رستوران‌ های ایرانی استانبول ؛ یادآور طعم اصیل غذای ایرانی

زهرا مهری نیاری
زهرا مهری نیاری چهار شنبه، ۱۰ شهریور ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
رستوران‌ های ایرانی استانبول ؛ یادآور طعم اصیل غذای ایرانی

اگر در استانبول زندگی می‌کنید یا می‌خواهید به این شهر سفر کنید و در صورتی که دلتان هوس غذای ایرانی را کرد، می‌توانید خود را به یکی از رستوران‌های ایرانی استانبول دعوت کنید.

در هر سفری رستوران گردی و کشف غذاهای جدید از لذت‌های سفر محسوب می‌شود. استانبول از جمله شهرهایی است که سالانه گردشگران زیادی آن را به‌عنوان مقصد سفر خود انتخاب می‌کنند؛ بنابراین پر از رستوران‌های متنوع برای هرگونه ذائقه و سلیقه‌ای است؛ از رستوران‌های سنتی با غذاهای محلی ترکیه‌ گرفته تا رستوران‌ های ایرانی استانبول با سطح قیمت‌های متنوع.

ایرانیان در هر کجای دنیا که باشند، با وجود غذاهای متنوع، باز دلشان هوس غذای ایرانی خواهد کرد. از آنجا که استانبول از مقاصد پر‌طرفدار و محبوب ایرانیان به‌ شمار می‌آید، چند رستوران ایرانی با کیفیت در آن مشغول به فعالیت هستند که غذاهای محبوب ایرانی از جمله انواع کباب‌ها و خورشت‌ها در آن‌ها سرو می‌شود. به این نکته نیز باید اشاره کرد که غذاهای ایرانی در میان مردم ترکیه نیز از محبوبیت زیادی برخوردار است.

در این مقاله به معرفی رستوران‌های ایرانی استانبول پرداخته‌ایم و پیشنهاد می‌کنیم در تور استانبول بعد از گشت‌‌‌و‌گذار در شهر و بازدید از جاهای دیدنی استانبول، به انتخاب خود به یکی از این رستوران‌ها سری بزنید و لذت خوردن غذای اصیل ایرانی را در دل استانبول تجربه کنید.

بهترین رستوران های ایرانی استانبول:

رستوران ریحون

فضای داخلی و نورپردازی رستوران ریحون

منبع عکس: zomato.com

اگر به‌دنبال یک رستوران کیفیت بالا با فضا و غذای ایرانی هستید، حتما به رستوران ریحون استانبول سر بزنید. رستورانی با دکوراسیون و حس‌و‌حال کاملا ایرانی که هر ایرانی را یاد ایران می‌اندازد. این رستوران در سال ۱۳۹۳ توسط «حمید رحیمی بنیان» شروع به کار کرد و تا امروز کیفیت خود را حفظ کرده است. فضای داخل رستوران با میز و صندلی‌های چوبی و رومیزی ترمه مبلمان شده است و روی دیوارهای آن عکس‌هایی از مناطق دیدنی ایران عزیزمان به چشم می‌خورد.

رستوران ریحون بهترین رستوران ایرانی در استانبول از دید مشتریان شناخته شده است که انواع غذاها و پیش‌غذاهای لذیذ ایرانی مانند جوجه‌کباب، شیشلیک، کباب قفقازی، کباب کوبیده، کباب بناب، کباب بره، چنجه، کباب سلطانی و خورشت قرمز سبزی، قیمه، مرغ و برنج ایرانی در آن سرو می‌شود.

رستوران ریحون در مرکز شهر و در نزدیکی میدان تکسیم قرار دارد و به همین منظور موقعیت مکانی مناسبی برای دسترسی گردشگران دارد. از دلایل کیفیت بالای رستوران ریحون، تهیه مواد اولیه از ایران و داشتن آشپزها و پرسنل ماهر ایرانی است. نکته دیگر درباره این رستوران استفاده از گوشت حلال در غذاها است. از امکانات رستوران ریحون می‌توان امکان سفارش بیرون‌بر غذا، پارکینگ اختصاصی، اینترنت رایگان و صندلی کودک را ذکر کرد و از لحاظ سطح قیمت این رستوران متوسط به بالا ارزیابی شده است.

منبع عکس‌ها: zomato.com و restaurantguru.com

  • ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب
  • آدرس: استانبول، بی‌اغلو، محله توم توم، خیابان ینی کارسی، پلاک ۲۶٫۱ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: iranyemekleri.com
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۲۲۴۵۱۵۰۰+ و ۹۰۲۱۲۲۵۱۰۰۵+

رستوران شهرزاد

فضای بیرونی رستوران شهرزاد

منبع عکس: turkmag.ir

رستوران‌ شهرزاد از بهترین و با کیفیت‌ترین رستوران‌های ایرانی در استانبول است که ۱۴ سال سابقه دارد. این رستوران فضایی دلنشین و خودمانی با دکوراسیونی ساده دارد و در منوی آن علاوه بر کباب‌ها و خورشت‌ها، غذاهای خوشمزه‌ای مانند آش رشته، کوکو سبزی، کتلت و کشک بادمجان نیز به چشم می‌خورد. در کافه این رستوران نیز انواع نوشیدنی‌های گرم و سرد با قیمتی مناسب سرو می‌شود.

رستوران شهرزاد در بخش اروپایی استانبول، در منطقه اورتاکوی قرار گرفته است. این رستوران خدماتی از جمله پذیرش سفارشات برای مهمانی‌ها، امکان نشستن در فضای باز و رزرو میز را به مشتریان ارائه می‌دهد و سطح قیمت‌ غذاهای آن متوسط به بالا ارزیابی شده است. 

منبع عکس‌ها: restaurantguru.com و turkmag.ir

  • ساعات کار: دوشنبه تا جمعه ۹ صبح تا ۱۱ شب، شنبه و یکشنبه ۹ صبح تا ۱۲ شب
  • آدرس: استانبول، بشیک تاش، اورتا کوی، مجیدیه محلسی، کوچه دعیرمن، پلاک ۱۰٫۱ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت: restaurantshahrzad.com
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۲۲۶۱۹۲۹۱+

رستوران آسمان

فضای داخلی رستوران آسمان

منبع عکس: asumanrestaurant.com

رستوران آسمان یکی دیگر از رستوران‌های ایرانی استانبول است که محبوبیت زیادی در بین ایرانیان و ترک‌ها دارد. این رستوران در محله فاتح در بخش اروپایی استانبول قرار دارد و در آن انواع غذاهای ایرانی و حتی خاورمیانه‌ای با کیفیت طبخ می‌شود. رستوران آسمان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۸ آغاز کرده است و فضایی ساده و دنج دارد. از غذاهای معروف آن باقالی‌ پلو با گوشت، قورمه‌سبزی و فسنجان است که پیشنهاد می‌شود امتحانشان کنید.

اگر می‌خواهید از خالی بودن میز مطمئن باشید، می‌توانید قبل از حضور با رستوران تماس بگیرید و میز رزرو کنید و حتی برای میهمانی‌ها و مراسم خود سفارش غذا بدهید. تمام غذاهای رستوران آسمان ذبح شرعی و حلال هستند و سطح قیمت غذاهای آن متوسط به بالا ارزیابی شده است.

منبع عکس‌ها: asumanrestaurant.com

  • ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۹ شب
  • آدرس: استانبول، فاتح، آکسارای، کمال پاشا، بلوار آتاتورک، سیلان پالاس، پلاک ۱۵۸ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت:  asumanrestaurant.com
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۲۵۱۱۲۷۳۷+

رستوران مژگان

سالن اصلی رستوران مژگان

منبع عکس: safarmarket.com

از دیگر رستوران‌های ایرانی معروف و با کیفیت استانبول رستوران مژگان است که از محبوبیت خاصی در میان مشتریان برخوردار است. این رستوران فضایی دنج و خانوادگی همراه با محیطی مدرن و سنتی دارد که در ساعاتی از شبانه‌ روز برای مشتریان خود موسیقی زنده پخش می‌کند تا ساعات شادی را در آن سپری کنند. جالب است بدانید که اداره رستوران مژگان به عهده بانوان ایرانی است و غذاهای آن نیز توسط آشپزهای ماهر خانم آماده می‌شود. در منوی این رستوران انواع غذاهای ایرانی، افغانی و عربی همراه با دسرهای متنوع به چشم می‌خورد که همگی با گوشت حلال طبخ می‌شوند.

رستوران مژگان نیز در مرکز شهر استانبول و در نزدیکی میدان تکسیم قرار گرفته است و به همین دلیل دسترسی به آن به‌ ویژه برای گردشگران آسان است. از ویژگی‌ها و مزایای رستوران مژگان می‌توان به امکان برگزاری جشن‌ها و مهمانی‌ها، سفارش غذا برای مراسم‌های بیرون از رستوران، اینترنت رایگان، پارکینگ اختصاصی، امکان سرو غذا در فضای باز، دسترسی صندلی چرخ دار و امکان رزرو میز است. این رستوران برای وعده‌های ناهار و شام در خدمت مشتریان است و قیمت‌ غذاها در منو آن مقرون‌‌به‌صرفه‌ هستند.

منبع عکس‌ها: restaurantguru.com و safarmarket.com

  • ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب
  • آدرس: استانبول، بی‌اغلو، کوکاتپه، خیابان عبدوالحق حمید، پلاک ۱۹ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۲۵۳۳۸۲۰۰+

رستوران شیراز

دکوراسیون داخلی رستوران شیراز

منبع عکس: bizevdeyokuz.com

رستوران شیراز یک رستوران کوچک و دوست‌ داشتنی با منو غذاهای ایرانی و ترکی است که در منطقه کادیکوی قرار دارد. این رستوران از رستوران‌های ایرانی معروف در استانبول است که فضای آن حال‌و‌هوای شیراز را تداعی می‌کند. عطر و بوی دلنشین غذاهای ایرانی در بدو ورود نشانه‌ای از کیفیت غذاهای آن دارد. در منو این رستوران غذاهای گیاهی برای گیاه‌خواران نیز به چشم‌ می‌خورد.

به‌ دلیل نزدیکی رستوران شیراز به مترو، می‌توانید برای دسترسی به رستوران می‌توانید از مترو استفاده کنید. امکان رزو آنلاین نیز برای این رستوران وجود دارد و از نظر سطح قیمت نیز منویی با سطح متوسط دارد.

منبع عکس‌ها: bizevdeyokuz.com و safarmarket.com

  • ساعات کار: ۱۵ بعدازظهر تا ۱۲ شب
  • آدرس: استانبول، کادیکوی، خیابان مودا، خیابان علی صراف، پلاک ۷ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۹۰۵۳۲۴۵۳۳۱۴۵+

رستوران فارسی

نمای ورودی رستوران فارسی

منبع عکس: zomato.com

به احتمال زیاد نام رستوران فارسی را در ایران به شنیده‌اید؛ این رستوران از رستوران‌های محبوب در ایران است که در استانبول نیز شعبه دارد. رستوران فارسی در مرکز شهر استانبول، در خیابان استقلال قرار دارد که محیطی زیبا و خاص‌پسند دارد و از رستوران‌های لوکس محسوب می‌شود و برای مهمانی‌ها و دورهمی‌ها فضای کاملا مناسبی دارد.

کیفیت غذاهای رستوران فارسی مثال زدنی است و اگر به این رستوران رفتید و در منوی آن به‌دنبال غذاهای معروف رستوران بودید به شما پیشنهاد می‌کنیم از بین کباب سلطانی، شیشلیک، باقالی پلو با ماهیچه، اسپاگتی و اکبر جوجه حتما یکی را امتحان کنید. همچنین از امکانات این رستوران امکان رزرو و سرویس بیرون‌بر است.

منبع عکس‌ها: zomato.com

  • ساعات کار: ۸:۳۰ صبح تا ۲ بامداد
  • آدرس: استانبول، خیابان استقلال، کوچه آکارسو، پلاک۶ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۹۰۵۴۲۲۹۹۲۷۱۱+

رستوران گرند شاندیز

نمای ورودی رستوران گرند شاندیز

منبع عکس: zomato.com

رستوران گرند شاندیز از رستوران‌های معروف ایرانی در مرکز استانبول و حوالی میدان تکسیم است که با انواع غذاهای لذیذ ایرانی و انواع فست فود میزبان مهمانان است. فضای داخلی رستوران بسیار منظم، زیبا و دنج طراحی و چیدمان شده که برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی انتخاب مناسبی است. از خدمات این رستوران سرویس بیرون‌بر و اینترنت رایگان را نام برد.

منبع عکس‌ها: zomato.com و restaurantguru.com

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱۱ شب
  • آدرس: استانبول، میدان تکسیم، خیابان استقلال، کوچه مشعلیک، پلاک ۱۲ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۹۰۵۵۳۸۰۲۳۰۳۰+

رستوران دریاکنار

رستوران ایرانی دریاکنار در سال ۲۰۱۹ فعالیت خود را در بخش اروپایی استانبول و در منطقه شیشلی آغاز کرد. این رستوران از لحاظ کیفیت و خدمات رضایت بیشتر مشتریان را به خود جلب کرده است. در رستوران دریاکنار غذاهای اصیل ایرانی با بهترین مواد اولیه ایرانی طبخ می‌شوند. غذاهای شمالی مانند اکبر جوجه اولین بار در استانبول در این رستوران سرو شد؛ همچنین ماهیچه به روش طبخ رستوران پسران کریم مشهد تهیه می‌شود. آشپزهای این رستوران ایرانی و از آشپزهای ماهر شمال و مشهد هستند.

از غذاهای بی‌نظیر دیگر رستوران دریاکنار کوبیده، برگ و ته‌چین آن را می‌توان نام برد. این رستوران در فضایی دنج و زیبا به مشتریان خود خدمت ارائه می‌کند. از مهم‌ترین خدمات آن، موسیقی زنده، ارسال رایگان غذا و سرویس بیرون‌بر است. سطح قیمت رستوران دریاکنار از نگاه مشتریان متوسط رو به بالا مطرح شده است.

  • ساعات کار: ۱۲ ظهر تا هشت شب
  • آدرس: استانبول، منطقه شیشلی، خیابان جمهوریت، رو‌به‌روی هتل هیلتون (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت:  daryakenar.co
  • شماره تماس: ۹۰۵۳۷۳۴۹۸۱۰۱+

رستوران زلفا

سالن پذیرایی رستوران زلفا

منبع عکس: bestasianchefs.com

رستوران زلفا یک رستوران ایرانی و وگان در محله ماسلاک استانبول است که منو آن تنوع بالایی دارد. در این رستوران انواع غذاهای ایرانی مانند انواع کباب‌ها، انواع خورشت‌ها، انواع قیمه‌ها، باقالی پلو و ماهیچه، سبزی پلو با ماهی، کوفته، کشک بادمجان، فلافل و انواع پیش‌غذا سرو می‌شود.

فضای رستوران زلفا بسیار دنج و خودمانی است و اگر به‌ دنبال رستورانی برای یک دورهمی خانوادگی یا دوستانه هستید، این رستوران از بهترین گزینه‌ها است. رستوران زلفا از خدمات زیادی مانند سرو غذاهای مخصوص افراد گیاه‌‌خوار و وگان، طبخ غذاها با گوشت حلال، امکان رزرو میز، سرویس بیرون‌‌بر، موسیقی زنده، برخوردار است. از نظر سطح قیمت می‌توان این رستوران را متوسط به بالا ارزیابی کرد.

منبع عکس‌ها: zolfafood.com و  bestasianchefs.com

  • ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب
  • آدرس: استانبول، ماسلاک، خیابان آهی اروان، رو‌به‌روی نمایندگی پورشه (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت:   zolfafood.com
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۲۳۴۶۳۸۴۶+

رستوران سودی

کباب کوبیده رستوران سودی

منبع عکس: restaurantguru.com

رستوران ایرانی سودی در محله آتاترک یکی دیگر از رستوران‌هایی است که در آن غذاهای خوش‌‌طعم ایرانی طبخ می‌شود و مورد پسند بسیاری از ایرانی‌ها و حتی شهروندان استانبول قرار گرفته است. به‌ منظور شناخت بهتر این رستوران باید اشاره کرد که خورشت‌های بسیار خوش‌ مزه‌ای دارد و غذاهایی مانند آش دوغ، سوپ‌های ایرانی و انواع خورشت مانند فسنجان نیز در لیست غذاهای خود جا داده است.

رستوران سودی نیز از مواد غذایی حلال در پخت غذاهای خود استفاده می‌کند و محیطی کاملا خانوادگی و دوستانه مناسب برای گذراندن یک روز خوب در کنار خانواده یا دوستان دارد. از امکانات این رستوران می‌توان به امکان نشستن در فضای باز، سرویس بیرون‌بر اشاره کرد.

خورشت قیمه و خورشت قرمه سبزی رستوران سودی

منبع عکس: restaurantguru.com

  • ساعات کار: ۱۱ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: استانبول، آتاشهر، خیابان آتاپارک، محله آتاترک، فروشگاه ترنديست، پلاک ۲۱ (مشاهده روی نقشه)
  • وب‌سایت:  sudirestoran.com
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۶۲۶۶۶۰۳۶+

رستوران گیلان

کافه رستوران گیلان رستورانی ایرانی با غذاهای ایرانی و شمالی است که در محله آسی بادم قرار دارد. فضای این رستوران کوچک و خودمانی است؛ اما امکان نشستن در فضای باز نیز دارد. کیفیت غذایی این رستوران مناسب است؛ مخصوصا اگر دلتان هوس قورمه‌سبزی ایرانی یا غذای گیلانی مانند میرزاقاسمی کرده است، این رستوران بهترین گزینه می‌تواند باشد.

در رستوران گیلانی غذاها با گوشت حلال طبخ می‌شوند و همچنین غذاهای مناسب گیاه‌خواران نیز وجود دارد. در هر سه وعده پذیرای مهمانان است و از نظر قیمت مقرون به‌ صرفه ارزیابی شده‌ است.

  • ساعات کار: ۹ صبح تا ۱۰ شب
  • آدرس: استانبول، کادیکوی، محله‌ آسی‌بادم، میدان اوموت (مشاهده روی نقشه) 
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۶۳۲۵۶۶۱۵+

رستوران گلستان

رستوران گلستان از دیگر رستوران‌های ایرانی محبوب در استانبول است که انواع غذاهای با کیفیت ایرانی و ترکیه‌ای با گوشت حلال در آن طبخ می‌شود. این رستوران در محله شیشلی استانبول قرار گرفته است و برای کسانی که در حوالی این محل زندگی می‌کنند، بهترین گزینه برای غذای ایرانی است. در این رستوران با فضایی زیبا و مدرن روبه‌‌رو می‌شوید که در آن بهترین خدمات را به شما ارائه می‌کنند. رستوران گلستان به کبا‌ب‌ زغالی و زرشک پلو معروف است و لازم است بدانید که در این رستوران خدمات بیرون‌‌بر ارائه نمی‌شود.

  • ساعات کار: ۱۲ ظهر تا ۱۰ شب
  • آدرس: استانبول، شیشلی، محله اینونو، پلاک ۸۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۲۲۳۲۵۵۰۵+

کافه رستوران میسا

کافه رستوران میسا از رستوران‌های دنج و خودمانی در خیابان ساکیز گولوی استانبول است که بین ایرانیان از محبوبیت خاصی برخوردار است. فضای رستوران خیلی بزرگ نیست؛ اما پخش موسیقی ملایم و دکوراسیون جذاب، فضای آن را دوست داشتنی کرده است. در این رستوران دنج انواع غذاهای ایرانی به‌ ویژه غذاهای سنتی مانند اشکنه کشک و کباب تابه‌ای طبخ می‌شود و در سه وعده صبحانه، ناهار و شام به مشتریان خدمت‌‌رسانی می‌کند. تنوع نوشیدنی در رستوران میسا زیاد است و سطح قیمت‌ها متوسط ارزیابی شده است.

  • ساعات کار: ۹:۳۰ صبح تا ۱۰:۳۰ شب
  • آدرس: استانبول، خیابان ساکیز گولو، پلاک ۲۱
  • شماره تماس: ۹۰۲۱۶۳۳۶۶۸۶۲+

نمای ورودی کافه رستوران میسا

منبع عکس: commons.wikimedia.org

اگر تجربه غذا خوردن در بهترین رستوران های ایرانی استانبول را دارید یا رستوران ایرانی دیگری در این شهر می‌شناسید، اطلاعات و نظرات خود را با ما و سایر کاربران کجارو به اشتراک بگذارید.

پرسش‌های متداول

بهترین رستوران های ایرانی استانبول کدامند؟

رستوران ریحون، رستوران شهرزاد، رستوران آسمان، رستوران مژگان، رستوران شیراز، رستوران فارسی، رستوران گرند شاندیز، رستوران دریاکنار، رستوران زلفا، رستوران سودی، رستوران گیلان، رستوران گلستان، کافه رستوران میسا

کدام رستوران استانبول در ایران شعبه دارد؟

شعبه مرکزی رستوران فارسی در مرکز شهر استانبول، در ایران است.

کدام رستوران ایرانی در استانبول منوی فست‌فود دارد؟

رستوران گرند شاندیز در حوالی میدان تکسیم قرار دارد که با انواع غذاهای لذیذ ایرانی و انواع فست فود میزبان مهمانان است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه