مراکز خرید آبادان؛ از بازارهای قدیمی تا مراکز خرید مدرن

احمدرضا فرهبد
احمدرضا فرهبد سه شنبه، ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید آبادان؛ از بازارهای قدیمی تا مراکز خرید مدرن

آبادان در منطقه آزاد تجاری اروندرود واقع شده و به همین دلیل در سال‌های اخیر مراکز خرید بزرگ و مدرنی در آن افتتاح شده است. آیا می‌خواهید با بهترین مراکز خرید آبادان آشنا شوید؟

رود کارون، سمبوسه‌های داغ و خوشمزه، موسیقی بندری و مردم خونگرم با لهجه‌ای شیرین باعث شده آبادان به یکی از محبوب‌ترین شهرهای جنوبی ایران تبدیل شود. یکی از دلایل دیگری که باعث شده آبادان در سال‌های اخیر مسافران بیشتری را به خود جذب کند، پیوستن به منطقه آزاد تجاری اروند رود است؛ همین امر موجب شده در سال‌های اخیر مراکز خرید بزرگ و مدرن زیادی در آبادان افتتاح شوند که در نوع خود جذاب هستند و گردش در آن‌ها می‌تواند چند ساعتی شما را سرگرم کند. در ادامه به معرفی مراکز خرید آبادان می‌پردازیم. از مراکز خرید نسبتا قدیمی گرفته تا مراکز خرید مدرن.

بازار ته لنجی‌ها

بازار ته لنجی ها

عکاس: سجاد ایمانیان

بازار ته‌ لنجی‌ها که به بازار امیری نیز شهرت دارد، یکی از مراکز خرید آبادان بوده که واقعا منحصر‌به‌فرد بوده و قطعا یکی از جاذبه‌های آبادان برای گردشگران است. در این بازار تقریبا همه چیز پیدا می‌شود؛ از شکلات و خوراکی‌های دیگر گرفته تا پوشاک، لوازم آرایشی مثل شامپو و عطر، پتو و لوازم برقی کوچک

ملوانان و کارکنان مجاز هستند ‌میزان مشخصی از اجناس را بدون پرداختن تعرفه کمرگی وارد کشور کنند. کالاهای بازار ته لنجی‌ها نیز اغلب از همین اجناس هستند و به همین دلیل با قیمت کاملا مناسبی به فروش می‌رسد. این بازار در روزهای آخر هفته و ایام نوروز بسیار شلوغ می‌شود و حتی گشت‌وگذار هم در آن سخت می‌شود. در این بازار گاهی اوقات فروشندگان برای جذب مشتری از جملات جذاب و حتی موسیقی محلی نیز استفاده می‌کنند که حال و هوای بازار را بسیار دوست‌داشتنی می‌کند. توصیه می‌کنیم اگر به آبادان سفر کردید، حتما سری هم به این بازار بزنید.

بازار مرکزی آبادان

بازار مرکزی

بازار مرکزی آبادان جزو اولین مراکز خرید مدرن آبادان بوده که در دو طبقه احداث شده و اجناس مختلفی در آن عرضه می‌شود؛ از لوازم خانگی و لوازم خودرو گرفته تا کیف، کفش، لباس و حتی اسباب‌بازی. این بازار در انتهای خیابان دبستان و روبروی بازار ماهی‌فروشان آباد واقع شده و اجناس با کیفیت با قیمت مناسب کم و بیش در آن پیدا می‌شود. از امکانات این بازار می‌توان به کافی شاپ، رستوران و قهوه‌خانه اشاره کرد.

بازار ماهی‌فروشان

بازار ماهی فروشان آبادان

عکاس: سجاد ایمانیان

بازار ماهی‌فروشان آبادان در کنار رود اروند، یکی از مهم‌ترین مراکز عرضه ماهی و میگوی تازه در جنوب کشور است و به نام پارک بازار ماهی نیز شناخته می‌شود.

مجتمع تجاری ساحلی اروند

مجتمع تجاری ساحلی اروندرود

منبع: همگردی

مجتمع تجاری ساحلی اروند که در خیابان کمرگ، جنب بازار مرکزی قرار گرفته، یکی دیگر از مجتمع‌های تجاری آبادان که در سه طبقه احداث شده و دارای با ۶۰ واحد تجاری است. در این مجتمع‌ کالاهای مختلف از جمله لوازم خانگی کوچک، کیف‌، کفش، لباس، لوازم آرایشی و بهداشتی، پتو و حتی اسباب‌بازی یافت‌ می‌شود.

مجتمع تجاری جزیره

مجتمع تجاری جزیره آبادان

مجتمع تجاری جزیره یکی از مراکز خرید بزرگ و مدرن آبادان است که در سال ۱۳۸۶ افتتاح شده است. این مجتمع تجاری در چهار طبقه در زمینی به مساحت ۲۵۴۰ متری تاسیس شد و به بهره‌داری رسید. این مجتمع تجاری در چهار طبقه احداث شده که شامل یک طبقه پارکینگ، دو طبقه تجاری و شهربازی می‌شود که در طبقه چهارم از سال ۱۳۹۰ شروع به کار کرده است. از امکانات مجتمع تجاری جزیره می‌توان به رستوران، کافی‌شاپ، دستگاه خودپرداز، اینترنت و محل بازی کودکان اشاره کرد. این مجتمع در احمدآباد خیابان یک اصلی واقع شده است.

سیتی سنتر آبادان

سیتی سنتر آبادان

منبع: گوگل مپ

سیتی سنتر آبادان که تنها ۲ سال از زمان افتتاح آن می‌گذرد، در ابتدای بازار ته‌لنجی‌ها و مشرف به خیابان امام در بهترین نقطه تجاری شهر تاسیس شده است. در این مجتمع تجاری که ۱۲۰ واحد تجاری را در خود جای داده است، تنوع گسترده‌ای از کالا از جمله لوازم الکترونیکی، کیف، کفش، لباس، لوازم آرایشی  و... به فروش می‌رسد. سیتی سنتر آبادان دارای فود کورت و بام سبز نیز است و از فراز آن می‌توانید منظره جالبی از پالایشگاه آبادان و اروندرود را تماشا کنید. این سیتی سنتر که فضا و سازه مدرنی نیز دارد، یکی از بهترین مکان‌ها برای بازارگردی است.

کنز مال

کنز مال آبادان

منبع: گوگل مپ

کنز مال بزرگترین و در عین حال مدرن‌ترین مرکز خرید آبادان است که در یک طبقه و به صورت راهروهای متقاطع در اتوبان آبادان- خرمشهر احداث شده و دارای ۴۰۰ واحد تجاری است. کنز مال آبادان که دارای بخش‌های مختلفی نظیر فودکورت و فضاهای تفریحی-رفاهی است؛ یکی از بازارهای خاص آبادان محسوب می‌شود؛ زیرا تنوع گسترده‌ای از کالا‌ها (از لباس کودک گرفته تا وسایل خانگی و دکوراتیو) از کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بدون تعرفه کمرگی مستقیما وارد این مرکز خرید می‌شود (به دلیل قرار گرفتن این مرکز خرید در منطقه آزاد تجاری اروندرود) و با قیمت مناسبی عرضه می‌شوند؛ مطمئن باشید از این بازار دست خالی بیرون نمی‌روید.  

میزان بازدید از این مرکز خرید واقعا زیاد است و در صورتی که شلوغی آزارتان می‌دهد، روزهای آخر هفته و ایام اوج سفر به آبادان و خرمشهر مثل ایام نوروز، به این بازار نروید. در ضمن در روزها و ساعت‌های پرترافیک مشکل عدم فضای کافی برای پارک خودرو در اطراف کنزمال نیز برای بازدیدکنندگان دردسرساز می‌شود.

مجتمع تجاری الماس جنوب آبادان

مجتمع تجاری الماس جنوب آبادان در دو طبقه احداث شده و دارای ۱۰۰ واحد تجاری است. در این مرکز خرید که در خیابان آدرس، چهار راه امام، نبش خیابان نادری واقع شده، بیشتر پوشاک زنانه به فروش می‌رسد. از امکانات ویژه این مرکز خرید می‌توان به پارکینگ طبقاتی ۵ طبقه با ظرفیت ۴۸۰ خودرو اشاره کرد

پاساژ کویتی‌ها

پاساژ کویتی های آبادان

منبع: گوگل مپ

پاساژ کویتی‌ها یکی از قدیمی‌ترین و معروف‌ترین بازارهای آبادان است که مساحت زیادی دارد و بیشتر پوشاک مردانه در آن عرضه می‌شود؛ البته تنوع کالاهای این پاساژ آن قدر زیاد است که بتواند خانم‌ها را نیز سرگرم کند. پاساژ کویتی ها در چهارراه امیری واقع شده و قیمت کالاهای موجود در آن به دلیل اصل بودن از قیمت کالاهای سایر بازارها کمی بیشتر است.

پاساژ های کادوس

پاساژهای کادوس آبادان

منبع: گوگل مپ

پاساژ های کادوس که در واقع فروشگاه زنجیره‌ای هستند، چهار شعبه دارد که شعبه ۱، ۲ و ۴ این فروشگاه های  در خیابان شاپور ابتدای خیابان امام خمینی و شعبه ۳ آن‌ها در خیابان شهید منتظری واقع شده است. در این پاساژها انواع متفاوتی از کالاها با قیمت مناسبی به فروش می‌رسد.

شعبه‌های ۱، ۲ و۳ پاساژ کادوس طوری طراحی شده‌اند که نمای خارجی آن‌ها جدا به نظر می‌رسد؛ اما از داخل به یکدیگر وصل هستند. تمام این فروشگاه‌ها مجهز به آسانسور و پله برقی بوده و دارای کافی‌شاپ و رستوران‌های متعدد هستند. سه شعبه  ۱، ۲ و۴ پنج طبقه و شعبه سوم هفت طبقه است. طبقات ششم و هفتم شعبه سوم به یک شهربازی مدرن اختصاص یافته که امکان انجام انواع سرگرمی، بازی‌های رایانه‌ای و بیلیارد در آن وجود دارد.

پاساژ حاتم

پاساژ حاتم یکی از مراکز خرید کوچک و محلی آبادان است که در آن کالاهایی نظیر چمدان، عینک و غیره یافت می‌شود. این پاساژ در احمدآباد، پاسداران، نبش فرعی هشت واقع شده است.

بازار روز آبادان

بازار روز آبادان مختص فروش تجهیزات کامپیوتری است و کمی بالاتر از چهار راه امیری در سمت راست قرار دارد.

بازار شب آبادان

بازار خلیج فارس آبادن

منبع: گوگل مپ

بازار شب آبادان که به بازار خلیج‌فارس نیز شهرت دارد و در ابتدای خیابان دستان واقع شده، یکی دیگر از مراکز خرید آبادان است. در این بازار هم مانند بازار ته‌ لنجی‌ها، اجناس ورودی بدون تعرفه کمرگی از جمله پوشاک عرضه می‌شود.

بازار جمشید آباد

بازار جمشیدآباد یکی دیگر از بازارهای محلی آبادان است که در آن انواع میوه‌ و تره‌بار و خواروبار به فروش می‌رسد. البته این بازار در حال حاضر در وضعیت نابسامانی به سر می‌برد.

بازار فیه

بازار فیه یک بازار کوچک محلی است که در تقریبا همه چیز پیدا می‌شود و قهوه خوب نیز در آن یافت می‌شود.

از دیگر مراکز خرید آبادان می‌توان به موارد زیر اشاره کرد

پاساژ رکس (همان سینما رکس)

پاساژ تندیس در انتهای خیابان امام، نبش خیابان دبستان

مجتمع تجاری ضیا در خیابان دبستان

مجتمع تجاری پارمیدا در خیابان امیری

پاساژ لادن در خیابان شهید طالقانی

 

عکس کاور: مسعود گادار

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط:

دیدگاه