لذیذترین دسرهای روسی که در سفر به روسیه باید امتحان کنید

حمیده کریمی
حمیده کریمی پنجشنبه، ۲ خرداد ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۰
لذیذترین دسرهای روسی که در سفر به روسیه باید امتحان کنید

دسرها لذیذترین خوراکی‌هایی هستند که می‌توانید نوش جان کنید. در روسیه، فرصت امتحان کردن این دسرها را از دست ندهید.

انواع دسر، جایگاه خاصی در میزهای مهمانی و رستوران‌ها دارند. اهالی روسیه علاقه خاصی به دسرها دارند و دسرهای آن‌ها بسیار متنوع و لذیذ است.

اگر برای سفر به روسیه برنامه‌ریزی می‌کنید، بد نیست که قبل از سفر، در مورد بهترین و لذیذترین دسرها و غذاهای روسیه بیشتر بدانید تا در طول سفر، آن‌ها را امتحان کنید.

اگر قصد دارید به روسیه سفر کنید، با کمک کجارو بهترین تورهای روسیه از معتبرترین آژانس‌های گردشری را جست‌و‌جو کنید. با توجه به قیمت و تاریخی که مد نظر دارید، می‌توانید مناسب‌ترین و ارزان‌ترین تورها را در کجارو پیدا و به‌راحتی تهیه کنید.

آفر تور روسیه

در روسیه، حتما به رستوران‌ها سر بزنید و این دسرهای لذیذ را امتحان کنید.

سالامی شکلات

لذیذترین دسرهای روسی

در دوران شوروی که کمبود منابع غذایی وجود داشت، باید در مورد مصرف منابع غذایی هوشمندانه عمل می‌کردند و هیچ ماده غذایی نباید دور ریخته می‌شد. در نتیجه، بسیاری از دستورهای غذایی در این دوران ایجاد شد که با استفاده از باقی مانده مواد غذایی و دیگر غذاها تهیه می‌شدند.

سالامی شکلات یکی از همین دسرها بود که نام این دسر، از دو آیتمی گرفته شده است که غالبا کم پیدا می‌شد. این دسر با بیسکوییت شیری خرد شده و گردو تهیه می‌شد که آن را با سس شکلاتی تهیه‌شده از کاکائو، شیر، کره و شکر ترکیب می‌کردند.

بعد از ترکیب مواد، آن‌ها را در کیسه مخصوص می‌گذاشتند و یک شب در یخچال قرار می‌دادند تا ببندد.

سیرنیکی

لذیذترین دسرهای روسی

سیرنیکی یکی از صبحانه‌های رایج و محبوب هم هست. سیرنیکی در واقع پنکیک پنیری شیرین است. با وجود اینکه این پنکیک پف می‌کند و بالا می‌آید ولی به خاطر پنیر، بافت سفتی دارد و نسبت به پنکیک‌های معمولی، بافت سفت‌تری دارد.

این دسر با نوعی پنیر به نام tvorg تهیه می‌شود که البته آن را می‌توان با پنیر کلبه، ریکوتا یا کوارک هم جایگزین کرد. برای طعم دادن به دسر از شکر و وانیل استفاده می‌کنند. روی پنکیک‌ها انواع بری، خامه ترش، مربا و... می‌ریزند.

کیک ناپلئون

لذیذترین دسرهای روسی

این دسر برخلاف اسمی که دارد و شباهت آن به دسر هزارورق فرانسوی، یک دسر کلاسیک روسی است که قبل از دوران شوروی نیز در روسیه تهیه می‌شده است. این کیک که با کاسترد پر می‌شود، در قرن نوزدهم در سراسر اروپا رایج بود و در سال ۱۹۱۲ به یکی از مهم‌ترین بخش‌های رژیم غذایی در روسیه تبدیل شد.

برای جشن گرفتن پیروزی روسیه بر فرانسه در جنگ سال ۱۸۱۲، قنادان کیک را به‌شکل کلاه ناپلئون تهیه کردند. این کیک نوعی کرپ چند لایه و فیلینگ کاسترد است و به‌شکل سنتی با خرده‌های کیک تزیین می‌شود که سمبلی از برف روسیه است که ارتش ناپلئون را زمین‌گیر کرد.

کیک شیر پرنده

لذیذترین دسرهای روسی

این کیک، نوعی کیک اسفنجی لایه‌ای است که با نوعی موس مخصوص پر می‌شود. این کیک نیز یادگار دوران شوروی است؛ زمانی که در دهه ۱۹۴۰، غذا سهیمه‌بندی شده بود. در دهه ۱۹۶۰، کیک‌های قبلی تقریبا کنار رفته بود و مردم دنبال کیک‌هایی ساده‌تر بودند که با سبک زندگی جدید، هم‌خوانی داشته باشد. از همان زمان تابه‌حال، این کیک یکی از دسرهای محبوب روسی است.

چاک چاک

لذیذترین دسرهای روسی

چاک چاک، شیرینی ملی تاتارستان با نان مسطح سرخ شده و گرد شده تهیه می‌شود و بعدا در شربتی عسلی فرو برده می‌شود. معمولا آن را با میوه‌های خشک و انواع مغزها تزیین می‌کنند. آن‌ها را جداگانه یا در کنار هم سرو می‌کنند. این دسر را معمولا در مهمانی‌ها و جشن‌ها خواهید دید.

کیک سیب‌زمینی

لذیذترین دسرهای روسی

اسم این کیک از روی ظاهر آن انتخاب شده است. این شیرینی اگرچه طعمی عالی دارد؛ ولی ظاهر آن شبیه سیب‌زمینی است. این کیک را هم به‌شکل سنتی با باقی‌مانده کیک‌های دیگر تهیه می‌کنند و موادی مثل شیر تغلیظ شده، میوه‌های خشک و انواع مغزها را به آن اضافه می‌کنند. بعد از ترکیب این مواد و گلوله کردن آن‌ها، روی آن کاکائو می‌ریزند و در یخچال می‌گذارند.

البته در دستورهای مدرن، کیک بیات با کیک اسفنجی یا بیسکوییت شیری خردشده، جایگزین شده است.

وارنیکی

وارنیکی ظاهری شبیه پلمنی دارد. تفاوت آن‌ها این است که پلمنی نوعی دامپلینگ حاوی گوشت است؛ ولی وارنیکی دامپلینگ گیاهی است. به همین خاطر در وعده‌های مختلف غذایی در طول روز مورد استفاده قرار می‌گیرد و حتی به‌عنوان دسر هم تهیه می‌شود.

یکی از فیلینگ‌های رایج این دسر، انواع بری یا توت است. بعد از تهیه کردن دسر، آن را با خمیر ترش و پودر شکر سرو می‌کنند.

مدویک

لذیذترین دسرهای روسی

مدویک یا کیک عسلی، انواع مختلفی دارد. این دسر را می‌توان با شیر، باترمیلک، کاسترد یا خامه ترش تهیه کرد. این دسر شبیه به کیک ناپلئون، چند لایه است و بین لایه‌ها نوعی کرم شیرین قرار می‌گیرد. اضافه نان مورد استفاده برای لایه‌ها، خرد می‌شود و برای پوشاندن دسر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

منبع theculturetrip

دیدگاه