بهترین شرکت‌های هواپیمایی ارزان ‌قیمت

رضا صادقی مقدم
رضا صادقی مقدم پنجشنبه، ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۰
بهترین شرکت‌های هواپیمایی ارزان ‌قیمت

سفر هوایی بخاطر سرعت، امنیت و راحتی به انواع دیگر سفرها ترجیح داده میشود اما بزرگترین مانع ما برای سفر هوایی هزینه‌ی بالاتر آن است. با کجارو همراه باشید تا ۸ شرکت هواپیمایی که بهترین سفر هوایی ارزان ‌قیمت را ارائه می‌کنند بشناسیم.

در سالهای اخیر هزینه‌ی سفرهای هوایی کاهش محسوسی داشته‌اند. از طرفی رقابت داخلی بین شرکت‌های هواپیمایی باعث پیدایش و همه‌گیر شدن بلیط‌های بسیار ارزان یا Budget شده و از طرف دیگر آژانس‌های کوچک و بزرگ درحال رقابت برای فروختن بلیط با کمترین قیمت ممکن هستند. با ما در این مقاله همراه باشید تا با ۸ شرکت هواپیمایی از سرتاسر جهان که ارزان‌ترین بلیط‌ها را ارائه می‌کنند آشنا شویم.

پیش از بازبینی قوانین در اوخر دهه‌ی ۷۰ میلادی، ممکن بود برای یک بلیط یک طرفه بین دالاس تا لس‌آنجلس تا ۵۰۰ دلار برای شما هزینه داشته باشد. اما امروزه این قیمت فقط در موارد نادر لحظات آخری وجود دارد. پس چطور شده با وجود افزایش قیمت همه‌ چیز،هزینه‌ی سفر هوایی کاهش یافته‌ است؟ در این موضوع عوامل مختلفی نقش دارند. فعلا کاری به نگاه تخصصی اقتصاد‌دانان نداریم اما ساده‌ترین عامل وجود شرکت‌های هواپیمایی مقرون به صرفه است.

این شرکت‌های حمل‌ و نقل با حذف تجملات و حواشی توانسته‌اند قیمت‌های پرواز را کاهش داده و شرکت‌های هواپیمایی بزرگ را مجبور به رقابت با خود کنند.

اما برخلاف چیزی که ممکن است پس از پرواز با هواپیمایی Spirit فکر کنید، همه‌ی هواپیمایی‌های مقرون به صرفه پروازی بی کیفیت و جانکاه را برای شما به ارمغان نخواهند آورد. در طول این انقلاب صنعت سفر هوایی، برخی از این شرکت‌ها سفری را برایتان تدارک می‌بینند که از نظر کیفیت با رقبای بزرگترشان برابری می‌کند. با وجود این‌که می‌دانیم در دنیای تجارت امروز مردم از تمامی شرکت‌های هواپیمایی شکایاتی دارند، در اینجا ۱۰ شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت را که برتر از دیگران هستند معرفی می‌کنیم.

بیشتر بخوانید:

هواپیمایی نروژ Norwegian

هواپیمایی ارزان

پایگاه اصلی: نروژ

مسیرها: نروژ، ایالات متحده، حوزه‌ی دریای کارائیب، خاورمیانه و بانکوک

 وقتی که در زمان پس‌انداز هزینه‌ی سفر صحبت از پرواز از مسیر‌ شهر‌های غیر مشهور یا پرواز با ارز‌های خارجی می‌شود، نام هواپیمایی نروژ نیز می‌‌درخشد. این هواپیمایی سالها به عنوان شرکت برتر ارزان‌قیمت اروپا برگزیده می‌شد اما امروزه با فروش بلیط ۲۵۰ دلاری از شرق آمریکا تا اروپا، هواپیمایی نروژ به عنوان شرکت مشهوری درآمریکا نیز شناخته می‌شود.

این هواپیمایی بلیط‌ها ارزان برای مسیر‌های گران‌قیمتی مثل آمریکا تا دریای کارائیب دارد.

هواپیمایی پیچ Peach

هواپیمایی ارزان

پایگاه اصلی: ژاپن

مسیرها: ژاپن، کره، هنگ‌کنگ و تایوان

 بر طبق رویه واقعی ژاپنیها، هوپیمایی ارزان‌قیمت این کشور عملکردی با راندمان رو به پیشرفت دارد. سیستم فروش بلیط این هواپیمایی بر طبق نزدیکی به راه، طبقه‌بندی می‌شود.

هواپیمایی ارزان

در هواپیما می‌توانید غذاهای ویژه‌ای مثل نودلهای رامن، خوراک کاری و شیر هلوی تگری سفارش دهید.

ایندیگو IndiGo

هواپیمایی ارزان

پایگاه اصلی: هند

مسیرها: هند (۳۹ مقصد)، دبی، بانکوک، سنگاپور و عمان

 اینیگو فهمیده‌ است که چطور تبدیل به بزرگترین و سودبخش‌ترین هواپیمایی هندوستان شود. این موفقیت کمتر از یک دهه برای آنها زمان‌برده است. در حقیقیت آنها در سال ۲۰۱۵ حدود ۴۰ درصد از ترافیک هوایی هند را پوشش داده‌اند. این موفقیت به عواملی چون حذف حواشی و تجملات، نداشتن صندلی‌های کلاس‌های بالاتر و لانژ فرودگاهی و داشتن زمان بین پروازی کمتر از میانگین نسبت داده می‌شود. هواپیماهای این شرکت در روز حدود ۱۲ ساعت در هوا هستند!

فست‌جت FastJet

هواپیمایی ارزان

پایگاه اصلی: تانزانیا و بریتانیا

مسیر‌ها: کنیا، آفریقای جنوبی، اوگاندا، زامبیا و زیمبابوه

 برای دهه‌های زیادی، پرواز در طول آفریقا به شدت گران و به شدت غیرقابل اطمینان بود. با ورود فست‌جت به عنوان اولین هواپیمایی آفریقایی بزرگ مقرون به صرفه‌ی آفریقایی، پرواز‌های ارزان و قابل اطمینان بین ۶ کشور آفریقایی برقرار شد. پس از ورود سایر رقبا، فست جت همچنان به عنوان بزرگترین هواپیمایی باقی ماند و در بیشتر مقاصد پرواز دارد. به یاد داشته باشید با دیدن قیمت‌های بلیط‌های آن شوکه نشوید چرا که قیمت‌ها به ارز تانزانیا زده شده‌اند و هر شیلینگ آن معادل یک ده‌هزارم دلار است.

ایزی‌جت easyJet

هواپیمایی ارزان

پایگاه اصلی: بریتانیا

مسیر‌ها: اروپا، آمریکای شمالی و خاورمیانه

 بزرگترین هواپیمایی بریتانیا یک برنامه‌ی خلاقانه به نام " الهام بخشم باش" یا Inspire Me دارد که در آن مسافران وارد شهر مبدا شده و این شرکت به آنان ارزان‌ترین قیمت‌ را به یک مقصد اتفاقی برای گذراندن تعطیلات ارائه می‌کند. این برنامه باعث می‌شود برای سفر‌های جالب و اتفاقی، پول و انگیزه‌ی کافی داشته باشید. تا پارسال، ایزیجت برای ۶ سال متوالی جایزه‌ی World Travel Award را به عنوان بهترین هواپیمایی کم هزینه‌ی اروپا برنده شد.

لن LAN

هواپیمایی ارزان

پایگاه اصلی: شیلی

مسیرهای اصلی: آمریکای جنوبی، ایالات متحده، کانادا و مکزیک

 برخلاف تصور شما از یک شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت، هواپیما‌های شرکت لن دارای تلویزیون‌های با کیفیت برای هر صندلی هستند. در این تلویزیون‌ها می‌توانید از بیش از ۱۰۰ فیلم سینمایی، ۴۲ نمایش تلویزیونی، معادل حدود ۱۰۰۰ سی‌دی کلکسیون موسیقی لذت ببرید. لن در بین هواپیمایی‌های آمریکای جنوبی معمولا ارزان‌ترین انتخاب است و پرواز‌های مستقیم به بسیاری از مقاصد بزرگ در ایالات متحده برقرار می‌کند.

نظر شما کجارویی‌های عزیز چیست؟ در کشور ما ایران این نوع شرکت‌ها معمولا کیفیت پایینی دارند اما بلیط‌های لحظه‌ی آخری حداقل برای مترجم مقاله نجات‌بخش بوده‌اند! اگر تجربه‌ای از این نوع سفر هوایی دارید با ما در میان گذاشته و البته با بخش دوم مقاله نیز با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط:

منبع Thrillist

دیدگاه