راهنمای خرید در دهلی، هند (قسمت سوم)

حمیده کریمی
حمیده کریمی سه شنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۴۵
راهنمای خرید در دهلی، هند (قسمت سوم)

دهلی مانند سایر پایتخت‌های دنیا، تعداد زیادی مرکز خرید لوکس و مجلل دارد. این مراکز خرید در کنار بازارهای مختلف محلی و سنتی، مهم‌ترین مراکز تجاری دهلی را تشکیل می‌دهند. در این قسمت از راهنمای خرید در دهلی، تعدادی از بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید این شهر را معرفی می‌کنیم. با کجارو همراه باشید.

زمانی که صحبت از خرید محصولات شیک و باکیفیت باشد، اولین چیزی که به آن فکر می‌کنیم، مراکز خرید بزرگ و لوکس هستند. دهلی درمجموع در حدود ۱۰۰ مرکز خرید بزرگ دارد. بدون شک سر زدن به همه این مراکز امکان‌پذیر نیست. بنابراین باید قبل از سفر در مورد بهترین و بزرگ‌ترین مراکز خرید که به‌سادگی در دسترس باشند، اطلاع کسب کنید. در این قسمت از راهنمای خرید، چند مورد از بهترین مراکز خرید دهلی را معرفی می‌کنیم.

سلکت سیتی‌واک (Select Citywalk)

مراکز خرید دهلی

مرکز خرید سلکت سیتی‌واک، در منطقه‌ی Saket در دهلی نو قرار دارد. این مجموعه‌ی بزرگ از دفاتر تجاری، آپارتمان‌ها و فضاهای عمومی تشکیل شده است و در اکتبر سال ۲۰۰۷ آغاز به کار کرده است. این مجموعه که در جنوب دهلی قرار دارد دارای سه بخش و ۱۸۰ فروشگاه است که به مشهورترین برندهای داخلی و بین‌المللی پوشاک اختصاص دارند. در این مرکز خرید، نام‌های مشهوری چون کلوین کلاین، فرنچ کالکشن، لا سنزا، لیوایز، آرمانی، نکست، زارا و... را خواهید دید. برندهای مطرح لوازم آرایشی هم در این مجموعه وجود دارند.

این مرکز خرید، یک فودکورت ۹۳۰ مترمربعی دارد. بهترین و مشهورترین رستوران‌های دهلی در این مجموعه، غذاهای متنوع از سراسر دنیا را عرضه می‌کنند. از دیگر امکانات این مرکز، مجموعه‌ی سینمایی زیرمجموعه‌ی سینماهای زنجیره‌ای PVR است که شش پرده و درمجموع برای ۱۲۳۵ نفر ظرفیت دارد.

یک میدان فضای باز هم در این مجموعه قرار گرفته است که برای برگزاری جشنواره‌های هنری، نمایشگاه‌ها و اجراهای مختلف از آن استفاده می‌شود. این فضای باز، ۹۳۰۰ مترمربع وسعت و یک آمفی‌تئاتر روباز دارد. آب‌نما و فضای سبز، این قسمت از مجموعه را به زیبایی زینت داده‌ است.

سلکت سیتی‌واک، بزرگ‌ترین و پربازدیدترین مرکز خرید دهلی است که هر روز از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۱ شب فعالیت می‌کند. وجود یک محوطه‌ی بازی کودکان و امکانات تفریحی دیگر، باعث شده که به مکانی عالی برای گذراندن یک تفریح چند ساعته تبدیل شود. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مجموعه‌ی تجاری، ایستگاه مالویا ناگار (Malviya Nagar) است.

مرکز خرید DLF Emporio

مراکز خرید دهلی

این مرکز خرید در سال ۲۰۰۷ به‌عنوان یکی از گران‌ترین مراکز خرید این کشور انتخاب شده است. بیش از ۱۳۰ برند از جمله ۷۰ برند بین‌المللی در این مرکز تجاری نمایندگی دارند که از میان آن‌ها می‌توان به گوچی، آرمان، کارتیه، تام فورد، ورساچه، مایکل کورس و... اشاره کرد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مجموعه، ایستگاه Hauz Khas است. رستوران‌های این مجموعه غذاهای بین‌المللی از ۷ کشور مختلف دنیا را سرو می‌کنند.

مرکز خرید DLF Promenade

مراکز خرید دهلی

این مرکز خرید یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین مراکز خرید جنوب دهلی است. مجموعه‌ی سینمایی بزرگ این مرکز شامل ۷ پرده و ظرفیت ۱۱۴۰ نفر است. یک آب‌نمای موزیکال در این مرکز وجود دارد و بزرگ‌ترین صفحه‌نمایش LED شهر در کنار این آب‌نما قرار دارد. زمین بازی روباز و محوطه‌ی مخصوص بازی کودکان به نام کیدی‌لند (Kiddyland) در این مجموعه میزبان خانواده‌ها و دوستداران خرید است. ایستگاه متروی Hauz Khas نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مجموعه است.

مرکز خرید Ansal Plaza

مراکز خرید دهلی

این مرکز خرید که در جنوب دهلی قرار دارد در سال ۱۹۹۹ افتتاح شده است و اولین مرکز خرید بزرگ دهلی است. این مجموعه دارای آمفی‌تئاتر و پارکینگی با ظرفیت ۱۰۰۰ ماشین است. از طریق ایستگاه متروی Moolchand می‌توانید به این مرکز خرید دسترسی داشته باشید.

این مرکز خرید در منطقه‌ی لوکس Andrews Ganj واقع شده است. در آن می‌توانید نام برندهای برتر دنیا در زمینه‌های مختلف را مشاهده کنید.

مرکز خرید سیتی اسکوئر (City Square Mall)

مراکز خرید دهلی

 این مرکز خرید در یکی از بهترین و لوکس‌ترین مناطق غرب دهلی یعنی Shivaji Place قرار دارد. در این مجموعه‌ی تجاری، طیف وسیعی از برندهای داخلی و بین‌المللی، نمایندگی دارند. در این مرکز علاوه بر فروشگاه‌های پوشاک و سایر کالاها، فودکورت و رستوران هم وجود دارد. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مرکز، ایستگاه Rajouri Garden است.

مرکز خرید TDI Mall   

مراکز خرید دهلی

این مرکز خرید در منطقه‌ی تجاری Shivaji Place قرار دارد و نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مجموعه، ایستگاه Rajouri Garden است. این مجموعه دارای بخش‌های مختلفی چون هتل پنج ستاره، ساختمان‌های تجاری و اداری و اوت لت های مختلف است.

این مرکز خرید چهار طبقه به‌همراه دو طبقه پارکینگ دارد. قسمت اصلی آن، تالار بزرگی است که فروشگاه‌ها در آن قرار دارند. در این مجموعه، برندهای مطرح داخلی و بین‌المللی نمایندگی دارند از جمله لیوایز، آدیداس، ریباک و...

علاوه بر رستوران‌های متعدد، یک فودکورت هم در مجموعه، پذیرای خریداران است.

مرکز خرید مترو واک (Metro Walk)

مراکز خرید دهلی

مترو واک یک مرکز خرید و یک پارک تفریحی در منطقه‌ی Rohini شهر دهلی است. در این مجموعه‌، یک محدوده‌ی خرید روباز وجود دارد که اوت لت های برندهای برتر داخلی و خارجی از جمله ریباک و نایکی را میزبانی می‌کند. تعداد زیادی رستوران و فودکورت هم در این مجموعه وجود دارد. پارک تفریحی این مجموعه که Adventure Island نام دارد، مساحت ۲۵۰ هزار مترمربعی را در بر گرفته است. یک دریاچه‌ی بزرگ، این پارک را از مرکز خرید جدا می‌کند. وجود رستوران‌ها و کافه‌ها و مراکز سرگرمی کودکان و بزرگسالان، باعث شده این مجموعه‌ی تفریحی و تجاری، مکانی عالی برای گذراندن تفریحات خانوادگی و خرید باشد.

نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به این مجموعه، ایستگاه Rithala است.

مرکز خرید آمبیانس (Ambience Mall)

مراکز خرید دهلی

این مرکز خرید بهترین مکان برای خرید انواع کالاها و وسایل مورد نیاز هم برای گردشگران و هم برای اهالی است. این مجموعه بیش از ۲۳۰ فروشگاه و اوت لت دارد. وجود یک پارکینگ بزرگ با ظرفیت ۴۰۰۰ اتومبیل از ویژگی‌های این مرکز خرید بزرگ است. این مجموعه در سال ۲۰۰۷ افتتاح شده و به سرعت به یکی از بهترین مراکز خرید هند تبدیل شده است. این مرکز در این مدت توانسته عناوین مختلفی چون «بهترین مرکز خرید سال» و «تحسین‌شده‌ترین مرکز خرید سال» را به دست آورد. برندهای مطرح داخلی و بین‌المللی مختلفی چون زارا، H&M، گپ، مک دونالد و... در این مجموعه نمایندگی دارند. علاوه بر مراکز تجاری، سالن بولینگ و اسکیت روی یخ هم در این مجموعه وجود دارد.

همیشه می‌توانید تورهای مختلف آژانس‌های مسافرتی را در صفحه اختصاصی کجارو برای ??? ???? مقایسه کرده و تور مناسب خود را بیابید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه