مراکز خرید و بازارهای آگرا؛ هند

عماد جعفری
عماد جعفری پنجشنبه، ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۳۰
مراکز خرید و بازارهای آگرا؛ هند

بازارهای آگرا و مراکز خرید هند، بخشی مفرح از سفر شگفت‌انگیز و اسرار آمیز سرزمین هفتاد و دو ملت را فراهم می‌کند. برای آشنایی با مراکز خرید این شهر با کجارو همراه باشید.

.

سفر به سرزمین افسانه‌ها و خدایان و تور هند فقط به دیدن مکان‌های باستانی و فرهنگی و طبیعت‌گردی ختم نمی‌شود. بازارهای شهر آگرا قلب تپنده‌ی آن هستند و بازدید از این بازارها یکی از مواردی است که در گذر به هند اصلا نمی‌توان نادیده گرفت. هر گوشه‌ای از این بازارها آن‌قدر فریبا است که هنگامی که به آن‌ها پای می‌گذارید زمان را از دست می‌دهید و دیدن مکان‌های دیگر را فراموش می‌کنید و دوست دارید بیشتر و بیشتر در حال‌وهوای آن‌ها هنگامه بگذرانید. در این مقاله بازارهای خوب و فوق‌العاده‌ی شهر آگرا را به شما معرفی می‌کنیم.

بازار راجا کیماندی (Raja ki mandi)

بازار راجا کیماندی

راجا کیماندی (Raja ki mandi) محله‌ای کهن در نافه آگرا است که در جاده‌ی M.G قرار گرفته است. این بازار برای محلی‌های آگرا هم بسیار مورد توجه است و هم پرآوازه. در زمان‌های گذشته این بازار، فروشگاهی کوچک با شمار کمی فروشگاه در ۲ طرف گذرگاه خیابان بود. بازار راجا کیماندی یکی از آن جاهایی است که هر گردشگر و فرد محلی‌ای در آن حتما یک درنگ را دارد. از کفش گرفته تا پوشاک و لوازم جانبی، هر چیزی را که بخواهید با بهای مناسب می‌توانید پیدا کنید. همچنین برخی از قدیمی‌ترین مغازه‌های فروش پارچه و لباس هم در این بازار وجود دارند.

بیشتر بخوانید:

بازار سادار (Sadar) 

بازار سادار

اگر می‌خواهید خرید کنید و به دنبال لباس‌های به‌روز و جدیدتر هستید بازار سادار (Sadar) جای مناسب شماست. بازار سادار (Sadar) در یکی از پرهیاهوترین و پر جنب و جوش‌ترین مناطق‌های شهر قرارگرفته است. در این بازار فروشگاه‌های برندهای معروف لباس مانند Red Tape و United Colors of Benetton وجود دارد. این بازار همچنین یکی از بازارهای مورد علاقه‌ی محلی‌هاست چون می‌توانند همراه خانواده‌شان به آنجا بروند و از غروب خورشید با یک شام خوشمزه در کنار هم لذت ببرند. Sadar یکی از شلوغ‌ترین و گران‌ترین مراکز خرید آگرا هم هست و رستوران معروف chaat gali آگرا هم در این بازار واقع‌شده است. اگر می‌خواهید چیزی را به عنوان سوغاتی برای عزیزان‌تان بخرید، این بازار بهترین جای شهر برای خریدن سوغاتی‌های دست‌ساز و محلی آگرا است.

بیشتر بخوانید:

بازار ناولخا (Naulakha)

بازار ناولخا

ناولخا (Naulakha) یک بازار شلوغ در مجاورت بازار سادار (Sadar) است. این یکی شاید مثل دوتای قبلی بزرگ نباشد اما تقریبا هر چیزی که بخواهید را در آن می‌توانید پیدا کنید. این بازار یکی از بایدی‌های دیدنی برای افرادی است که دنبال اشیای نامفهوم و عجیب غریب از بهترین مواد می‌گردند.

بازار کیناری (Kinari)

بازار کیناری

بازار کیناری مثل بازارهای شلوغ دیگر آگرا، یک بازار پر رفت‌وآمد با مغازه‌هایی در هر دو طرف بازار است. کیناری آن‌قدر شلوغ است که ورود هر وسیله‌ای را به آن تقریبا غیرممکن می‌کند اما همین مورد یکی از جنبه‌های جذاب بازار است. فروشگاه‌های chaat در این بازار هم وجود دارند و غذای خوشمزه‌ای به نام gol gappa و kippi را سرو می‌کنند که طرفداران زیادی دارد. تجربه‌ای فراموش‌نشدنی پر از سرگرمی هدیه‌ی این بازار به شماست.

مرکز خرید اوماکس ودینگ (Omaxe Wedding Mall agra)

مرکز خرید اوماکس ودینگ

فروشگاه اما کس ودینگ آگرا یکی از مراکز خرید آگرا است که علاوه بر امکاناتی که در همه بازارهای آگرا وجود دارد دارای چند رستوران شیک، محوطه سرو غذا، سالن مجالس عروسی و مهمانی است در این فروشگاه انواع کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیز پذیرفته می‌شود. همچنین پارکینگ بزرگی نیز برای رفاه مشتریان اختصاص دارد.

مرکز خرید اوماکس ودینگ

این مرکز خرید در مساحتی بالغ‌ بر ۱۷۵۰۰۰ مترمربع، در قلب شهر آگرا در هند واقع‌شده است. او مکس ودینک به یک مرکز خرید موفق در میان مردم تبدیل شده است. مرکز خرید او ماکس ودینگ در آگرا به فروش محصولاتی مثل پوشاک و جواهرات، لوازم آشپزخانه و… می‌پردازد. این مرکز خرید واقع در بزرگراه دهلی- آگرا دارای چندین سالن بی‌نظیر برای برگزاری عروسی و مراسم جشن و سرور است.

بیشتر بخوانید

مرکز خرید تی دی آی (TDI)

مرکز خرید تی دی آی (TDI)

بازار TDI یکی از بهترین مراکز خرید در آگرا هند است. مرکز خرید تی دی آی آگرا دارای بهترین موقعیت در نزدیکی میراث جهانی تاج‌محل، دارای انواع مراکز سرگرمی نیز است. در این مرکز خرید تی دی آی آگرا هند، انواع برندهای خارجی و داخلی به فروش می‌رسد. همچنین بسیاری رستوران‌های فوق‌العاده در اینجا وجود دارد.

مرکز خرید آشوك كاسموس مال (Ashok Cosmos Mall agra)

مرکز خرید آشوك كاسموس مال

از دیگر مراکز خرید آگرا می‌توان آ شوک کاسموس مال (Ashok Cosmos Mall) را نام برد این مرکز خرید در ده طبقه طراحی‌شده و شامل انواع خرده فروشی‌ها، فروشگاه‌های عرضه مواد غذایی، سرگرمی و دفاتر خدماتی است. در فروشگاه‌های مرکز خرید آ شوک کاسموس مال آگرا انواع کارت‌های اعتباری بین‌المللی نیز پذیرفته می‌شود. از دیگر مراکز خرید آگرا می‌توان بازار بزرگ (Big Bazar) را نام برد. در این مرکز خرید اشوک کازماز آگرا هر چیزی از لوازم آشپزخانه گرفته تا اسباب‌بازی را می‌توانید بیابید.

مرکز خرید پسیفیک تاج (Pacific Taj)

مرکز خرید پسیفیک تاج

پسیفیک تاج یکی از منظم‌ترین مراکز خرید آگرا به شمار می‌رود. تمامی امکانات برای تفریح و سرگرمی شما در این مرکز فراهم است. خرید در آگرا به‌تازگی تکامل‌یافته و مرکز خرید پسیفیک تاج این مسئله را به اثبات می‌رساند. فروشگاه‌های متعدد در این مرکز خرید، محصولات مختلفی را به عرضه فروش قرار داده است.

مرکز خرید جواهرات آگرا (Jewelry Mall Agra)

مرکز خرید جواهرات آگرا

مرکز خرید جواهرات آگرا (Jewelry Mall Agra) از مهم‌ترین مراکز خرید زیورآلات هند است که از سال ۱۸۶۲ در حال تراش و شکل دادن سنگ‌های گران‌بهایی مانند زمرد و خلق جواهراتی زیبا بوده است. همیشه می‌توانید با وقت قبلی در اتاق یکی از این هنرمندان خبره، کار وی را تماشا کنید. موزه کوچک زردوجی (zardoji) سه بعدی را از دست ندهید. زردوجی سه بعدی همان نقاشی برجسته به‌وسیله جواهرات است، بعضی از این نقاشی‌ها برای فروش هستند.

مرکز خرید جواهرات آگرا

اگر قصد خرید هم ندارید تماشای مراحل ساخت جواهرات مرکز خرید جواهرات آگرا خالی از لطف نیست.

بیشتر بخوانید

مطالب مرتبط:

دیدگاه