هواپیمایی اوکراین اینترنشنال؛ معرفی ایرلاین‌ های ایران و جهان

سعیده خلیلی‌صفا
سعیده خلیلی‌صفا سه شنبه، ۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۰۰
هواپیمایی اوکراین اینترنشنال؛ معرفی ایرلاین‌ های ایران و جهان

هواپیمایی اوکراین اینترنشنال ایرلاین حامل پرچم کشور اوکراین و بزرگ‌ترین ایرلاین این کشور است.

شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال (Ukraine International Airlines) بزرگ‌ترین شرکت هواپیمایی کشور اوکراین محسوب می‌شود و در حال حاضر، روزانه به ۷۵ مقصد در اقصی نقاط اروپا، آسیا، خاورمیانه و آمریکا پروازهای مستقیم انجام می‌دهد. دفتر مرکزی این شرکت در شهر کی‌یف اوکراین قرار دارد و فرودگاه بین‌المللی بوریسپیل، قطب اصلی این شرکت است.

تاریخچه هواپیمایی اوکراین اینترنشنال

هواپیمایی اوکراین اینترنشنال

هواپیمایی اوکراین اینترنشنال در سال ۱۹۹۲ به‌عنوان شرکت حامل پرچم اوکراین با مشارکت سازمان هواپیمایی اوکراین و شرکت GPA (بزرگ ترین شرکت لیزینگ هواپیما در جهان) تاسیس شد. پس از گذشت ۱۸ سال از فعالیت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال در سال ۲۰۰۹، این شرکت توانست به یکی از ارکان مهم صنعت هوانوردی اوکراین تبدیل شود.

در حال حاضر نیز شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال یکی از خطوط استراتژیک در صنعت هوانوردی اوکراین محسوب می‌شود و ارزان‌ترین شبکه پروازی در زمینه پروازهای کارگو و مسافری را در اختیار دارد.

ناوگان هواپیمایی اوکراین اینترنشنال

هواپیمایی اوکراین اینترنشنال

شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال در ناوگان هوایی خود دارای ۴۱ فروند ???????? جت مسافربری است.

کلاس‌های پروازی اوکراین اینترنشنال

هواپیمایی اوکراین اینترنشنال

هواپیماهای مدرن بوئینگ 300-767 شرکت اوکراین اینترنشنال اغلب در مسیرهای طولانی مورد استفاده قرار می‌گیرند و دارای سه کلاس اکونومی (اقتصادی)، پرمیوم اکونومی و بیزینس (تجاری) هستند.

بار مجاز مسافر

هواپیمایی اوکراین اینترنشنال

حداکثر بار مجاز مسافر در پروازهای شرکا اوکراین اینترنشنال برای قسمت بار ۲۳ کیلوگرم در کلاس اکونومی و ۳۰ کیلوگرم در کلاس بیزنس است. همچنین، مسافران می‌توانند یه کیف همراه حداکثر به وزن ۵ کیلوگرم را در داخل هواپیما به‌همراه داشته باشند.

مقصدهای پروازی

هواپیمایی اوکراین اینترنشنال

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی اوکراین اینترنشنال دارای پروازهایی از تهران (فرودگاه امام) به مقصد پاریس، میلان، وین، رم، آمستردام، آتن، کی‌یف، لندن، برلین و زوریخ است.

حوادث اوکراین اینترنشنال

هواپیماییاوکراین اینترنشنال

  • پانزدهم ژانویه سال ۲۰۱۶، پرواز لووف به کی‌یف با هواپیمای بوئینگ 738 با ۱۵۴ مسافر به‌دلیل انتشار بوی سوختگی در داخل کابین در ارتفاع ۸۵۰۰ پایی به میدا بازگشت و پس از ۱۵ دقیقه مجددا پرواز کرد.
  • پانزدهم فوریه سال ۲۰۱۴ پرواز کی‌یف به زونیخ با هواپیمای بوئینگ 737-500 به‌دلیل کاهش فشار داخل کابین شد. خدمه هواپیما با کاهش ارتفاع تا ارتفاع ۹۰۰۰ پا توانستند پرواز را به سلامت به مقصد برسانند.

از جمله سایر موارد سوانح هوایی هواپیمایی اوکراین اینترنشنال می‌توان به برخورد هواپیما در بیست و هشتم سال ۲۰۱۳، نقص فنی موتور در ششم ژوئن سال ۲۰۱۲ و موارد مشابه اشاره کرد.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای تور اوکراین مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه