۱۰ غذای جدید با پیاز و طرز تهیه آن

نگین توکلی
نگین توکلی یکشنبه، ۲ شهریور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
۱۰ غذای جدید با پیاز و طرز تهیه آن

پیاز، یکی از لذیذترین و اصلی‌ترین مواد اولیه برای طبخ غذا است و می‌توان با آن، انواع غذاهای متفاوت و خوشمزه‌ای را طبخ کرد.

پیاز، یکی از قدیمی‌ترین سبزی‌ها و صیفی‌جات خوراکی در دنیا و کشور ایران است که از ۳۰۰۰ سال قبل از میلاد مسیح در مصر باستان، کشت می‌شده است. برخی از اسناد تاریخی به ما نشان می‌دهند که غذای اصلی کارگرانی که اهرام ثلاثه مصر را ساختند، پیاز بوده است و همین مسئله، قدمت استفاده از پیاز در غذا را به ما ثابت می‌کند. 

پیازهای معمولی به‌طور طبیعی در سه رنگ متنوع دیده می‌شوند؛ پیازهای زرد یا قهوه‌ای که در برخی از کشورهای اروپایی با نام پیاز قرمز شناخته می‌شود. این پیاز لذیذ در هنگام سرخ شدن به رنگ قهوه‌ای تیره و پرچرب تبدیل می‌شود و به سوپ مشهور پیاز فرانسوی مزه‌ای شیرین می‌دهد. گونه دوم، پیاز قرمز است که در برخی از کشورهای اروپایی، پیاز ارغوانی نامیده می‌شود. این پیاز معمولا به صورت تازه و کبابی استفاده می‌شود و رنگ آن به غذا، ظاهری وسوسه‌انگیز اعطا می‌کند. پیاز سوم، پیاز سفید است که به صورت سنتی در آشپزی کلاسیک مکزیکی استفاده می‌شود. این پیاز در زمان پخت به رنگ طلایی درمی‌آید و مزه‌ای شیرین دارد.

تخمین زده می‌شود که در دنیا، بیش از ۳,۶۴۲,۰۰۰ هکتار در سال، پیاز به عمل می‌آید. حدود ۱۷۰ کشور، برای استفاده داخلی خود، پیاز می‌کارند و ۸ درصد تولید جهانی به‌طور بین‌المللی تجارت می‌شود. این ماده غذایی اگرچه کالری اندکی دارد، دارای مواد مغذی فراوانی چون ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان نیز است. پیاز همچنین حاوی ویتامین C ،B۶ و منگنز و مقادیر اندکی از کلسیم، آهن، فولات، منیزیم، سولفور، فسفر و پتاسیم است.

کاهش سطح قند خون، بهبود هضم غذا و تقویت معده، حفظ سلامت استخوان، درمان دردهای مفصلی، جلوگیری از التهاب و آلرژی، بهبود سیستم ایمنی و درمان سرماخوردگی، درمان اختلالات گوش، بهبود تنفس، بهبود خواب، بهبود سلامت چشم و دهان، تقویت سلامت مغز و مقابله با انواع سرطان از جمله فواید مصرف پیاز هستند، پس سعی کنید که پیاز را بیشتر در برنامه غذایی خود بگنجانید.

با کجارو همراه باشید و انواع غذاهایی لذیذی که می‌توان با پیاز طبخ کرد، از سوپ‌های مقوی و نان‌های آغشته به سس گرفته تا پاستاهای خامه‌ای و ترشی‌های مقوی را یاد بگیرید. پیاز را نباید دست‌کم گرفت؛ زیرا می‌توان با آن غذاهایی را طبخ کرد که قطعا شما را شگفت‌زده خواهند کرد.

انواع غذا با پیاز:

۱. پیازهای پرشده با سوسیس

پیاز و سوسیس

پیازهای پرشده با سوسیس، غذایی مناسب برای روزهای سرد زمستانی هستند. عکس از «تامین جونز» (Tamin Jones)

سبزیجات پرشده از محبوب‌ترین غذاها در سراسر جهان به شمار می‌آیند. مواد خوشمزه داخل سبزیجات در حین پخت آرام این غذا، طعم‌های وسوسه‌کننده و جذابی را به وجود می‌آورند که قابل مقایسه با هیچ غذای دیگری نیست. سوسیس و پیاز، یک ترکیب فوق‌العاده هستند که بافت و طعمی بی‌نظیر را در غذای موردنظر ما خلق می‌کنند.

مواد لازم:

پیاز بنفش پوست کنده، روغن زیتون فرآوری نشده، نمک دریایی، آب، سیر، آویشن، سوسیس گوشت و خامه غلیظ.

طرز تهیه:

فر را در دمای ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد یا ۴۰۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. پیازها را به کمی روغن زیتون و نمک آغشته کنید، سپس آن‌ها را در یک قابلمه دردار بریزید. سیر را در میان پیازها قرار دهید و روی آن، روغن بریزید. ساقه‌های آویشن را روی پیازها بچینید و سپس در قابلمه آب بریزید. درب قابلمه را بگذارید و در فر به مدت ۵۰ تا ۶۰ دقیقه بپزید تا پیازهای درسته، نرم و قهوه‌ای شوند و بتوان چاقو را به راحتی در مرکز آن‌ها فرو کرد. قابلمه را کنار بگذارید تا پیازها خنک شوند.

پیازها را با احتیاط، روی تخته برش بگذارید و آب را در قابلمه نگه دارید. چند لایه از مرکز پیاز را تخلیه کنید و در آن، سوسیس گوشت بریزید. تکه‌هایی از پیاز که درآورده‌اید را در قابلمه بریزید. حبه‌های سیر پخته شده را له کنید و دوباره در قابلمه بریزید. سپس برگ‌های آویشن، خامه، نمک و مقدار کمی آب در قابلمه بریزید. قابلمه را روی شعله متوسط گاز بگذارید تا مواد درون آن به جوش بیایند.

پیازهای پرشده را با احتیاط در قابلمه قرار دهید، به طوری که بخش پرشده آن‌ها رو به بالا باشد. پیازها را به مدت یک دقیقه روی حرارت گاز بجوشانید. سپس قابلمه را در فر بگذارید و برای ۴۰ دقیقه در فر بپزید. توجه داشته باشید که در اواسط پخت، باید درب قابلمه را بردارید تا سس غلیظ شود. سس را بچشید و در صورت نیاز به آن نمک بزنید. پیازهای پرشده را در ظرف سرو بکشید و یک قاشق از سس لذیذ را روی آن بریزید. نوش جان!

۲. سالاد مرغ و ترشی پیاز

سالاد مرغ و ترشی پیاز از غذاهای ویتنام

سالاد مرغ و ترشی پیاز، یک سالاد ویتنامی است که با طعم تازه و مقوی خود، همه را متحیر خواهد کرد

سالاد مرغ و ترشی پیاز (Chicken salad with onion pickle)، یک سالاد ویتنامی است که با طعم و مزه تازه و مقوی خود، همه را متحیر خواهد کرد.

مواد لازم:

مواد تشکیل‌دهنده این سالاد، ران مرغ با استخوان، آب مرغ، برنج باسماتی، کره، سیر خردشده، نعنا یا ریحان خردشده، گشنیز و فلفل سیاه هستند. برای ترشی پیاز نیز به پیاز بنفش، سرکه سیب، شکر، نمک دریایی و فلفل سیاه نیاز دارید. سس این سالاد هم با سس ماهی، شکر، زنجبیل تازه خردشده، فلفل چیلی، سیر و سرکه سیب درست می‌شود.

طرز تهیه:

در ابتدا، ترشی را آماده کنید. چهار پنجم پیازها را با بقیه مواد لازم مخلوط کنید و به مدت یک ساعت کنار بگذارید تا پیازها مزه‌دار شوند. سپس به سراغ سالاد بروید. ران مرغ را با مقداری آب سرد در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید. درب قابلمه را ببندید و منتظر بمانید تا به جوش بیاید. کف ایجادشده روی مرغ‌ها را جمع کنید و دور بریزید. آب مرغ را به قابلمه اضافه کنید و برای ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بپزید.

برنج را بشویید و آبکش کنید. سپس یک پنجم باقیمانده پیازها را ساطوری خرد کنید. کره را در یک ماهیتابه کوچک روی حرارت ملایم گاز، آب کنید و سیر و پیازها را در آن تفت دهید. سپس برنج را در ماهیتابه بریزید و هم بزنید. مقداری از آب مرغ در حال پخت را با نمک به برنج در ماهیتابه اضافه کنید. درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید تا برنج با آب مرغ بپزد.

تمام مواد اولیه سس را به همراه دو قاشق غذاخوری آب مرغ در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. پس از پخت کامل مرغ، آن را از قابلمه دربیاورید و به مدت ۱۰ دقیقه اجازه دهید تا خنک شود. شما می‌توانید باقیمانده آب مرغ را در فریزر یا یخچال نگهداری کنید.

مرغ را از استخوان جدا کرده و تکه تکه کنید. سپس آن را با ترشی پیاز (بدون آب)، نعنا، گشنیز و فلفل مخلوط کنید. سالاد مرغ را با برنج و سس مخصوص در دمای اتاق سرو کنید.

۳. سوپ پیازداغ

سوپ پیازداغ غذای فرانسوی

سوپ پیازداغ، یک غذای مقوی و سیرکننده است که می‌توان آن را به عنوان غذای اصلی سرو کرد

سوپ پیازداغ (Soupe a l’oignon Lyonnaise)، یک سوپ کلاسیک است که امکان ندارد شما را ناامید کند. پیازهای آب شده در آب گوشت کره‌ای به همراه خامه، تخم مرغ و پنیر گریل شده، با ظاهری وسوسه‌کننده و دلربا، هر سلیقه‌ای را راضی خواهند کرد.

مواد لازم:

کره، روغن، پیاز پوست کنده و خردشده، سرکه سفید، آرد ساده، آب گوشت، نان باگت، زرده تخم مرغ، خامه ترش، پنیر سوئیسی رنده شده، نمک و فلفل سیاه.

طرز تهیه:

کره را همراه با روغن در یک ماهیتابه روی حرارت متوسط گاز آب کنید، سپس پیازها را در آن بریزید و تفت دهید تا کاراملی شوند. توجه کنید که در این مرحله نباید درب قابلمه را ببندید. پس از آماده شدن پیازها، سرکه سفید را اضافه کنید و هم بزیند تا سرکه کاملا تبخیر شود.

بقیه کره را در یک ماهیتابه دیگر آب کنید، سپس آرد را در آن بریزید و هم بزنید تا به رنگ قهوه‌ای دربیاید. اجازه ندهید که آرد بسوزد. آب گوشت را به آرد اضافه کنید و خوب هم بزنید. این مخلوط را برای ۵ دقیقه بجوشانید، سپس پیازهای کاراملی را اضافه کنید و برای ۳۰ دقیقه دیگر بپزید. در همین حین، باگت‌ها را هم تست کنید.

گریل را از قبل روشن کنید تا گرم شود. زرده تخم مرغ را با خامه ترش هم بزنید و در کاسه‌های سوپ بریزید. مقداری از مایه داغ سوپ را در هر کاسه بریزید و آن را با استفاده از یک چنگال با مواد تخم مرغی، مخلوط کنید. روی سوپ را با نان تست و پنیر سوئیسی رنده شده بپوشانید و گریل کنید تا پنیر به رنگ طلایی دربیاید و حباب بزند. سوپ را داغ سرو کنید.

شما می‌توانید مواد لازم و طرز تهیه دقیق سوپ پیاز فرانسوی را در مجموعه آشپزی ملل کجارو مشاهده کنید.

۴. «فریتر» پیاز

کوکوی پیاز از غذاهای هندی

«فریتر»، لقمه سوخاری یا کوکوی پیاز (Onion fritter)، یکی از لذیذترین غذاهای هندی است که مانند حلقه‌های پیاز روی برگر، غذایی اعتیادآور و بینهایت خوشمزه است، به طوری که کافی است یک‌بار آن را درست کنید تا تبدیل به پایه ثابت برنامه غذایی شما شود.

مواد لازم:

پیاز پوست کنده و حلقوی برش خورده، پودر چیلی قرمز، زنجبیل تازه رنده شده، گشنیز تازه خردشده، چیلی سبز تند، زیره سبز، زردچوبه، آرد نخود، نمک و روغن زیتون یا بادام زمینی.

طرز تهیه:

پیازها، پودر چیلی قرمز، زنجبیل تازه رنده شده، گشنیز تازه خردشده، چیلی سبز تند، زیره سبز و زردچوبه را در یک کاسه بریزید و مخلوط کنید. سپس مقداری آرد نخود در آن بپاشید. حدود ۱۵ دقیقه قبل از خوردن، نمک را به آن‌ها اضافه کنید.

پیازها را با دستانتان با مواد خشک مخلوط کنید و به مدت ۵ دقیقه ورز دهید تا خمیر کوکو به دست بیاید. در یک ماهیتابه روغن بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا روغن داغ شود. از مایه کوکو بردارید و در روغن بیندازید تا سطح ماهیتابه را بپوشاند. شعله گاز را کم کنید و اجازه دهید تا یک دقیقه سرخ شود. سپس آن را برگردانید و برای یک دقیقه دیگر سرخ کنید تا کوکوها طلایی و برشته شوند.

کوکوها را پس از سرخ شدن روی دستمال مخصوص آشپزخانه یا کاغذ روغنی قرار دهید تا روغن اضافه آن‌ها کشیده شود. کوکوی پیاز را به صورت داغ با ترشی انبه هندی سرو کنید.

۵. سالاد تخم مرغ با پیاز

سالاد پیاز و تخم مرغ، یک غذای فست‌فود و لذیذ استتن مورد نظر

سالاد پیاز و تخم مرغ، یک غذای فست‌فود و لذیذ است که با پیازچه و نان تست درست شده با خمیرترش، طعمی فوق‌العاده پیدا می‌کند.

مواد لازم:

پیاز ریز خردشده، روغن زیتون، تخم مرغ آبپز رنده شده، پیازچه خردشده، سس مایونز، «گوریبنس» (gribenes) یا پوست ترد مرغ یا غاز و پیاز سرخ شده، نمک، فلفل سیاه، شاهی آبی و زیتون سیاه.

طرز تهیه:

پیازها را در روغن روی حرارت متوسط گاز سرخ کنید تا نرم شوند و به رنگ طلایی دربیایند. سپس آن‌ها را در غذاساز بریزید و میکس کنید تا پوره شوند. پیاز پوره شده، تخم مرغ رنده شده، سس مایونز و «گوریبنس» را در یک کاسه بریزید و با نمک و فلفل سیاه، مزه‌دار کنید. شما می‌توانید این سالاد را به مدت دو روز در یخچال نگهداری کنید، البته به شرطی که روی آن را با سلفون بپوشانید.

برای سرو سالاد تخم مرغ، آن را با شاهی آبی و زیتون تزئین کنید و به سر میز بیاورید.

۶. پاستای پیاز کاراملی و کره بز

 پاستای پیاز کاراملی

پاستای پیاز کاراملی و کره بز (Caramelised onion and goat’s butter pasta)، یک غذای بسیار ساده و خوشمزه است که از ترکیب پیازهای کاراملی شیرین و طعم خامه‌ای کره بز و پنیر درست می‌شود.

مواد لازم:

پیاز ریز خردشده، نمک، اسپاگتی خشک، کره بز و پنیر بز رنده شده.

طرز تهیه:

پیازهای خردشده را با نمک مزه‌دار کنید، سپس آن‌ها را روی حرارت ملایم گاز با کمی روغن، تفت دهید تا نرم شوند و به رنگ طلایی دربیایند. پس از آماده شدن پیازها، پاستا را طبق دستورالعمل بسته آن بپزید؛ اما یک دقیقه قبل از زمان درج شده، آن‌ها را آبکش کنید.

پاستاهای پخته را در ماهیتابه بریزید و کره، پیاز و نصف مقدار پنیر را به آن بیفزایید و این مواد را خوب هم بزنید. پاستا را در کاسه‌های گرم بکشید و بقیه پنیر را روی آن بریزید. نوش جان!

۷. گوشت بره «هریسا» به همراه پیازهای دارچینی و پوره سیب زمینی تند

گوشت بره هریسا

پیازهای مزه‌دارشده با دارچین در کنار گوشت بره «هریسا» (Harissa lamb) و پوره سیب زمینی تند، یک غذای بی‌نظیر و معطر را خلق می‌کنند که بسیار هوس‌برانگیز و لذیذ است.

مواد لازم:

استیک گوشت بره، نمک و فلفل سیاه. برای تهیه سس ماریناد این غذا به روغن زیتون، هریسا (سس فلفل چیلی تند تونسی)، سیر له شده، آب لیمو و برگ نعنا احتیاج دارید. پوره نیز از سیب زمینی، خامه هم‌زده، کره، پودر دارچین، فلفل سیاه، شیر و زردک وحشی تشکیل می‌شود. مواد تشکیل‌دهنده سس پیاز این غذا نیز پیاز، کره، روغن زیتون، پودر دارچین، هریسا، آب لیمو و گشنیز خردشده هستند.

طرز تهیه:

مواد لازم برای سس ماریناد را مخلوط کنید و روی تکه‌های گوشت بریزید. با استفاده از دست، آن‌ها را هم بزنید تا گوشت کاملا به مواد آغشته شود. روی گوشت‌ها را بپوشانید و به مدت چند ساعت در یخچال قرار دهید و گاهی آن‌ها را زیر و رو کنید.

به سراغ آماده کردن پوره بروید. سیب زمینی‌ها و زردک‌ها را جداگانه بجوشانید تا نرم شوند. سیب زمینی‌ها را از آب دربیاورید و دوباره روی حرارت ملایم قرار دهید تا کاملا خشک شوند. زردک‌ها را نیز آبکش کنید و به همراه خامه پوره کنید. سیب زمینی‌ها را نیز پوره کنید و با زردک و خامه هم بزنید.

ادویه‌جات را برای چند ثانیه در کره تفت دهید تا بوی آن‌ها دربیاید. سپس سیب زمینی و زردک را در آن‌ها بریزید و هم بزنید. شیر را گرم کنید و به مخلوط سیب زمینی بیفزایید و پوره را مزه‌دار کنید و اگر قصد ندارید بلافاصله آن را سرو کنید، درب آن را بگذارید. شما می‌توانید پوره را قبل از سرو، روی حرارت ملایم گاز، گرم کنید.

در همین حین، پیازها را با کره و روغن تفت دهید تا طلایی شوند. شعله گاز را زیاد کنید تا پیازها به سرعت به رنگ قهوه‌ای دربیایند و برشته شوند. دارچین، هریسا، آب لیمو و گشنیز را به همراه نمک و فلفل به پیازها بیفزایید و برای یک دقیقه دیگر تفت دهید. تکه‌های گوشت مزه‌دارشده را در یک گریل با حرارت بالا سرخ کنید تا دو طرف آن‌ها قهوه‌ای شود، اما وسط گوشت صورتی بماند. پوره سیب زمینی را در یک کاسه گرم بکشید و سر میز بگذارید، سپس پیازها را روی گوشت بریزید و سرو کنید.

۸. تارت پیاز با آویشن و پنیر سوئیسی

تارت پیاز

پیاز، نقش اصلی و مهمی را در تهیه تارت لذیذ پیاز با آویشن و پنیر سوئیسی را بازی می‌کند

تارت پیاز با آویشن و پنیر سوئیسی (Onion tart with thyme and gruyere)، یک تارت خامه‌ای و پر از پنیر است که همراه با خردل و آویشن، یک غذای خارق العاده برای سرو در مهمانی‌های رسمی و مجلسی به شمار می‌آید. جالب است بدانید که پیاز، نقش اصلی و مهمی را در تهیه این غذای لذیذ را بازی می‌کند.

مواد لازم:

کره، آرد ساده، نمک و آب یخ. برای مواد داخل تارت به کره، پیاز سفید ریز خلالی شده، تخم مرغ، زرده تخم مرغ، خامه غلیظ، خردل، برگ آویشن، نمک، فلفل سیاه، پنیر سوئیسی رنده شده و جوز هندی تازه رنده شده نیاز دارید.

طرز تهیه:

برای درست کردن پایه تارت، کره، آرد و نمک را در غذاساز بریزید و میکس کنید. سپس آن را در یک کاسه بزرگ بریزید و همراه با آب هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند. خمیر را با دست ورز دهید و سپس روی آن را با سلفون بپوشانید و برای حداقل یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خنک شود.

کره را در ماهیتابه آب کنید. سپس پیازها را در آن بریزید و روی شعله متوسط گاز به مدت حداقل ۴ تا ۶ دقیقه تفت دهید تا کاملا نرم و طلایی شوند. پیازها را کنار بگذارید تا خنک شوند. در همین حین، فر را در دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید تا گرم شود. سپس خمیر را روی یک سینی مخصوص فر تا می‌توانید پهن و نازک کنید.

با استفاده از چنگال، روی خمیر تارت را سوراخ کنید. سپس روی خمیر را با فویل بپوشانید و به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه بپزید. فویل را بردارید و برای ۱۰ دقیقه دیگر، پایه تارت را بپزید تا طلایی و برشته شود. تخم مرغ، زرده تخم مرغ، خامه، خردل و برگ‌های آویشن را مخلوط کنید و با احتیاط در پیازها بریزید. به این مخلوط، نمک و فلفل بزنید و آن را روی پایه تارت بریزید.

روی مخلوط پیاز را با پنیر سوئیسی رنده شده و جوز هندی بپوشانید و به مدت ۴۵ دقیقه در فر بپزید تا رنگ مواد داخل تارت نیز، طلایی تیره شود. تارت پیاز را قبل از سرو، برای ۱۰ دقیقه در دمای اتاق قرار دهید تا خنک شود.

۹. سبزیجات یونانی

سبزیجات یونانی

سرکه سفید، روغن زیتون و سبزیجات در یک مایه سوپی خوشمزه پر از پیاز جوشانده می‌شوند تا یک غذای لذیذ با طعمی منحصربه‌فرد و شیرین به نام سبزیجات یونانی (Vegetables à la Grecque) خلق شود. این غذا را با زیتون، پنیر فتا و نان برشته سرو می‌کنند.

مواد لازم:

پیاز بنفش یا سفید، هویج، رازیانه، کدوی تابستانی، روغن زیتون، آب، نمک، تخم گشنیز، دانه رازیانه، دانه فلفل سیاه، برگ بو، آویشن، سیر، لیمو و سرکه سفید.

طرز تهیه:

برای درست کردن مایه سوپی، روغن زیتون، آب، نمک، تخم گشنیز، دانه رازیانه، دانه فلفل سیاه، برگ بو، آویشن، سیر، لیمو و سرکه سفید را در یک قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط گاز قرار دهید تا بجوشد. سپس شعله گاز را کم کنید و برای ۵ دقیقه آن‌ها را بپزید. نمک غذا را اندازه کنید.

سبزیجات را جداگانه بپزید. کار خود را با پیازها آغاز کنید. آن‌ها را روی حرارت ملایم گاز به مدت ۱۰ دقیقه در مایه سوپی بریزید تا نرم شوند. پیازها را دربیاورید و در بشقاب بگذارید تا سرد شوند. سپس هویج و رازیانه را به مدت ۵ دقیقه در مایه بریزید و بپزید. برای کدوی تابستانی هم به ۳ دقیقه جوشیدن نیاز دارید.

سبزیجات را در یک ظرف بزرگ قرار دهید و مایه سوپی خنک شده را روی آن‌ها بریزید. اجازه دهید تا سبزیجات به مدت حداقل چند ساعت در این مایه غوطه‌ور باشند. شما می‌توانید آن‌ها را در این زمان در یخچال هم قرار دهید.

برای سرو، سبزیجات را از مایه خارج کنید و در بشقاب بکشید، سپس کمی از مایه را روی آن‌ها بریزید و در دمای اتاق سرو کنید. برخی افراد سبزیجات را با هم می‌پزند؛ اما از آنجا که زمان پخت آن‌ها با هم فرق می‌کند، ممکن است نتیجه خوبی نگیرید و برخی از سبزیجات له شوند و برخی نپزند.

۱۰. پیازهای اناری ترکی

 پیازهای اناری ترکی از دورچین های خوشمزه غذا

پیازهای اناری ترکی، یک مخلفات عالی، شیرین و خوشمزه هستند. عکس از تامین جونز

پیازهای اناری ترکی (Turkish pomegranate onions)، یک مخلفات فوق‌العاده برای همراهی با گوشت کبابی، «هالومی» (halloumi) سرخ شده و سبزیجات آرام‌پز هستند.

مواد لازم:

پیاز بنفش پوست کنده و چهار قاچ شده، روغن، رب انار، سماق، نمک و جعفری خردشده.

طرز تهیه:

پیازها را با کمی روغن در یک گریل داغ، کباب کنید تا کاملا زغالی شوند. پیازهای داغ را با رب انار، سماق و نمک مخلوط کنید. سپس آن‌ها را کمی خنک کنید و با جعفری خردشده به سر میز بیاورید.

مطالب مرتبط:

منبع theguardian

دیدگاه