بریتیش ایرویز و کی‌ال‌ام پروازهای ایران را متوقف می‌کنند

مینا رهبری
مینا رهبری پنجشنبه، ۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۱۰
بریتیش ایرویز و کی‌ال‌ام پروازهای ایران را متوقف می‌کنند

دو شرکت هواپیمایی بریتیش ایرویز (بریتانیایی) و کی‌ال‌ام (هلندی) اعلام کرده‌اند که پروازهای خود به مقصد ایران را متوقف می‌کنند.

شرکت بریتانیایی بریتیش ایرویز  و شرکت هلندی کی‌ال‌م اعلام کردند پروازهای خود به ایران را متوقف خواهند کرد. بریتیش ایرویز اعلام کرده است که پرواز لندن به تهران در حال حاضر توجیه اقتصادی ندارد و پروازهای این مسیر به حالت تعلیق درمی‌آید. بر این اساس، آخرین پرواز از لندن به مقصد تهران در روز ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) و آخرین پرواز از تهران به لندن در تاریخ ۲۳ سپتامبر (۱ مهر) انجام می‌گیرد.

بریتیش ایرویز از مسافرانی که بلیط پرواز آن‌ها بعد از این تاریخ است، عذرخواهی و اعلام کرد به منظور انتقال این پروازها به شرکت‌های دیگر، مذاکراتی آغاز کرده است. اگر این مذاکرات به سرانجام نرسد، پول پرداختی به مسافران این مسیر پس داده می‌شود یا در صورت امکان،‌ زمان پروازشان به پروازهای قبل از تاریخ پروازشان منتقل می‌شود. این شرکت در مورد اینکه چرا این مسیر پروازی توجیه اقتصادی ندارد، توضیحی ارائه نکرده است.

شرکت هواپیمایی کی‌ال‌ام (شرکت هواپیمایی سلطنتی هلند) نیز اعلام کرده است از روز ۲۴ سپتامبر ۲۰۱۸ (۳ مهر)، پرواز هواپیماهای این شرکت به تهران به حالت تعلیق درمی‌آید. کی‌ال‌ام نیز دلیل این تصمیم خود را «ملاحظات تجاری» عنوان کرده  و به مشتریان خود گفته است که اگر پروازشان برای روز ۲۴ سپتامبر یا تاریخی پس از آن باشد، پرواز آن‌ها به‌صورت رایگان به شرکت‌های دیگر منتقل خواهد شد. در صورتی که مسافران این پیشنهاد را قبول نکنند، می‌توانند وجه پرداختی خود را پس بگیرند. 

این دو شرکت به‌صورت مستقیم به تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره‌ای نکرده‌اند و این تصمیم آن‌ها می‌تواند به دلیل کاهش ارزش ریال و مشکلات مربوط به خرید بلیط از شرکت‌های هواپیمایی خارجی گرفته شده باشد. 

مطالب مرتبط:

منبع bbc

دیدگاه