مراکز خرید آتن، یونان

حمیده کریمی
حمیده کریمی یکشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰
مراکز خرید آتن، یونان

آتن، پایتخت یونان، مراکز تجاری متعددی دارد که در آن‌ها می‌توانید جدیدترین محصولات از برترین برندهای دنیا را خریداری کنید.

حدود ۶۰ سال پیش، اولین مراکز خرید به سبک مدرن در یونان و به خصوص در آتن، آغاز به کار کردند. امروزه این مراکز تجاری بزرگ، به یکی از مهم‌ترین مقاصد خرید چه برای گردشگران و چه برای اهالی شهر تبدیل شده‌اند. اهالی یونان و اغلب گردشگران دوست دارند همه‌ی خریدهای خود را یک جا انجام دهند و چه بهتر که این مراکز تجاری در کنار امکانات تفریحی و رستوران باشد. چنین شرایطی در مراکز خرید مدرن دیده می‌شود. فروشگاه‌های این مراکز خرید، تنوع وسیعی از کالاها را عرضه می‌کنند و تقریبا هر آنچه که نیاز داشته باشید، در آن‌ها پیدا می‌کنید. بسیاری از مراکز خرید، فودکورت دارند که در آن‌ها می‌توانید انواع غذاهای محلی و بین‌المللی را نوش جان کنید. به غیر از فودکورت، کافه یا رستوران‌های مستقل برای استراحت و غذا خوردن در این مجموعه‌های تجاری در نظر گرفته می‌شود.

بسیاری از این مجموعه‌های تجاری، امکانات تفریحی دیگری مثل زمین بازی برای بچه‌ها یا مجموعه‌ی سینمایی با چندین سالن سینما دارند. در ادامه با بزرگ‌ترین و مشهورترین مراکز خرید آتن و نواحی اطراف آن آشنا می‌شویم که در طول سفر خود می‌توانید برای گشت و گذار و خرید از آن‌ها، برنامه‌ریزی کنید.

مرکز خرید آتنیان کپیتول (Athenian Capitol)  

مراکز خرید آتن

این مجموعه‌ی تجاری بسیار بزرگ، از بخش‌های مختلفی از جمله بخش تجاری و خرده‌فروشی، بخش فرهنگی، آموزشی و بخش سرگرمی و تفریحی تشکیل شده است. در این مجموعه یک موزه به نام موزه‌ی Hellenic Motor هم واقع شده است. مرکز کنفرانس و ادویتوریوم با ظرفیت ۲۰۰ نفر با طراحی و تجهیزات مدرن، سینمای سه بعدی و محوطه‌ای زیبا شامل فضای سبز، رستوران، کافه و آب‌نماهای دیدنی از دیگر امکانات این مجموعه‌ی تجاری است.

برای طراحی این مجموعه، از معماری‌های مراکز خرید مدرن دنیا الهام گرفته شده است و آن را با استانداردهای ریزورت‌های لوکس ساخته‌اند. حال و هوای منحصربه‌فرد این مجموعه در کنار امکانات رفاهی و تفریحی، باعث شده که مورد توجه اهالی آتن و گردشگران، قرار بگیرد.

مرکز خرید آتن هارت (Athens Heart)  

این مرکز تجاری دارای ۴ طبقه‌ی مجزا است که این طبقات به سادگی در دسترس بازدیدکنندگان قرار دارند. در این چهارطبقه بیش از ۸۰ فروشگاه برند وجود دارد که بازدیدکنندگان می‌توانند از آن‌ها بهترین محصولات ممکن را خریداری کنند. این مجموعه‌ی تجاری، یک تجربه‌ی خرید کامل و بی‌نقص را در شهر آتن برای شما رقم می‌زند.

 این مرکز چند طبقه، فراتر از یک مرکز خرید ساده است و آن را می‌توان یک مجموعه‌ی تجاری، تفریحی نامید که ۲۰ هزار مترمربع وسعت دارد و میزبان برندهای مشهوری در زمینه‌ی پوشاک، کفش، زیورآلات، اکسسوری مردانه، وسایل و پوشاک کودکان، اکسسوری زنانه و سایر محصولات مرتبط است. چندین رستوران و کافه هم دارد که در آن‌ها می‌توانید بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را امتحان کرده و دقایقی استراحت کنید و برای ادامه‌ی خرید، آماده شوید.

بنای این مرکز با ترکیبی از متریال‌هایی مثل فلز، چوب و شیشه ساخته شده که نتیجه‌ی نهایی آن، بنایی مدرن با ظاهری مجلل و چشمگیر است. علاوه بر محصولاتی که در بالا به آن اشاره کردیم کالاهای دیگری مثل لوازم منزل و کالاهای دیجیتال در این مجموعه عرضه شده است. در واقع هر آنچه که نیاز داشته باشید، در این مجموعه با بهترین کیفیت به راحتی پیدا می‌شود.

در محدوده‌ای به وسعت ۱۵۰۰ مترمربع در طبقه‌ی همکف، یک سوپرمارکت بزرگ وجود دارد که محصولات برند را با قیمت‌های رقابتی عرضه می‌کند و اگر به مواد غذایی نیاز دارید، جای خوبی برای خرید انواع محصولات غذایی است.

این مرکز خرید، محیطی آرام و مدرن دارد و به راحتی قابل دسترسی است. علاوه بر خرید می‌توانید از امکانات تفریحی آن از جمله پیست اسکیت روی یخ استفاده کنید و از ساعاتی که در این مجموعه به سر می‌برید، نهایت لذت را ببرید و با دستی پر و خاطره‌ای خوب به خانه برگردید.

مرکز خرید آتن مترو مال (Athens Metro Mall)

مراکز خرید آتن

این مرکز خرید در مقابل ایستگاه متروی Agios Dimitrios در منطقه‌ی جنوبی آتن قرار دارد. این مجموعه‌ی تجاری هم مانند سایر مجموعه‌های تجاری هم‌ردیف خود، در ۵ طبقه، میزبان بیش از ۸۰ برند در زمینه‌های مختلف است. دسترسی عالی به تمام طبقات و به کل مجموعه، به راحتی برای همه‌ی گردشگران و اهالی شهر فراهم است. این مرکز خرید، سرویس‌ها و امکانات زیادی دارد که همه‌ی نیازهای بازدیدکنندگان را پوشش می‌دهد. این امکانات عبارت‌ است از ۱۵ منطقه‌ی تفریحی و سرگرمی، ۵ سینما، سوپرمارکت، محوطه‌ی مخصوص بازی کودکان، بانک و یک پارکینگ بزرگ که ظرفیت ۱۲۰۰ ماشین را دارد.

این مرکز خرید علاوه بر خرید کالا از برندهای معتبر، مکانی عالی برای تفریح و استراحت است. انواع لباس و اکسسوری زنانه و مردانه جزو مهم‌ترین اقلام عرضه شده در فروشگاه‌ها است. رستوران‌هایی با آشپزی یونانی و بین‌المللی از بازدیدکننگان این مرکز پذیرایی می‌کنند. در سینما می‌توانید جدیدترین فیلم‌ها را تماشا کنید و از تفریح کردن در قلب آتن لذت ببرید.

آتن میلنیوم مال (Athens Millennium Mall)

این مرکز خرید در یکی از شلوغ‌ترین خیابان‌های شهر یعنی در خیابان Pangrati قرار دارد. وسعت این مرکز تجاری در حدود ۲۰ هزار مترمربع است و پارکینگی با ظرفیت ۷۵۰ ماشین دارد. علاوه بر فروشگاه‌های متنوع از برندهای محبوب که کالاهای مختلفی را در زمینه‌های مختلف عرضه می‌کنند، این مجموعه امکانات دیگری مثل سوپرمارکت، پنج سالن سینما و رستوران و کافه نیز دارد.

نام این مرکز در شورای بین‌المللی مراکز خرید (ICSC) ثبت شده و با وجود بازسازی‌، ظاهر نئوکلاسیک ساختمان قدیمی خود را حفظ کرده است.

دپارتمان استور آتیکا

مراکز خرید آتن

دپراتمان استور آتیکا، در نزدیکی میدان سینتاگما (Syntagma) قرار دارد و جزو محبوب‌ترین مراکز خرید شهر آتن  است. در این ساختمان قدیمی و بزرگ، این مجموعه‌ی تجاری، تفاوت‌های قابل توجهی با سایر فروشگاه‌های آتن دارد. بیش از ۳۶۰ فروشگاه و ۸۶۰ برند مشهور در این مجموعه گرد هم آمده‌اند تا نیازهای خریداران را پوشش دهند. موقعیت مکانی این فروشگاه هم بسیار مناسب و به راحتی در دسترس است و در نزدیکی ایستگاه مترو قرار دارد. اخیرا به این مجموعه، رستوران و کافه هم اضافه شده است که هر روز از مهمانان زیادی پذیرایی می‌کنند.

مرکز خرید اونیو (Avenue)

این مرکز خرید بزرگ، میزبان بیش از ۶۰ برند مشهور است که در دو طبقه، محصولات خود را عرضه می‌کنند و تقریبا همه‌ی نیازهای بازدیدکنندگان را دربر می‌گیرند. این مرکز تجاری به دلایل مختلف، بین اهالی شهر و گردشگران محبوب است؛ دسترسی راحت از همه‌ی مناطق شهر، راهروهای وسیع، بدون پلکان، استفاده از نور طبیعی در بیشتر ساعات روز و... .

