۱۰ سوالی که باید از آژانس مسافرتی بپرسید تا در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی شنبه، ۱۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۰۰
۱۰ سوالی که باید از آژانس مسافرتی بپرسید تا در هزینه‌های سفرتان صرفه جویی کنید

سفر با تورهای ارائه شده توسط آژانس گردشگری مزایای متعددی دارد. ولی قبل از سفر باید چند نکته را در نظر بگیرید تا سفرتان ارزان‌تر تمام شود.

رزرو کردن تور با کمک آژانس‌های گردشگری بهترین روش برای این است که در هزینه‌های پرواز، جاذبه‌ها و فعالیت‌های تفریحی و محل اقامت خود صرفه‌جویی کنید. از این طریق لازم نیست هزینه‌های زیادی بابت سفر انفرادی و مسقل بپردازید و خودتان همه‌چیز را رزرو کنید.

وقتی قرار است برای سفر از کمک آژانس‌های گردشگری استفاده کنید برای اینکه هزینه‌هایتان را کمتر کنید دو روش کلیدی وجود دارد. یکی انعطاف‌پذیری و یکی توانایی برقراری ارتباط.

مقدار پولی که برای سفرتان خرج می‌کنید کاملا به خود شما بستگی دارد؛ ولی این سوالات که از آژانس گردشگری می‌پرسید، می‌تواند تا حد زیادی تکلیف شما را با آژانس و هزینه‌ها مشخص کند و مقدار قابل‌توجهی در هزینه‌های سفر شما صرفه‌جویی کند.

گاهی در انتخاب تور و آژانس گردشگری فقط به‌خاطر نپرسیدن چند سوال مهم، اشتباهاتی مرتکب می‌شویم که باعث می‌شود هزینه‌های غیرضروری زیادی بپردازیم. همان طور که قبلا هم در کجارو مطالب زیادی در این مورد منتشر کرده‌ایم، استفاده از یک آژانس گردشگری برای سفر مزایای متعددی دارد؛ از جمله اینکه می‌توانید از توصیه‌های متخصصان استفاده کنید، از نرخ‌های ویژه و تخفیف‌های خاص بهره‌مند می‌شوید و اینکه لازم نیست برای رزرو کردن هر چیز دچار دردسر شوید و سایت‌ها را زیر و رو کنید. به لطف امکاناتی که آژانس‌ها در اختیار دارند لازم نیست یک ماه برای برنامه‌ریزی سفری دو هفته‌ای وقت بگذارید.

یک مشاور خوب همیشه نیازهای مشتری را در ذهن دارد از جمله اینکه دقیقا می‌داند مشتری می‌خواهد چقدر برای سفرش هزینه کند.

وقتی قصد دارید در سفرهای خود در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، توانایی پرس‌وجو و برقراری ارتباط بسیار اهمیت دارد. یکی دیگر از راز‌های مهم در کم کردن هزینه‌های سفر این است که اولا انعطاف‌پذیر باشید و ثانیا در مورد الویت‌های خود شفاف باشید.

مسافران می‌توانند با انجام دادن چند مرحله‌ی ساده، مقدار قابل توجهی از هزینه‌های سفر خود را کاهش دهند.

اگر در حال برنامه‌ریزی سفر با تور مسافرتی به نقاط مختلف جهان هستید و به‌دنبال مناسب‌ترین آفر تور می‌گردید، در کجارو با مشاهده تمامی آن‌ها می‌توانید پکیج موردنظرتان را با پایین‌ترین قیمت از فروشنده‌های معتبر مسافرتی به‌راحتی و در کمترین زمان تهیه کنید.

در ادامه ده سوال را مطرح می‌کنیم که با پرسیدن آن‌ها از آژانس گردشگری، می‌توانید در هزینه‌های سفر بعدی خود صرفه‌جویی کنید و آن را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

آیا تور و سفری که انتخاب می‌کنم ضمانت بهترین قیمت را ارائه می‌کند؟

سفر با آژانس گردشگری

در بعضی از موارد و بعضی آژانس‌های گردشگری، اگر قیمت پرواز ها و بلیط‌ها بعد از اینکه آن را رزرو کردید، کاهش پیدا کند، می‌توانید تفاوت هزینه‌ها را از آژانس دریافت کنید. در بعضی از آژانس‌های گردشگری اگر شما سفر خود را مثلا چهار ماه زودتر رزرو کنید و موقع عزیمت قیمت‌ها تغییر قابل توجهی کرده باشد، می‌توانید مابه‌التفاوت را دریافت کنید.

آیا تور پکیج ارزان‌تر از تور اختصاصی است؟

تورهای پکیج، تورهایی هستند که مجموعه‌ای از امکانات و تفریحات به انتخاب خود آژانس در آن‌ها جمع آوری شده است و تورهای اختصاصی تورهایی هستند که امکانات و تفریحات آن را خود مسافر انتخاب می‌کند. گاهی تورهای پکیج ممکن است خدمات و تفریحات و امکانات اضافه‌ای داشته باشند که برای شما غیرضروری است و به آن نیازی ندارید. در این صورت از آژانس مربوطه بپرسید که آیا تورهای اختصاصی گران‌تر تمام می‌شود یا تورهای پکیج. گاهی تورهای اختصاصی بسیار ارزان‌تر می‌شود و دقیقا همان چیزی که می‌خواهید دریافت می‌کنید، نه امکانات اضافه و غیرضروری.

آیا هزینه تور شامل هزینه ورودی جاذبه‌ها می‌شود؟

قبل از اینکه توری را رزرو کنید دقیقا بپرسید که تور شامل چه مواردی است. گاهی اوقات هزینه کلی تور شامل هزینه‌های ورودی نمی‌شود و مجبور می‌شوید برای فعالیت‌های مختلف تور، مجددا هزینه جداگانه بپردازید. بپرسید که آیا قیمت تور واقعا شامل همه هزینه‌ها است یا اینکه برای هزینه‌های جانبی خود مثل ورودی یا خریدن غذا باید جداگانه خودتان هزینه کنید؟

آیا با پرواز در ساعات دیگر روز یا روزهای دیگر می‌توانم در هزینه سفرهایم صرفه‌جویی کنم؟

سفر با آژانس گردشگری

به اطلاع آژانس گردشگری برسانید که آیا در مورد تاریخ سفر انعطاف‌پذیر هستید یا مجبور هستید در تاریخ مشخصی سفر کنید. اگر آن‌ها در مورد انعطاف‌پذیری تاریخ سفر شما آگاه باشند، ممکن است بتوانند گزینه‌های ارزان‌تری را پیشنهاد دهند و جایگزین‌های ارزان‌تری داشته باشند. مثلا اگر بتوانید در فصل‌های خلوت سال سفر کنید، معمولا پیشنهادها بسیار ارزان‌تری برای همه امکانات و پروازها دریافت می‌کنید. یا مثلا اگر روزهای وسط هفته را برای رفتن انتخاب کنید و اول هفته برگردید.

آیا پرواز ارزان‌تری به فرودگاه دوم وجود دارد؟

گاهی اوقات با پرواز کردن به یک فرودگاه دوم می‌توانید مقدار قابل توجهی در هزینه‌های سفرتان صرفه‌جویی کنید؛ به‌خصوص در شهرهای بزرگی مثل لندن و پاریس که چندین فرودگاه با پروازهای متعدد دارند. کسانی که قصد دارند در مقصد ماشینی کرایه کنند، معمولا به این نتیجه می‌رسند که این فرودگاه‌های دوم از فرودگاه اصلی ارزان‌تر هستند و سفر شما با استرس کمتری همراه خواهد بود. اگر تصمیم بگیرید که مدت زمان بیشتری را روی زمین طی کنید، می‌توانید در هزینه‌های پرواز صرفه‌جویی کنید.

آیا محله‌ای خارج از مرکز شهر وجود دارد که در آن امکانات اقامتی ارزان‌تر وجود داشته باشد؟

اگر قصد دارید در مقصد سفرتان خودرویی کرایه کنید، می‌توانید برای ارزان‌تر شدن سفر، در محله‌هایی دورتر از مرکز شهر اقامت کنید. به این ترتیب هم سفرتان ارزان‌تر می‌شود و هم از شلوغی مرکز شهر فاصله می‌گیرید. هر چقدر که از مسیرهای توریستی بیشتر فاصله بگیرید، بیشتر می‌توانید در هزینه محل اقامت صرفه‌جویی کنید.

آیا هتل‌ها هیچ مزایای اضافه‌ای به مشتری ارائه می‌کنند؟

سفر با آژانس گردشگری

با ارائه امکانات اضافه مثلا صبحانه یا پارکینگ، که بعضی هتل‌ها در اختیار مشتریان می‌گذارند، از برخی هزینه‌های سفر کاسته می‌شود. البته این هزینه‌ها ممکن است در ابتدا کم به نظر برسند؛ ولی وقتی جمع می‌شوند، مبلغ قابل توجهی از هزینه‌های سفر را در بر می‌گیرند. در مورد این امکانات هتل، از آژانس گردشگری سوال کنید. آیا هتل امکاناتی مثل سرویس رایگان از فرودگاه دارد؟ آیا امکان پذیرش زودهنگام و بدرقه دیرهنگام وجود دارد؟

بهترین جا برای پارک کردن کجا است؟

همان طور که قبلا هم اشاره کردیم، هزینه‌های کوچک می‌توانند به مبالغی بزرگ تبدیل شوند. یکی از این هزینه‌های کم، هزینه پارکینگ است که می‌تواند در انتهای سفر بخشی زیادی از هزینه‌های اضافی شما را تشکیل دهد. بهتر است از قبل بدانید که کجا قرار است پارک کنید یا اینکه هتل مورد نظر شما اصلا پارکینگ رایگان دارد یا خیر؟ اگر رایگان نیست هزینه آن چقدر است؟

بهترین روش برای پرداخت چیست؟

وقتی به خارج از کشور سفر می‌کنید هزینه‌هایی مثل کارمزد تراکنش‌ها می‌تواند بسیار نجومی و سرسام‌آور باشد؛ البته اگر مراقب نباشید. قبل از سفر در مورد کارمزدها و هزینه تراکنش‌ها سوال کنید و با آن آشنا شوید و از آژانس گردشگری بپرسید که برای پرداخت هزینه‌ها در مقصد، چه روشی، بهتر و ارزان‌تر است؟

آیا در مکانی که سفر می‌کنید کیوسک‌هایی برای تبدیل پول با قیمت منطقی و منصفانه وجود دارد؟ یا اینکه باید کارت اعتباری مخصوص سفر داشته باشید؟

اگر مشکلی ایجاد شود، آژانس چه پشتیبانی‌هایی از مسافر خواهد داشت؟

آژانس‌های گردشگری انتظار ایجاد مشکلات را دارند و می‌دانند که چطور آن‌ها را حل کنند. به همین دلیل شما لازم نیست زمان ارزشمند تعطیلات خود را هدر بدهید تا یک پرواز جدید برای سفرتان رزرو کنید. اجازه بدهید که متخصصان چنین مشکلاتی را برای شما حل کنند. مشکلاتی از قبیل تاخیر در پرواز، کنسل شدن پرواز یا تغییرات غیرمنتظره در رزرو هتل و... که معمولا در سفر با تورهای آژانس‌های گردشگری، پیش می‌آید. شما نباید برای حل کردن این مشکلات که نقشی در آن‌ها ندارید، هزینه اضافه بپردازید. قبل از سفر از آژانس گردشگری بپرسید که در صورت بروز مشکلات مشابه، مسئولیت حل کردن این مشکلات و احیانا پرداخت هزینه‌های ایجاد شده، با چه کسی است.

مطالب مرتبط:

منبع businessinsider

دیدگاه