۷ موزه روباز که پاییز امسال باید ببینید

صدیقه شجاعی
صدیقه شجاعی دوشنبه، ۱۸ شهریور ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
۷ موزه روباز که پاییز امسال باید ببینید

آغاز پاییز و شروع تغییر رنگ درختان، بهترین زمان برای بازدید از موزه‌های روبازی است که زیبایی‌شان دوچندان می‌شود و لحظاتی به‌یادماندنی را برای شما رقم می‌زنند.

روزهای بلند و گرم تابستان رو به پایان است، اما هنوز هم می‌توان سرگرمی‌های جذابی در فضای باز پیدا کرد و از آن‌ها لذت برد. پاییز با تغییر رنگ برگ درختان به رنگ زرد و قرمز و نارنجی و هوای فرح‌بخش خود، یک از زیباترین فصول سال برای گشت‌وگذار در طبیعت به شمار می‌رود. این فصل بهترین زمان برای بازدید از موزه‌های روبازی نظیر موزه‌ی نیویورک و انگلیس است که غنای فرهنگی را با چشم‌انداز پاییزی فوق‌العاده زیبا درهم‌آمیخته‌اند. در ادامه تعدادی از این موزه‌های روباز را به شما معرفی می‌کنیم تا آن‌ها را در برنامه‌ی سفرهای پاییزی خود قرار دهید.

۱. پارک فروگنر، اسلو

پارک فروگنر

پارک فروگنر (Frogner Park) با بیش از ۲۰۰ مجسمه همچون جواهری در اسلو نروژ می‌درخشد و بزرگ‌ترین فضای باز این شهر به حساب می‌آید. اینجا در واقع یک نمایشگاه دائمی از آثار گوستاو ویگلند، مجسمه‌ساز برجسته‌ی نروژی است که در محوطه‌ای وسیع در پارک فروگنر به نمایش گذاشته شده است.

گوستاو ویگلند، علاوه بر خلق این مجسمه‌ها، پارک فروگنر را نیز طراحی کرده است. مجسمه‌های ویگلند در میان برجسته‌ترین آثار دنیا هستند که توسط یک هنرمند خلق شده و با به تصویرکشیدن زنان، مردان و کودکان در ژست‌های ساده و سوررئال، اشکال انسانی را پاس داشته است. معروف‌ترین جاذبه‌ی پارک را شاید بتوان «منولیت» (The Monolith) دانست، یک سازه‌ی ۱۴ متری گرانیتی که ۱۲۱ پیکر در تقلای بالارفتن از آن هستند و کل آن از یک قطعه سنگ ساخته شده است. «چرخ زندگی» (The Wheel of Life) یکی دیگر از آثار مشهور پارک به شمار می‌رود و شامل حلقه‌ای از بدن‌های درهم‌تنیده است که نمادی از چرخه‌ی ابدی زندگی هستند. بازدید از این پارک و مجسمه‌های آن برای عموم مردم رایگان و ۲۴ ساعت هر روز باز است.

۲. موزه روباز هانوکه، ژاپن

موزه روباز هانوکه

موزه روباز هانوکه (Hakone Open-Air Museum)، اولین موزه‌ی روباز ژاپن است که در سال ۱۹۶۹ افتتاح شد و بیش از ۱۰۰ اثر مدرن و معاصر از هنرمندانی نظیر اگوست رودن و هنری مور را در زیر نگاه کوه هانوکه در معرض نمایش گذاشته است.

موزه روباز هانوکه، اولین موزه‌ی روباز ژاپن است که در سال ۱۹۶۹ افتتاح شد

تعدادی از این مجسمه‌ها، آثار تعاملی هستند، از جمله یک توری به رنگ‌های روشن که درون محفظه‌ای چوبی قرار گرفته و علاوه بر اینکه فضایی برای بازی کودکان به حساب می‌آید، یک برج شیشه‌ای رنگی و بلند با پله‌ای مارپیچ و قابل‌استفاده درون آن نصب شده است. یک موزه‌ی سرپوشیده نیز در این مجموعه وجود دارد که آثار هنرمندانی مثل پیر اگوست رنوآر و کنستانتین برانکوشی و مجموعه‌ی درخورتوجهی از نقاشی‌ها، مجسمه‌ها و سرامیک‌های پیکاسو را در خود جای داده است. بازدیدکنندگان پس از تماشای موزه می‌توانند از چشمه‌ی آب‌گرم آن نیز استفاده کنند و از تماشای برگ‌های پاییزی لذت ببرند.

اگر به ژاپن سفر می‌کنید، کجارو فهرست کاملی از جاهای دیدنی ژاپن را نیز در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید اطلاعات لازم درباره هر جاذبه گردشگری را از جمله آدرس، موقعیت مکانی روی نقشه، ساعات بازدید و... به‌دست آورده و سفر خود را بهتر برنامه‌ریزی کنید.

۳. پارک مجسمه یورک‌شر، انگلیس

پارک مجسمه یورک‌شر

پارک مجسمه یورک‌شر (Yorkshire Sculpture Park) در وست برتون انگلیس از دهه‌ی ۱۹۷۰، میزبان آثار هنری معاصر در محیطی فوق‌العاده زیبا است و به‌نوعی «هنر بدون دیوار» را به نمایش گذاشته است.

بازدیدکنندگان در فصل پاییز می‌توانند نیم‌تنه‌های برنزی ۱۲ حیوان گاه‌شماری چینی را مشاهده کنند

آثار این نمایشگاه به صورت چرخشی نشان داده می‌شوند، با این حال معمولاً حدود ۸۰ مجسمه همیشه در معرض نمایش هستند. بازدیدکنندگان در فصل پاییز می‌توانند نیم‌تنه‌های برنزی ۱۲ حیوان گاه‌شماری چینی را مشاهده کنند. «باغ خیر و شر»، عنوان اثری سیاسی از آلفردو جار، هنرمند اهل شیلی است که قفس‌ها و میله‌های فولادی آن در سراسر این پارک به چشم می‌خورد. علاوه بر مجسمه‌های این پارک، اینجا محلی عالی برای تحسین رنگ‌های زیبای فصل پاییز است و بازدیدکنندگان می‌توانند سگ خود را نیز به این پارک بیاورند.

اگر قصد سفر به انگلیس را دارید، همیشه می‌توانید برای خرید بلیط هواپیما با استفاده از موتور جستجوی پرواز کجارو پایین‌ترین قیمت بلیط‌ها را از بین فروشنده‌های معتبر مشاهده کرده و بلیط سفر خود را ارزان‌تر از همه جا تهیه کنید.

۴. مرکز هنری استورم کینگ، نیویورک

مرکز هنر استورم کینگ

همه‌ی آثار هنری نیویورک در این شهر بزرگ قرار ندارند. مرکز هنری استورم کینگ (Storm King Art Center)، در دره‌ هادسن، در فاصله‌ی یک‌ساعتی از منهتن واقع است و با مساحتی به بزرگی ۲۰۰ هکتار، خود یک اثر هنری طبیعی به شمار می‌رود. امسال پاییز، مجسمه‌هایی از هنرمندان مطرحی نظیر روی لیکتنستاین و اندی گلدزورثی در این مرکز به نمایش درمی‌آید، مجسمه‌هایی نیز در این پارک وجود دارد که تماشای آن‌ها با پس‌زمینه‌ای زیبا از تپه‌ها، مراتع و جنگل‌ها با برگ‌های رنگارنگ پاییزی واقعاً لذت‌بخش است.

۵. مزرعه گیبس، نیوزیلند

مزرعه گیبس

فصل پاییز در نیوزیلند شاید هم‌زمان با پاییز در نیم‌کره‌ی شمالی زمین اتفاق نیفتد، با این حال هوای معتدل بهاری و مناظر فوق‌العاده دیدنی در طول سال باعث شده است، بازدید از مزرعه گیبس (Gibbs Farm)، گزینه‌ای عالی برای مسافران پاییزی باشد. این مزرعه‌ی مجسمه تقریباً ۳۰ دقیقه با شمال آوکلند فاصله دارد و در مساحت ۴۰۰ هکتاری آن، مجسمه‌ها به زیبایی هر چه تمام‌تر با چشم‌انداز اطراف خود تلفیق شده‌اند. آثار این مزرعه، بزرگ‌ترین مجموعه در نیوزیلند هستند و از آن میان می‌توان به مجسمه‌ی حیوانات اشاره کرد که طوری روی علف‌ها چیده شده‌اند تا بازدیدکننده با دیدن آن‌ها، احساس سافاری کند؛ همچنین آثار فلزی و سنگی فوق‌العاده‌ی اینجا نیز در کنار تپه‌های غلتان، چشم‌اندازی خیرکننده به وجود آورده‌اند. بازدیدکنندگان می‌توانند با تعیین وقت قبلی، فقط ماهی یک بار از نزدیک به تماشای مجسمه‌ها بپردازند و با حیوانات مزرعه که در حال جنب‌وجوش هستند نیز آشنا شوند.

۶. باغ تاروت، ایتالیا

باغ تاروت

نیکی د سان فال، هنرمند مجسمه‌ساز فرانسوی، برای خلق باغ مجسمه‌های تاروت (Tarot Garden) در ایتالیا از کارت‌های تاروت و پارک گوئل بارسلونا الهام گرفته است. هرچند مکان‌های دیگری نظیر کاخ رویایی پستچی فرانسوی که ۳۰ سال از عمرش را صرف ساختن آن کرد و همین‌طور برج‌های واتس (Watts Towers) اثر سیمون رودیا در لس آنجلس نیز الهام‌بخش نیکی د سان فال بوده‌اند. باغ تاروت در تپه‌های توسکانی قرار دارد و مجسمه‌های آهنی و سیمانی آن با موزاییک‌ها و شیشه‌های شفاف و روشن،‌ نقاشی و... تزیین شده‌اند. برخی از این مجسمه‌ها، به شکل انسان و برخی انتزاعی هستند، هرچند که همگی به یک اندازه زیبا و جذاب به نظر می‌رسند.

همیشه می‌توانید بهترین آفرهای تور ایتالیا را در کجارو پیدا کنید. تنوع فروشنده‌ها و پکیج‌های تور عرضه‌شده، به شما این اطمینان را می‌دهد تا بتوانید سفرتان را ارزان‌تر از همه جا برنامه‌ریزی کنید.

۷. پارک مجسمه لومییر، میزوری

پارک مجسمه لومییر

پارک مجسمه لومییر (Laumeier Sculpture Park)، یکی از قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین پارک‌های ایالات متحده است که درست بیرون سنت لوئیس قرار دارد و با مساحتی به بزرگی ۴۲ هکتار و ۶۰ مجسمه می‌تواند مکانی ایده‌آل برای بازدیدکنندگان باشد تا هر روز هفته به رایگان از آن دیدن کنند. این پارک گزینه‌ی مناسبی برای خانواده‌ها نیز به حساب می‌آید، به‌خصوص که والدین و کودکان می‌توانند در کارگاه‌های آموزشی آن به خلق اثر هنری خود بپردازند، علاوه بر این، از ماه مارس تا آوریل و از ژوئیه تا اکتبر، گلچینی از بعد از ظهرهای یکشنبه به خانواده‌ها اختصاص دارد. در این مجموعه، علاوه بر گل‌های لاله‌ی برنزی بسیار بزرگی که توسط پوشش گیاهی پارک احاطه شده‌اند، مجسمه‌ی یک گربه‌ی رنگی که با کاشی‌های سرامیکی تزیین شده است و مجسمه‌های هندسی انتزاعی در لابه‌لای درختان نیز به چشم می‌خورد که تغییر رنگ درختان در فصل پاییز، زیبایی آن‌ها را دوچندان می‌کند و خود یکی از جذابیت‌های پارک به شمار می‌رود.

مطالب مرتبط:

منبع matadornetwork

دیدگاه