نجات گردشگران عمانی از سیلاب بندر چارک

زهرا  آذرنیوش
زهرا آذرنیوش دوشنبه، ۱۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۰۰
نجات گردشگران عمانی از سیلاب بندر چارک

گردشگران عمانی که در مسیر سفر به شیراز در اثر باران شدید در سیلاب بندر چارک گرفتار شده بودند توسط نیروهای امدادی نجات یافتند.

۱۵ گردشگر عمانی با اتوبوس به سمت شیراز می‌رفتند که گرفتار سیلاب شدند.

بخش‌دار شیبکوه شهرستان بندرلنگه از نجات جان این گردشگران که از کشور عمان بودند و در سیلاب بندر چارک گرفتار شده بودند خبر داد.

 

فواد مرادزاده توضیح داد که به دنبال بارش شدید باران در ساعات ابتدایی یکشنبه شب، اتوبوس حامل این گردشگران در آب نمای جاده بندرچارک که به دلیل سیلاب به زیر آب رفته و متوقف شد. پس از حضور نیروهای امدادی، مسافران را با استفاده از یک دستگاه لودر از سقف اتوبوس، خارج و اتوبوس را تخلیه کردند.

بخش‌دار بخش شیبکوه بندرلنگه با اشاره به اینکه آب نمای بندرچارک از جمله نقاط حادثه خیز است، تاکید کرد که با توجه به شرایط جوی حاکم بر منطقه، باید رانندگان این مسیرها جانب احتیاط را رعایت کرده و مراقب باشند.

بندر چارک در ساحل خلیج فارس، مرکز بخش شیبکوه شهرستان بندر لنگه در استان هرمزگان است و حدود ۶ هزار نفر جمعیت دارد. این بندر در ۸۰ کیلومتری غرب بندرلنگه قرار گرفته و آب نمای جاده بندرچارک در نزدیکی این شهر از نقاط حادثه خیز این منطقه محسوب می‌شود که در زمان‌های وقوع بارندگی و جاری شدن رودخانه‌های فصلی به زیر آب می‌رود.

شهرستان بندرلنگه با ۱۵۹ هزار و ۳۵۸ نفر جمعیت درفاصله ۲۴۰ کیلومتری غرب بندرعباس قرار گرفته است. بیشتر نقاط استان هرمزگان از اواخر شنبه هفته جاری به دنبال فعالیت یک سامانه جوی که از غرب استان وارد شده، شاهد بارش باران هستند. مطابق اعلام و هشدارهای هواشناسی با توجه به شدت فعالیت این سامانه، احتمال وقوع آب گرفتگی ، طغیان رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها وجود دارد.

 

مطالب مرتبط:

منبع irna

دیدگاه