اگر راحتی هنگام خرید برایتان اهمیت دارد این مجموعه‌ی تجاری را برای خرید انتخاب کنید. برای همه‌ی اعضای خانواده با سلیقه‌های مختلف، حتما چیزی برای خرید در این مجموعه پیدا می‌شود. یک هایپرمارکت بزرگ، بخشی از این مجموعه را تشکیل می‌دهد. این مرکز از طریق خطوط Α7، Β7، ۵۵۰ و Χ14 اتوبوس و ایستگاه متروی kifisias قابل دسترسی است. از ساعت ۸ صبح تا ۱۲ شب می‌توانید به این مرکز سر بزنید.

فکتوری اوت لت فرودگاه (Factory Outlet Airport)

مراکز خرید آتن

این مرکز اوت‌لت از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را در پارک تجاری فرودگاه آغاز کرده است و از طریق مترو و اتوبوس به راحتی قابل دسترس است. معماری مدرن و زیبای این مجموعه، معمولا مورد توجه جوانان قرار می‌گیرد. وسعت این مرکز اوت‌لت در حدود ۱۴ هزار مترمربع است و در آن بیش از ۱۵۰ برند لباس و ۴۰۰ برند مشهور در زمینه‌های مختلف، محصولات خود را با تخفیف‌های عالی و تا ۷۰ درصد تخفیف عرضه می‌کنند. خرید از این مجموعه، یک تجربه‌ی خرید عالی است که در آن می‌توانید انواع متنوع محصولات را با قیمت‌های بسیار مناسب در یک مکان به راحتی پیدا کنید.

فکتوری اوت لت نئو فالیرو (Neo Faliro)

این مرکز اوت‌لت، استاندارهای جدیدی در خرید ارزان ارائه کرده است. فضای این مجموعه به زیبایی طراحی شده و این جذابیت ظاهری یکی از دلایل محبوبیت آن است. در این مجموعه، تنوع وسیعی از اجناس مثلا انواع پوشاک، کفش و متعلقات مد از برندهای مشهور بین‌المللی عرضه می‌شود. مکانی عالی برای خرید برای تمام اعضای خانواده است و کالاهای آن با تخفیف‌های قابل توجه ۸۰ درصدی عرضه می‌شوند.

مرکز خرید گلدن هال (Golden Hall)

مراکز خرید آتن

این مرکز تجاری در ۴۱ هزار مترمربع وسعت، میزبان ۱۳۱ فروشگاه است. علاقه‌مندان به مد بدون شک از گشت و گذار و خرید در این مجموعه، لذت می‌برند. این مجموعه، سومین مرکز خرید بزرگ و مشهور در آتن است و ۲۰ دقیقه با ماشین از مرکز شهر فاصله دارد. اگر می‌خواهید بهترین و جدیدترین محصولات مد را یکجا و از یک مرکز خریداری کنید، حتما به این مجموعه‌ی تجاری سر بزنید.

برترین برندهای بین‌المللی و یونانی در فروشگاه‌های لوکس این مجموعه، جدیدترین محصولات خود را عرضه می‌کنند. علاوه بر فروشگاه، تعدادی سالن زیبایی و فروشگاه‌های لوازم آرایشی در این مجموعه وجود دارد که کامل‌کننده‌ی خرید شما است. اگر می‌خواهید خریدی راحت و آرام داشته باشید، روزهای شنبه را برای سر زدن به این مجموعه انتخاب نکنید چون بسیار شلوغ می‌شود. امکانات رفاهی متعدد و چندین رستوران در این مرکز از بازدیدکنندگان پذیرایی می‌کنند.

مرکز تجاری مک آرتور گلن (Mc Arthur Glen)

این مجموعه، اولین دیزاینر اوت‌لت در یونان  و مقصدی عالی برای خرید است که تقریبا پاسخگوی همه‌ی نیازهای خریداران خواهد بود. بنای این مجموعه به سبک نئوکلاسیک طراحی شده و در طراحی آن، معماری زیبایی شناسانه مورد توجه قرار گرفته است. این مرکز اوت‌لت، با ظاهری شبیه به اوت‌لت‌های برترین برندها در سراسر دنیا میزبان برندهای معتبری است که حتما نام آن‌ها را شنیده‌اید و از کیفیت محصولات آن‌ها به خوبی اطلاع دارید؛ برندهایی مثل سالواتور فراگامو، آلبرتا فرتی، هوگو باس، ورساچه، آیس‌برگ، آمریکن وینتیج، برادران بروکس، کاوالی، دیزل، فره، گس، لاکوست، نایکی، ریپلی و...این برندها تنها چند نمونه از برندهایی است که در این اوت‌لت می‌توانید محصولات آن‌ها را با تخفیف‌های بی‌نظیر ۳۵ تا ۷۰ درصدی خریداری کنید. این تخفیف فقط به زمان خاصی اختصاص ندارد و در تمام طول سال برقرار است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این مرکز اوت‌لت این است که همه‌ی این برندهای محبوب در چند قدمی از هم قرار دارند و در دو ساعت می‌توانید به تمام آن‌ها سر بزنید. تجربه‌ی خریدی منحصربه‌فرد در فروشگاه‌های لوکس را از دست ندهید.

علاوه بر خرید، تفریحات دیگری هم در این مجموعه برای مهمانان در نظر گرفته شده است، از جمله بهترین رستوران‌های یونانی و مدیترانه‌ای  که سرآشپزان مشهور و برتر این رستوران‌ها، شما را بهترین طعم‌ها و تزیینات، شگفت‌زده می‌کنند. برای بچه‌ها و نوجوان‌ها محوطه‌ی مخصوص بازی وجود دارد و در کافه‌ها می‌توانید استراحت کنید و نوشیدنی بخورید.

مرکز خرید ریور وست (River West)

مراکز خرید آتن

این مرکز خرید مدرن و جذاب، با برترین استانداردهای مراکز خرید طراحی شده و تنوع وسیعی از فروشگاه‌ها، خدمات و مراکز تفریحی و رفاهی را در اختیار بازدیدکنندگان خود می‌گذارد. این مرکز خرید در خیابان Kifissou در کنار نمایندگی ایکیا قرار دارد و دسترسی به آن راحت است. پارکینگ این مجموعه رایگان است. در مناطق غربی آتن، هیچ مرکزی بهتر از ریور وست، برای خرید پیدا نخواهید کرد.

مثل سایر مراکز تجاری مدرن، این مجموعه به غیر از فروشگاه‌های برندهای برتر، مراکز تفریحی هم دارد. از جمله رستوران و کافه که در آن‌ها می توانید بهترین غذاها و نوشیدنی‌ها را امتحان کنید و دقایقی را استراحت کنید و برای ادامه‌ی خرید آماده شوید.

مرکز خرید مال آتن (The Mall Athens)

این مجموعه، بزرگ‌ترین مجموعه‌ی تجاری و تفریحی یونان است که فعالیت خود را از سال ۲۰۰۵ شروع کرد و نقطه‌ی عطفی در تجارت و خرده‌فروشی یونان بود. امکانات تجاری و تفریحی این مجموعه در وسعتی معادل ۵۸ هزار مترمربع، آماده‌ی ارائه به بازدیدکنندگان است.

تعداد زیادی فروشگاه در کنار رستوران‌ها و امکانات تفریحی، پارکینگ و ویژگی‌های مثبتی مثل دسترسی خوب به وسایل حمل و نقل عمومی باعث شده که این مرکز جزو محبوب‌ترین مراکز تجاری شهر باشد. همه‌ی اعضای خانواده در این مرکز، محصولی برای خرید و تفریحی برای سرگرم شدن پیدا می‌کنند. رویدادهای مختلفی برای تمام اعضای خانواده در این مرکز برپا می‌شود که از دیگر دلایل محبوبیت این مجموعه است.

به دلیل موقعیت جغرافیایی خوب، دسترسی راحت، طراحی مدرن و زیبا و پشتیبانی عالی، علاوه بر اهالی شهر، بسیاری از گردشگران هم برای سر زدن به این مجموعه حتما زمانی در نظر می‌گیرند. این مجموعه دارای پنج طبقه‌ی تجاری و سه طبقه پارکینگ است. بیش از ۱۹۵ فروشگاه از برندهای محبوب بین‌المللی و یونانی دارد. مجموعه‌ی سینمایی و ۲۵ رستوران و کافه، امکانات این مرکز را کامل می‌کند. ظرفیت پارکینگ این مرکز در حدود ۲۱۰۰ خودرو است.

مجموعه تجاری وست پلازا (West Plaza)

اگر در مناطق غربی آتن جایی برای اقامت پیدا کرده‌اید، برای خرید می‌توانید به مجموعه‌ی تجاری وست پلازا سر بزنید. خرید از این مجموعه، تجربه‌ای منحصربه‌فرد و هیجان‌انگیز است. علاوه بر فروشگاه، امکانات تفریحی و رستوران و کافه هم در وست پلازا وجود دارد که خرید شما را کامل می‌کند. بهترین محصولات از برندهای نام آشنا در این مجموعه عرضه شده‌اند. اگر می‌خواهید از شلوغی خیابان‌ها و مرکز شهر فاصله بگیرید و خریدی آرام را تجربه کنید، حتما به این مرکز سر بزنید و از امکانات تفریحی آن به بهترین شکل ممکن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه