بهترین زمان سفر به آتن؛ شهر خرابه‌های باستانی

نگین توکلی
نگین توکلی پنجشنبه، ۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۴۵
بهترین زمان سفر به آتن؛ شهر خرابه‌های باستانی

بهترین زمان سفر به آتن، پایتخت زیبای یونان چه زمانی از سال است؟ برای مطلع شدن از جزئیات این راهنمای سفر، با ما همراه باشید.

در هر زمانی از سال پایتخت کشور زیبای یونان، آتن، مملو از گردشگرانی است که مشغول بازدید از خرابه‌های باستانی و کاوش در تاریخ غنی این شهر خارق‌العاده هستند. تاریخی که تقریبا همه در مورد آن شنیده‌اند، ولی تعداد کمی از افراد توانسته‌اند آن را تجربه کنند.

با نگاه کردن به آکروپلیس غول‌پیکر که مکانی برای اجرای فیلم در فضای آزاد برای عموم است، می‌توان دریافت چرا آتن یکی از شهرهای پر بازدید در یونان به شمار می‌آید.

یونان کشوری است که در لیست بسیاری از افراد برای مسافرت وجود دارد و در این کشور زیبا، آتن، مقصد است. تاریخ، فرهنگ، غذا و افسانه‌شناسی، مردم را به سمت این شهر اعجاب‌انگیز که در تمامی موارد گفته شده غنی است، می‌کشاند.

آکروپلیس

بهترین زمان سفر به آتن بر اساس آب و هوا

تابستان آتن

تابستان در آتن

آتن با توجه به موقعیت مدیترانه‌ایش، دارای آب و هوایی گرم در تقریبا تمامی سال است. این امر بازدید از این شهر را در تمام سال، لذت‌بخش می‌کند. با این حال در برخی مواقع سال، ممکن است هوا بسیار گرم باشد؛ مانند ماه‌های تابستانی ژوئن تا سپتامبر (۱۱ خرداد تا ۱۰ مهر)، که دمای هوا ممکن است تا ۳۲٫۲ درجه سانتی‌گراد نیز برسد.

زمستان آتن

زمستان در آتن

ماه‌های زمستانی دسامبر تا فوریه (۱۰ آذر تا ۱۲ اسفند) با بیشینه دمای ۱۵٫۶ درجه سانتی‌گراد و کمینه دمای ۱۰ درجه سانتی‌گراد، فصل بارانی کشور محسوب می‌شوند.

بهترین زمان سفر به آتن بر اساس شلوغی جمعیت و مکان‌های اقامتی

آتن

بهار در آتن

بهترین زمان سفر به آتن، در فصل‌های بهار و پاییز است. آب و هوا در این دو فصل، معتدل و لذت‌بخش است. دما معمولا از ۲۱ درجه سانتی‌گراد بالاتر نمی‌رود. دلیل دیگر برای سفر به آتن در این زمان، کمتر بودن جمعیت است که باعث می‌شود قیمت مکان‌های اقامتی، پایین بیاید.

تنها نکته‌ای که باید برای سفر در ماه های بهاری مارچ تا می (۱۱ اسفند تا ۱۱ خرداد) بدانید، این است که در طول این زمان ممکن است بادهای شدیدی بوزد. پس یک یا چند ژاکت سبک برای مقابله با این بادها در چمدان خود بگذارید.

پاییز

پاییز در آتن

در ماه‌های پاییزی اکتبر تا نوامبر (۹ مهر تا ۹ آذر)، کافه‌ها و کلاب‌های شبانه‌ای که در تابستان بسته بودند، باز می‌شوند و شهر را در طول شب به زیبایی به شما نشان خواهند داد.

بهترین زمان سفر به آتن بر اساس فستیوال‌ها و رویدادها

آتن

اگر با سفر کردن در گرما و جمعیت بسیار مشکل ندارید، فصل تابستان بهترین زمان برای شرکت در فستیوال‌ها و رویدادهای سرزنده و جالب آتن است. غیر از تابستان که محبوب‌ترین زمان برای فستیوال‌ها شناخته می‌شود، بقیه فصول نیز شاهد چند رویداد در سال هستند. در ادامه شما را برخی از فستیوال‌های جذاب، آشنا خواهیم کرد.

فستیوال بین‌المللی رقص آتن

هر سال در ماه جولای (۱۰ تیر تا ۹ مرداد)، آتن میزبان برخی از شناخته‌شده‌ترین و مشهورترین شرکت‌های رقص در اروپا، آمریکا و البته خود یونان است. این فستیوال که به مدت ۱۵ روز برگزار می‌شود، شامل انواع رقص‌های خلاقانه و جدید برای لذت بردن تمامی افراد است.

برگزارکنندگان این فستیوال، تلاش می‌کنند هر سال این رویداد بهتر و بزرگ‌تر از سال قبل برپا شود. اگر در اوایل ماه جولای در آتن هستید، حتما سری به این فستیوال بزنید.

فستیوال موج راک (Rockwave)

فستیوال موج راک

فستیوال موج راک که یکی از بزرگ‌ترین فستیوال‌ها در سطح جهانی به شمار می‌آید و به سالگرد ۲۰ سالگی خود نزدیک می‌شود، مطمئنا برای عاشقان موسیقی و طرفداران سبک پاپ و راک، تجربه‌ای منحصر به فرد است.

با وجود افراد سرشناسی که هر ساله در این فستیوال اجرا دارند، این رویداد هرگز با شکست مواجه نمی‌شود و همیشه یک موفقیت بسیار بزرگ را کسب می‌کند. اگر قصد رفتن به این فستیوال را دارید، بدانید به آب زیادی نیاز خواهید داشت تا در طول ۳ روز فستیوال، شما را تازه نگه دارد.

آپوکریز، کارناوال یونانی (Apokries)

آپوکریز، کارناوال یونانی

این فستیوال از پایان ماه ژانویه تا اواسط فوریه (۱ نا ۲۰ بهمن) با آب و هوایی خنک‌تر از فستیوال‌های تابستانی برگزار می‌شود. در طول سه هفته، تمام خیابان‌ها و خانه‌ها پر از جشن و سرور هستند. جشن‌های بالماسکه برای هر سنی از جوان تا پیر عالی هستند.

بهترین راه توصیف این فستیوال طولانی، یک جشن بی‌وقفه و زمانی برای جشن گرفتن قبل از شروع محدودیت‌ها است.

با وجود مکان‌های دیدنی بسیار و فستیوال‌های لذت‌بخش، سفر شما به آتن، هیجان‌انگیز و به یادماندنی خواهد بود و مطمئنا دوست دارید باز برای سفر به این شهر دوست‌داشتنی برگردید!

بیشتر بخوانید:

یونان؛ آب و هوا و اقلیم

اتن

نمودار تغییرات ماهانه دما و ریزش باران در آتن

اقلیم کشور یونان، مدیترانه‌ای است؛ به همراه تابستان‌هایی بسیار گرم که دما در آن تا ۴۰ درجه سانتی‌گراد هم می‌رسد و البته نسیم‌های ساحلی که کمی خنکی به آن اضافه می‌کنند. در ماه‌های جولای و آگوست (۱۰ تیر تا ۱۰ شهریور)، هیچ بارش بارانی وجود ندارد.

 ماه دما (سانتی‌گراد)  میزان بارش (سانتی‌متر)
ژانویه۱۲٫۸۶٫۱
فوریه۱۳٫۹۳٫۸
مارچ۱۵٫۶۳٫۸
آپریل۲۰۲٫۵
می۲۵۲٫۵
ژوئن۳۰۱٫۵
جولای۳۳٫۳۰٫۵
آگوست۳۳٫۳۰٫۸
سپتامبر۲۸٫۹۱٫۵
اکتبر۲۳٫۹۵٫۱
نوامبر۱۸٫۹۵٫۶
دسامبر۱۴٫۴۷٫۱

میانگین ماهیانه دما و بارش در آتن

زمستان، مرطوب‌ترین فصل یونان است؛ به خصوص در غرب کشور با دمایی معتدل. البته در مناطق کوهستانی، زمستان، بسیار سرد و برفی است.

آتن

ماههفته اول (دما و بارش)هفته دومهفته سومهفته چهارم
ژانویه۱۲٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۹ سانتی‌متر۱۲ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر۱۱٫۶ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۱٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
فوریه۱۳٫۶ سانتی‌گراد- ۳٫۲ سانتی‌متر۱۳٫۴ سانتی‌گراد- ۲٫۷ سانتی‌متر۱۳٫۱ سانتی‌گراد- ۲٫۱ سانتی‌متر۱۲٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر
مارچ۱۵٫۲ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۴٫۸ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۴٫۳ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۳٫۸ سانتی‌متر
آپریل۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۲٫۲ سانتی‌متر۱۷٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۹ سانتی‌متر۱۶٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر۱۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر
می۲۳٫۸ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۲۲٫۵ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۲۱٫۳ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر۲۰ سانتی‌گراد- ۲٫۵ سانتی‌متر
ژوئن۲۸٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۷٫۵ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر۲۶٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر۲۵ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
جولای۳۲٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۳۱٫۷ سانتی‌گراد- ۰ سانتی‌متر۳۰٫۸ سانتی‌گراد- ۰٫۳ سانتی‌متر۳۰ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
آگوست۳۳٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر۳۳٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۷ سانتی‌متر۳۳٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۶ سانتی‌متر۳۳٫۳ سانتی‌گراد- ۰٫۵ سانتی‌متر
سپتامبر۲۷٫۸ سانتی‌گراد- ۱٫۳ سانتی‌متر۲۶٫۷ سانتی‌گراد- ۱٫۲ سانتی‌متر۲۵٫۶ سانتی‌گراد- ۱ سانتی‌متر۲۴٫۵ سانتی‌گراد- ۰٫۸ سانتی‌متر
اکتبر۲۲٫۷ سانتی‌گراد- ۴٫۲ سانتی‌متر۲۱٫۴ سانتی‌گراد- ۳٫۳ سانتی‌متر۲۰٫۲ سانتی‌گراد- ۲٫۴ سانتی‌متر۱۸٫۹ سانتی‌گراد- ۱٫۵ سانتی‌متر
نوامبر۱۷٫۷ سانتی‌گراد- ۵٫۵ سانتی‌متر۱۶٫۴ سانتی‌گراد- ۵٫۴ سانتی‌متر۱۵٫۲ سانتی‌گراد- ۵٫۲ سانتی‌متر۱۳٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۱ سانتی‌متر
دسامبر۱۳٫۳ سانتی‌گراد- ۶٫۷ سانتی‌متر۱۲٫۲ سانتی‌گراد- ۶٫۴ سانتی‌متر۱۱ سانتی‌گراد- ۶ سانتی‌متر۹٫۹ سانتی‌گراد- ۵٫۶ سانتی‌متر

میانگین هفتگی دما و بارش در آتن

بهترین زمان سفر به یونان، ماه می، سپتامبر و یا اکتبر (۱۰ اردیبهشت تا ۱۱ خرداد، ۸ شهریور تا ۹ آبان) است. شما در این ماه‌ها می‌توانید از آب و هوای دلپذیر در حین اکتشافات و پیاده‌روی‌هایتان، لذت ببرید.

در یونان چه کنیم؟

نقشه کشور یونان

یونان علاوه بر ثروت‌های تاریخی و فرهنگی که در جهان شناخته شده است، به خاطر وجود سواحل آفتابی و مردمان شاد و خونگرمش مشهور است.

آتن

آتن

آتن، پایتخت این کشور، گنج‌هایی از گذشته را به نمایش گذاشته است؛ پانتئون در آکروپلیس، تئاتر دیونیسوس (Dionysus) و آگورا، تنها تعدادی از مکان‌های مشهور تاریخی هستند.

تئاتر دیونیسوس

تئاتر دیونیسوس

به پایین شهر بروید، از خیابان‌های باریک پلاکا (Plaka)، موزه باستان‌شناسی ملی و موزه گولاندریس (Goulandris) در حوزه هنر باستانی یونانی دیدن کنید. از فضای فرهنگی ترکیبی غربی و شرقی در شهر لذت ببرید. ممکن است این شهر دچار آلودگی باشد، اما از نظر بصری و فرهنگی، آتن، یک شهر خیره‌کننده است.

شبه جزیره پلوپونز

شبه جزیره پلوپونز

در شبه جزیره پلوپونز (Peloponnese)، چندین مکان وجود دارد که قطعا ارزش اکتشاف و گشتن را دارند؛ مکان‌هایی چون اپیداروس (Epidaurus)، شهر باستانی مایسینی (Mycenae)، کورینتوس (Corinth) و شهر باستانی مشهور المپیا.

 مایسینی

مایسینی

متوئورا

متوئورا

بناهای تاریخی متوئورا (Meteora) را که بر روی قله‌های سنگی، قرار گرفته است، از دست ندهید. آن‌ها زمانی توسط پلکان‌هایی به خشکی متصل بوده‌اند. بعدها از یک سیستم قرقره‌ای به همراه کابین برای رسیدن به بالا استفاده می‌شد.

جزایر سیکلادی

جزایر سیکلادی

جزایر سیکلادی (مجمع‌الجزایری در جنوب دریای اژه، دریایی بین یونان و ترکیه با بیش از ۲۰۰ جزیره) مقصدی محبوب و مشهور برای گردشگران به شمار می‌آیند. سواحل طلایی، خانه‌های سفید درخشان، آسمان آبی بی‌انتها و دریایی فیروزه‌ای، از جاذبه‌های این منطقه هستند. اگرچه برخی از آن‌ها، گردشگران کمی را در طول سال به خود می‌بینند، اما بعضی از آن‌ها نیز در فصل‌های داغ پر از گردشگران یونانی و خارجی است.

جزیره رودس

جزیره رودس

جزیره رودس (Rhodes) در مجمع‌الجزایر دودکانس (Dodecanese)، به‌خاطر شهر قرون وسطایی و ساختمان‌های زیبایش در خیابان شوالیه‌ها مشهور است. از مکان‌های مشهور این جزیره می توان از قلعه، قصر و آکروپلیس نام برد.

عاشقان ساحل، انتخاب‌های بسیاری دارند؛ مجمع‌الجزایر اسپارادوس (Sporades)، جزایر یونان (Ionian Islands) و البته سواحل کریت (Crete).

در آتن چه کنیم؟ مکان‌ها، هتل‌ها، رستوران‌ها و توصیه‌ها

آتن

پایتخت کشور یونان، آتن، خانه ثروت‌های تاریخی و باستانی بسیاری است. اکثریت جمیعت یونان در این شهر زیبا زندگی می‌کنند. امروزه، اگرچه این شهر از کمبود فضا و آلودگی بالا رنج می‌برد، اما کماکان از آن به عنوان پایتخت تمدن اروپا که در گذشته‌های بسیار دور تاسیس شده است، یاد می‌شود.

 معبد زئوس

معبد زئوس

آتن جمعیتی کمتر از یک میلیون نفر دارد. بناهای باستانی و ساختمان‌های بسیاری برای بازدید در این شهر خارق‌العاده وجود دارد. تئاتر دیونیسوس، پانتئون و موزه‌اش، آکروپلیس، آگورا و موزه‌اش، معبد زئوس و برج باد (Tower of the Winds)، تنها تعدادی از مثال‌های مشهور و قابل توجه هستند.

برج باد

برج باد

موزه‌های بی‌شماری علاوه بر مکان‌های تاریخی و باستانی برای بازدید وجود دارند؛ موزه ملی باستان‌شناسی، موزه مسیحیت و روم شرقی (Byzantine)، موزه هنرهای سیکلادیکی و موزه هنرهای معاصر.

موزه

موزه مسیحیت و روم شرقی

در شهر، گشت بزنید و بازار بزرگ آتن، بوتیک‌های خیابان کولوناکی (Kolonaki) و محله سرزنده پلاکا را کشف کنید. از مناظر زیبا از بالای تپه لایکابت (Lycabette)، لذت ببرید یا به خرید ارزان در بازار مانوستراکی فلی (Monastiraki Flea) بروید.

پلاکا

محله پلاکا

هر جایی که از شهر باشید، ممکن است نشانه‌های مدرنیته و گرما در فصل تابستان، شما را شگفت‌زده کند. فصل بهار بهترین زمان سفر به آتن  و لذت بردن از جاذبه‌های فوق‌العاده آن است. آتن دارای گنج‌های بی‌شماری برای دیدن است که قطعا نباید آن‌ها را از دست داد.

نکات اساسی در یونان

فرودگاه‌های بین‌المللی شهرهای اصلی اروپایی به یونان پرواز دارند.

شهروندان اروپایی برای ورود به یونان، تنها به کارت شناسایی نیاز دارند.

واحد پول رایج در یونان، یورو است.

بودجه لازم برای سفر به یونان در مقایسه با بقیه اروپا، کمتر است؛ البته در سال‌های اخیر، هزینه‌های سفر به یونان، با سرعت افزایش پیدا کرده است. برای یک وعده غذایی ساده حدودا باید ۷۵ هزار تومان بپردازید و هزینه یک اتاق دو نفره برای یک شب تقریبا ۳۰۰ هزار تومان است. اگر می‌توانید به مهمان‌خانه‌ها بروید.

مشکل به‌خصوصی برای سلامتی در یونان وجود ندارد؛ اما مراقب آفتاب سوزاننده باشید.

حمل و نقل در داخل کشور شامل پروازهای بسیار گران داخلی، اتوبوس و کشتی برای سفر به جزایر می‌شود. اجاره اسکوتر در جزایر، هزینه مناسبی دارد. برای جابه‌جایی در شهر می‌توان از تاکسی نیز استفاده کرد.

یونان

سوغاتی‌های محبوب یونان، کیف‌های بافتنی، قالیچه، ظروف سرامیکی، کامبولوی (komboloi) مشهور (مهره‌های تسبیح شکل)، زیورآلات از جنس نقره، عسل و اوزو (نوشیدنی مخصوص یونان) هستند.

بیشتر بخوانید:

چه زمانی به آتن برویم

ماهحداقل دمای میانگینحداکثر دمای میانگینحداقل دمای ثبت شدهحداکثر دمای ثبت شدهتعداد روزهای بارانی
ژانویه۷۱۴۴-۲۰۱۶
فوریه۸۱۵۶-۲۴۱۱
مارچ۹۱۷۱-۲۷۱۱
آپریل۱۲۲۱۰۳۳۹
می۱۷۲۶۶۳۵۸
ژوئن۲۱۳۱۱۴۴۳۴
جولای۲۴۳۴۱۶۴۱۲
آگوست۲۴۳۴۱۶۴۴۳
سپتامبر۲۰۳۰۱۲۳۷۴
اکتبر۱۶۲۵۷۳۸۸
نوامبر۱۳۲۰۱-۲۷۱۲
دسامبر۹۱۶۴-۲۳۱۵

حداقل و حداکثر دما در آتن

هزینه روزانه توریستی در آتن

هزینه یک روز اقامت در آتن حدودا ۱,۳۲۰,۰۰۰ تومان است. هزینه‌های تخمین زده شده برای یک نفر در یک روز شامل موارد زیر است:

۱. برانچ (وعده صبحانه که دیر خورده می‌شود و جای دو وعده ناهار و صبحانه است) در رستوران سه ستاره

۲. شام در رستوران سه ستاره

۳. یک شب اقامت در هتل سه ستاره

 این هزینه‌ها بسته به این که در ماه‌های داغ سال یا کمتر توریستی به آتن سفر می‌کنید، تغییر می‌کند. تخمین هزینه بالا در ماه‌های داغ در آتن انجام شده است تا برای برنامه‌ریزی در سفر، به عنوان منبع از آن استفاده کنید.

مطالب مرتبط:

دیدگاه