۲۵ مکان ترسناک در اطراف دنیا که باید دید (قسمت دوم)

رسول نوری
رسول نوری پنجشنبه، ۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۵
۲۵ مکان ترسناک در اطراف دنیا که باید دید (قسمت دوم)

مکان‌های اسرارآمیز و ترسناک از مقاصد مورد علاقه‌ی بسیاری از گردشگران نترس بوده و هستند.در این مطلب به معرفی چندین مورد این نواحی اسرارآمیز می‌پردازیم.

علاقه‌مندان به گردشگری وحشت همواره به دنبال مقاصدی بوده‌اند که علاوه بر ظاهر مرموز و نسبتا ترسناک خود، پیشینه‌ای قابل توجه و جالب داشته باشند. 

مکان‌‌‌هایی که به واسطه‌ی تاریخچه‌ی تیره‌ی خود، گزارش‌هایی که گردشگران از تجارب عجیب خود داشته اند یا داستان‌های ارواحی که افراد محلی آن ناحیه سینه به سینه و نسل اندر نسل روایت کرده‌اند، تبدیل شده‌اند به جاذبه‌هایی دیدنی در این دنیای پر از شگفتی ما.

زندان ایسترن استیت، آمریکا

زندان ایستر استیت پنسیلوانیا آمریکا

سلول‌های تنگ و تاریک و راهروهای مخروبه‌ی  «زندان ایسترن استیت» (EASTERN STATE PENITENTIARY) واقع در الایت «پنسیلوانیا» که در سال ۱۹۷۱ تعطیل شد، بین همگان به‌عنوان یکی از تسخیر شده‌ترین مکان‌های سراسر «آمریکا» شناخته می‌شود. این زندان همه ساله و در فصل پاییز، وفاداری خود به شهرتش را نشان داده و حقیقتا شبیه به یک خانه‌ی تسخیرشده می‌شود.

دادی پارک، بلژیک

دادی پارک بلژیک

«دادی‌پارک» (DADIPARK) واقع در «بلژیک» که قدیمی‌ترین پارک تفریحی اروپا نیز شناخته می‌شود در سال ۲۰۰۰ و به‌دلیل شکایت‌های فراوان ناشی از ناامنی وسایل تفریحی بسته شد. پس از آن‌که پارک نتوانست هزینه‌‌‌های تعمیر و بازگشایی را فراهم کند، تبدیل به یک مکان متروکه شد و طبیعت آن را تسخیر کرد تا این‌که در سال ۲۰۱۲ تخریب شد.

خانه مورگان، هند

خانه مورگان هند

«خانه مورگان» (MORGAN HOUSE) واقع در «هند» که گفته می‌شود روح صاحب پیشین آن که یک بانوی انگلیسی بوده آن را تسخیر کرده است، در حقیقت یک خانه‌ی مستعمری بریتانیایی بوده و امروزه به‌عنوان یک هتل به مسافران شجاع ناحیه‌ی کلیمپونگ هند خدمات ارائه می‌دهد.

تابوت‌های معلق، فیلیپین

تابوت معلق فیلیپین

ساکنان قبلیه‌ی ایگوروت واقع در نواحی کوهستانی ساگادای کشور «فیلیپین»، تابوت‌های مردگان خود را با این نیت که به بهشت نزدیک‌تر شوند از دامنه‌ی کوه آویزان می‌کنند.

جزیزه عروسک‌ها، مکزیک

جزیزه عروسک مکزیک

عروسک‌های زیادی که در مراحل مختلفی از پوسیدن قرار دارند از درخت‌های این جزیره در میان دریاچه‌ی شوچیمیلکوی «مکزیک» آویزان‌ هستند. این عروسک‌ها که در ابتدا برای دور نگه‌داشتن شبح کودکی که در دریاچه غرق شده بود آویخته شدند، بعدها تبدیل به یک جاذبه‌ی گردشگری برای مسافرانی شدند که شجاعت کافی برای پا گذاشتن به جزیره را دارند.

قبرستانِ های گیت، انگلستان

قبرستان های گیت انگلستان

بخش اصلی «قبرستان های‌گیت» (HIGHGATE CEMETERY) که در «انگلستان» قرار دارد، مقبره‌های واقع در قسمت غربی آن است که با معماری تأثیرپذیرفته از مصر باستان و دوران ویکتوریایی ساخته شده است. این قسمت از قبرستان تنها به کمک راهنماهای تور قابل بازدید است، چون تنها پس از عبور از یک هزارتو است که به حلقه‌هایی از مقبره که بر فراز آن‌ها یک درخت سدر کهن قرار دارد می‌رسید.

دخمه مردگان پاریس، فرانسه

دخمه مردگان پاریس

استخوان‌های بیش از ۶ میلیون نفر در تونل‌های غارمانند «دخمه مردگان پاریس» (PARIS CATACOMBS) که برای جبران کمبود قبرستان‌های روی زمین در شهر «پاریس» حفر شده قرار دارد. بسیاری از این استخوان‌ها در اشکال منظمی در کنار هم چیده شده‌اند و در معرض دید گردشگرانی هستند که تمایل به بازدید از این شهر مردگان زیرزمینی در «فرانسه» را دارند.

بندر آرتور، استرالیا

بندر آرتور

«بندر آرتور» (PORT ARTHUR) که زندانی همراه با یک کلیسا، برج دیدبانی و قبرستان دسته جمعی بوده است، سرانجام در سال ۱۸۷۷ متروکه شد. این مکان به‌عنوان یک یادآور برای تاریخچه‌ی تیره و سیاه کشور «استرالیا» به‌عنوان بخشی از مستعمرات امپراطوری بریتانیا است.

هتل استنلی، آمریکا

هتل استنلی

«هتل استنلی» (STANLEY HOTEL) با ۱۴۲ اتاق واقع در «پارک استز» (Estes Park) ایالت «کلرادو» که منبع الهام رمان ژانر وحشت «درخشش» (The Shining) از آثار کلاسیک «استیون کینگ» (Stephen King) است، شهرتی در مسائل فراطبیعی برای خود دست و پا کرده است. گردشگران شجاع که شبی را در این مکان اقامت می‌کنند، می‌توانند در یکی از تورهای آشنایی با این هتل که دائما گزارش‌هایی از فعالیت‌های عجیب و غریب در آن صورت می‌گیرد، شرکت کنند.

دره پادشاهان، مصر

دره پادشاهان

چیزی در حدود ۶۳ مقبره از جمله آرامگاه « توت‌عنخ‌آمون» در میان قبرهای «دره پادشاهان» (VALLEY OF THE KINGS) که برای مدتی طولانی محل دفن اشراف «مصر» بوده کشف شده است. مرگ عجیب تعدادی از کاشفان این مقبره‌ها پس از مدتی سبب شد که داستان‌هایی از افسانه‌ی نفرین فرعون درباره‌ی این مکان بین مردم پخش شود.

برج لندن، انگلستان

برج لندن

از جاذبه‌های گردشگری قابل توجه «لندن» می‌توان به «برج لندن» اشاره کرد که در دوران قدیم محل یکی از بدنام‌ترین زندان‌های این شهر بوده و شاهد اعدام‌‌های فراوانی از جمله دو تن از همسران «هنری هفتم» بوده است. تا به امروز گردشگران بسیاری گزارش‌هایی از مشاهده‌ی شبح‌های سرگردانی در اطراف برج‌های این ساختمان داده اند.

سیلم، آمریکا

سیلم ماساچوست

بخش زیادی از تاریخ و هویت فرهنگی این شهر مربوط به دوره‌ی محاکمه‌های جادوگری «سیلم» است که مرگ‌بارترین محاکمات تاریخ «آمریکا» نیز نام گرفته است. «سیلم» واقع در ایالت «ماساچوست» که یاد و خاطره‌ و شهرتش با وجود آثار ادبی بزرگی مانند « بوته‌ی آزمایش» (The Crucible) متعلق به «آرتور میلر» (Arthur Miller) هرگز از بین نخواهد رفت، همچنان گردشگران زیادی را که تحت تأثیر گذشته‌ی پرتنش این مکان قرار گرفته‌اند به خود جذب می‌کند.

مطالب مرتبط:

دیدگاه