بهترین پیتزا فروشی تهران کجاست | 20 پیتزا معروف + آدرس

فاطمه حکمت شعار
فاطمه حکمت شعار پنجشنبه، ۲۱ بهمن ۱۴۰۰ ساعت ۱۴:۰۶
بهترین پیتزا فروشی تهران کجاست | 20 پیتزا معروف + آدرس

در میان رستوران‌ها و فست‌فودهای فراوان پایتخت که هریک مخصوص سلیقه و ذائقه خاصی است، انتخاب بهترین پیتزا فروشی تهران کار ساده‌ای نیست.

رستوران‌گردی و شکم‌گردی در آن‌ها یکی از محبوب‌ترین تفریحات امروز است. اگر به به‌عنوان فردی علاقه‌مند به غذاهای فست فودی، به‌دنبال بهترین پیتزا تهران هستید، باید بدانید که پیتزافروشی های بسیاری در سراسر پایتخت وجود دارند که پیتزاهای لذیذ برای مشتریانشان سرو می‌کنند.

پیتزا غذای خوشمزه و پرطرفداری که از ایتالیا راه خود را به اقصانقاط دنیا باز کرده است، از دهه ۴۰ خورشیدی به‌عنوان غذایی لوکس و تجملاتی از دیار فرنگ به ایران راه یافت. پس از دهه ۷۰ خورشیدی نیز پیتزا به سرعت به یکی از محبوب‌ترین غذاهای ایرانیان مبدل شد و چون پاستا به سبک و سیاق وطنی تن داد و حتی سر از فرهای کوچک خانگی درآورد. 

اکنون و پس از عمر حدودا ۶۰ ساله این ایتالیایی دوست‌داشتنی در ایران، پیتزا با تنوع فراوان در جای‌جای کشور قد علم کرده است و با ماهیت ایرانی،‌ ایتالیایی یا آمریکایی بر سر سفره ایرانیان حاضر می‌شود.

تعداد پیتزا فروشی‌های کشور، به‌خصوص در پایتخت، همچنان روند افزایشی دارند و نام‌های تازه یا شعبات جدیدی از برند‌های معروف را روزانه در گوشه‌گوشه شهر خواهید یافت. ازاین‌رو،‌ انتخاب بهترین‌های این صنعت خوشمزه و پرطرفدار در میان انبوه تولیدکنندگان آن،‌ کار ساده‌ای نیست. این مقاله فارغ از رتبه‌بندی خاص و با توجه به سلایق مختلف، به معرفی ۲۰ پیتزافروشی معروف در تهران پرداخته است که سهم بیشتری از توجه اهالی پایتخت را به خود اختصاص داده‌اند.

بهترین پیتزا تهران:

پیتزا داوود؛ اولین و قدیمی‌ترین پیتزا فروشی تهران

  • آدرس پیتزا داوود: خيابان جمهوری، پل حافظ، خيابان نوفل لوشاتو، جنب بيمارستان مروستی ،كوچه لولاگر، پلاک ۱۰ (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزا های قدیمی تهران

پیتزا داوود

منبع عکس: فیدیلیو؛ نام عکاس: ناشناس

سال ۱۳۴۰ خورشیدی داخل کوچه‌ای قدیمی در خیابان نوفل ‌لوشاتوی تهران، ‌اولین پیتزا فروشی تهران و ایران افتتاح شد. کوچه لولاگر که به کوچه قرینه پایتخت نیز شهرت دارد، امروزه بیشتر به‌واسطه مغازه کوچک و معروف پیتزا‌ فروشی،‌ شناخته می‌شود. پیتزا فروشی که علاوه بر اولین بودن،‌ به‌واسطه منش خاص موسس فقیدش، به شهرت و محبوبیت رسید.

مردم بسیاری وجود دارند که از سر کنجکاوی یا شنیدن آوازه پیتزا داوود، راهی این محله قدیمی پایتخت شده و خود را به یک پیتزای ساده و معمولی، اما با اصل و نسب مهمان می‌کنند. پیتزا داوود قطعا بهترین پیتزای تهران نیست؛ اما اولین پیتزایی است که اهالی پایتخت بیش از نیم قرن پیش از این، به‌عنوان یک غذای لوکس فرنگی با آن آشنا شدند.

اولین پیتزا فروشی تهران و ایران در سال ۱۳۴۰ خورشیدی توسط شخصی به نام «داوود فرجی‌ پور» و رفیق ارمنی‌تبارش در خیابان لولاگر تهران افتتاح شد

قصه اولین پیتزا فروشی ایران چنانچه ذکر شد به سال ۱۳۴۰ خورشیدی برمی‌گردد. زمانی که شخصی به نام «داوود فرجی‌ پور» و رفیق ارمنی‌تبارش تصمیم به بازگشایی دکانی کوچک و تهیه و فروش یک غذای ایتالیایی‌الاصل خاص و ناشناخته می‌گیرند. قیمت هر پیتزا در آن سال‌ها حدود ۱۱ قران پول رایج مملکت بود و از این جهت غذایی تقریبا لوکس و تجملاتی به نظر می‌آمد.

 پس از گذشت چند سال که مغازه جان گرفت و مشتریان ثابتی پیدا کرد،‌ مرد ارمنی مهاجرت می‌کند و داوود را با کسب و کارش تنها می‌گذارد؛ اما پیتزا فروشی همچنان و هنوز به کار خود ادامه داده و به یکی از معروف‌ترین پیتزا فروشی‌های تهران تبدیل می‌شود.

عمده شهرت پیتزا داوود به همین اصالت ۶۰ ساله برمی‌گردد و سبک و سیاق خاصی که در هیچ یک از هم‌صنفان آن نخواهید یافت. اینجا خبری از سالاد و سیب‌زمینی سرخ کرده نیست و تنها هفت نوع پیتزا برای فروش دارند.

روش سرو غذا نیز در این مکان منحصربه‌فرد و متفاوت است؛ قبل از آماده‌شدن پیتزا، تکه‌های ضخیم و نامنظمی از معمولی‌ترین و قدیمی‌ترین کالباس موجود، به‌همراه آویشن و سس کچاپ داخل تکه‌ای فویل به‌عنوان پیش‌غذا و به‌صورت رایگان به مشتریان عرضه می‌شود.

سبک پخت پیتزا داوود را نیز همانند ۶۰ سال گذشته، تکه خمیری نازک، حجم زیادی از کالباس، سوسیس، پنیر، سس گوجه و آویشن تشکیل می‌دهد تا به گفته خودشان، طعم اولین پیتزای ایران را با همان مواد اولیه ابتدایی همه چشیده باشند.

با این حال، پیتزا داوود مشتریان بسیاری دارد که فضای کوچک مغازه پذیرای همه آن‌ها نیست و عده‌ای مجبورند روی صندلی‌های پلاستیکی داخل کوچه غذای خود را میل کنند. اگر هوس امتحان کردن پیتزا داوود به سراغتان آمد،‌ توجه داشته باشید که اینجا نه می‌توان خبری از بهداشت گرفت و نه کیفیت؛ تنها نوستالژی است که نفس می‌کشد.

پیتزا پاشا؛ یک نوستالژی معمولی و پر ازدحام

  • آدرس پیتزا پاشا: خیابان مطهری، نرسیده به سهروردی، خیابان جهانتاب، پلاک ۱۳ (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزا های قدیمی تهران

پیتزا پاشا

منبع عکس: Foursquare؛ نام عکاس: ناشناس

فست فود پاشا (پیتزا پاشا) یکی از قدیمی‌ترین پیتزا فروشی‌های تهران و خیابان مطهری است. یک پیتزا فروشی معمولی، اما بسیار شلوغ که عمده محبوبیت‌اش را از طعم نوستالژیک پیتزاها دارد.

محیط ساده، صمیمی و خانوادگی پیتزا پاشا یکی از مهم‌ترین موارد جذب مشتریانی به حساب می‌آید که به دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی در رستورانی ولو کوچک علاقه نشان می‌دهند. از این جهت به‌خصوص در روزهای تعطیل با انبوهی از جمعیت مواجه خواهید شد که در صف انتظاری طولانی ایستاده‌اند تا خود را مهمان یک لقمه نوستالژی لذیذ و نسبتا با کیفیت کنند.

پیتزاهای پاشا نه در دسته پیتزاهای حجیم آمریکایی قرار می‌گیرد و نه چون پیتزاهای نازک ایتالیایی است؛ یک خمیر متوسط با تاپینگ‌های مختلف و پنیر فراوان و کشدار که برای بسیاری از افراد طعم قدیمی‌ترین پیتزاهای ایران را تداعی می‌کند

با این حال، وقتی سخن از کیفیت به میان می‌آید،‌ شاید پیتزا پاشا در بالای فهرست بهترین‌ها قرار نگیرد؛ اما محصولات این رستوران به نسبت قیمت متوسط آن، از کیفیت مطلوبی برخوردارند. بیش از کیفیت، سابقه و شهرت پیتزا پاشا است که مشتریان را به ایستادن در صف‌های طولانی و انتظار برای خالی شدن میز ترغیب می‌کند.

پیتزاهای این فست فود قدیمی پایتخت نه در دسته پیتزاهای حجیم آمریکایی قرار می‌گیرد و نه مانند پیتزاهای نازک ایتالیایی است؛ یک خمیر متوسط با تاپینگ‌های مختلف و پنیر فراوان و کشدار که برای بسیاری از افراد طعم قدیمی‌ترین پیتزاهای ایران را تداعی می‌کند.

علاوه بر حدود ۲۰ نوع پیتزا، لازانیا، غذاهای پرسی چون استیک، جوجه چینی،‌ میگو سرخ‌کرده و فیله کباب، ساندویچ‌های گرم چون چیزبرگر، همبرگر، زبان و هات‌داگ، ساندویچ‌های سرد چون کلاب ساندویچ، ژامبون مرغ و گوشت،‌ رست بیف و مرغ دودی در کنار سالاد،‌ سیب‌زمینی سرخ کرده و چیپس و پنیر،‌ منوی ساده فست فود پاشا را تشکیل می‌دهد.

پیتزا ادبرت؛ پیتزای ایرانی و اقتصادی در کافه‌ای کلاسیک

  • آدرس پیتزا ادبرت: خیابان کریمخان، خیابان حسینی، پلاک ۴۶ (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزا های قدیمی تهران

پیتزا ادبرت

منبع عکس: Foursquare؛ نام عکاس: ناشناس

پیتزا ادبرت (Edbert) یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پیتزا فروشی‌های پایتخت به حساب می‌آید که فضای دنج و نوستالژیک و دکوراسیون داخلی کلاسیک و جذابش،‌ طرفداران ویژه‌ای دارد.

ادبرت در واقع مغازه‌ای کوچک با چند میز و صندلی لهستانی و رومیزی‌های پارچه‌ای است که چون ماشین زمان، شما را با خود به گذشته‌ای دور و دوست‌داشتنی خواهد برد. شاید اکنون این فست فود قدیمی شهر قابل قیاس با رقبای جدید نباشد یا غذایش به کیفیت سابق عرضه نشود؛ اما طعم غذای ادبرت نیز گویی به امروز تعلق ندارد و برای بسیاری از افراد، مزه روزگار خوش کودکی می‌دهد.

طعم غذاها خانگی به نظر می‌رسد و پیتزا‌ی ادبرت را می‌توان یک پیتزای کاملا ایرانی معرفی کرد. در میان انواع پیتزا و ساندویچ و پیش‌غذای ادبرت، پیتزا مکزیکی، پیتزا مخلوط، پیتزا ویژه، ساندویچ رست‌بیف و همچنین چیپس و پنیر ادبرت، محبوبیت بیشتری دارد. لیوان‌های دو جداره مخصوص ادبرت نیز که نوشیدنی را خنک نگه می‌دارند، برای مشتریان این مکان بسیار جالب‌توجه است.

قیمت‌ها در ادبرت بسیار مناسب و اقتصادی در نظر گرفته شده و با وجود محیط دلچسبی که دارد، به‌دلیل کوچکی فضا و جای پارکی که به‌سختی یافت می‌شود،‌ بسیاری تمایل دارند غذای خود را به‌صورت بیرون‌‌بر از ادبرت دریافت کنند.

پیتزا میخوش؛ به صرف یک پیتزای نوستالژیک حجیم

  • شعبه یوسف آباد: میدان گلها، کاج شمال، میدان سلماس ، جنب بانک ملت (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو، کامرانیه شمالی، خیابان لواسانی (فرمانیه)، خیابان صالحی (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه بلوار فردوس: صادقیه، بلوار فردوس شرق، نبش رامین شمالی، پلاک  ۲۵۷ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه سهروردی: سهروردی شمالی، نرسیده به میدان پالیزی، پلاک ۷۰۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه شهر آرا: جلال ال احمد، خیابان شهرآرا (آرش مهر) ، رو‌به‌روی پارک شهرآرا، پلاک ۷۰ (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزا های قدیمی تهران

پیتزای حجیم میخوش

منبع عکس: فودیسم؛ نام عکاس: ناشناس

پیتزا میخوش از دیگر فست‌ فود‌های قدیمی، شلوغ و محبوب پایتخت است که شعبه‌های متعددی نیز در سطح شهر دارد. شکل و شمایل نوستالژیک پیتزاهای میخوش هنوز طرفداران ویژه‌ای داشته و این محبوبیت،‌ همواره به شلوغی و ازدحام و صف‌های طویل در این فست فود می‌انجامد.

کیفیت بالای مواد،‌ حجم زیاد غذا،‌ سرویس‌دهی مطلوب و قیمت نسبتا مناسب،‌ از جمله ویژگی‌هایی به حساب می‌آید که نام پیتزا میخوش را در میان بهترین پیتزا فروشی‌های تهران بر سر زبان‌ها انداخت. البته از سابقه این پیتزا فروشی نیز به‌عنوان یکی از المان‌های شهرت و محبوبیت، نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

پیتزاهای قطور میخوش، سبکی مشابه پیتزای آمریکایی دارند و حجیم و به اصطلاح بسیار پر ملاط تهیه می‌شوند و شکل و طعمی نوستالژیک دارند

 پیتزاهای قطور میخوش، سبکی مشابه پیتزای آمریکایی دارند و حجیم و به اصطلاح بسیار پر ملاط تهیه می‌شوند. شکل و طعم این پیتزا نیز به همان صورتی است که تا یک دهه پیش،‌ به‌تنهایی و به دور از تنوع و رقابت فعلی، در ایران رواج داشت.

علاوه بر پیتزا،‌ انواع ساندویچ و برگر میخوش، سس مخصوص دست‌ساز و نیز سالاد‌ها به‌خصوص سالاد سزار آن، بسیار لذیذ و محبوب است و طرفداران فراوانی در میان مشتریان میخوش دارد.

 بسیاری بر این عقیده‌اند که علاوه بر پیتزاهای حجیم این فست فود، سالاد سزار متوسط میخوش نیز به‌راحتی دو تا سه نفر را کاملا سیر می‌کند و طعم مرغ سوخاری آن در میان رقبا نظیر ندارد.

پیتزا نایت؛ صرف یک پیتزای کلاسیک در فضایی مدرن

  • شعبه اندرزگو: فرمانیه، بلوار اندرزگو به‌سمت شرق، بعد از بلوار قیطریه، نبش خیابان عبداللهی جنوبی، پلاک ۲۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه سعادت‌آباد: بلوار سعادت‌آباد،‌ نبش خیابان ۳۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پاسداران: پاسداران، بوستان پنجم، نبش پايدارفرد (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط رو به بالا
  • بهترین پیتزا های قدیمی تهران

پیتزا نایت تهران

منبع عکس: صفحه اینستاگرام پیتزا نایت؛ نام عکاس: ناشناس

پیتزا نایت (پیتزا شب) یکی از با سابقه‌ترین فست فودهای تهران است که از تابستان سال ۱۳۶۵ خورشیدی، فعالیت خود را آغاز کرد. این مجموعه قدیمی، هدف خود را ارائه غذاهایی با کیفیت بسیار بالا و با طعمی متفاوت ذکر می‌کند و خط‌مشی حرفه‌ای رستوران را نیز پرهیز از تقلید در تمام زمینه‌ها می‌داند.

با این چشم‌انداز،‌ این اعتقاد وجود دارد که طراحی داخلی رستوران نایت با دکوراسیون مدرن و نورپردازی خاص و متفاوت، تجربه حسی تازه را در افراد ایجاد کند؛ اما برخی از مشتریان معتقدند که این نوع نورپردازی رنگی، با همه جذابیت‌های مدرنی که دارد، گاهی آزاردهنده نیز به نظر می‌رسد.

منوی فست فود نایت،‌ صرفا بر پیتزا متمرکز شده است و هر دو نوع پیتزا آمریکایی و پیتزا ایتالیایی در این رستوران سرو می‌شود؛ بنابراین مشتریان می‌توانند بنا بر ذائقه و سلیقه خود، هریک از این پیتزا‌ها را سفارش دهند. علاوه بر پیتزا، چون دیگر رستوران‌های فست فود، انواع پیش‌غذا، سالاد و نوشیدنی نیز در منوی رستوران نایت به چشم می‌خورد.

پیتزا کلاسیک و پیتزا ویژه نایت از جمله محبوب‌ترین پیتزاهای این رستوران است و سیب‌زمینی آن نیز از پرطرفدارترین آیتم‌های منوی غذای نایت به شمار می‌آید. پیتزا مارگایتا، پپرونی هالوپینو، پیتزا میکس، پیتزا استیک، پیتزا لاکچری، پیتزا رولین، پیتزا رولین مکزیکی، برگر پیتزا و پیتزا چیکن گارلیک، بخشی از منوی پیتزاهای آمریکایی نایت را تشکیل می‌دهد.

از میان پیتزاهای ایتالیایی نایت نیز می‌توان به پیتزا مارگاریتا، چانو استیک، نایت اسپشیال، چیکن پستو، چیکن باربیکیو، پیتزا سیر و استیک، پیتزا پپرونی،‌ پیتزا سرآشپز و پیتزا مارینا (وجترین) اشاره کرد.

هرچند پیتزا نایت هنوز از برندهای معروف پیتزا در تهران محسوب می‌شود؛ اما عده‌ای از مشتریان اعتقاد دارند، نایت از روزهای اوج خود بسیار فاصله گرفته و کیفیت سابق را حفظ نکرده است. از سوی دیگر، به زعم مراجعان و با توجه به افت کیفیت،‌ هزینه دریافتی رستوران افزایش یافته و توجه به نیاز مشتری (مشتری‌مداری) در این رستوران معروف پایتخت، تا حدودی نادیده گرفته می‌شود.   

پیتزا چمن؛ یک نوستالژی معمولی و پایدار

  • آدرس پیتزا چمن: نیاوران، میدان شهید باهنر، نبش کوچه خان سفید، پلاک چهار (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین پیتزا های قدیمی تهران

پیتزا چمن تهران

منبع عکس: صفحه اینستاگرام پیتزا چمن؛ نام عکاس: ناشناس

فست فود چمن که به پیتزا چمن شهرت دارد، یکی از قدیمی‌ترین فست فودهای شمال تهران به حساب می‌آید که بسیاری از اهالی پایتخت، با ساندویچ‌ها و پیتزاهای آن خاطره دارند. این پیتزا فروشی معروف تهران در سال ۱۳۶۷ خورشیدی افتتاح شد و همچنان یکی از مکان‌های نوستالژی و محبوب علاقه‌مندان به پیتزا باقی مانده است.

ازاین‌رو،‌ پیتزا چمن همواره شلوغ و پر مشتری به نظر می‌آید؛ حتی طبقه فوقانی ساختمان که به سفارش‌های بیرون بر اختصاص دارد  نیز مملو از جمعیتی می‌شود که در صف ایستاده‌اند. در طبقه زیرین این پیتزا فروشی، جای اندکی برای نشستن مشتریان وجود دارد و برخی از آن‌ها، از فضای باز بیرون رستوران، برای صرف غذا استفاده می‌کنند.

انواع ساندویچ‌های تنوری چمن، به‌ویژه هات داگ و ژامبون تنوری آن،‌ مشهور و زبانزد است و ساندویچ زبان چمن نیز به نسبت سایر ساندویچ‌های این فست فود، محبوبیت بالایی دارد. استفاده از سس مخصوص و چیپس و پنیر داخل ساندویچ، یکی از دلایل اقبال شهروندان به ساندویچ معروف کالباس تنوری چمن معرفی می‌شود. ساندویچ کباب مخصوص، ساندویچ استیک و ساندویچ فیله مرغ از دیگر ساندویچ‌های معروف فست فود چمن به حساب می‌آیند.

منوی محدود پیتزاها نیز شامل پیتزا مخصوص، پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا مرغ و قارچ، پیتزا قارچ، پیتزا سبزیجات، پیتزا پپرونی و قارچ، پیتزا پنیر و پیتزا مخصوص بدون مواد می‌شود؛ در این میان،‌ پیتزا گوشت و قارچ و پیتزا مخصوص چمن از محبوبیت بیشتری برخوردارند.

برخی طعم پیتزاهای چمن را با مزه خوش روزگار کودکی مقایسه می‌کنند و گروهی نیز این سبک از پیتزای قدیمی و معمولی را نمی‌پسندند. عده‌ای از مشتریان نیز اعتقاد دارند که کیفیت غذاهای چمن تغییر کرده است؛ اما حس نوستالژی آن را نمی‌توان نادیده گرفت.

کیفیت معمولی مواد اولیه،‌ حجم اندک پیتزا و ساندویچ، عدم تناسب قیمت با حجم و کیفیت غذا، فضای کوچک برای نشستن، دکوراسیون ساده و رفتار سرد پرسنل، از جمله انتقادات مشتریان پیتزا چمن است.

پیتزا سیب ۳۶۰؛ بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای در حوزه پیتزا

  • شعبه شیراز جنوبی: شیراز جنوبی، پایین‌تر از اتوبان همت، بلوار آقا علیخانی، پلاک ۲۵٫١ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه هروی: میدان هروی، گلستان پنجم شرقی، خیابان ضابطی، پلاک ٢٧ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه عباس ‌آباد: خیابان شریعتی، ابتدای خیابان بهشتی، خیابان اندیشه، نبش میرزای زینالی، پلاک ٢ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پیروزی: خیابان پیروزی، بین خیابان پیچک و خیابان کلینی، پلاک ۶۸۳ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه نارمک: جانبازان شرقی، خیابان مصطفوی (لادن جنوبی)، پلاک ۴٢ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، بلوار فرحزادی (دریا)، بلوار نـورانی، پلاک ٢١ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه نازی آباد: نازی آباد، خیابان رجایی، خیابان اکبر مشهدی، پلاک ١۶١ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه مجیدیه: بزرگراه رسالت، خیابان اثنی عشری، پلاک ١۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه ستارخان: خیابان ستارخان، روبه‌روی خیابان حبیب‌الهی، نبش خیابان تاکستان، پلاک ٥٢٣ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه کارگر: خیابان کارگر جنوبی، ابتدای خیابان آذربایجان، پلاک ١٨٨ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه یافت آباد: بزرگراه آیت‌الله سعیدی، بالاتر از چهارراه یافت آباد، جنب بوستان نوجوان، پلاک ۶٨٧ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه ولنجک: ولنجک، میدان دانشجو، ابتدای خیابان درکه، پلاک ۴٢١ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه شهرک غرب: شهرک غرب، میدان صنعت، رو‌به‌روی مجتمع تجاری میلاد نور، نبش مجتمع تجاری شهرک غرب (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پونک: پونک، ٣٥ متری گلستان (بلوار مخبری)، بین خیابان ایران‌زمین و اتوبان ستاری، پلاک ۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه تهرانپارس: تهرانپارس، فلکه چهارم، خیابان وفادار شرقی، پلاک ۱۰۵۰ (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزاهای زنجیره ای تهران

پیتزا مثلثی سیب 360

منبع عکس: سایت سیب ۳۶۰؛ نام عکاس: ناشناس

مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای  پیتزا سیب ۳۶۰ یکی از معتبر‌ترین و معروف‌ترین پیتزا فروشی‌ها و از بهترین پیتزاهای زنجیره ای تهران است. این مجموعه را بزرگ‌ترین مجموعه رستوران زنجیره‌ای در حوزه پیتزا می‌‌دانند که با تاسیس شعب متعدد در سطح شهر، دسترسی مشتریان را به محصولات خود ساده‌تر می‌کند.

استفاد از مواد اولیه استاندارد و به حداقل رساندن استفاده از سوسیس و کالباس و سایر گوشت‌های فرآوری شده از اهداف مهم پیتزا سیب معرفی می‌شود. تنوع بالا و نوآوری فصلی در منوی پیتزا سیب نیز یکی از موارد جالب‌توجه مشتریان این مجموعه است.

در راستای تمرکز بر سلامت مشتریان، در پیتزا سیب از سرخ‌کردن مواد خبری نیست و حتی میزان پنیر چرب نیز به حداقل رسیده؛ اما در نهایت لذیذترین طعم ممکن را به مشتری عرضه می‌کنند

در راستای تمرکز بر سلامت مشتریان، در پیتزا سیب از سرخ‌کردن مواد خبری نیست و حتی میزان پنیر چرب نیز به حداقل رسیده است؛‌ اما در نهایت لذیذترین طعم ممکن را به مشتری عرضه می‌کنند.

پیتزا‌های آمریکایی با ظاهر متفاوت مثلثی شکل، پیتزاهای ایتالیایی، غذاهای کم‌کالری، ساندویچ‌ها، برگرهای لذیذ، انواع سالاد و سیب‌زمینی‌های آغشته در پنیر و سس قارچ، منوی اصلی پیتزا سیب را تشکیل می‌دهد. در کنار پیتزاهای دایره شکل و نازک ایتالیایی، پیتزاهای مثلثی شکل و حجیم آمریکایی یکی از متفاوت‌ترین پیتزاهای موجود در مجموعه سیب محسوب می‌شود.

علاوه بر تنوع، کیفیت و سلامت، از دیگر نکات قابل‌توجه در این فست‌ فود معروف پایتخت، اجرای دانش مهندسی صنایع غذایی در هنر آشپزی و ارائه یک محصول واحد در تمامی شعبه‌ها است. به عبارت دیگر، با استفاده از تکنولوژی در آموزش، حجم و طعم پیتزا در کلیه شعب سیب یکسان بوده و بر پایه یک دستور پخت واحد تهیه می‌شود.

 محیط تمیز، رفتار محترمانه پرسنل، فروش آنلاین، کاهش هزینه مجموعه و در مقابل توجه به اقتصاد خانوار و به عبارت بهتر ارائه محصول با کیفیت و مرغوب و درجه یک برای بدنه اصلی جامعه (قشر متوسط) از دیگر مواردی است که موفقیت، شهرت و محبوبیت پیتزا سیب را در میان مردم مضاعف می‌سازد.

 اکنون مجموعه رستوران زنجیره‌ای پیتزا سیب ۳۶۰، بیش از ۳۰ شعبه فعال در سطح شهر تهران و چند شعبه در شهرهای دیگر ایران دارد. امکان سرویس‌دهی در پیتزا سیب محدودیت نداشته و  این مجموعه از مناطق لوکس تا عادی مرکز شهر و از مراکز شلوغ خرید تا مغازه‌های محلی را پوشش می‌دهد. 

پیتزا پرپروک؛ خالق اولین پیتزا پنجره‌ای در ایران

  • شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، خیابان سرو غربی، خیابان ریاضی بخشایش، پلاک ۱۸ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه ولنجک: بلوار دانشجو، رو‌به‌روی مرکز خرید ولنجک، نبش گلستان سوم (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه تهرانپارس: تهرانپارس، خيابان ١٤٢ غربی، بین رشید و ١١٣، پلاک ١٠٨ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه گیشا: انتهای خیابان ۲۲، خیابان یاس، پلاک یک (رو‌به‌روی بوستان گفت‌وگو) (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه کوروش: اتوبان شهید ستاری، مجتمع تجاری کوروش، طبقه هفتم، فودکورت بام کوروش (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه قیطریه: رو‌به‌روی پارک قیطریه، نبش کوچه شب افروز، پلاک ۹۷، طبقه همکف (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پاسداران: پاسداران، تقاطع داوود اسلامی و گلستان پنجم، پلاک ۶۰ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه آرژانتین: میدان آرژانتین، شهروند بیهقی، بال غربی، طبقه اول، فودکورت ۲۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه آپادانا: سهروردی شمالی، خیابان آپادانا (خرمشهر)، نرسیده به خیابان قنبرزاده (مصلی)، پلاک ۱۲۵ (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزاهای زنجیره ای تهران

پیتزا پنجره ای پرپروک

منبع عکس: سایت پرپروک؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران زنجیره‌ای پرپروک یکی از بهترین و پر‌طرفدارترین فست‌فود‌های تهران است که عمده شهرتش را از تنوع بالا و خلاقیت در معرفی طعم‌های جدید دارد. کیفیت بالای غذا، نحوه سرویس‌دهی و قیمت ایدئال این رستوران نیز از جمله امتیازاتی محسوب می‌شود که مشتریان پرپروک معمولا به آن اشاره می‌کنند.

فست فود پرپروک (واژه‌ای کردی به‌معنای پروانه) از سال ۱۳۷۵ خورشیدی کار خود را در مغازه‌ای ۴۰ متری در محله سعادت‌آباد تهران آغاز و به سرعت روند رو به رشد خود را طی کرد. این مجموعه از همان بدو تاسیس تاکنون، جایگاه خود را در میان برترین و خلاق‌ترین برند‌های صنایع غذایی کشور نیز حفظ کرده است.

پرپروک در زمانی که شکل دایره‌ای پیتزا برای همگان به عنصری ثابت تبدیل شده بود،‌ برای اولین بار ظاهر کلاسیک آن را به مربع تغییر داد و سس مخصوص را جایگزین کچاپ کرد

 پرپروک در زمانی که شکل دایره‌ای پیتزا برای همگان به عنصری ثابت تبدیل شده بود،‌ برای اولین بار ظاهر کلاسیک آن را به مربع تغییر داد و سس مخصوص را جایگزین کچاپ کرد و بدین ترتیب گام بلندی در جهت محبوبیت و شهرت خود برداشت.

 ارائه مدل جدید و خلاقانه‌ای از پیتزا با نام «پیتزا پنجره‌ای» و همچنین استفاده از سس مخصوصی با طعم استثنایی، محبوبیت پرپروک را در میان مردم به‌شکل قابل‌توجهی افزایش داد. از سویی دیگر پرپروک معمولا پیتزا را با حجم فراوانی از مواد و پنیر تهیه می‌کند که برای علاقه‌مندان به پیتزای حجیم و به اصطلاح پر ملاط، گزینه خوبی می‌تواند باشد.

بدون مراجعه حضوری به شعب پرپروک نیز می‌توانید از طریق آنلاین پیتزای دلخواه خود را سفارش داده و دریافت کنید. نکته جالب‌توجه در این میان،‌ حضور شخص شما به‌عنوان «سرآشپز آنلاین» و ساخت پیتزای مخصوص به خود با مواد اولیه پیشنهادی است.

در این رستوران گزینه دیگری نیز تحت عنوان «پیتزا پارتی» وجود دارد. این پیتزای مخصوص، یک پیتزای بزرگ ۷۰ سانتی و متشکل از یک تا چهار پیتزای مختلف خواهد بود که به انتخاب و سفارش مشتری و به جهت استفاده در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها تهیه می‌شود.

به‌طور کل غذاهای پرپروک در پنج دسته غذایی پیتزا، ساندویچ، سوخاری، پیش‌غذا، نوشیدنی و انواع دسر قرار می‌گیرد و ظاهرا کیفیت آن در همه شعبه‌ها یکسان نیست.

پیتزا باروژ؛ یک پیتزای نازک و ایتالیایی مملو از پنیر

آدرس شعبه‌های مجموعه رستوران‌های باروژ:

  • شعبه میرداماد: میرداماد، میدان مادر، خیابان مهرورز، نبش شریفی (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه گیشا: گیشا، کوی نصر، خیابان ناظریان قمی، بین خیابان ۱۵ و ۱۷ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، میدان فرهنگ، ابتدای ۲۴ متری، پلاک ۷ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه یوسف آباد: یوسف آباد، نبش خیابان ۶۰، پلاک ۴۳۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه سردار جنگل: سردارجنگل، بلوار عدل شمالی، نبش بهار، جنب اتو جاوید (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه آجودانیه: آجودانیه، نبش دهم شرقی (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه الهیه: الهیه، شریفی منش، مریم شرقی، انتهای مریم، پلاک ۸ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه بام‌لند: انتهای اتوبان همت، خروجی دریاچه خلیج فارس (کاشانی جنوبی)، میدان موج، بلوار موج، مجموعه بام‌لند، بلوک A (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه کوروش: اتوبان ستاری، پاساژ کوروش (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه نمایشگاه: خیابان سئول، نمایشگاه بین‌المللی تهران (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه هایپر استار: کوی ارم، اتوبان شهید باکری، هایپر استار (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط رو به بالا
  • بهترین پیتزاهای زنجیره ای تهران

پیتزا باروژ تهران

منبع عکس: سایت رستوران باروژ؛ نام عکاس: ناشناس

مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای باروژ با نام تجاری «شرکت کوشا فرین جم» از سال ۱۳۸۹ خورشیدی، فعالیت خود را آغاز کرد. اکنون، رستوران باروژ یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین فست‌ فودهای زنجیره‌ای تهران است که بیش از ۱۰ شعبه فعال در سطح شهر دارد. 

توسعه برند و فرایند گسترش رستوران‌های زنجیره‌ای باروژ، در همان سال‌های اولیه اتفاق افتاد و همچنان و به‌صورت پیوسته ادامه دارد. اکنون تقریبا در اکثر نقاط تهران، شعبه‌ای از مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای باروژ‌ به چشم می‌خورد که هدف خود را ارائه غذای سالم ذکر می‌کند.

انواع پیتزا، ساندویچ، سوخاری، برگر، پاستا، سالاد و پیش‌غذا در فست فود باروژ عرضه می‌شود؛ اما معمولا باروژ را با پیتزاهای آن می‌شناسند که در واقع،‌ معروف‌ترین و محبوب‌ترین آیتم منوی این رستوران نیز به حساب می‌آید.

پیتزاهای رستوران باروژ، تنوع بالا و کیفیت مطلوبی دارد و معمولا به سبک ایتالیایی و نازک تهیه می‌شود

پیتزا پپرونی، پیتزا نوستالژی، پیتزا باروژ، پیتزا گریل استیک، پیتزا چیکن آلفردو، پیتزا گریل میکس، پیتزا استیک و سیر، پیتزا رست بیف، پیتزا کارنوسو، پیتزا ملانزانا، پیتزا فورماجیو، پیتزا میگو، پیتزا بلا چاو، پیتزا خامه استیک و پیتزا سبزیجات را از جمله محبوب‌ترین و خوشمزه‌ترین پیتزاهای فست فود باروژ می‌دانند. این پیتزا‌ها معمولا نازک و به سبک ایتالیایی تهیه می‌شود و برای علاقه‌مندان به پیتزاهای نازک و مملو از پنیر،‌ گزینه بسیار مناسب و دلچسبی است.

فضای بزرگ و دکوراسیون جذاب باروژ‌، از مهم‌ترین امتیازات این فست فود معرفی می‌شود و پس از آن، تنوع بالای غذاها،‌ کیفیت مطلوب آن‌ها، کیفیت و تازگی مواد اولیه، طعم نسبتا خوب و به زعم برخی خوشمزه پیتزاها و برخورد محترمانه و صمیمی پرسنل باروژ، در ادامه این فهرست قرار می‌گیرد. با این حال،‌ انتقاداتی نیز به فست فود باروژ‌ وارد شده است که مهم‌ترین آن، به قیمت نسبتا گران این رستوران (به نسبت حجم و کیفیت غذا) برمی‌گردد.

با توجه به شهرت و کیفیت باروژ، ‌این مکان معمولا مملو از جمعیت مشتریان می‌شود؛ بنابراین علاوه بر سفارش حضوری در شعبه‌های متعدد باروژ،‌ می‌توان از دلیوری و سفارش اینترنتی فست فود باروژ نیز استفاده کرد.

پیتزا باگت؛ پیتزای ایتالیایی با نان و سس دست‌ساز

  • شعبه پاسداران: پاسداران، بالاتر از برج سفید، نبش بوستان دهم (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه تهرانپارس: فلکه اول تهرانپارس، گلبرگ، بین رشید و باقری، نبش خیابان ۱۱۳ (شهید صادقی) (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه بلوار فردوس: بلوار فردوس، مابین رامین و گلستان پلاک ۲۵۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه جردن: بلوار آفریقا، بلوار گلشهر، پلاک دو (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، بین چهارراه مسجد و نیایش، نبش کوچه ۳۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه اندرزگو: بلوار اندرزگو، بین کاوه و قیطریه، نبش مهر محمدی جنوبی (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه زعفرانیه: خیابان ولیعصر، رو‌به‌روی پمپ بنزین باغ فردوس، کوچه یکتا، پلاک هشت (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط رو به بالا
  • بهترین پیتزاهای زنجیره ای تهران

پیتزا باگت تهران

پیتزا دیپ دیش باگت؛ منبع عکس: صفحه اینستاگرام رستوران باگت؛ نام عکاس: شهرام جعفری

اولین شعبه از مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای باگت، در سال ۱۳۸۴ خورشیدی تاسیس شد و این عدد، اکنون به هفت شعبه در سطح شهر تهران رسیده است. حال رستوران باگت،‌ یکی از معروف‌ترین فست‌فودهای تهران به حساب می‌آید و طرفداران ویژه‌ای نیز دارد. 

نان‌های مجموعه باگت، با تخمیر طبیعی طولانی مدت و بدون هرگونه مخمر و جوش شیرین یا به عبارت بهتر، به شیوه کاملا روستایی پخت می‌شوند. این شیوه عمل‌ آوری خمیر، روشی قدیمی،‌ طبیعی و سلامت برای پخت نان است و در نهایت، هضم آسان و احساس سبکی بعد از غذا را به‌همراه خواهد داشت.

منوی متنوع رستوران‌های باگت، انواع پیتزا،‌ برگر، ساندویچ،‌ سالاد، مرغ (چیکن کوردن بلو، فیله مرغ سوخاری و مرغ سوخاری) و پیش‌غذا را شامل می‌شود. پیتزاهای این فست فود نیز به دو دسته ایتالیایی و دیپ دیش تقسیم شده است که از جمله آن‌ها می‌توان به پیتزا سیر و استیک، پیتزا مرغ کاری، پیتزا پپرونی، پیتزا بوقلمون، پیتزا مارگریتا، پیتزا سبزیجات، پیتزا مرغ دودی، پیتزا کمبو، پیتزا میت لوف دیپ دیش، پیتزا رسف بیف دیپ دیش و پیتزا کمبو دیپ دیش اشاره کرد.  

محیط خوب و تمیز، رفتار مودبانه پرسنل، سرویس‌دهی سریع، مواد اولیه تازه، سس‌های انحصاری باگت،‌ نان‌های سبک و خوش‌طعم، اندازه و حجم مناسب پیتزاها و کیفیت مطلوب غذاها، از جمله امتیازات مثبت این فست فود معروف پایتخت است. این رستوران سرویس بیرون‌بر نیز دارد و غذا را در محل تحویل مشتری می‌دهد.  

پیتزا سام استریت (استریت آرت)؛ طعم واقعی یک پیتزای ایتالیایی اصیل

  • شعبه تجریش: میدان تجریش، خیابان فناخسرو، انتهای امیرسلام، خیابان غلام جعفری، بالاتر از پاساژ تنديس ، پلاک ۱۰ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه (ASP): ونک، مجتمع آ.اس.پ (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزا های ایتالیایی تهران

پیتزا ایتالیایی سام استریت

منبع عکس: صفحه اینستاگرام سام استریت؛ نام عکاس: ناشناس

سام استریت یا استریت آرت سابق، با خمیرها و پنیر‌هایی که مستقیم از ایتالیا وارد می‌کند، طعم واقعی و با اصالت پیتزای ایتالیایی را به پایتخت ایران آورده است. پیتزاهای متفاوت این فست فود معروف تهران، با مواد اولیه تازه و با کیفیت و طبق دستور اصیل ایتالیایی طبخ می‌شود.

ازاین‌رو، خیلی نباید دنبال نام‌های آشنا در منوی سام استریت گشت و تنها می‌توان از خلاقیت بالای این پیتزا فروشی و کیفیت مثال‌زدنی آن لذت برد. پیتزاهای استریت آرت از نظر دسته‌بندی در دو نوع قرمز و سفید یا «پیتزا با سس گوجه» و «پیتزا با روغن زیتون» قرار می‌گیرد و با تنوع خاص و متفاوت ایتالیایی عرضه می‌شود. نکته جالب‌توجه در این فست فود، وجود فر در سالن اصلی رستوران و سرو غذا مقابل چشم مشتریان است.

پیتزاهای بیضی شکل متنوع استریت آرت در کنار انواع سالاد، برگر، پاستا، سوخاری و دسر در منو گنجانده شده و پیتزاهای شیرین یکی از متفاوت‌ترین و منحصر به فردترین نمونه‌های خوردنی در این مکان به شمار می‌رود. چیپس‌های این رستوران نیز دست‌ساز و تازه است و کیفیت و طعم دلنشینی دارد.

استریت آرت خود را تنها شعبه رستوران از ایتالیا در ایران معرفی کرده و با خمیر و پنیر وارداتی از کارخانه استریت آرت ایتالیا، علاقه‌مندان به این غذای ایتالیایی محبوب را به تجربه‌ای متفاوت و واقعی دعوت می‌کند

استریت آرت چون اکثر هم‌صنفان خود ادعای ایتالیایی بودن ندارد؛ بلکه خود را تنها شعبه رستوران از ایتالیا در ایران معرفی کرده و با خمیر و پنیر وارداتی از کارخانه استریت آرت ایتالیا، علاقه‌مندان به این غذای ایتالیایی محبوب را به تجربه‌ای متفاوت و واقعی دعوت می‌کند. در صورت تمایل می‌توانید تماس بگیرید و از سرویس بیرون‌بر سام استریت نیز استفاده کنید.

 از دیگر خلاقیت‌های جالب‌توجه این رستوران که خصوصا در زمان پاندمی کرونا بسیار مورد توجه قرار گرفت، آماده‌سازی پیتزا و ارسال آن برای مشتریان تحت عنوان «بگیر و بپز» است. تنها کاری که باید انجام دهید، پخت نهایی پیتزا در خانه خواهد بود؛  این پیتزای نیمه آماده را داخل فر خانگی گذاشته و ۱۰ تا ۱۵ دقیقه بعد، نوش جان کنید.

پیتزا ایتالیایی بونو؛ یک پیتزای ایتالیایی اصیل،‌ خاص و متفاوت

  • شعبه ظفر: خیابان ظفر، خیابان تخارستان، خیابان حسن‌‌زاده، نبش کوچه دوم (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه نیاوران: خیابان باهنر، بین سه راه یاسر و مقدسی (ستوده)، نرسیده به خیابان مژده، جنب بانک گردشگری، پلاک ۳۳۹ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پاسداران: خیابان پاسداران، نبش بوستان پنجم، ساختمان سام، طبقه چهار و پنج، فود کورت سام فود هال (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه ولیعصر: خیابان ولیعصر، رو‌به‌روی پارک ملت، نبش کوچه آق‌بانو، پلاک ۲۶۱۵ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه فودکورت سانا: بلوار اندرزگو، بین خیابان علوی و کوچه زمانی، مرکز تجاری سانا (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط رو به بالا
  • بهترین پیتزا های ایتالیایی تهران

پیتزا ایتالیایی بونو

منبع عکس: سایت رستوران بونو؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران بونو یک رستوران ایتالیایی است که از سال ۱۳۸۶ فعالیت خود را در خیابان ظفر تهران آغاز کرد. فضای دنج و آرام رستوران، دکوراسیون زیبا،‌ بهداشت و نظافت محیط، سرویس‌دهی مطلوب،‌ برخورد مناسب پرسنل، طعم خوب و کیفیت بالای غذا، از امتیازات قابل‌توجه رستوران ایتالیایی بونو به شمار می‌آید.

بونو یک رستوران صاحب سبک در تهران است که با شیوه پخت اصیل و متفاوت خود،‌ طرفداران غذاهای ایتالیایی به‌خصوص پیتزا و پاستا را به وجد می‌آورد

با این حال، شاید بتوان «متفاوت بودن» را از مهم‌ترین وجوه تمایز رستوران بونو دانست؛ چراکه بونو، به‌عنوان یک رستوران صاحب سبک در تهران شناخته می‌شود که با بهره‌گیری از روش‌های اصیل ایتالیایی،‌ پیتزاها و پاستاهای خاص و خوشمزه‌ای را به مشتریان عرضه می‌کند.

انواع پاستا چون پاستا بلونیزه، پاستا کربونارا، پاستا آلفردو، پاستا فیورنتینا، پاستا مارینارا و پاستا پستو باسیلیکو، انواع پنینی مانند استیک بلوچیز، بولزانو، تاکینو، پنینی چیکن پارمزان و پنینی سزار، در کنار انواع برگر، انواع سالاد و سس‌های مختلف و چندین نوع پیش‌غذا در این رستوران سرو می‌شود.

در این میان،‌ آنچه نام رستوران زنجیره‌ای بونو را بر سر زبان‌ها انداخته است، به انواع مختلف پیتزاهای خاص و خوشمزه آن ارتباط دارد. بیش از ۲۰ نوع پیتزا در منوی رستورن بونو به چشم می‌خورد که پیتزا مارگاریتا ناپولیتان، پیتزا بیانکو، پیتزا ورده، پیتزا کواتروفورماجیو، پیتزا سزار، پیتزا چیکن فاهیتا، پیتزا سیسیلی، پیتزا کپرزه و پیتزا وجیتریانا از آن جمله‌اند.

خمیر برشته و نازک، سس خوش‌طعم، مقدار مناسب پنیر و خامه و در نتیجه سبک و کم‌چرب بودن غذا، پیتزاهای بونو را نزد مشتریان خاص و مرغوب جلوه می‌دهد. علاوه بر آن، رستوران بونو، گزینه‌های بسیار متنوع و خوش‌طعمی برای افراد گیاه‌خوار در نظر گرفته است و ارسال آنلاین نیز دارد.

پیتزا سنسو؛ یک پیتزای ایتالیایی محبوب و با کیفیت

  • شعبه بلوار فردوس: بلوار فردوس شرق، رامین جنوبی (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه نیاوران: نیاوران، سه راه یاسر، نبش کوچه راز (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه تهرانپارس: فلکه اول تهرانپارس، ابتدای گلبرگ (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط رو به بالا  
  • بهترین پیتزا های ایتالیایی تهران

پیتزا سنسو تهران

منبع عکس: سایت رستوران سنسو؛ نام عکاس: ناشناس

کافه رستوران سنسو (حس خوب)، یک رستوران ایتالیایی مشهور و محبوب در غرب تهران به شمار می‌آيد که معمولا کیفیت بالای پیتزاها و پاستاهایش،‌ زبانزد شهروندان پایتخت است. از این جهت، مشتریان این رستوران شناخته‌شده تهران، معمولا با ازدحام جمعیت روبه‌رو خواهند شد و باید در صف انتظار بایستند، تا میز غذا خالی شود. از طرفی،‌ گنجایش این رستوران در حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر تخمین زده می‌شود و همین امر، انتظار بیشتری برای سایر مشتریان رقم می‌زند.

رستوران ایتالیایی سنسو را اغلب با استیک و سالاد سزار معروفش می‌شناسند؛ اما سنسو به‌عنوان یک رستوران ایتالیایی، گزینه بسیار خوبی نیز برای انواع پیتزا و پاستای اصیل می‌تواند باشد.

پیتزا مخصوص سنسو، فیلادفیا سرآشپز، پیتزا رست بیف، پیتزا سوجوک، پیتزا پپرونی، پیتزا مخلوط، پیتزا تاکینو، پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا چیکن باربیکیو، پیتزا مارگاریتا و پیتزا سبزیجات، منوی پیتزاهای رستوران سنسو را تشکیل می‌دهد.

انواع برگر چون چیز برگر ایتالیایی،‌بیکن برگر و همبرگر مخصوص سنسو، انواع ساندویچ مانند ساندویچ مخصوص سنسو، رست بیف مخصوص سنسو و ساندویچ استیک، انواع پاستا چون پاستا سبزیجات، پاستا دریایی، فتوچینی با سس پستو، پنه با مرغ یا گوشت و فتوچینی آلفردو،‌ بخشی دیگر از غذاهای رستوران سنسو است.

رستوران سنسو علاوه بر این غذاها، بشقاب‌های هیجان‌انگیزی نیز تدارک دیده است که فیله مرغ پارمزان، بشقاب فیله سوخاری، ماهی سالمون نروژی، شاه میگو کبابی، میگو سوخاری، چیلی مرغ مخصوص سنسو و چیلی استیک مخصوص سنسو از آن جمله‌اند.

انواع سالاد و پیش‌غذاهای رستوران سنسو نیز طرفداران ویژه‌ای دارد که از آن میان، سالاد سزار با فیله سوخاری سنسو، از محبوبیت بیشتری برخوردار است؛ حتی می‌توان گفت، سنسو را با این نوع سالاد سزار می‌شناسند و معرفی می‌کنند.

کیفیت بالا، طعم دلچسب غذاها، تنوع بالای سس‌ها، بهداشت و نظافت محیط، دکوراسیون شیک و زیبا، سرویس‌دهی مطلوب و کارکنان مودب و خوش ‌‌برخورد، از جمله ویژگی‌های مثبت این رستوران معروف ایتالیایی به حساب می‌آید. در مقابل، مهم‌ترین انتقاد وارد بر رستوران سنسو،‌ قیمت نسبتا بالای غذاهای آن عنوان می‌شود که با توجه به کیفیت مطلوب،‌ قابل دفاع به نظر می‌رسد. 

شهرت و محبوبیت سنسو به‌عنوان یکی از بهترین رستوران تهران تا جایی است که توصیه می‌کنند به‌منظور معطلی کمتر، از قبل میز خود را رزرو کنید؛ چراکه با وجود نظمی که توسط پرسنل برقرار می‌شود، گاه باید انتظاری در حدود ۲۰ تا ۴۰ دقیقه را برای خالی شدن یک میز تحمل کرد.

پیتزا خاتون؛ پیتزا به سبک آمریکایی

  • شعبه مرکزی: خیابان شریعتی، رو‌به‌روی حسینیه ارشاد، پلاک ۱۱۱۶ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه پالادیوم: زعفرانیه، خیابان مقدس اردبیلی، نرسیده به میدان الف، مرکز خرید پالادیوم، طبقه سوم، فود کورت پالادیوم (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه فرمانیه: انتهای پاسداران شمالی، نرسیده به فرمانیه، ابتدای نارنجستان یکم (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزاهای آمریکایی تهران

پیتزا خاتون

منبع عکس: صفحه اینستاگرام خاتون؛ نام عکاس: ناشناس

پیتزا خاتون یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین فست‌فودهای تهران است که از سال ۱۳۷۴ خورشیدی کار خود را آغاز کرد. کیفیت، سلامت و طعم خوب محصولات در کنار منوی جذاب و موقعیت مکانی مطلوب، به سرعت باعث رونق و شهرت این رستوران شد.

شعبه مرکزی پیتزا خاتون یکی از قدیمی‌ترین پیتزافروشی‌های پایتخت به حساب می‌آید و به زعم برخی، عنوان بهترین پیتزا فروشی تهران را نیز می‌توان بر آن اطلاق کرد. از این جهت این مکان همواره شلوغ و مملو از جمعیتی می‌شود که در نوبت ایستاده‌اند. علاوه بر کیفیت بالای مواد اولیه، طعم خوب غذا، نظافت محیط، سرویس‌دهی و برخورد مودبانه کارکنان خاتون، معمولا مورد تایید مراجعان قرار می‌گیرد.

خمیر پیتزای خاتون متفاوت و کمی ضخیم‌تر از حد معمول و به سبک آمریکایی تهیه می‌شود؛ اما معمولا طعم خوب و رویه ترد آن نظر دوستداران پیتزای ایتالیایی را نیز جلب می‌کند

خمیر پیتزای خاتون متفاوت و کمی ضخیم‌تر از حد معمول است و رویه ترد و طعم خوب آن نظر مشتریان را جلب می‌کند. پیتزایی با مدل آمریکایی که مورد توجه دوستداران خمیر ایتالیایی نیز قرار گرفته و در دو اندازه کوچک و متوسط عرضه می‌شود. با وجود همه محاسن ذکر شده، گاهی کوچکی و حجم کم پیتزاهای خاتون مورد انتقاد مشتریان قرار می‌گیرد.

تنوع منوی پیتزا خاتون را می‌توان یکی از دلایل محبوبیت این مکان به‌خصوص نزد جوانان دانست. انواع پیتزا از قبیل پیتزا قارچ، پیتزا گوشت و قارچ، پیتزا مرغ فاهیتا، پیتزا مکزیکی، پیتزا سبزیجات کلاسیک، پیتزا مارگاریتا، پیتزا بوقلمون، پیتزا پپرونی و... فهرست منوی پیتزای خاتون را به خود اختصاص داده است.

 علاوه بر پیتزا،‌ نان سیر، سیب ‌زمینی تنوری مخصوص، انواع سالاد، انواع برگر و ساندویچ‌های خاتون نیز طرفداران بسیاری دارد. چیز‌برگر ذغالی، هالوپینو برگر، کلاسیک برگر و ساندویچ استیک، فیله مرغ و قارچ، هات‌داگ ویژه، ژامبون مرغ و بوقلمون تنوری و سرد، ژامبون گوشت سرد و فیله مرغ سرد بخشی از منوی ساندویچ‌های پیتزا خاتون را تشکیل می‌دهد.

پیتزا در ب در؛ به صرف یک پیتزای آمریکایی مدرن

  • آدرس پیتزا در ب در: خیابان شریعتی، بالاتر از پل سیدخندان، رو‌به‌روی پارک شریعتی، نبش کوچه پیروز، پلاک ۹۹۹ (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین پیتزاهای آمریکایی تهران

پیتزا در ب در تهران

منبع عکس: صفحه اینستاگرام پیتزا در ب در؛ نام عکاس: ناشناس

پیتزا در ب در  به‌عنوان یک پیتزا فروشی مدرن و معروف پایتخت،‌ طرفداران فراوانی دارد. از آغاز به کار این پیتزا فروشی دو طبقه، بیش از ۱۰ سال می‌گذرد و در این مدت، به‌دلیل کیفیت نسبتا خوب پیتزاها و مکان مناسبی که یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌ های معروف تهران است، به شهرت و موفقیت نسبی دست یافت.

پیتزاهای موجود در این فست فود، عمدتا به‌شکل آمریکایی تهیه می‌شود و می‌تواند برای علاقه‌مندان به این نوع پیتزا،‌ گزینه خوبی باشد. این پیتزاها را در سه اندازه کوچک، ‌متوسط و بزرگ (تک نفره،‌ دو نفره و چهار نفره) سرو می‌کنند و در حدود ۲۰ تنوع مختلف برای آن در نظر گرفته‌اند.

پیتزا پنیر، پیتزا مارگاریتا، پیتزا قارچ، پیتزا سبزیجات، پیتزا سوسیس و قارچ، پیتزا کالزونه، پیتزا پپرونی، پیتزا چهار فصل، پیتزا مرغ گریل، پیتزا کاری مرغ،‌ پیتزا استیک، پیتزا مخصوص و پیتزا سرآشپز، تعدادی از پیتزاهایی است که در فست فود در ب در می‌توان آن‌ها را سفارش داد. علاوه بر آن، مرغ کنتاکی و ‌انواع ساندویچ و برگر چون چیکن باربیکیو، ساندویچ فیله سوخاری، چیز برگر با قارچ، میکس برگر و ساندویچ رست بیف، در کنار سالاد و پیش‌غذا در این فست فود به فروش می‌رسد.

سوپ جو،‌ سوپ دال عدس و سوپ سبزیجات،‌ گراتین، پنه مرغ و قارچ،‌ پاستا پلاس و پاستا سرآشپز نیز تعدادی از آیتم‌هایی است که در منو «در ب در پلاس» به چشم می‌خورد؛ البته همه این موارد را می‌توان به‌صورت اینترنتی نیز سفارش داد.

پیتزا کرنبری؛ تنها تولید‌کننده پیتزای دو طبقه و چهار طبقه در جهان

  • آدرس پیتزا کرنبری: بلوار مرزداران، ۳۵ متری لاله، بوستان ششم شرقی، خیابان گلها، ضلع جنوبی غربی میدان گلها (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین کیک پیتزاهای تهران

پیتزا چهار طبقه کرنبری

منبع عکس: سایت کرنبری؛ نام عکاس: ناشناس

رستوران و فست‌‌ فود شبانه‌روزی کرنبری تنها شعبه کرنبری آلمان در ایران است. شعبه اصلی این فست فود محبوب تهران در دوسلدورف آلمان قرار دارد. در کرنبری غذاهای جدید و هیجان‌انگیز بسیاری خواهید یافت که گاه تفاوت آن، شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

رستوران کرنبری تنها فست فود شبانه‌روزی تهران و مبتکر تولید پیتزاهای دو طبقه و چهار طبقه (پر حجم‌ترین پیتزای موجود) در جهان به شمار می‌آید

 رستوران کرنبری تنها فست فود شبانه‌روزی تهران و مبتکر تولید پیتزاهای دو طبقه و چهار طبقه در جهان به شمار می‌آید. پیتزای چهار طبقه در واقع همان پیتزای معمولی است با این تفاوت که چهار لایه خمیر و چهار لایه مواد را روی هم قرار می‌دهند و نتیجه یک پیتزای خانوادگی متفاوت می‌شود که برای چهار تا ۶ نفر کافی خواهد بود.

پیتزای چهار طبقه مخصوص که از لحاظ اجرا و پخت در انحصار کرنبری ایران است در اتحادیه اروپا به ثبت رسیده و تنها پیتزای چهار طبقه در دنیا محسوب می‌شود. در ظاهر این پیتزای متفاوت و لذیذ، مشابه کیک به نظر می‌رسد و ضخامتی در حدود ۱۰ سانتی‌متر دارد و بنابراین به‌عنوان پر‌حجم ترین پیتزای دنیا نیز از آن یاد می‌کنند. 

علاوه بر انواع پیتزای یک طبقه،‌ دو طبقه و چهار طبقه، انواع برگر،‌ ساندویچ، پاستا،‌ بشقاب غذای پرسی، سالاد و سیب‌زمینی تنوری و سرخ کرده با ترکیبات بسیار متنوع،‌ منوی غذای رستوران کرنبری را به خود اختصاص داده‌اند.

رستوران کرنبری گزینه‌های غذای ایرانی چون دلمه برگ مو خانگی، چلو جوجه‌کباب، چلو کباب کوبیده، زرشک پلو با مرغ، چلو خورشت قیمه و چلو خورشت قورمه‌سبزی را نیز برای علاقه‌مندان به غذای ایرانی تدارک دیده است.

این فست فود و رستوران معروف پایتخت، به‌صورت ۲۴ ساعته به مشتریان خدمات ارائه می‌دهد و غذا را با همان کیفیت و طعم و تازگی روز، برای مشتریان شبانه خود ارسال می‌کند. برای سفارش شبانه می‌توانید از ساعت ۱۱:۳۰ شب تا چهار صبح به‌صورت آنلاین از کرنبری غذای دلخواه خود را سفارش دهید.

در مراجعه حضوری نیز نگران جای پارک نباشید؛ در حوالی کرنبری به‌راحتی می‌توانید خودروی شخصی را پارک کرده و با خیالی آسوده به سراغ پذیرایی از خود بروید.

پیتزا سه فر؛ ارائه‌دهنده کیک پیتزای متفاوت (پیتزا شیکاگویی)

  • شعبه شهرک غرب: شهرک غرب، بلوار دادمان، نرسيده به يادگار امام، پلاک ١٨٧ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه اباذر: صادقیه، بلوار آيت‌الله كاشانی، بلوار اباذر، رو‌به‌روی گلستان چهارم غربی (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه سه (سه‌ فر برگر): شهرک غرب، بلوار دادمان، نرسیده به اتوبان یادگار امام، پلاک ۲۰۳ (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط
  • بهترین کیک پیتزاهای تهران

کیک پیتزای پیتزا سه فر تهران

منبع عکس: صفحه اینستاگرام پیتزا سه فر؛ نام عکاس: ناشناس

پیتزا سه فر یکی از معروف‌ترین فست فودهای تهران به شمار می‌آید که بیشتر به‌واسطه نوع متفاوت پیتزایی که سرو می‌کند، به شهرت رسیده است. این پیتزاهای قطور، به سبک پیتزا شیکاگویی تهیه می‌شود که به‌دلیل حجم و ارتفاع بالایی که دارد، بی شباهت به کیک نیست؛ ازاین‌رو، به آن کیک پیتزا نیز می‌گویند.

انواع پیتزاهای فست فود سه فر شامل پیتزا گودا، پیتزا هالوپینو، پیتزا بوقلمون، پیتزا استیک مرغ، پیتزا بیف اسی، پیتزا رست بیف، پیتزا گوشت و قارچ خامه‌ای و پیتزا سه فر می‌شود. در این میان، پیتزا هالوپینو، پیتزا گودا، پیتزا هالومی و پیتزا خامه‌ای، محبوب‌تر از سایر پیتزاهای سه فر است.

در منوی فست فود سه فر، علاوه بر پیتزا، برگر‌هایی چون کلاسیک برگر، چیز برگر،‌ چیکن برگر و چیکن چیز برگر نیز یافت می‌شود که در صورت تمایل با هالومی (پنیر کبابی)،‌ کریسپی چیز، بیکن، چیکن یا برگر اضافه آن را سرو می‌کنند. سالاد سزار گریل یا سوخاری،‌ نان سیر، ‌سیب‌زمینی تنوری یا سرخ‌شده، اسپشیال فرایز، وایت فرایز و چیز فرایز نیز دیگر آیتم‌های این منو را تشکیل می‌دهند.

سرو پیتزاها و برگرهای خاص و متفاوت، اندازه و حجم زیاد پیتزا‌ها و مناسب بودن آن برای دو تا سه نفر، در دید بودن آشپزخانه و نظارت مشتریان بر کار آشپز‌ها، قیمت متعادل به نسبت حجم غذا، بهداشت محیط، طراحی داخلی خوب و رفتار قابل‌قبول کارکنان را از امتیازات مثبت پیتزا سه فر می‌دانند.

در مقابل، محیط کوچک و انتظار بیش از حد مشتریان برای خالی شدن میز،‌ طعم و کیفیت معمولی غذاها، چرب و پر پنیر بودن پیتزا‌ها و همچنین نبود جای پارک مناسب برای خودروهای شخصی، از جمله انتقاداتی است که بر فست فود سه فر وارد می‌کنند.

پیتزا جو گریل فود؛ پیتزای متفاوت با کراست نان جو

  • شعبه شهرک غرب: شهرک غرب، بلوار دادمان، خیابان فخار مقدم، نبش گلبرگ سوم،‌ پلاک ۱۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه زعفرانیه: زعفرانیه، خیابان فلاحی، بالاتر از سه راه آصف، رو‌به‌روی خیابان طاهری، مجتمع بامیک زعفرانیه، طبقه اول،‌ پلاک ۳۲ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه باملند: ﺑﺰرﮔﺮاه ﺷﻬﯿﺪ ﻫﻤﺖ، ﺧﺮوﺟﯽ ﺑﻠﻮار ﮐﺎﺷﺎن، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف، دریاچه خلیج فارس، مرکز تجاری تفریحی بام لند، بلوک ۲c (مشاهده روی نقشه)
  • بهترین پیتزاهای سلامت تهران

پیتزای جو گریل فود

منبع عکس: صفحه اینستاگرام جو گریل فود؛ نام عکاس: ناشناس

جو گریل فود را شاید بتوان یکی از رستورا‌ن‌‌های تمام عیار تهران در حوزه فست فود معرفی کرد. رستورانی که همه معیارهای عمومی را دارد و از همه مهم‌تر به سلامت غذای خود بسیار اهمیت می‌دهد.محیط جذاب و صمیمی جو فود با طراحی مدرن و شیک و رنگ سبز زیبایی که به‌محض ورود شما را دعوت به آرامشی دلپذیر می‌کند، خود نشان از توجه این مجموعه به تجربه خوشایند مهمانان و ثبت لحظاتی خاطره‌ساز دارد.

اولین شعبه رستوران جو در آبان ماه ۱۳۹۰ خورشیدی در شهرک غرب افتتاح شد و هدف اساسی و اولیه خود را «مزه و تنوع در طعم» معرفی کرد. مجموعه جو می‌خواهد که در کنار عرضه پیتزا و ساندویچ، همه افراد در همه رده‌های سنی از بودن در فضای رستوران و چشیدن طعم غذا لذت ببرند و به آرامش توامان جسم و جان برسند. جو فلسفه شکل‌گیری خود را پخت غذایی خوشمزه و با کیفیت بسیار بالا، ارائه سرویس خوب و ایجاد فضایی گرم و دوستانه می‌داند.

جو گریل فود با استفاده حداکثری از سبزیجات تازه و روزانه، ادویه‌های متفاوت و بیش از ۲۰ نوع سس مختلف، تنوع کم‌نظیری در طعم ایجاد کرده است

این مجموعه با استفاده حداکثری از سبزیجات تازه و روزانه و ادویه‌های متنوعی که برخی از آن‌ها به‌صورت مستقیم از خارج از کشور وارد می‌شوند، تنوع کم‌نظیری در طعم ایجاد و بیش از ۲۰ نوع سس مختلف را تدارک دیده است. از این جهت تمام غذاهای جو گریل فود،‌ طعمی متفاوت از یکدیگر داشته و در کنار سس‌هایی بی‌نظیر و خوش‌طعم، همه ذائقه‌ها را راضی خواهد کرد.

جو گریل فود چنانچه از نامش برمی‌آید، در تهیه نان پیتزاها و برگر‌های خود از خمیرهای مرسوم استفاده نکرده و نان جو را به‌همراه مواد اولیه تازه و با کیفیت جایگزین می‌کند. شاید همین ویژگی منحصربه‌فرد رستوران جو، نام آن را در میان بهترین پیتزا فروشی‌های تهران از نگاه مشتریان قرار داده است. طبخ بدون روغن، سبکی غذا و استفاده حداکثری از سبزیجات، از اصول مهم پخت و پز در جو گریل فود معرفی می‌شود.

طعم و کیفیت بالای پیتزاهای ایتالیایی محبوب جو گریل فود، انواع برگر، استیک و پاستا، سالاد سزار و سالاد مرغ و گردوی معروف جو، سوپ‌های لذیذی که داخل نان جو سرو می‌شود و نیز نان سیر خوش طعمی که آن هم از نان جو آماده شده و مواردی از این دست، جو گریل فود را به یکی از بهترین و با کیفیت‌ترین و بهترین کافه رستوران‌های تهران تبدیل کرده است.

استفاده از نان جو، طبخ بدون روغن، سبکی غذا و استفاده حداکثری از سبزیجات، از اصول مهم پخت و پز در جو گریل فود معرفی می‌شود

جو گریل فود همچنین صبحانه، کیک و دسر نیز به مشتریان عرضه می‌کند و همچنان سعی دارد تا با غذاهای جدید،‌ تنوع بیشتری به منو بدهد. عدم نیاز به مراجعه حضوری و سفارش آنلاین غذا نیز از دیگر خدمات رستوران جو به شمار می‌آید.

با این حال، حجم بسیار کم غذا و قیمت متوسط رو به بالا که با توجه به میزان غذای ارائه شده کمی گران به نظر می‌رسد، همچنین جای پارکی که گاه (به‌خصوص در زمان شلوغی رستوران) به‌سختی می‌توان یافت، از جمله انتقادات وارد بر مجموعه جو گریل فود عنوان می‌شود.

پیتزا پلاک؛ تولید سالم با تکیه بر الگوی برندهای معتبر جهانی

  • شعبه مرکزی: ظفر، بین شریعتی و مدرس، فرید افشار، بلوار آرش شرقی، پلاک ۳۲ و ۳۴ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه شهرک غرب: شهرک غرب .خیابان فخار مقدم، خیابان نورانی، پلاک ۳۶ (مشاهده روی نقشه)
  • شعبه ونک: میدان ونک، خیابان گاندی جنوبی، مرکز خرید گاندی، واحد ۲۰ (مشاهده روی نقشه)
  • پلاک اکسپرس شعبه سعادت‌آباد: سعادت‌آباد، خیابان علامه شمالی، بین خیابان ۱۸ و ۲۰، پلاک ۱۷ (مشاهده روی نقشه)
  • پلاک اکسپرس شعبه پاسداران: پاسداران، نگارستان هشتم (کشوری)، بالاتر از میدان فرخی یزدی، پلاک ۱/۱۳، واحد تجاری چهار (مشاهده روی نقشه)
  • پلاک اکسپرس شعبه عباس‌آباد: عباس‌آباد، بعد از چهارراه سهروردی، خیابان کاووسی فر، پلاک ۶۲ و ۶۴ (مشاهده روی نقشه)
  • پلاک اکسپرس شعبه مرزداران: بلوار مرزداران، بین یادگار امام و اشرفی اصفهانی، رو‌به‌روی خیابان بهار (مشاهده روی نقشه)
  • پلاک اکسپرس شعبه نیاوران: نیاوران، بین مقدسی (مژده) و دزاشیب، پلاک ۴۶۹ 
  • رده قیمت: متوسط رو به بالا
  • بهترین پیتزاهای سلامت تهران

پیتزا پلاک تهران

منبع عکس: گوگل مپ؛ نام عکاس: ناشناس

مجموعه رستوران‌های زنجیره‌ای پلاک، از اواخر سال ۱۳۸۵ خورشیدی فعالیت تحقیقاتی خود را در حوزه صنعت فست فود و رستوران‌داری آغاز کرد. حدود یک سال بعد، اولین شعبه پلاک در آبان ‌ماه ۱۳۸۶، در محدوده خیابان ظفر تهران و با تمرکز بر انواع غذاهای ملل در قالب پیتزا و ساندویچ، افتتاح شد و تا به امروز به ۱۲ شعبه افزایش یافت.

استقبال بی‌نظیر مشتریان این رستوران،‌ مدیران پلاک را بر آن داشت تا در بهمن ماه ۱۳۸۷ خورشیدی، کارخانه پلاک را به‌منظور ارائه سرویس یک‌پارچه به شعب تاسیس کنند. دستور‌العمل‌های رستوران‌های پلاک با الگوبرداری از نمونه‌های خارجی چون مک دونالد، KFC ،Subway ،Pizza Hut و مواردی از این دست طراحی شده؛ اما توجه به ذائقه ایرانی نیز از قلم نیفتاده است.

مجموعه رستوران‌های پلاک، با تکیه بر روش درست تغذیه و انتخاب طیف گسترده‌ای از مواد غذایی سرشار از ویتامین‌ها و مواد مغذی، هدف خود را ارتقای سلامت و کاهش خطر بیماری‌ها معرفی می‌کند. در این راستا، این فست فود، استفاده از مرغ و گوشت کوبیده و چرخ‌شده را حذف و فقط به‌صورت استیک در انواع ساندویچ و پیتزا از آن استفاده می‌کند.

استفاده از انواع نان تیره (روگن و چاودار) به جهت بهبود عملکرد دستگاه گوارش، به حداقل رساندن محصولات سرخ شده و استفاده از روغن با اسید ترانس پایین، حذف مایونز و استفاده از یوگونز (ماست و سبزیجات)، استفاده از فرآورده‌های گوشتی (ژامبون، هات داگ و پپرونی) فقط به‌صورت سفارشی و اصلاح شده با کنترل میزان پروتئین و مواد نگه‌دارنده، استفاده از سبزیجات تنها به‌صورت تازه و روزانه و استفاده از آب‌میوه‌های طبیعی، از دیگر موارد کنترل کیفی است که در رستوران پلاک مورد توجه قرار می‌گیرد.

منوی غذای متنوع رستوران زنجیره‌ای پلاک شامل انواع پیش‌غذا،‌ سالاد، ساندویچ،‌ پیتزا، روگنان، پلاکچه، دسر و نوشیدنی می‌شود. در این میان، هشت نوع پیتزا در پلاک وجود دارد که با عناوین پیتزا بوگاتی، پیتزا اسلیم فت، پیتزا چیکن آلفردو، پیتزا چیکن گریل با سس باربکیو، پیتزا دل‌ پیرو پپرونی، پیتزا لوییزیانا، پیتزا گریل استیک با بلو‌چیز و پیتزا وجترین مخصوص گیاهخواران، می‌توان آن را سفارش داد.

معمولا غذاهای رستوران پلاک بیشتر به‌صورت بیرون‌بر عرضه می‌شود؛ اما مشتریان این رستوران، سلامت و کیفیت بالای مواد اولیه، استفاده از نان‌های مغذی چون نان جو در ساندویچ و پیتزا، گریل محصولات پروتئینی، سرو سس‌های مخصوص و مختص پلاک، برخورد خوب و محترمانه پرسنل، فضای صمیمی و زیبا، مشتری مداری و بسته‌بندی مناسب غذاهای آن (بر اساس سیستم takeaway) را،‌ از امتیازات مثبت پلاک ذکر می‌کنند. در مقابل، برخی به قیمت نسبتا بالا و عدم تناسب آن با حجم غذای دریافتی انتقاد دارند.

پیتزا منهتن گریل؛ یک پیتزای سلامت و خوش‌طعم با مواد گریل شده

  • آدرس رستوران منهتن گریل: میدان تجريش، خیابان فناخسرو، ابتدای خیابان جعفری،  پلاک ۸۵ (مشاهده روی نقشه)
  • رده قیمت: متوسط رو به بالا
  • بهترین پیتزاهای سلامت تهران

رستوران منهتن گریل محله دربند، یکی از لوکس‌ترین و بهترین پیتزا فروشی‌های تهران است که عمده شهرتش را از برگرهای خوشمزه و پیتزا های محبوبش دارد. این رستوران از سال ۱۳۹۰ خورشیدی کار خود را آغاز کرد و در ابتدای فعالیت، با ساندویچ‌های متفاوتی که با نان جو سرو می‌شد،‌ به شهرت رسید.

این ساندویچ‌ها از لحاظ شکل و طعم با دیگر رستوران‌ها تفاوت دارد؛ با مرغ و گوشت گریل شده پر می‌شوند و به روشی خاص، در دستگاه گریل قرار می‌گیرند تا در نهایت، تردتر و دلچسب‌تر به دست مشتری برسد. منهتن گریل بعد از شهرت ساندویچ‌هایش،‌ به سراغ غذاهای دیگری چون برگر و پیتزا رفت و با بهره‌گیری از استانداردهای کیفیتی روز دنیا،‌ به سرعت جای خود را در میان بهترین فست فودهای پایتخت باز کرد.

منوی پیتزاهای منهتن گریل،‌ شامل مواردی چون پیتزا استیک، پیتزا سیر و ساسج، پیتزا بیکن و ساسج، پیتزا اسپشیال منهتن، پیتزا منهتن کلاب، پیتزا چیکن گریل، پیتزا پپرونی،‌ پیتزا فیفتی،‌ پیتزا سوهو،‌ پیتزا سبزیجات، پیتزا سیر و استیک،‌ پیتزا ۶۶ (مخلوط ژامبون مرغ و گوشت) و پیتزا پپرونی ۶۶ (میکس پیتزا پپرونی و ۶۶) می‌شود. در این میان، پیتزا سیر و استیک منهتن، یکی از محبوب‌ترین پیتزاهای این فست فود به شمار می‌رود. این پیتزاها را می‌توان در دسته‌ای ما بین پیتزاهای نازک ایتالیایی و پیتزاهای ضخیم و حجیم قرار داد؛ پیتزاهایی که با اندازه متوسط خود،‌ همه ذائقه‌ها و سلیقه‌ها را راضی خواهد کرد.

دکوراسیون جذاب و تزیینات خاص و خلاقانه، فضای بزرگ و مدرن، امکان استفاده از فضای باز حیاط، سرویس‌دهی مناسب، کارکنان آموزش‌دیده و مودب، بهداشت و نظافت محیط، توجه به سلامت غذا، جایگزینی سرخ کردن مواد با پخت گریل، کیفیت مطلوب و طعم دلچسب غذاها، از جمله امتیازات مثبت فست فود منهتن گریل ذکر می‌شود.

در روزهای آخر هفته، این رستوران معروف و محبوب پایتخت با ازدحام جمعیت روبه‌رو می‌شود و بهتر است از قبل میز خود را رزرو کنید. البته در این روزها، برای یافتن جای پارک نیز ممکن است کمی با مشکل مواجه شوید. قیمت‌ها در منهتن گریل کمی گران به نظر می‌رسد که با توجه به مواد اولیه با کیفیت و طعم مطلوب غذاها،‌ توجیه‌پذیر و از سوی مشتریان، قابل‌قبول است.

پیتزا منهتن گریل

منبع عکس: صفحه اینستاگرام منهتن گریل؛ نام عکاس: ناشناس

این فهرست کوتاه تنها به معرفی ۱۰ نمونه از پیتزافروشی‌های معروف پایتخت پرداخت. شهری که شاید به تعداد هر محله یا خیابان آن، ‌یک تنور پیتزا برپا شده و علاقه‌مندان خاص خود را دارد. بنابراین از شما کاربران عزیز دعوت می‌کنیم در تکمیل این فهرست، تجربه‌های خود و نام بهترین پیتزا فروشی‌های تهران که می‌شناسید را با ما و سایر کاربران کجارو  به اشتراک بگذارید.

منبع عکس کاور: Vibes Of India

پرسش‌های متداول

بهترین پیتزا تهران را کجا بخوریم؟

پیتزا داوود، پیتزا پاشا، پیتزا ادبرت، پیتزا میخوش، پیتزا نایت، پیتزا چمن، پیتزا سیب ۳۶۰، پیتزا پرپروک، پیتزا باروژ، پیتزا باگت، پیتزا سام استریت (استریت آرت)، پیتزا ایتالیایی بونو، پیتزا سنسو، پیتزا خاتون، پیتزا در ب در، پیتزا کرنبری، پیتزا سه فر، پیتزا جو گریل فود، پیتزا پلاک و پیتزا منهتن گریل.

بزرگ‌ترین پیتزافروشی زنجیره‌ای پایتخت کدام است؟

پیتزا سیب ۳۶۰ بزرگ‌ترین رستوران زنجیره‌ای در حوزه پیتزا است.

کدام رستوران پر حجم‌ترین پیتزای جهان را دارد؟

رستوران کرنبری تنها فست فود شبانه‌روزی تهران و مبتکر تولید پیتزاهای دو طبقه و چهار طبقه (پر حجم‌ترین پیتزای موجود) در جهان به شمار می‌آید.

خالق اولین پیتزا پنجره‌ای در ایران کدام پیتزافروشی است؟

پیتزا پرپروک خالق اولین پیتزا پنجره‌ای در ایران است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه