنوب حرکت کنید. بوم گردی مهناد در شرق روستای سلخ قرار دارد. بندر صیادی سلخ، بام قشم، کاسه سلخ، غار نمکی و جنگل حرا از دیدنی‌های اطراف بوم گردی مهناد محسوب می‌شوند. 

اقامتگاه بوم گردی مهناد قشم ۱۹ واحد اقامتی و دو استخر روباز دارد

آقای «اسماعیل عالی‌زاده» میزبان بومی و خون‌گرم اقامتگاه سنتی مهناد هستند. این بوم گردی ۳,۴۰۰ متر مربع وسعت و ۱۹ واحد اقامتی (اتاق سنتی و کپرهای گرد) دارد. کپرها در تراس مجموعه (با حدود ۱۵ پله) ساخته شده‌اند و چشم‌انداز رو به دریا دارند. اتاق‌ها رو به نخلستان کوچک بوم گردی باز می‌شوند.

همه واحدهای اقامتی مهناد تختخواب و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی (برخی داخل واحد و برخی بیرون واحد) دارند. تلویزیون ، یخچال و سیستم سرمایشی و گرمایشی مطلوب (کولر گازی و بخاری برقی) از امکانات مشترک اتاق‌ها است.

بومگردی مهناد قشم

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: گلی گلی

سالن غذاخوری، آشپرخانه با وسایل برای مسافران، پارکینگ اختصاصی، دو استخر روباز رایگان (در تراس)، حیاط بزرگ و زیبا، آلاچیق مضیف، میز و صندلی‌های متعدد در حیاط، تهیه و طبخ انواع نوشیدنی‌ها و غذاهای محلی (در صورت سفارش میهمان) و اجرای تور جزیره گردی و تفریحی از امکانات و خدمات بوم گردی مهناد قشم محسوب می‌شوند. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در اقامتگاه مهره سرا از ۲۵۰,۰۰۰ تومان تا ۶۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) است. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه نخواهد بود.

منبع عکس‌ها: گوگل مپ؛ عکاس: Leonardo Aero 

بهترین اقامتگاه های بوم گردی چابهار

اقامتگاه بوم گردی سرای در بلوچ | بوم گردی کپری چیکو | اقامتگاه بوم گردی گرگیج | اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده | اقامتگاه بوم گردی تیاب مکران

اقامتگاه بوم گردی سرای در بلوچ

  • آدرس: منطقه آزاد بندر چابهار، بلوار صنعت، خیابان آپکان (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۲۵۶۴۴۰۰۰۰
  • اینستاگرام: dor_baluch@
  • شروع قیمت: ۷۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای دو نفر)؛ نفر اضافه مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ تومان

بوم گردی «سرای در بلوچ» یا اقامتگاه سنتی در بلوچ در شمال شهر چابهار و روستای آپکان واقع شده است. این اقامتگاه حدود ۴۰ کیلومتر (۳۰ دقیقه رانندگی) با فرودگاه چابهار فاصله دارد. 

بومگردی در بلوچ چابهار

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: زهرا خلیلی

برای دسترسی به بوم گردی «در بلوچ» وارد جاده فرودگاه کنارک (در جنوب شرقی فرودگاه) شوید. با رسیدن به دو راهی وارد مسیر سمت چپ (جاده ۹۸) شوید. و تا خروجی میدان بلوچ پیش بروید. با رسیدن به میدان وارد خروجی دوم شوید، در ادامه مسیر خیابان آپکان را در پیش بگیرید تا به بوم گردی «در بلوچ» برسید. 

پارک جنگلی اپکان، غارهای بان مسیتی (غارهای سه گانه چابهار)، گورستان جن تیس، پلاژ ساحلی، قلعه پرتغالی تیس و اسکله تیس از دیدنی‌های نزدیک به سرای «در بلوچ» هستند. 

بومگردی سرای دربلوچ

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمد محرابی

آقای «بهروز شهنوازی» میزبان خون‌گرم و بومی سرای «در بلوچ» هستند. این مجموعه در نوروز سال ۱۳۹۸ افتتاح شده است و ۲۷ واحد کپری (دایره‌ای و مستطیل‌شکل با ظرفیت یک تا چهار نفر) دارد. همه واحدهای اقامتی کف‌خواب هستند و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی، یخچال و سیستم سرمایش و گرماش مناسب دارند.

پارکینگ اختصاصی، تخت‌های سنتی در حیاط، اجرای موسیقی زنده (برخی شب‌ها)، ترنسفر از فرودگاه، برگزاری تورهای گشت در چابهار و تورهای تفریحی، رستوران، کافی‌شاپ و مینی‌مارکت از امکانات و خدمات جانبی مجموعه قامتی گردشگری «در بلوچ» چابهار محسوب می‌شوند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه (سلف سرویس) خواهد بود.

سرای در بلوچ

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: محمد محرابی

بوم گردی کپری چیکو

  • آدرس: شهرستان چابهار، بخش مرکزی، دهستان کمبل سلیمان، روستای رمین، شمال اسکله ساحلی رمین (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۲۵۵۵۴۷۵۵۰ - ۰۹۱۵۱۵۷۹۹۲۶
  • شروع قیمت: ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای چهار نفر)؛ نفر اضافه مبلغ ۲۰۰,۰۰۰ تومان

بوم گردی چیکو در شرق چابهار و در روستای ساحلی رمین واقع شده است. این اقامتگاه حدود ۶۳ کیلومتر (یک ساعت رانندگی) با فرودگاه چابهار کنارک و حدود ۱۵ کیلومتر (۱۵ دقیقه رانندگی) با شهر چابهار فاصله دارد. برای دسترسی به اقامتگاه سنتی چیکو وارد جاده ساحلی ۹۸ شوید و بعد از روستای عثمان‌آباد به روستای هدف گردشگری رمین بروید. خروجی روستای رمین سمت چپ جاده دیده می‌شود. بوم گردی چیکو در کوچه قبل از مسجد جامع سلمان فارسی رمین واقع شده است.

بومگردی چیکو چابهار

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: بهزاد پورعلی

آبفشان صخره ای، اسکله رمین، تالاب صورتی چابهار، کوه‌ های مریخی چابهار، ساحل صخره‌ای چابهار (ساحل دریا بزرگ)، بازار محلی چابهار و سایت موج‌سواری رمین از دیدنی‌های نزدیک به بوم گردی چیکو محسوب می‌شوند.

مجموعه اقامتی چیکو رمین ۱۰ واحد سنتی (کپری) دارد. یخچال، سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی و سیستم سرمایش و گرمایش مطلوب (کولر آبی و بخاری گازی) از امکانات واحدهای اقامتی این بوم گردی محسوب می‌شوند. پارکینگ، حوض بزرگ، تاکسی سرویس و راهنمای محلی امکانات و خدمات رفاهی بوم گردی چیکو هستند. 

بومگردی چیکو

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: سهراب وحدت

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در اقامتگاه کپری چیکو از ۱,۰۰۰,۰۰۰ تومان تا ۱,۱۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای چهار نفر) تغییر می‌کند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

اقامتگاه بوم گردی گرگیج

  • آدرس: شهرستان چابهار، بندر بریس، جنب مرکز بهداشت بریس (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۲۷۲۸۲۷۱۱۲ - ۰۹۱۵۵۴۵۱۹۷۷
  • اینستاگرام: boomgardi_gorgiji@
  • شروع قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر فرد)

بوم گردی گرگیج در بندر گردشگری بریس و شرق چابهار واقع شده است. این اقامتگاه سنتی حدود ۱۰۵ کیلومتر (۹۰ دقیقه رانندگی) با فرودگاه چهابهار کنارک و حدود ۶۲ کیلومتر (۵۵ دقیقه رانندگی) با شهر چابهار فاصله دارد. 

اقامتگاه بومگردی گرگیج

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: ریاض گرگیج

برای دسترسی به بوم گردی گرگیج وراد جاده ساحلی ۹۸ (شرق فرودگاه) شوید. با گذر از بریس کهنه به روستای بریس و بوم گردی گرگیج می‌رسید. بازارهای محلی روستای بریس،  ساحل و اسکله بریس، تالاب لیپار چابهار، کوه‌ های مریخی چابهار و روستای پسابندر از دیدنی‌های نزدیک بوم گردی گرگیج به شمار می‌آیند. 

آقای «ریاض گرگیچ» مدیر خون‌گرم اقامتگاه بوم گردی و رستوران سنتی گرگیج هستند. این بوم گردی هفت واحد اقامتی (چهار اتاق با نام‌های ۵۰۱، ۵۰۲، ۵۰۴ و ۵۰۵ و سه کپر گرد با نام‌های مکران، بلوچستان و ماهکان) کف‌خواب دارد. واحدهای مکران، بلوچستان، ۵۰۲ و ۵۰۴ مجهز به سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی هستند. سیستم سرمایش واحدها کولر گازی و پنکه است.

بومگردی کپری گرگیج

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: ریاض گرگیج

سرو غذا (در صورت درخواست مسافر)، نظافت مطلوب، راهنمای محلی با خودرو برای بازدید از جاذبه‌ها، پارکینگ روباز، محوطه زیبا با میز و صندلی‌های متعدد و برگزاری تورهای تفریحی از خدمات و امکانات بوم گردی گرگیج بریس محسوب می‌شوند. 

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در اقامتگاه گرگیج از ۲۰۰,۰۰۰ تومان تا ۲۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) تغییر می‌کند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

بومگردی گرگیج چابهار

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: ریاض گرگیج

اقامتگاه بوم گردی بلوچ زاده

  • آدرس: شهرستان کنارک، بخش کهیر، دهستان کهیر، روستای کهیر (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۵۹۴۶۷۰۰۴ - ۰۹۱۵۷۲۲۴۵۹۳ - ۰۹۱۵۴۵۱۰۱۵۱
  • اینستاگرام: baloochzadeh_boumgardi@
  • شروع قیمت: ۲۵۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای یک نفر)

اقامتگاه بلوچ زاده یا بوم گردی گل فشان روستای کهیر در شهرستان کنارک و غرب چابهار واقع شده است. این مجموعه اقامتی گردشگری حدود ۵۵ کیلومتر (۴۰ دقیقه رانندگی) با فرودگاه چابهار کنارک و حدود ۸۴ کیلومتر (یک ساعت رانندگی) با شهر چابهار فاصله دارد. 

بومگردی بلوچ زاده گل فشان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Michael Sharifi 

برای دسترسی به بوم گردی بلوچ زاده مسیر جاده ۹۸ (جاده چابهار - جاسک - بندر عباس) در غرب فرودگاه چابهار را در پیش بگیرید. با رسیدن به کهیر وارد خروجی سوم (سمت راست جاده) شوید. بوم گردی بلوچ زاده در انتهای این خیابان واقع شده است. 

گل فشان چابهار، ساحل کشتی سنگی، باغات درختان گرمسیری، بندر تنگ، خلیج چابهار، ساحل بزم، ساحل درانگو، اسکله صیادی کنارک و خور نمکی از دیدنی‌های اطراف اقامتگاه بلوچ زاده به شمار می‌روند. 

آقای «مولابخش بلوچ زاده» میزبان خون‌گرم اقامتگاه گل فشان کهیر هستند. این اقامتگاه در زمینی به وسعت ۱,۰۰۰ متر مربع بنا شده است و شامل ۱۵ کپر (۱۰ کپر کف‌خواب و پنج کپر تخت‌دار) ۳۰ متری برای اسکان مسافران است. یخچال، سیستم سرمایش مطلوب (کولر گازی) و سرویس بهداشتی و حمام اختصاصی از امکانات هر واحد اقامتی به حساب می‌آیند. 

بومگردی گل افشان

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: مهدی شفیعی

محوطه عمومی فراخ با درختان گرمسیری، استخر روباز، طبخ و سرو غذاهای محلی، پارکینگ روباز، برگزاری شب‌نشینی‌های شبانه دور آتش، آلاچیق کپری برای استراحت روزانه مسافران و برگزاری مضیف، ترنسفر از فرودگاه (با هماهنگی قبلی) و اجرای تورهای تفریحی (قایق‌سواری، پرنده‌نگری، ماهی‌گیری و شتر سواری) از امکانات و خدمات جانبی بوم گردی بلوچ زاده محسوب می‌شوند.

در سال ۱۴۰۲ رنج قیمت برای یک شب اقامت در اقامتگاه  از ۲۵۰,۰۰۰ تومان تا ۳۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر) تغییر می‌کند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

بومگردی گل افشان کنارک

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: علیرضا خوشمهر

اقامتگاه بوم گردی تیاب مکران 

  • آدرس: شهرستان کنارک، کهیر، بندر صیادی تنگ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۰۹۱۵۰۱۹۸۵۲۳ - ۰۹۱۵۹۴۵۹۰۵۶
  • اینستاگرام: bomgardi_tiab_makkoran_8523@
  • شروع قیمت: ۲۰۰,۰۰۰ تومان (به‌ازای هر نفر)

بوم گردی تیاب در سال ۱۳۹۸ در روستای تنگ و غرب چابهار افتتاح شده است. این اقامتگاه حدود ۹۵ کیلومتر (۷۰ دقیقه رانندگی) با فرودگاه چابهار کنارک و حدود ۱۲۰ کیلومتر (۹۰ دقیقه رانندگی) با مرکز چابهار فاصله دارد.

بومرگدی تیاب مکران

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: habib dehgh

برای دسترسی به روستای تنگ و بوم گردی تیاب مکران وارد جاده ۹۸ (غرب فرودگاه چابهار) شوید و در راستای شرق به غرب برانید تا بعد از روستای کهیر به خروجی تیاب برسید. در جاده تنگ در راستای جنوب حرکت کنید تا به بوم گردی تیاب (قبل از بندر ماهی‌فروشان) برسید.

 ساحل کشتی، ساحل مکران، تپه‌های ماسه‌ای و تلاقی کویر و دریا در ساحل بندر تنگ، درختان انجیر معابد و تمبر هندی و کوه گل فشان تنگ (چابهار) از دیدنی‌های روستای تنگ و اطراف آن محسوب می‌شوند.

بومگردی تیاب مکران

منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: habib dehgh

آقای «علی زبرجد» میزبان خون‌گرم و مهمان‌نواز مجموعه اقامتی و تفریحی تیاب مکران هستند. این بوم گردی ۱,۹۰۰ متر مربع وسعت و هشت کپر مستطیل‌شکل و سنتی برای اقامت دارد. کپرها کف‌خواب هستند و ظرفیت اسکان پنج مسافر را دارند. ساکنان واحدها باید از سرویس بهداشتی و حمام مشترک استفاده کنند. 

سیستم سرمایش مطلوب (کولر گازی) پارکینگ روباز، محوطه عمومی بزرگ، سرو غذاهای سنتی بلوچی و شیرچایی یا دودپتی در آلاچیق کپری، راهنمای محلی و برگزاری تورهای تفریحی همچون قایق‌سواری از جمله امکانات رفاهی و خدمات گردشگری بوم گردی تیاب به شمار می‌روند. رزرو در این بوم گردی به‌همراه صبحانه خواهد بود.

بومگردی پیسو

بوم گردی پیسو بوشهر. منبع عکس: گوگل مپ؛ عکاس: Sephora Schweik

اگر تاکنون به استان‌های جنوبی کشور و سواحل نیلگون خلیج فارس سفر کرده‌اید و تجربه اقامت در بوم گردی‌های این منطقه را دارید، لطفا نظرات و تجربه‌های خود را با مخاطبان کجارو به اشتراک بگذارید. 

پرسش‌های متداول

بهترین اقامتگاه‌ها برای اقامت در جنوب ایران کدام هستند؟

بوم گردی‌های پیسو بوشهر، دل آرام بوشهر، جالبوت بوجیکدان، شنیوب پارسیان، تورگن قشم و ترنج چابهار

اقامتگاه کنار دریا جنوب کجا بریم؟

بوم گردی پیسو بوشهر، مجموعه گردشگری دل آرام بوشهر، اقامتگاه بوم گردی جالبوت بوجیکدان، اقامتگاه بوم گردی شنیوب پارسیان، بوم گردی تورگن قشم و اقامتگاه بوم گردی ترنج چابهار. 

منبع عکس کاور: irandestination.com؛ عکاس: نامشخص

مطالب مرتبط:

دیدگاه