هزینه سفر به لندن چقدر است؟

سارا کرایی
سارا کرایی جمعه، ۵ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
هزینه سفر به لندن چقدر است؟

اگر قصد سفر به لندن دارید، پیش از هر چیز بهتر است درباره‌ی جزئیات مربوط به هزینه‌های سفر به این شهر بدانید.

لندن شهری دیدنی است، شهری که هر کس باید حداقل یک بار در عمر ببیند. لندن به‌عنوان یکی از گران‌ترین شهرهای جهان شناخته شده است، به‌ویژه از این لحاظ که پوند انگلیس نسبت به دلار با ارزش‌تر است. خوشبختانه، هاستل‌ها به‌راحتی در این شهر قابل دسترس هستند و موزه‌های رایگان زیادی در سطح شهر وجود دارد. با این حال، هزینه‌ بازدید از جاذبه‌ها و خورد و خوراک می‌تواند بخش زیادی از بودجه شما را تشکیل دهد. اگر در حال برنامه‌ریزی برای سفر به لندن هستید، در ادامه با کجارو باشید، در این مقاله دستورالعمل‌هایی برای تخمین هزینه‌ سفر به لندن ارائه داده‌ایم.

متوسط هزینه روزانه در لندن

لندن

هزینه‌هایی که در این مقاله می‌بینید بر اساس یک بازدید معمولی و بدون ولخرجی‌های غیرضروری ذکر شده‌اند. بنابراین، مواردی چون شب‌گذرانی‌های پرهزینه، خرید سوغات و لباس، شرکت در تورهای اضافی، خریدهای غیر ضروری، غذای لوکس و غیره شامل این هزینه‌ها نمی‌شوند.

هزینه روزانه سفر ارزان برای یک نفر (۴۵ پوند | ۲۴۳,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۰ یورو (می‌توانید از بسیاری از جاذبه‌های رایگان شهر بازدید کنید)
  • غذا: ۱۳ پوند (۷۰,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۲،۳۰ پوند (۱۲,۴۰۰ تومان)
  • اقامت (هاستل ارزان): ۲۰ پوند (۱۰۸,۰۰۰ تومان)

هزینه روزانه سفر اقتصادی برای یک نفر (۷۲ پوند | ۳۸۸,۰۰۰ تومان)

  • جاذبه‌های گردشگری: ۱۵ پوند (۸۱,۰۰۰ تومان) (یک جاذبه غیر رایگان + یک جاذبه رایگان)
  • غذا: ۲۳/۵۰ پوند (۱۲۶,۰۰۰ تومان)
  • حمل و نقل: ۷ پوند (۳۷,۸۰۰ تومان)
  • اقامت (هاستل): ۲۶ پوند (۱۴۰,۰۰۰ تومان)

هزینه‌های بازدید از جاذبه‌ها و موزه‌های لندن

لندن

خوشبختانه در لندن موزه‌های شگفت انگیزی وجود دارد و اغلب آن‌ها کاملا رایگان هستند. در مقابل تمام جاذبه‌های غیر رایگان به‌طرز ناعادلانه‌ گران هستند. بنابراین اگر بودجه اندکی دارید، چند انتخاب بیشتر نمی‌توانید داشته باشید.

هزینه خورد و خوراک در دوبلین

انگلیس شهرت چندانی در مورد غذا ندارد، اما لندن حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. لندن مثل هیولایی است که بخش زیادی از بودجه شما را می‌بلعد. مسافرانی که با بودجه کم سفر می‌کنند باید به کمترین‌ها قناعت کنند و با این وجود هم‌چنان پول زیادی برای خورد و خوراک خود خرج کنند. اگر شما بودجه زیادی ندارید، شاید بهتر باشد تا حد امکان برای خودتان غذا درست کنید. یادتان نرود، قبل از ورود، درباره کیفیت غذای رستوران یا کافه مطمئن شوید.

صبحانه اقتصادی: رایگان ـ ۸ پوند (۴۳,۰۰۰ تومان)

لندن

اغلب هتل‌ها و هاستل‌ها یک صبحانه رایگان ساده شامل غلات، نان/کروسانت و شاید شیر، قهوه، چای یا آب سرو می‌کنند. یک صبحانه معمول انگلیسی از کافه‌ای معمولی حدود ۴ تا ۸ پوند (۲۱,۰۰۰ تا ۴۳,۰۰۰) قیمت دارد. همچنین، گزینه‌های مقرون به‌صرفه زیادی در نانوایی‌ها و فروشگاه‌های مواد غذایی وجود دارد که می‌توانید با هزینه‌ای کمتر تهیه کنید. برای یک نان کروسانت یا سایر شیرینی‌ها و نان‌‌های ساده حدود ۱ پوند باید بپردازید. قهوه‌ای که از یک کافه معمولی خریداری کنید، تقریبا ۲ پوند (۱۰,۸۰۰ تومان) قیمت دارد.

ناهار اقتصادی: ۵ تا ۱۵ پوند (۲۷,۰۰۰ تا ۸۱,۰۰۰ تومان)

لندن

یکی از ارزان‌ترین راه‌ها برای صرف ناهار خرید یک قرص نان، کمی میوه و پنیر از سوپرمارکت‌های سطح شهر است. کباب و سیب‌زمینی سرخ شده یا غذاهای مشابه از یک رستوران بیرون‌بر حدود ۷ تا ۹ پوند (۳۷,۸۰۰ تا ۴۸,۶۰۰ تومان) قیمت دارد. قیمت غذاهای خیابانی مثل پیتزا، فلافل، طاجین، بوریتو و ساندویچ بین ۵ تا ۹ پوند (۲۷,۰۰۰ تا ۴۸,۶۰۰ تومان) متغیر است. یک غذای ساده اما خوشمزه و سیرکننده از رستوران محلی در منطقه‌ای غیرتوریستی باید ۱۰ تا ۱۵ پوند (۵۴,۰۰۰ تا ۸۱,۰۰۰ تومان) باشد.

شام اقتصادی: ۵ تا ۱۸ پوند (۲۷,۰۰۰ تا ۹۷,۰۰۰ تومان)

لندن

برای آن‌هایی که بودجه اندکی دارند، رستوران‌های قومی زیادی در لندن وجود دارد. یک وعده غذایی مناسب در این رستوران‌ها باید چیزی حدود ۱۲ تا ۱۸ پوند (۶۴,۸۰۰ تا ۹۷,۲۰۰ تومان) قیمت داشته باشد. یک پرس کامل از فست‌فودهایی مثل مک دونالد و کی‌اف‌سی (برگر، سیب‌زمینی سرخ کرده و نوشیدنی) حدود ۵ پوند (۲۷,۰۰۰ تومان) هزینه خواهد داشت. چیپس و ماهی تقریبا ۵ تا ۶ پوند (۲۷,۰۰۰ تا ۳۲,۰۰۰ تومان) هزینه دارد.

هزینه‌های حمل و نقل در لندن

لندن

لندن شهری بزرگ است، بنابراین حتما لازم است از حمل و نقل عمومی استفاده کنید. متاسفانه، جابه‌جایی در این کلان‌شهر می‌تواند گران و کمی گیج‌کننده باشد. برای صرفه‌جویی در هزینه، خرید کارت Oyster ضروری است.

  • بلیط تک سفره: ۴.۸۰ پوند (۲۶,۰۰۰ تومان)
  • کرایه با کارت اویستر: (۲.۹۰ یا ۲.۳۰ پوند)
  • حداکثر هزینه روزانه: ۸.۶۰ پوند (۴۶,۰۰۰ تومان)
  • هیتررو اکسپرس (قطار سریع السیر هیترو به لندن - زمان سفر ۱۵ دقیقه): ۲۶.۵۰ پوند (۱۴۳,۰۰۰ تومان)
  • مترو لندن (بین فرودگاه و شهر - زمان سفر ۶۰ دقیقه): ۵.۷۰ پوند (۳۰,۰۰۰ تومان)
  • خط هیترو (۳۰ دقیقه): ۱۰.۱۰ پوند (۵۴,۰۰۰ تومان)
  • اتوبوس از فرودگاه هیترو به شهر (۶۰ تا ۸۰ دقیقه): ۶ پوند (۳۲,۰۰۰ تومان)
  • تاکسی از فرودگاه هیترو به شهر: ۴۵ تا ۷۰ یورو (۲۴۳,۰۰۰ تا ۳۷۸,۰۰۰ تومان)

هزینه‌ اقامت در لندن

در سراسر شهر لندن هاستل‌های زیادی وجود دارد و به خاطر رقابت بالایی که در این بین وجود دارد، شما می‌توانید مناسب‌ترین هاستل‌ها را با  کمترین قیمت ممکن پیدا کنید. با این ‌حال، انتظار زیادی از هاستل‌ها و هتل‌های ارزان‌قیمت نداشته باشید. اجاره آپارتمان می‌تواند گزینه‌ی بهتری باشد اگر با دو یا چند نفر سفر می‌کنید.

هاستل: ۱۹ تا ۴۰ پوند (۱۰۲,۰۰۰ تا ۲۱۶,۰۰۰ تومان) برای یک تخت در اتاق مشترک.

لندن

باید حدود ۲۶ پوند برای یک شب اقامت در یک هاستل معمولی هزینه کنید. فراموش نکنید که اغلب هاستل‌ها قیمت خود را آخر هفته‌ها افزایش می‌دهند، پس از قبل رزرو کنید. نرخ یک اتاق خصوصی برای دو نفر حدودا ۵۰ تا ۱۰۰ پوند است. برای رزرو هاستل می‌توانید از وب‌سایت هاستل ورلد استفاده کنید.

هتل با قیمت مناسب: ۵۰ تا ۱۵۰ پوند (۲۷۰,۰۰۰ تا ۸۱۰,۰۰۰ تومان)

لندن

همان طور که می‌دانید معمولا ارزان‌ترین هتل‌ها تنها از امکانات اولیه برخوردار هستند و کیفیت مطلوبی ندارند. به‌علاوه دور از مرکز شهر هستند و ممکن است هر روز لازم باشد فاصله‌ی زیادی را برای رسیدن به بخش‌های اصلی و توریستی شهر طی کنید. اما کمی که بیشتر هزینه کنید و به ۱۰۰ پوند برسید، هتل‌ها وضعیت مناسب‌تری پیدا می‌کنند.

آپارتمان: ۹۰ تا ۱۳۰ پوند (۴۸۶,۰۰۰ تا ۷۰۲,۰۰۰ تومان)

لندن

اگر تنها سفر نمی‌کنید و یک یا چند همراه دارید، بهترین گزینه برای شما اجاره آپارتمان باشد. آپارتمان فضای بیشتری دارد و به خاطر داشتن آشپزخانه امکان پخت و پز را برای شما فراهم می‌کند؛ به این شکل با کاهش هزینه خورد و خوراک در کل هزینه‌های سفر صرفه‌جویی کرده‌اید. پیشنهاد ما برای اجاره آپارتمان استفاده از وب‌سایت Airbnb است.

مطالب مرتبط:

دیدگاه