تمرکز کره جنوبی بر جذب توریست از کشورهای مسلمان

سیامک احدی
سیامک احدی شنبه، ۲۹ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۱۶:۰۰
تمرکز کره جنوبی بر جذب توریست از کشورهای مسلمان

کره جنوبی پس از آن که توریست‌های چینی را از دست داد، با تبلیغات مختلف سعی در جذب توریست از کشورهای مسلمان دارد.

دولت کره جنوبی قصد دارد تا ۱.۲ میلیون توریست مسلمان را در سال ۲۰۱۷ به این کشور بکشاند. این رقم به معنی افزایش ۲۲ درصدی نسبت به حضور ۹۸۶ هزار توریست مسلمانی است که سال پیش راهی این کشور شده بودند.

یکی از راه‌های تلاش برای جذب مسلمانان به کره جنوبی ایجاد دوره‌های طولانی تخفیف در رستوران‌هاست. در حالی که سرانه مصرف الکل در کره جنوبی بیش از هر کشور دیگری است، و گوشت خوک یکی از غذاهای اصلی آنها را تشکیل می‌دهد و این می‌تواند عامل مهمی برای از دست دادن گردشگران مسلمان باشد، این کشور با ایجاد رستوران‌های حلال و ارائه تخفیف‌های بالا قصد دارد جاذبه‌های توریستی را برای مسلمانان افزایش دهد.

کره جنوبی

امسال از یکم سپتامبر تا ۳۱ اکتبر ۱۰۷ رستوران در سراسر این کشور، تنها به ارائه غذای حلال آن هم با تخفیف برای مسلمانان پرداخته‌اند.

کره جنوبی

کره اکنون بیشترین تمرکز خود را بر جذب توریست‌های مسلمان از جنوب شرقی آسیا مانند اندونزی و مالزی و نیز خاورمیانه گذاشته است. این کشور در حال افزایش دفاتر گردشگری خود در آسیای میانه است و یک دفتر گردشگری در ماه جولای در آلماتی قزاقستان دایر کرد.

این تمرکز برای کشوری که تنها هشت مسجد در سراسر آن وجود دارد کمی غیرمنتظره است اما افراد دخیل در صنعت گردشگری هر چیزی را ممکن می‌دانند.

برمبنای آمار مسلمانان در سال ۲۰۱۴ بیش از ۱۴۲ میلیارد دلار برای سفر هزینه کرده‌اند که البته شامل سفرهای زیارتی هم می‌شود. این رقم اندکی کمتر از هزینه‌هایی است که توریست‌های چینی در همان سال برای گردشگری هزینه کردند که برابر ۱۶۰ میلیارد دلار بوده است. هزینه آمریکایی‌ها برای گردشگری در همان سال ۱۴۳ میلیارد دلار بود.

تاکنون گردشگران چینی نیمی از توریست‌های کره جنوبی را تشکیل می‌دادند اما درگیری‌های کره شمالی و کره جنوبی در ماه مارس امسال موجب شد راه گردشگران چینی به کره جنوبی بسته شود.

مالزی که بزرگ‌ترین گروه گردشگران مسلمان را دارد تنها ۲ درصد از توریست‌های کره را تشکیل داده است. ورودی گردشگران از خاورمیانه نیز تنها ۲ درصد بوده است. در حالی که چین با ۴۹ درصد گردشگران کره‌ در سال پیش ۵.۶ میلیون توریست در کره جنوبی داشت.

کره جنوبی

با همه اینها صنعت کره جنوبی نگرانی زیادی ندارد زیرا در یک دهه اخیر شمار گردشگران خارجی به این کشور بیش از دو برابر افزایش یافته است و میزان هزینه‌ای که صرف می‌کنند سه برابر شده است. این افزایش بیش از همه برای برنامه‌های تلویزیونی، سینما و دیگر عوامل فرهنگی کره است که موفق به جذب جوانان جهان شده است.

کره جنوبی موفق شده تا به جز چین و ژاپن بیشترین توجه را از جوانان آسیای جنوب شرقی در زمینه فرهنگی بگیرد. این منطقه با دارا بودن جمعیت جوان بیش از همه به صنعت سرگرمی‌سازی کره جنوبی علاقه نشان می‌دهد.

مطالب مرتبط:

منبع مهرنیوز

دیدگاه