بهترین رستوران های یکاترینبورگ؛ روسیه

حمیده کریمی
حمیده کریمی چهار شنبه، ۹ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۲۲:۱۵
بهترین رستوران های یکاترینبورگ؛ روسیه

این روزها همه‌جا صحبت از جام جهانی 2018 روسیه است. یکاترینبورگ یکی از شهرهای میزبان این مسابقات، در ماه‌های آتی، میزبان مسافران زیادی خواهد بود. اگر برای سفر به این شهر آماده می‌شوید، بد نیست قبل از سفر بهترین رستوران‌های یکاترینبورگ را بشناسید.

یکاترینبورگ یکی از شهرهای منطقه‌ی اورال روسیه، بهترین جا برای امتحان کردن عطر و طعم غذاهای محلی است. این شهر پرجنب‌و‌جوش، کافه‌ها، رستوران‌ها و قنادی‌های زیادی دارد که آن را به بهشتی برای علاقه‌مندان به غذا تبدیل کرده است. در این رستوران‌ها البته علاوه بر غذای محلی و بومی منطقه‌ی اورال می‌توانید بهترین غذاهای بین‌المللی را هم نوش جان کنید. تنوع رستوران‌ها و غذاها در این شهر به قدری زیادی است که با هر ذائقه‌ای می‌توانید غذای مناسبی پیدا کنید.

کافه کوزنیا (Kuznya)

کافه کوزنیا با ظاهری غیرمعمول و جذاب، سرآشپزی محلی به نام الکساندر لیسیاکوف دارد. منوی این کافه پر از غذاهای اصیل روسی و محلی است. سوپ‌های لذیذ و بهترین غذاهای بومی با تازه‌ترین مواد غذایی تهیه می‌شوند. حجم هر پرس غذا زیاد است و منوی نوشیدنی‌های کافه، مطمئنا توجه‌تان را جلب می‌کند. این کافه هر روز از ساعت ۱۲ ظهر تا ۱۱ شب باز است.

خانه استیک

رستوران های یکاترینبورگ

سرآشپز خلاق خانه استیک، عطر و طعم غذاهای روسی و اورالی را به همبرگرها و استیک‌های آمریکایی اضافه می‌کند. یکی از غذاهای منو، یکاترینبرگر است که کاملا با مواد غذایی محلی تهیه می‌شود. این رستوران در هتل Iset یکی از نمادین‌ترین بناهای شهر قرار دارد. غذاهای محبوب اورالی هم در منوی رستوران دیده می‌شود. خانه‌ی استیک از یکشنبه تا پنجشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب و از جمعه تا شنبه از ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد فعالیت می‌کند.

کافه ۱۹۹۱

در مرکز Yeltsin که بنایی مدرن و زیبا است و برای گرامیداشت بوریس یلتسین نخستین رئیس‌جمهور منتخب روسیه به شیوه‌ی دموکراتیک ساخته شده، کافه‌ای به نام کافه ۱۹۹۱ وجود دارد. سال ۱۹۹۱ سال انحلال شوروی سابق است. در این کافه می‌توانید بهترین دسرهای لذیذ محلی را نوش جان کنید و چشم‌انداز زیبای اطراف را ببینید و لذت ببرید. این کافه هر روز از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۲ شب باز است. 

کافه موزه Demidov

رستوران های یکاترینبورگ

کافه موزه Demidov با آثار هنری و صنایع دستی منطقه به زیبایی تمام تزیین شده است. آثاری از هنرمندان اورالی را آویخته بر دیوارهای کافه خواهید دید. این کافه بهترین جا برای لذت بردن از فرهنگ و هنر اورالی و روسی است. غذاهای کافه با بهترین مواد و محصولات محلی تهیه می‌شود. مشهورترین غذاهای روسی و اورالی را می‌توانید در منوی کافه ببینید. این کافه از دوشنبه تا پنجشنبه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب و از جمعه تا شنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است.

پلمنی کلاب (Pelmeni Club)

رستوران پلمنی کلاب دو شعبه دارد. ارزان است و محیط دوستانه‌ای دارد. انواع غذاهای محلی روسی را می‌توانید در منوی رستوران ببینید. به غیر از غذا، دسرهای محبوب روسی را نیز می‌توانید اینجا امتحان کنید و حتی خودتان یکی از آن‌ها را آماده کنید. ساعت کار این رستوران از دوشنبه تا پنجشنبه از ۱۰ صبح تا۱۱ شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب است. یکشنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۱۰شب باز است.

رستوران ۲۶/۲۸

رستوران ۲۶/۲۸، سرآشپزی به نام ولادیمیر الکینیتسکی دارد که  آشپزی سنتی اورالی را با تکنیک‌های آشپزی مدرن ترکیب کرده است. در این رستوران می‌توانید غذاهای محبوب قدیمی را با تغییرات جدید و ترکیب طعم‌های متفاوت نوش جان کنید. حتی غذاهای جدید تلفیقی هم در منوی رستوران وجود دارد. این رستوران هر روز از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب باز است.

رستوران Belmesi

رستوران Belmesi در مرکز منطقه‌ی تاریخی شهر قرار دارد. با فضایی گرم و صمیمانه و غذاهایی لذیذ با عطر و طعم غذاهای خانگی، توجه هر گردشگری را جلب می‌کند. اگر از خوردن غذاهای محلی روسی خسته شدید می‌توانید در این رستوران غذاهای ازبکی را امتحان کنید. محیط گرم و صمیمانه، طراح زیبای فضای داخلی، کیفیت بالای غذا و سرویس‌دهی عالی به مشتریان، از ویژگی‌های این رستوران است. ساعت کار این رستوران از یکشنبه تا پنجشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها از ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد است.

رستوران شماره ۱

سرآشپز رستوران شماره ۱، آناتولی کام، یکی از مشهورترین سرآشپزهای روسیه، بهترین غذاهای خلاقانه را با تزییناتی فوق‌العاده سرو می‌کند. دکوراسیون رستوران، بسیار شیک و مجلل و تزیین غذاها یکی از دلایل جذابیت و محبوبیت این رستوران است. این رستوران از دوشنبه تا پنجشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها از ۱۲ ظهر تا ۲ بامداد باز است.

رستوران گاسترولی

رستوران های یکاترینبورگ

رستوران گاسترولی، منویی بسیار قابل توجه و متنوع از غذاهای روسی و بین‌المللی دارد. از سوپ بره گرفته تا حموص در منوی رستوران دیده می‌شود. ساعت کار رستوران گاسترولی از دوشنبه تا پنجشنبه از ۸ صبح تا ۱۲ شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها از ۸ صبح تا ۲ بامداد است.

رستوران Podkova

رستوران Podkova در مرکز شهر قرار دارد و با جاذبه‌های تاریخی و ساختمان‌های قدیمی، احاطه شده است. تلاش صاحبان این رستوران بر این بوده که دکوراسیون آن را شبیه کافه‌های قدیمی روسی طراحی کنند. منوی رستوران شامل انواع غذاهای سنتی کمیاب با استفاده از دستورهای اصیل است. پای رزبری خانگی، نوشیدنی‌های میوه‌ای، پای ماهی و چای‌های گیاهی در منوی این رستوران طرفاداران فراوانی دارد.

رستوران Medvezhya Pad

رستوران Medvezhya Pad برای کسانی مناسب است که علاقه‌مند به غذاهای گوشتی هستند و ترجیح می‌دهند غذای نسبتا ارزانی در محیطی دنج و آرام نوش جان کنند. این رستوران، دور از مرکز شهر قرار دارد در نتیجه، مشتریان آن را بیشتر اهالی منطقه تشکیل می‌دهند و توریست‌های بسیار کمی در آن خواهید دید. منوی رستوران شامل بهترین غذاهای روسی است.

رستوران استروگانف گریل

رستوران استروگانف گریل به احترام یکی از سرشناس‌ترین خاندان‌های روسی، نام‌گذاری شده است. اگر می‌خواهید غذاهای باکیفیت ولی مقرون‌به‌صرفه نوش جان کنید، اینجا مکانی دنج و مناسب است. محیطی گرم و صمیمانه دارد و منوی آن بسیار مفصل است. بعضی از روزهای هفته، موسیقی زنده در رستوران اجرا می‌شود.

رستوران Pashtet

رستوران های یکاترینبورگ

یکی دیگر از رستوران‌های خوب شهر که غذای محلی منطقه‌ی اورال و غذای روسی سرو می‌کند، رستوران Pashtet است. فضایی دوست‌داشتنی دارد و منوی آن پر از غذاهای لذیذ و مشهور روسی است. سوپ‌های کلاسیک روسی را می‌توانید به عنوان پیش‌غذا امتحان کنید. منوی دامپلینگ رستوران هم بسیار متنوع است. به غیر از غذاهای لذیذ محلی، دسرهای متنوع و لذیذی در این رستوران برای مهمانان سرو می‌شود. این رستوران از شنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۱۱ شب و روزهای جمعه و شنبه از ۱۱ صبح تا ۱۲ شب باز است.

رستوران مانیلوف

رستوران مانیلوف بهترین غذاهای روسی را برای موقعیت‌های خاص سرو می‌کند. انواع پنکیک، سوپ، دامپلینگ‌های روسی در منوی رستوران دیده می‌شود. این رستوران علاوه بر موسیقی زنده، اتاق‌های خصوصی هم دارد. چندین تالار با دکوراسیون مختلف میزبان مهمامان این رستوران است.

کافه Uspensky

اگر می‌خواهید غذایی سریع در محیطی شیک در مرکز شهر بخورید، در طبقه‌ی پنجم مرکز خرید Uspensky به این کافه سر بزنید. این مرکز خرید درست در کنار میدان اصلی شهر قرار دارد. در طبقه‌ی بالای این مجموعه‌ی تجاری چندین کافه وجود دارد که در آن‌ها می‌توانید بهترین غذاهای روسی و دسرهای لذیذ را نوش جان کنید.

رستوران نیگورا (Nigora)

یکی دیگر از رستوران‌های ازبکی این فهرست، رستوران نیگورا است؛ بهترین جا برای خوردن غذاهای لذیذ و مفصل و صبحانه‌های کامل.  دکوراسیون و منوی رستوران بسیار ساده و بی‌تکلف است ولی غذاهای آن در کمال سادگی، بسیار لذیذ هستند. غذاهای سنتی ازبکی مثل انواع سوپ و دلمه را می‌توانید در این رستوران با بهترین کیفیت نوش جان کنید. این رستوران، قهوه سرو نمی‌کند ولی می‌توانید چای داغ همراه با باقلوای مربای انجیر سفارش دهید و بعد از غذا از خوردن آن لذت ببرید. ساعت کار این رستوران از دوشنبه تا یکشنبه از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است.

رستوران ماکرونی (Maccheroni)  

رستوران های یکاترینبورگ

 رستوران ماکرونی دو طبقه دارد و هر طبقه به زیبایی تمام تزیین شده است. علاوه بر دکوراسیون جذاب، در این رستوران می‌توانید از خوردن لذیذترین پاستاها لذت ببرید در حالی که چشم‌اندازی از خیابان لنین را تماشا می‌کنید. این رستوران محبوب ایتالیایی را به خاطر سرآشپزان جوان و خلاقش می‌شناسند. آشپزخانه‌ی اپن و غذاهای اصیل از دیگر ویژگی‌های این رستوران است که مورد توجه مشتریان آن قرار می‌گیرد. علاوه بر غذاهای ایتالیایی، انواع دسر هم در منوی رستوران دیده می‌شود. ساعت کار این رستوران هر روز از ۱۲ ظهر تا ۱۲ شب است.

کافه PivoVodyMnogoEdy

به محض اینکه وارد کافه‌ی PivoVodyMnogoEdy می‌شوید، دکوراسیون آن توجه‌تان را جلب می‌کند. علاوه بر ظاهر  دیدنی و دکوراسیون جالب، غذاهای لذیذ و دسرهای فراموش‌نشدنی این کافه از دیگر دلایل محبوبیت آن بین اهالی شهر و گردشگران است. ساعت کار این کافه از دوشنبه تا پنجشنبه از ۹ صبح تا ۱۲ شب است.

رستوران ویتمون (Vietmon)

رستوران ویتمون توسط یک کارآفرین ویتنامی افتتاح شده  و غذاهای سنتی شمال ویتنام را سرو می‌کند. غذاهایی که نه خیلی پرادویه و نه خیلی شیرین هستند. فضای داخلی رستوران ساده است و غذایی بسیار لذیذ و باکیفیت سرو می‌کند. اسپرینگ رول‌های کلاسیک، سوپ فو و نودل‌های سرخ شده در منوی رستوران دیده می‌شود. اگر از علاقه‌مندان به غذاهای ویتنامی هستید و در سفر به یکاترینبورگ از خوردن غذاهای سنتی روسی خسته شدید، می‌توانید این رستوران فوق‌العاده را امتحان کنید. رستوران از یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۰ شب و جمعه‌ها و شنبه‌ها از ۱۰ صبح تا ۱۲ شب باز است.

کافه رستوران رادا (Rada)

رستوران رادا بهترین انتخاب برای گیاه‌خواران است. غذاهای لذیذ و گیاهی این کافه، افراد زیادی را برای سر زدن به آن مشتاق می‌کند. از دیگر دلایل محبوبیت رستوران رادا می‌توان به فضای داخلی زیبایش اشاره کرد که با رنگ‌های سبز و نارنجی به زیبایی تمام تزیین شده است. سرویس‌دهی این رستوران بسیار سریع و دوستانه است و فروشگاهی نیز دارد که در آن گیاه‌خواران هر آنچه که نیاز داشته باشند می‌توانند تهیه کنند. این رستوران از دوشنبه تا جمعه از ساعت ۹ صبح تا ۹ شب و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها از ساعت ۱۰ صبح تا ۹ شب باز است.

رستوران فکتوری کیچن

اگر می‌خواهید غذاهای اصیل روسی را با قیمت‌های مقرون‌به‌صرفه نوش جان کنید، رستوران فکتوری کیچن همان‌جایی است که به دنبالش می‌گردید. این رستوران در بنایی نمادین در محل سابق هتل Iset قرار دارد جایی که رستوران افسانه‌ای Ural Pelmeni در زمان شوروی در آنجا قرار داشت. این رستوران به خاطر فضای دوست‌داشتنی و تنوع منو که شامل انواع دامپلینگ و غذاهای اصیل روسی است، شهرت دارد. رستوران فکتوری کیچن از دوشنبه تا پنجشنبه از ساعت ۱۱ صبح تا ۹ شب و روزهای جمعه و شنبه از ۱۱ صبح تا ۹ و نیم شب باز است.

رستوران Troekurov

 رستوران لوکس Troekurov، چون مرواریدی در میان رستوران‌های یکاترینبورگ می‌درخشد. دکوراسیونی مجلل دارد و در عمارتی قدیمی در نزدیکی مرکز شهر واقع شده است. در تالارهای مختلف این رستوران می‌توانید صنایع دستی ارزشمندی را ببینید که سالن‌های غذاخوری را مزین کرده‌اند و بعضی از آن‌ها بیش از صد سال قدمت دارند. در منوی این رستوران، تنوع قابل توجهی از غذاهای اروپایی و روسی مشاهده می‌شود. این غذاها کیفیتی فوق‌العاده دارند و با بهترین و تازه‌ترین مواد تهیه می‌شود. مشهورترین غذاهای بین‌المللی و لذیذترین کیک‌های روسی را در منوی رستوران خواهید دید. منوی نوشیدنی رستوران هم بسیار مفصل و قابل توجه است. میانگین هزینه‌ی غذا خوردن در این رستوران برای هر نفر از هزار روبل شروع می‌شود.

مطالب مرتبط:

دیدگاه